Конспект заняття з розвитку мовлення середня група на тему: "Свійські птахи"

Про матеріал

конспект контрольного заняття з розвитку мови на тему: "Свійські птахи"(за коректурною таблицею" у документі додані завдання з наочністю. Коректурна таблиця для роботи з дітьми (на кожну дитину), завдання для роботи в зошиті.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольне заняття з розвитку мовлення

Тема: «На пташиному дворі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

підготувала

вчитель-логопед

Чапаєва А.В.

 

 

 

вид заняття: тематичне

тип заняття: фронтальне

форма проведення: заняття-гра

Тема: На пташиному дворі.

Програмний зміст:

Корекційно-розвиваючі завдання:

Корекція та розвиток зорового сприйняття, слухової пам'яті, наочно-образного мислення, загальної і дрібної моторики; розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу;

 

Корекційно-освітні завдання:

Формувати уявлення про домашніх птахів: зовнішніх особливостях, їх звички, спосіб життя, користь, яку приносять людям. Розширювати і активізувати словник дітей за лексичною темою. Формувати узагальнююче поняття: домашні птахи.

 

Корекційно-виховні завдання:

Формування інтересу до живої природи, доброзичливості та любові до птахів

Спонукати дітей до самостійного пошуку відповідей на питання;

 

Мовні завдання:

Вдосконалення грам. ладу мовлення: утворення іменників у зменшувально-пестливих формах, вправляти у вживанні слів-антонімів (дієслова); продовжувати вчити складати складно-підрядне речення зі сполучником а;

 

Обладнання: коректурні таблиці (за кількістю дітей), предметні картинки, пір'їнка, олівці, завдання до гри «Допоможи птахам».

Хід заняття

 

Сюрпризний момент. Діти знаходять у групі пір'їнку.

 

І. Організаційний момент.

 

Д/г «Скажи навпаки» - вчити дітей підбирати слова антоніми

- Встаньте поряд один з одним, немов місяць півколом.

- Подивіться, що це? (Пір'їна)

- Вона чорна? - .... (вона біла)

- Вона велика? - ... (вона маленька)

- Вона довга? - ... (коротка)

 - Вона важка? - ... (вона легка)

- Вона брудна? - ... (вона чиста)

 

Це пір'їнка не проста, воно чарівна:

Варто на неї подути

І вона покаже шлях –

В яку сторону йти,

Щоб господаря знайти.

- Цікаво, хто господар цієї пір'їнки і де вона живе у лісі або на пташиному дворі? Ми зараз дізнаємося. Коли я скажу: «Раз, два, три – пір'їнка лети!», ви всі разом подує на неї, вдох – через ніс, видих – через рот. (Пір'їнка лежить на долоні витягнутої руки логопеда)

 

 ІІ. Основна частина.

 

1) «Скажи і покажи»

 - Чарівна пір'їнка привела нас на пташиний двір, де живуть домашні птахи. Відгадайте і покажіть , хто живе на нашому пташиному дворі. (Робота з кор. таблицями). Діти відгадують загадки та накривають відгадану пташку.

  • Ходить птаха по подвір’ю:

Гребінець, борідка, пір’я.

А як сяде у гніздечко –

Нам знесе вона яєчко.

(Курка)

  • У чубатих дочок

По сімсот сорочок,

По сімсот спідничок,

А без черевичок.

Наче сонячні клубочки

Хтось розсипав біля квочки.

Хто це там пищить, малята?

Здогадалися?.. (Курчата)

  • Він – не вершник, а зі шпорами,

Його одяг – з узорами.

Час він знає, як і люди,

Сам – не сторож, а всіх будить.

(Півень) 

 

  • І шипить він, і ґелґоче –

Каже, що вкусити хоче.

Довгу шию витягає

І немовби промовляє:

«Як вкушу, то буде знак.

Я – сердитий птах …» (Гусак)

  • В неї ноги — наче ласти,

Дзьоб плескатий, червонястий,

— Кря-кря-кря, — пливе по річці,

Їсть зерно, скубе травичку…

Ви вгадали цю босячку?

Хто це, діти? Звісно,…

(Качка)

  • Хто сердитий спозаранку

На подвір’ї біля ґанку?

– Ой булди, булди, булдик, –

З півнем свариться…

(Індик)

 

2) « Відповідай швидко називай!» (Робота з кор. таблицею).

- Скільки лап у індика?

- Скільки гребінців у курки?

- Скільки копит у півня?

- Скільки у гусака хвостів?

- У кого є борідка?

- Скільки крил у качки?

- У кого ще є крила, крім птахів? (Метелик, комар, муха, бджола тощо)

- Де ми ще можемо побачити крила? (Літак)

 

3) «Скажи лагідно» утворення зменшувально-пестливих форм іменників. (Робота з кор. таблицею).

Курча, а лагідно курчатко.

Півень, а лагідно півник.

Індик, а лагідно індичок.

Качка, а лагідно качечка.

Гусак, а лагідно гусачок.

 

4) Фізхвилинка за віршом А.Григорука «Індикові коралі».

А ви чули,

(руки на поясі, поворот тулуба праворуч)

А ви знали,

(поворот тулуба ліворуч)

Що в індика

(діти відводять руки трохи назад і в сторони, пальці розчепірені – зображують «індика»)

Є коралі?

(кладуть схрещені долоні трохи вище грудей, лікті відводять уперед)

Низка он яка велика!

(стають, поставивши широко ноги, розводять випрямлені руки в сторони)

-Ґел – ґел – ґел!

Кричить індик –

(енергійне тупання на місці)

Без коралів

Я не звик.

(заперечні повороти голови)

 

 

5) Складання складно-підрядного речення із сполучником а. (на мольберті картинки півня, курки, кішки, індика)

Всі ці перетворення бачила кішка і вирішила, що якщо птахи можуть ставати такими величезними, не буду їх чіпати, буду з ними дружити.

Уявляєте, кішка каже, що вона схожа з куркою. Чи це Так?

- Що спільного у кішки і курки?

- Чим вони відрізняються? («Кішка – тварина, а курка – птах.», «У кішки чотири лапи, а у курки – дві.» і т. д.)

 

6)Проблемне питання ТРВЗ

 - Всі вони живуть на пташиному дворі. А хто за ними доглядає, годує, напуває, будує житло?

- Як ви думаєте, чи змогли б домашні птахи прожити в лісі? Чому?

- А навіщо вони людині? Яку користь вони приносять? (м'ясо, яйця, пух, перо)

 

7) Пальчикова гімнастика

Йшла качечка бережком,(ребром долоні імітують ходьбу)

Вела своїх діточок:

Великого і меншого, (по черзі показують пальці рук)

Середнього, останнього. (по черзі показують пальці рук)

Підкралися два лисеняти,

Потягли в ліс каченяти ... (роблять руками рухи ніби щось хапають)

 

8) «Допоможи птахам» (диференціація 1 доріжка, 2 доріжки)

- Розбрелися птиці з пташиного двору. Допоможи їм зустрінеться, з'єднай членів однієї сім'ї, проведи олівцем доріжку і скажи, хто з ким зустрівся (робота у зошиті)

 

ІІІ. Підсумок.

-Що цікавого ви дізнались сьогодні?

-Які ігри вам сподобались найбільше? Чи можете ви грати в них вдома?

 

 

Матеріал до завдання №8 «Допоможи птахам»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коректурна таблиця до заняття

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
3.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Заремська Андріана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Евтушенко Ольга
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
30813
Оцінка розробки
4.4 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку