Розробка корекційно-розвиткового заняття з логоритміки для учнів 3-х класів (групове)
Тема заняття: Розвиток мовленнєвого дихання, ритміки та координації рухів
Мета:
-
Розвивати мовленнєве дихання, артикуляцію та правильну вимову звуків.
-
Формувати відчуття ритму та координацію рухів.
-
Зміцнювати навички командної роботи та самоконтролю.
-
Підвищувати мотивацію до занять через гру та музичний супровід.
Обладнання:
-
Аудіозаписи ритмічної музики.
-
Логоритмічні вірші.
-
Мальовані картки із зображеннями тварин.
-
Мараки, бубни або інші ритмічні інструменти.
Структура заняття
1. Вітання (3 хвилини)
-
Привітання в колі: учні стають у коло, вчитель говорить: “Доброго дня, друзі!”, усі відповідають разом, плескаючи в долоні в заданому ритмі.
-
Ритмічна розминка: “Плесни двічі, тупни раз”.
2. Дихальні вправи (5 хвилин)
-
Вправа “Повітряна кулька”: Учні уявляють, що надувають кульку: вдих носом — надуваємо живіт, видих ротом — “здуваємо” кульку.
-
Вправа “Сичимо як змії”: Вдих носом, повільний видих через рот зі звуком “с-с-с”.
3. Ритмічні вправи (10 хвилин)
-
Виконання рухів під музику:
-
Простий марш із плесканням у долоні (в такт музиці).
-
Вправи на зміну темпу: швидко — повільно.
-
Рухи з інструментами (бубон, маракаси).
-
Вправа “Крокуємо як звірі”: діти наслідують кроки різних тварин (зайчик — стрибки, ведмідь — важкі кроки тощо).
4. Логоритмічні вправи (15 хвилин)
-
Читання логоритмічних віршів під музику: Наприклад: “Біжить зайчик по стежині, Вуха вгору, хвіст унизу. Туп — туп, плеск — плеск, Разом дружно, все у такт!”
-
Вправи з поєднанням рухів і мовлення:
-
На кожен склад — хлопок у долоні.
-
Промовляння слів із плесканням або тупанням у ритм.
5. Гра “Ритмічні загадки” (7 хвилин)
-
Вчитель показує картку із зображенням тварини та ритмічно вимовляє фразу, яку учні повинні повторити, наприклад:
-
“Кішка мурчить: мур-мур-мур” (плеск у долоні).
-
“Песик гавкає: гав-гав-гав” (тупання ногами).
6. Релаксація (5 хвилин)
-
Вправа “Музичний туман”: під спокійну музику учні лягають або сідають зручно, закривають очі, роблять глибокі вдихи-видихи, уявляють, як хмара повільно обволікає їх.
7. Підсумок (5 хвилин)
-
Обговорення: “Що вам сподобалося найбільше?”
-
Вчитель дякує учням за участь, учні передають одне одному уявний “клубок доброти” через рукостискання.
Очікувані результати:
-
Покращення мовленнєвого дихання та артикуляції.
-
Розвиток відчуття ритму та координації рухів.
-
Формування позитивного емоційного стану через інтерактивні вправи та командну роботу.