Логопедичне заняття. Лексична тема:"Пори року". Фонетична тема: диференціація свистячих

Про матеріал

Логопедичне заняття для учнів 1 класу на автоматизацію і диференціацію свистячих. Можна використати в роботі з дітьми з інклюзивною формою навчання і ООП.

Перегляд файлу

Логопедичне заняття  1 клас

Петренко Ірина Миколаївна, учитель – логопед  Станіславської ЗОШ І – ІІІ ст. ім. К.Й. Голобородька, Білозерського р-ну, Херсонської обл..

 

Лексична тема: Пори року

Фонетична тема: Диференціація [с] - [з], [с'] - [з']

Мета: корегувати звуковимову свистячих; вчити розрізняти  свистячі на слух та на письмі;  узгоджувати іменники і прикметники; добирати слова – ознаки:

Розвивати фонематичне сприйняття, зв’язне мовлення, слухову і зорову пам'ять, увагу, координацію рухів;

виховувати культуру мовлення;

Збагачувати словниковий запас

Обладнання:  П. Чайковський альбом «Пори року» Квітень («Пролісок») , запис пташиного співу, папір для виготовлення кораблика, м'яч, предметні малюнки, дзеркала для кожної дитини, кольорові олівці, картки із завданнями, додатки.

                                                      Хід заняття

І Організаційний момент

Логопед:  - Добрий день, діти!

 Спочатку сідають ті, чиє ім'я починається з голосного, потім -  ті, чиї імена починаються з приголосного

Сядемо тихенько,

Спинки розправимо рівненько

Звуки в кімнату покличемо,

Як вимовляти їх вивчимо.

ІІ Основна частина

Логопед:   Сьогодні ми з вами здійснимо заочну подорож порами року.

  • Які пори року знаєте ви? (відповіді дітей)

Осінь – багряна, літо – барвисте

Весна – це красуня у гарнім вбранні

Зима – синьо-біла, морозно-срібляста

Та кожна із них до вподоби мені

  •  І мандрувати будемо різними видами транспорту. А якими саме, дізнаєтесь під час подорожі. В яку пору року ми потрапимо зараз, відгадайте.

Прояснилось наверху

І земля стоїть в пуху.

Діти: Весна

  • Так, по цій порі року ми попливемо на паперовому кораблику.

(вправа на формування дрібної моторики пальців – складання паперового кораблика за зразком і показом логопеда)

Ось на моєму кораблику записане завдання:

Фонетична розминка . Гра з м’ячем

Логопед:   1. Діти, я буду кидати вам м’яч з твердим приголосним, а ви мені – з м'яким  ( с - сь, з-зь, ц-ць…)

  • 2.  А зараз «посадіть» на язичок звук а – са, за, ца, жа, ша…

- Молодці, діти! Ви добре справились із завданням. Тепер  схиліть голівки на парти і прислухайтесь… що ви чуєте? (запис пташиного співу)

Щоб дізнатися,  які саме пташки співали, я пропоную  вставити пропущені букви кольоровими олівцями (у кожного на парті індивідуальна картка і олівці синього і зеленого кольорів):

.оловей, .орока, .яблик, .о.уля, .иниця, .айворонок

Які звуки траплялися найчастіше? До якої  звукової сімейки ми їх відносимо? А де живуть свистячі?  (З'ясування артикуляційної пози перед дзеркалом)

Логопед:  Молодці! І ми пересідаємо на інший вид транспорту (малюнок велосипеда) та щоб поїхати, треба накачати камери.

Вправа на розвиток дихання

(вдих через ніс і потужний швидкий видих через рот із звуком с)

«Насос»  -  с-с-с-с-с

                    Сь-сь-сь-сь-сь

Логопед:      В яку пору року поїдемо  на велосипеді, відгадайте:

 

Сонце пече, липа цвіте

Жито доспіває

Коли це буває?

  • Що ви знаєте про літо? Яке воно?
  • Ось у мене на малюнку переплутались  усі ознаки пір року. Зафарбуйте тільки ті, що стосуються літа ( ДОДАТОК 1)

Логопед:   Я буду називати іменники, а ви підберіть слова – ознаки (яка? Який?)

Небо – голубе, сонце  - яскраве, дерева – зелені, високі…

                   Фізпауза    (вправа на координацію мови з рухами)

На горбочку вдалині

Зажурилися млини:

Що з вітрами таке  сталось,

Де вони всі подівались?

Ми не можемо без роботи,

Треба борошно молоти.

  • Гей, вітри, летіть до нас

Працювати нам вже час!

З лісу й поля,

З хмари й кручі

Піднеслись вітри летючі,

Закрутились вітряки,

Будуть - будуть пиріжки.

Логопед:    Назустріч наступній порі року ми поїдемо потягом. Машиніст, гудок! (Ту-ту-у-у! Далі діти імітують рух потяга: чух-чух-чух…)

  • Все! Приїхали! Зупинка!

(на осінньому листочку загадка)

Пустіють поля, мокне земля,

Дощ поливає. Коли це буває? 

Діти: Восени

Логопед:  З  чого зазвичай видно, що настала осінь? (діти називають ознаки осені, осінні місяці)

Завдання: Оскільки ми з вами мандруємо потягом, то наше завдання розсадити цих звірят по вагонах і відвезти до зоопарку. А ви помітили, що вагони неоднакові? (ДОДАТОК  2)

Діти: Різна кількість вікон у вагонах.

Логопед: Так. Отже, у вагоні з одним віконечком поїдуть звірі назва яких містить один склад, у другому – назва яких двоскладова, і у третьому - трискладова . (ДОДАТОК 3)

Завдання:  Нісенітниця

Логопед:   Діти,  уважно розгляньте малюнок і з'ясуйте,  що наплутав художник?  (ДОДАТОК 4 )

Загадка

Раптом всюди посвітліло

 Стало всюди чисто й біло.

А тепла чомусь нема

Це прийшла до нас… (зима)

  • На чому можна їздити взимку?
  • А на чому покатаємось ми, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

У зимову веселу пору

Ми – кращі друзі дітвори

Вивозять діти нас на гору

А ми веземо їх з гори.

Діти: Санчата

 (Діти виконують дихальну вправу «Санчата»)

Завдання:  (у кожного на сніжинці)  олівцями зафарбуйте в тексті всі літери свистячої сімейки: с – синім, з – зеленим:

 

 

                                       ЗИМА

НАСТАЛА ЗИМА. БУЛИ СИЛЬНІ, ТРІСКУЧІ МОРОЗИ. МАМА КУПИЛА ЗОЇ САНКИ. ЗОЯ ПІШЛА З САНЧАТАМИ НА ПРОГУЛЯНКУ. ДІВЧИНКА КАТАЛАСЯ З ГІРКИ, А ЗА НЕЮ БІГАВ ЇЇ ПЕСИК ТРЕЗОР.

Логопед:   Перевіримо: скільки  у тексті синіх «плямок», скільки – «зелених»

 ІІІ Оцінка роботи дітей. Підсумок заняття

  • Ось ми які мандрівники – молодці!
  • Що нового дізнались на занятті?
  • Що розповісте вдома татові і мамі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

 

 

ДОДАТОК 2

 

 

ДОДАТОК 3

ДОДАТОК 4

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
18 лютого
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку