Логопедичне заняття. Лексична тема:"Пори року". Фонетична тема: диференціація свистячих

Про матеріал

Логопедичне заняття для учнів 1 класу на автоматизацію і диференціацію свистячих. Можна використати в роботі з дітьми з інклюзивною формою навчання і ООП.

Перегляд файлу

Логопедичне заняття  1 клас

Петренко Ірина Миколаївна, учитель – логопед  Станіславської ЗОШ І – ІІІ ст. ім. К.Й. Голобородька, Білозерського р-ну, Херсонської обл..

 

Лексична тема: Пори року

Фонетична тема: Диференціація [с] - [з], [с'] - [з']

Мета: корегувати звуковимову свистячих; вчити розрізняти  свистячі на слух та на письмі;  узгоджувати іменники і прикметники; добирати слова – ознаки:

Розвивати фонематичне сприйняття, зв’язне мовлення, слухову і зорову пам'ять, увагу, координацію рухів;

виховувати культуру мовлення;

Збагачувати словниковий запас

Обладнання:  П. Чайковський альбом «Пори року» Квітень («Пролісок») , запис пташиного співу, папір для виготовлення кораблика, м'яч, предметні малюнки, дзеркала для кожної дитини, кольорові олівці, картки із завданнями, додатки.

                                                      Хід заняття

І Організаційний момент

Логопед:  - Добрий день, діти!

 Спочатку сідають ті, чиє ім'я починається з голосного, потім -  ті, чиї імена починаються з приголосного

Сядемо тихенько,

Спинки розправимо рівненько

Звуки в кімнату покличемо,

Як вимовляти їх вивчимо.

ІІ Основна частина

Логопед:   Сьогодні ми з вами здійснимо заочну подорож порами року.

  • Які пори року знаєте ви? (відповіді дітей)

Осінь – багряна, літо – барвисте

Весна – це красуня у гарнім вбранні

Зима – синьо-біла, морозно-срібляста

Та кожна із них до вподоби мені

  •  І мандрувати будемо різними видами транспорту. А якими саме, дізнаєтесь під час подорожі. В яку пору року ми потрапимо зараз, відгадайте.

Прояснилось наверху

І земля стоїть в пуху.

Діти: Весна

  • Так, по цій порі року ми попливемо на паперовому кораблику.

(вправа на формування дрібної моторики пальців – складання паперового кораблика за зразком і показом логопеда)

Ось на моєму кораблику записане завдання:

Фонетична розминка . Гра з м’ячем

Логопед:   1. Діти, я буду кидати вам м’яч з твердим приголосним, а ви мені – з м'яким  ( с - сь, з-зь, ц-ць…)

  • 2.  А зараз «посадіть» на язичок звук а – са, за, ца, жа, ша…

- Молодці, діти! Ви добре справились із завданням. Тепер  схиліть голівки на парти і прислухайтесь… що ви чуєте? (запис пташиного співу)

Щоб дізнатися,  які саме пташки співали, я пропоную  вставити пропущені букви кольоровими олівцями (у кожного на парті індивідуальна картка і олівці синього і зеленого кольорів):

.оловей, .орока, .яблик, .о.уля, .иниця, .айворонок

Які звуки траплялися найчастіше? До якої  звукової сімейки ми їх відносимо? А де живуть свистячі?  (З'ясування артикуляційної пози перед дзеркалом)

Логопед:  Молодці! І ми пересідаємо на інший вид транспорту (малюнок велосипеда) та щоб поїхати, треба накачати камери.

Вправа на розвиток дихання

(вдих через ніс і потужний швидкий видих через рот із звуком с)

«Насос»  -  с-с-с-с-с

                    Сь-сь-сь-сь-сь

Логопед:      В яку пору року поїдемо  на велосипеді, відгадайте:

 

Сонце пече, липа цвіте

Жито доспіває

Коли це буває?

  • Що ви знаєте про літо? Яке воно?
  • Ось у мене на малюнку переплутались  усі ознаки пір року. Зафарбуйте тільки ті, що стосуються літа ( ДОДАТОК 1)

Логопед:   Я буду називати іменники, а ви підберіть слова – ознаки (яка? Який?)

Небо – голубе, сонце  - яскраве, дерева – зелені, високі…

                   Фізпауза    (вправа на координацію мови з рухами)

На горбочку вдалині

Зажурилися млини:

Що з вітрами таке  сталось,

Де вони всі подівались?

Ми не можемо без роботи,

Треба борошно молоти.

  • Гей, вітри, летіть до нас

Працювати нам вже час!

З лісу й поля,

З хмари й кручі

Піднеслись вітри летючі,

Закрутились вітряки,

Будуть - будуть пиріжки.

Логопед:    Назустріч наступній порі року ми поїдемо потягом. Машиніст, гудок! (Ту-ту-у-у! Далі діти імітують рух потяга: чух-чух-чух…)

  • Все! Приїхали! Зупинка!

(на осінньому листочку загадка)

Пустіють поля, мокне земля,

Дощ поливає. Коли це буває? 

Діти: Восени

Логопед:  З  чого зазвичай видно, що настала осінь? (діти називають ознаки осені, осінні місяці)

Завдання: Оскільки ми з вами мандруємо потягом, то наше завдання розсадити цих звірят по вагонах і відвезти до зоопарку. А ви помітили, що вагони неоднакові? (ДОДАТОК  2)

Діти: Різна кількість вікон у вагонах.

Логопед: Так. Отже, у вагоні з одним віконечком поїдуть звірі назва яких містить один склад, у другому – назва яких двоскладова, і у третьому - трискладова . (ДОДАТОК 3)

Завдання:  Нісенітниця

Логопед:   Діти,  уважно розгляньте малюнок і з'ясуйте,  що наплутав художник?  (ДОДАТОК 4 )

Загадка

Раптом всюди посвітліло

 Стало всюди чисто й біло.

А тепла чомусь нема

Це прийшла до нас… (зима)

  • На чому можна їздити взимку?
  • А на чому покатаємось ми, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

У зимову веселу пору

Ми – кращі друзі дітвори

Вивозять діти нас на гору

А ми веземо їх з гори.

Діти: Санчата

 (Діти виконують дихальну вправу «Санчата»)

Завдання:  (у кожного на сніжинці)  олівцями зафарбуйте в тексті всі літери свистячої сімейки: с – синім, з – зеленим:

 

 

                                       ЗИМА

НАСТАЛА ЗИМА. БУЛИ СИЛЬНІ, ТРІСКУЧІ МОРОЗИ. МАМА КУПИЛА ЗОЇ САНКИ. ЗОЯ ПІШЛА З САНЧАТАМИ НА ПРОГУЛЯНКУ. ДІВЧИНКА КАТАЛАСЯ З ГІРКИ, А ЗА НЕЮ БІГАВ ЇЇ ПЕСИК ТРЕЗОР.

Логопед:   Перевіримо: скільки  у тексті синіх «плямок», скільки – «зелених»

 ІІІ Оцінка роботи дітей. Підсумок заняття

  • Ось ми які мандрівники – молодці!
  • Що нового дізнались на занятті?
  • Що розповісте вдома татові і мамі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

 

 

ДОДАТОК 2

 

 

ДОДАТОК 3

ДОДАТОК 4

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шило Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
3665
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку