«Без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку»
«Гра – це величезне світле вікно, через яке духовний світ дитини вливається в життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ.
Гра – це іскра, що розпалює вогонь кмітливості та допитливості… Гра дитини – це не простий спомин про те, що було, а творче переосмислення пережитих вражень, комбінування їх і побудова з них нової дійсності, яка відповідає запитам та інтересам самої дитини» .
Василь Сухомлинський.
Гра допомагає учням перебороти сором'язливість, психологічний бар'єр мовленнєвого спілкування й отримати віру в свої сили.
Гра являє собою навчальну ситуацію, яка багато разів програється, і при цьому кожен раз у новому варіанті.
У початкових класах закладаються основи знань, умінь і практичних навичок, які необхідні для подальшого навчання, формуються моральні риси і якості, вміння дітей самостійно оволодівати знаннями, пробуджується інтерес до навчання, до творчих пошуків. Але цей процес ускладнюється віковими особливостями молодших школярів: слабким переключенням уваги, її нестійкістю, недовільністю пам'яті та мислення.
Одним із ефективних засобів розвитку інтересу до навчального предмета поряд з іншими методами та прийомами, які використовуються на уроках, є дидактична гра. Ще К. Д. Ушинський радив включати елементи цікавості, ігрові моменти у серйозну навчальну працю учнів, для того щоб процес пізнання був продуктивнішим.
Пропоную перевірену практикою дидактичну гру: « Гусениця» на автоматизацію звука [с] в словах.
Дидактичну гру можуть використовувати вихователі, вчителі-логопеди, вчителі початкової ланки та дбайливі батьки.
Мета гри: удосконалювати навички дітей правильно та чітко вимовляти звук [с] в різних положеннях ( на початку, в середині та в кінці слів); розвивати фонетико-фонематичний слух, зорову та слухову пам' ять, увагу, навички звуко-буквенного аналізу ; збагачувати словниковий запас дітей; вправляти у правильному написанні слів із буквою С; виховувати бажання правильної вимови звука [с].
Автор: Жидких Інна