конспект контрольного заняття з розвитку мови на тему: "Свійські птахи"(за коректурною таблицею" у документі додані завдання з наочністю. Коректурна таблиця для роботи з дітьми (на кожну дитину), завдання для роботи в зошиті.
Контрольне заняття з розвитку мовлення
Тема: «На пташиному дворі»
підготувала
вчитель-логопед
Чапаєва А.В.
вид заняття: тематичне
тип заняття: фронтальне
форма проведення: заняття-гра
Тема: На пташиному дворі.
Програмний зміст:
Корекційно-розвиваючі завдання:
Корекція та розвиток зорового сприйняття, слухової пам'яті, наочно-образного мислення, загальної і дрібної моторики; розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу;
Корекційно-освітні завдання:
Формувати уявлення про домашніх птахів: зовнішніх особливостях, їх звички, спосіб життя, користь, яку приносять людям. Розширювати і активізувати словник дітей за лексичною темою. Формувати узагальнююче поняття: домашні птахи.
Корекційно-виховні завдання:
Формування інтересу до живої природи, доброзичливості та любові до птахів
Спонукати дітей до самостійного пошуку відповідей на питання;
Мовні завдання:
Вдосконалення грам. ладу мовлення: утворення іменників у зменшувально-пестливих формах, вправляти у вживанні слів-антонімів (дієслова); продовжувати вчити складати складно-підрядне речення зі сполучником а;
Обладнання: коректурні таблиці (за кількістю дітей), предметні картинки, пір'їнка, олівці, завдання до гри «Допоможи птахам».
Хід заняття
Сюрпризний момент. Діти знаходять у групі пір'їнку.
І. Організаційний момент.
Д/г «Скажи навпаки» - вчити дітей підбирати слова антоніми
- Встаньте поряд один з одним, немов місяць півколом.
- Подивіться, що це? (Пір'їна)
- Вона чорна? - .... (вона біла)
- Вона велика? - ... (вона маленька)
- Вона довга? - ... (коротка)
- Вона важка? - ... (вона легка)
- Вона брудна? - ... (вона чиста)
Це пір'їнка не проста, воно чарівна:
Варто на неї подути
І вона покаже шлях –
В яку сторону йти,
Щоб господаря знайти.
- Цікаво, хто господар цієї пір'їнки і де вона живе у лісі або на пташиному дворі? Ми зараз дізнаємося. Коли я скажу: «Раз, два, три – пір'їнка лети!», ви всі разом подує на неї, вдох – через ніс, видих – через рот. (Пір'їнка лежить на долоні витягнутої руки логопеда)
ІІ. Основна частина.
1) «Скажи і покажи»
- Чарівна пір'їнка привела нас на пташиний двір, де живуть домашні птахи. Відгадайте і покажіть , хто живе на нашому пташиному дворі. (Робота з кор. таблицями). Діти відгадують загадки та накривають відгадану пташку.
Гребінець, борідка, пір’я.
А як сяде у гніздечко –
Нам знесе вона яєчко.
(Курка)
По сімсот сорочок,
По сімсот спідничок,
А без черевичок.
Наче сонячні клубочки
Хтось розсипав біля квочки.
Хто це там пищить, малята?
Здогадалися?.. (Курчата)
Його одяг – з узорами.
Час він знає, як і люди,
Сам – не сторож, а всіх будить.
(Півень)
Каже, що вкусити хоче.
Довгу шию витягає
І немовби промовляє:
«Як вкушу, то буде знак.
Я – сердитий птах …» (Гусак)
Дзьоб плескатий, червонястий,
— Кря-кря-кря, — пливе по річці,
Їсть зерно, скубе травичку…
Ви вгадали цю босячку?
Хто це, діти? Звісно,…
(Качка)
На подвір’ї біля ґанку?
– Ой булди, булди, булдик, –
З півнем свариться…
(Індик)
2) « Відповідай швидко називай!» (Робота з кор. таблицею).
- Скільки лап у індика?
- Скільки гребінців у курки?
- Скільки копит у півня?
- Скільки у гусака хвостів?
- У кого є борідка?
- Скільки крил у качки?
- У кого ще є крила, крім птахів? (Метелик, комар, муха, бджола тощо)
- Де ми ще можемо побачити крила? (Літак)
3) «Скажи лагідно» утворення зменшувально-пестливих форм іменників. (Робота з кор. таблицею).
Курча, а лагідно курчатко.
Півень, а лагідно півник.
Індик, а лагідно індичок.
Качка, а лагідно качечка.
Гусак, а лагідно гусачок.
4) Фізхвилинка за віршом А.Григорука «Індикові коралі».
А ви чули,
(руки на поясі, поворот тулуба праворуч)
А ви знали,
(поворот тулуба ліворуч)
Що в індика
(діти відводять руки трохи назад і в сторони, пальці розчепірені – зображують «індика»)
Є коралі?
(кладуть схрещені долоні трохи вище грудей, лікті відводять уперед)
Низка он яка велика!
(стають, поставивши широко ноги, розводять випрямлені руки в сторони)
-Ґел – ґел – ґел!
Кричить індик –
(енергійне тупання на місці)
Без коралів
Я не звик.
(заперечні повороти голови)
5) Складання складно-підрядного речення із сполучником а. (на мольберті картинки півня, курки, кішки, індика)
Всі ці перетворення бачила кішка і вирішила, що якщо птахи можуть ставати такими величезними, не буду їх чіпати, буду з ними дружити.
Уявляєте, кішка каже, що вона схожа з куркою. Чи це Так?
- Що спільного у кішки і курки?
- Чим вони відрізняються? («Кішка – тварина, а курка – птах.», «У кішки чотири лапи, а у курки – дві.» і т. д.)
6)Проблемне питання ТРВЗ
- Всі вони живуть на пташиному дворі. А хто за ними доглядає, годує, напуває, будує житло?
- Як ви думаєте, чи змогли б домашні птахи прожити в лісі? Чому?
- А навіщо вони людині? Яку користь вони приносять? (м'ясо, яйця, пух, перо)
7) Пальчикова гімнастика
Йшла качечка бережком,(ребром долоні імітують ходьбу)
Вела своїх діточок:
Великого і меншого, (по черзі показують пальці рук)
Середнього, останнього. (по черзі показують пальці рук)
Підкралися два лисеняти,
Потягли в ліс каченяти ... (роблять руками рухи ніби щось хапають)
8) «Допоможи птахам» (диференціація 1 доріжка, 2 доріжки)
- Розбрелися птиці з пташиного двору. Допоможи їм зустрінеться, з'єднай членів однієї сім'ї, проведи олівцем доріжку і скажи, хто з ким зустрівся (робота у зошиті)
ІІІ. Підсумок.
-Що цікавого ви дізнались сьогодні?
-Які ігри вам сподобались найбільше? Чи можете ви грати в них вдома?
|
|
Матеріал до завдання №8 «Допоможи птахам»
Коректурна таблиця до заняття
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7
|
8 |
9 |
10 |
11 |
12
|