авторська прозрамма вокальної студії "Серпанин" для здобувачів позашкільної освіти

Про матеріал
розробка авторської програми вокальної студії "Серпантин" для закладів позашкільної освіти
Перегляд файлу

 

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ

«ДНІПРОВСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРВНОЇ ОСВІТИ»

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ВИКОНКОМУ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ «ДИВОСВІТ»

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

ПОГОДЖЕНО

Протокол засідання

методичної ради

КПНЗ «ЦДЮТ «Дивосвіт» КМР

«____»___________2021 р. №___

СХВАЛЕНО

Науково-методичною радою

КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР»

«____»________2021 р. №____

 

 

 

 

 

Навчальна програма з позашкільної освіти

художньо-естетичного напряму

вокального профілю

«Серпантин»

 

 

5  років навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Дніпро - 2021

Укладачі:

 

Лісова Марина Ігорівна – керівник Зразкового художнього колективу вокальної студії «Серпантин» комунального позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт» Криворізької міської ради.

 

Совенко Лариса Володимирівна – заступник директора з навчально-методичної роботи комунального позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт» Криворізької міської ради

 

 

 

Рецензент:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Естрадне вокальне мистецтво належить до найбільш масових, доступних і популярних.

Особливу зацікавленість молодіжної глядацької аудиторії викликають виступи так званих шоу-гуртів, які демонструють синтез вокального та хореографічного мистецтва. Вони бувають різножанровими, але майже всі захоплюють своїх слухачів і глядачів ефектом інтерактивності.

Навчальна програма складена на основі програми вокального мистецтва «Навчальні програми з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму» За ред. Биковського Т. В. ,Шкура Г.А.- К: УДЦПО,2016.- Вип. – 1- 222с.Рекомендовані МОН (лист від 08.04.2016р. № 1/11- 4657).

Метою навчальної програми є формування компетентностей особистості в процесі опанування естрадного вокального мистецтва.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:   пізнавальна – забезпечення ознайомлення з кращими зразками світової й вітчизняної класичної та естрадної музичної культури; основними поняттями музичної грамоти і теорії музики; різними стилями професійного співу; практична – оволодіння навичками індивідуального й ансамблевого співу (в унісон і багатоголосного); співу з мікрофоном та під фонограму «мінус»; набору різноманітних сценічних рухів (жести, поводження з мікрофоном, ритмізована хода, танцювальні рухи та композиції);

творча – формування пластичної та художньої виразності поз і рухів; створення еталонного уявлення про основні прийоми відтворення образу засобами музики, співу, танцю, сценічного руху та жесту;

соціальна – виховання громадянської свідомості, національної гідності через виконання кращих творів вітчизняної музики; формуванню навиків професійної взаємодії в колективі, прагненню до створення комфортного, доброзичливого клімату.

Навчальна програма реалізується в гуртку художньо-естетичного напряму вокального профілю та спрямована на вихованців віком від 5 до 18 років.

Навчльна програма передбачає 5 років навчання:

початковий рівень (1- 2 рік) - 144 год. на рік,4 год. на тиждень;

основний рівень (1 – 2 рік) – 216год.на рік, 6год. на тиждень;

вищийрівень: 1 і більше років навчання - 324 год.на рік, 9 год. на тиждень.

Навчальні групи формуються за рівнями підготовки з урахуванням року навчання та підготовленності вихованців.

Навчальна програма вокальної студії «Серпантин» розглядає такі базові засади діяльності: різноманітність (пізнавальні, художньо-естетичні, ігрові методи реалізації програми), динамічність (від сприйняття еталонних зразків і репродуктивного відтворення до самостійного творчого процесу), ансамблевий характер діяльності, який передбачає формування професійного та соціально-психологічного партнерства у різновіковому колективі.

Відбір дітей проводиться методами співбесіди та прослуховування (виявлення мотивів вибору та характеру інтересу до занять у студії), музичного тестування (виявлення наявності музичного слуху, музичної пам’яті, інтонування та дикції), рухового тестування (виявлення наявності почуття ритму, координації рухів, рухової пам’яті). Оволодіння виконавською майстерністю передбачає набуття навичок публічних виступів. Досягнення визначених завдань сприяє використанню методичних прийомів,спрямованих на активізацію кожної дитини,індивідуальна оцінка рівня засвоєння навичок,створення на заняттях атмосфери доброзичливості.

Форми проведення занять різноманітні: групові(вокально-хорові заняття,  музична грамота, зведені репетиції, на які запрошуються учні різних груп, заняття-репетиції, заняття-конкурси, концертні виступи.

За даною програмою можуть проводитись заняття в групах індивідуального навчання, які організовуються відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах (наказ МОН України №1123 від 10.12.2008р.).

Контроль за засвоєнням гуртківцями даної програми здійснюється через поточні перевірки знань, умінь та навичок впродовж усього навчання,також враховуються результати участі дітей в конкурсах і фестивалях різних рівнів,участь у концертних виступах. Формами контролю за результативністю навчання є підсумкові заняття, творчі звіти, відкриті заняття з наступним обговоренням,участь у концертах, конкурсах, оглядах.

Програма є орієнтовною. За необхідності керівник гуртка може внести до програми певні зміни на свій розсуд, які не повинні впливати на загальний зміст навчальної програми та кількість навчальних годин. Незмінними мають залишатися мета, завдання і прогнозований результат освітньої діяльності.

Початковий рівень, перший рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Тема

 

Кількість годин

теоретичних

практичних

 усього

1.

Вступ

 

2

-

2

2.

Гігієна та охорона дитячого голосу

 

4

-

4

3.

Розвиток вокальних вмінь та навичок

 

18

44

62

4.

Ансамблевий спів

 

2

20

24

5.

Музично-ритмічна діяльність

 

2

4

6

6.

Постановка концертних номерів

 

8

12

20

7.

Екскурсії, конкурси, свята, творчі зустрічі, концертні виступи

 

2

22

24

 

 

8.

Підсумок

 

2

 

2

 

 

Разом

           40

  

104

144

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

1. Вступ ( 2 год.)

Ознайомлення з планом роботи та розкладом;правила поведінки в колективі, навчальному закладі,техніка безпеки;організаційні питання.

2. Гігієна та охорона дитячого голосу ( 4 год.)

Основні відомості про будову голосового апарату; співоча постава.

3. Розвиток вокальних вмінь та навичок ( 62 год.)

Основні жести керівника: «увага», «дихання», «початок співу»,«кінець співу»; основні вимоги до початку співу; вокальне дихання; навички звукоутворення; атака звуку; звуковедення legato, non legato; співацька дикція; артикуляція при співі; розспівування і вокальні вправи.

4 Ансамблевий спів ( 24 год.)

Поняття «ансамбль»; інтонація; відпрацювання унісону; ритмічна стійкість у швидких та повільних темпах; ланцюгове дихання; робота над мелодичним та ритмічним ансамблем; формування вмінь та навичок використання різних видів динаміки; спів у мікрофони.

5.Музично – ритмічна діяльність ( 6 год.)

Лад, ладове відчуття мінору та мажору, гама dur ( виконання на інструменті та спів) ; музична абетка: нотний стан, напрямок руху мелодії; звуки низькі та високі, регістри; визначення на слух : рух мелодії вверх, вниз, на одному місті, поступенево, стрибками, кількісний склад співзвуччя (один або багато звуків); ритмічна діяльність: темп у музиці, проплескування ритмічних малюнків, ноти довгі та короткі, чергування коротких та довгих звуків, пауза в музиці; робота з шумовим оркестром.

6. Постановка концертних номерів ( 20 год.)

Вправи для координації тулуба під час руху: побудова групи в шеренгу, колону, колону парами, колону четвірками, коло, діагональ. Крокування по одному, розходження вправо, вліво, з’єднання парами, четвірками. Рухливо-ритмічнівправи: прослуховування простої мелодії, проплескування долонями ритмічних малюнків на слух. Рухи відповіднодо характеру і темпу музики. Руховіі мпровізації під музику контрастного характеру. Рухові імпровізації з допоміжним уявним реквізитом.Постановка концертного номеру. Елементарні рухи рук і тулуба, ритмічні переміщення по сцені, які супроводжують спів.

7. Екскурсії, конкурси, свята, фестивалі, творчі зустрічі ( 24 год.).

Екскурсії, участь у міських заходах, конкурсах, святах. Відвідування музею та театру. Зустрічі з цікавими людьми. Відео перегляд та обговорення концертних виступів.

Підсумок ( 2 год.)

Підсумкове заняття.

Початковийрівень, другий рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

Розділ, тема

                      Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1

Вступ

2

-

2

2

Виконавські навички

2

2

4

3

Гігієна та охорона дитячого голосу

4

-

4

4

Розвиток вокальних вмінь та навичок

14

32

46

5

Ансамблевий спів

4

24

28

6

Основи сценічної культури

2

4

6

7

Музично-ритмічна діяльність

4

14

18

8

Постановка концертних номерів.

2

22

24

9

Екскурсії, конкурси, свята, творчі зустрічі.

-

8

8

10

Підсумки

-

4

4

 

Разом

34

110

144

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

1. Вступ ( 2 год.)

Проведення набору та прослуховування дітей; ознайомлення з планом роботи та розкладом занять; правила поведінки в колективі, навчальному закладі, техніка безпеки; організаційні питання, індивідуальні співбесіди, батьківські збори.

2. Виконавські навички ( 4 год. )

Ознайомлення з основними виконавськими навичками : співоча постава, вокальні навички, вокально – хорові навички, їх взаємодія.

3. Гігієна та охорона дитячого голосу ( 4 год.)

Основні відомості про будову дитячого голосового апарату; вплив виконавських навичок на роботу голосового апарату.

4. Розвиток вокальних вмінь та навичок ( 46 год.)

Основні жести керівника: «увага», «дихання», «початок співу», «кінець співу»; основні вимоги до початку співу; вокальне дихання; навички звукоутворення; співоча дикція та артикуляція, розспівування і вокальні вправи.

5.Ансамблевий спів ( 28 год.)

Поняття «ансамбль» ( його різновиди), «динаміка», «інтонація»; відпрацювання унісону; ритмічної стійкості у швидких та повільних темпах; ланцюгове дихання; робота над мелодичним та ритмічним ансамблем, формування вмінь та навичок використання різних видів динаміки; спів у мікрофони.

6. Основи сценічної культури ( 6 год.)

Розвиток сценічної привабливості, пластики, рухової координації; сценічної мови та культури поведінки на сцені; робота з мікрофоном на сцені.

7. Музично-ритмічна діяльність ( 18 год.)

Поняття «лад», ладові відчуття ( зміна мінору та мажору) ; гама dur, її виконання на інструменті та сольфеджування; музична абетка: нотний стан, напрямок руху мелодії , звуки низькі та високі, регістри (високий, низький, середній) ; визначення на слух: рух мелодії вверх, вниз, на одній висоті, по ступеневий, стрибками, кількісний склад співзвуччя (один або багато звуків), ритмічна діяльність: темп у музиці, проплескування ритмічних малюнків, ноти довгі та короткі, тривалості нот і пауз ( цілі, половинні, четвертні ), чергування коротких та довгих звуків, паузи, робота з шумовим оркестром.

8. Постановка концертних номерів ( 24 год.)

Вправи для розвику координації тулуба під час рухів: побудова групи в шеренгу, колону, колону парами, колону четвірками, коло, діагональ. Крокування по одному, розходження вправо, вліво, з’єднання парами, четвірками. Рухливо – ритмічні вправи: прослуховування простої мелодії, проплескування долонями ритмічних малюнків на слух. Рухи відповідно до характеру і темпу музики. Рухові імпровізації під музику контрастного характеру.

Постановка концертних номерів. Елементарні рухи рук і тулуба, ритмічні переміщення по сцені , які супроводжують спів.

9. Екскурсії, конкурси, свята, творчі зустрічі. ( 8 год.)

Екскурсії, участь у міських заходах, конкурсах, святах. Відвідування визначних місць. Зустрічі з цікавими людьми. Відеоперегляд та обговорення концертних виступів.

Підсумки ( 4 год. )

Залікове  та підсумкове заняття.

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

По завершенню початкового рівня навчання вихованці мають знати і розуміти:

- основні жести керівника: «увага», «вдих», « початок співу»;

- основні вимоги до початку співу;

- основні вимоги щодо співацької дикції та артикуляції;

- дати роз’яснення таким поняттям – «ансамбль», «унісон», «гама», «темп»;

- правила поводження з мікрофоном.

 

Вихованці мають уміти і застосовувати:

- відтворювати на слух нескладний ритмічний та мелодичний малюнок;

- визначати на слух: рух мелодичної лінії та її характерні особливості, кількісний склад звучання, регістри, темп, лад.

- виконати на інструменті та просольфеджувати гаму С dur;

- самостійно та в ансамблі співати вокальні розспівки та вправи;

- під фонограму «мінус» проспівати вивчений пісенний репертуар.

Вихованці мають набути досвіду:

- впевнено триматися на сцені;

- користуватися мікрофоном;

- розучування пісенного репертуару.

Основнийрівень, перший рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

Розділ, тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1

Вступ

3

-

3

2

Формування та закріплення вокальних навичок

15

39

54

3

Формування вокально – хорових навичок

15

54

69

  4

Робота над вокальними творами

6

21

27

5

Розвиток сценічних якостей

3

6

9

6

Постановка концертних номерів

-

9

9

  7

Музично – ритмічна діяльність

9

9

18

  8

Концертна діяльність, репетиції, екскурсії, конкурси, свята.

-

21

21

  9

Підсумок 

-

6

6

 

Разом

51

165

216

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

1. Вступ ( 3 год.)

Ознайомлення з темами занять, їх розкладом і формами проведення;правила поведінки в колективі  та закладі,техніка безпеки;організаційні питання, індивідуальні співбесіди.

2. Формування  та закріплення вокальних навичок ( 54 год.)

Гігієна і збереження голосу;співоча постава, її особливості;дихання: співоче дихання,опора звуку, техніка співу (основні вимоги до початку співу), види дихання ( діафрагмальне, міжреберне); звукоутворення: атака звуку, три види атаки звуку (тверда, м’яка, придихова, механізм відтворення);дикція та артикуляція: артикуляційний апарат, формування співочих голосних, спів голосних у поєднанні з приголосними; звуковедення – механізм звукоутворення та техніка виконання legato.non legato, staccato; вокальні вправи та розспівки на розвиток дихання, звукоутворення,з вуковедення, артикуляцію, дикцію. Спів у поєднанні з інструментальною фонограмою, з мікрофоном (на стійці, в руці).

3. Формування вокально-хорових навичок ( 69 год.)

Ансамблевий спів, поняття ансамбль (мелодичний, гармонічний, ритмічний, динамічний, темповий); інтонація - стійке інтонування одно та двоголосся зі складним акомпоніментом (без мелодичної лінії, чисте інтонування мелодичної лінії) ; унісон; двоголосся; ланцюгове дихання; жанрові характеристики пісні (зміст, характер твору, створення музичного образу); вокально-хорові вправи спрямовані на вокалізацію голосних звуків, спів в єдиній манері, спів в унісон та двоголосно.

4. Робота над вокальними творами ( 27 год.)

Демонстрація  та аналіз вокального твору, ознайомлення з поетичним та музичним текстом (інтонаційні та ритмічні особливості); визначення характеру, стилю твору; робота над вокальною партією, відпрацювання мелодичної лінії, послідовне та поетапне відтворення вокальної партії а сареlla та із супроводом; робота над складними та багатоголосними епізодами; слуховий контроль та самоконтроль за якістю свого звучання.

5. Розвиток сценічних якостей ( 9 год.)

6. Постановка концертних номерів ( 9 год.)

Робота спрямована на постановку та відпрацювання концертних номерів для участі у концертах, фестивалях тощо.

7. Музично-ритмічна діяльність ( 18 год.)

Поняття «мелодія», «фраза», «мотив»; тривалості нот і пауз (четвертні, восьмі, цілі), їх чергування; засоби музичної виразності: музичний розмір (постійний, змінний), основні музичні темпи, динаміка, побудова та виконання мажорної та мінорної гам; тризвуки мажорні та мінорні; поняття «лад», «інтервал», «акорд»;визначення на слух руху мелодичних ліній та кількісного звукового складу, відтворення голосом руху мелодичних послідовностей; ритмічно-рухові вправи: темп, проплескування в темпі музики, вправи на ритм у різних темпах.

8. Концертна діяльність, репетиції, екскурсії, конкурси,свята ( 21 год.)

Організація та підготовка масових заходів, екскурсій, зустрічей з цікавими людьми; участь у міських заходах та різноманітних концертах і фестивалях;проведення репетицій (за видами сценічних амплуа, групові та індивідуальні, зведені репетиції учасників концертної програми).

9. Підсумок( 6 год.)

Залікове та підсумкове заняття.

 

Основний рівень, другий рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Розділ, тема

              Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1

Вступ

3

-

3

2

Формування та вдосконалення вокальних навичок

15

39

54

3

Формування та закріплення вокально – хорових навичок

15

54

69

4

Робота над вокальними творами

6

24

30

5

Сценічна культура . Розвиток сценічних якостей

3

3

6

6

3.2. Постановка концертних номерів

-

9

9

7

Музично – ритмічна діяльність

9

9

18

8

Концертна діяльність, репетиції, екскурсії, конкурси, свята.

-

21

21

9

Підсумок

-

6

6

 

Разом

51

165

216

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

1. Вступ ( 3год.)

Прослуховування гуртківців, ознайомлення з темами занять, їх розкладом і формами проведення;методична робота (підготовка наочного матеріалу, підбір вокальних вправ для розспівування); правила поведінки в колективі та закладі,техніка безпеки;організаційні питання, індивідуальні співбесіди, батьківські збори.

2. Формування та вдосконалення вокальних навичок ( 54 год.)

Гігієна і збереження дитячого голосу;співоча постава, її особливості; дихання: співоче дихання, опора звуку, техніка співу ( основні вимоги до початку співу), види дихання (діафрагмальне, міжреберне), механізм дихання при співі; звукоутворення: відповідна атака звуку, три види атаки звуку (тверда, м’яка, придихова, механізм відтворення); дикція та артикуляція – тісний зв'язок між ними, артикуляційний апарат, формування співочих голосних, спів голосних у поєднанні з приголосними; звуковедення – механізм звукоутворення та техніка виконання legato, non legato, staccato; вокальні вправи та розспівки на розвиток дихання, звукоутворення, звуковедення, артикуляцію та дикцію. Спів у поєднанні з інструментальною фонограммою та a capella, з мікрофоном (на стійці, у руці).

3. Формування та закріплення вокально-хорових навичок ( 69 год.)

Ансамблевий спів, поняття ансамбль (мелодичний, гармонічний, ритмічний, динамічний, темповий); інтонація - стійке інтонування одно та двоголосся зі складним акомпоніментом (без мелодичної лінії, чисте інтонування мелодичної лінії та хорової партії в ансамблі); унісон; двоголосся ( канон ); ланцюгове дихання; жанрові характеристики пісні (зміст, характер твору, створення музичного образу).

Вокально-хорові вправи спрямовані на вокалізацію голосних звуків, спів в єдиній манері, на розвиток мелодичного та гармонічного слуху учасників навчального процесу.

4. Робота над вокальними творами ( 30 год. )

Демонстрація та аналіз вокального твору, ознайомлення з поетичним та музичним текстом (інтонаційні, та ритмічні особливості, динамічні градації, кульмінація, складні епізоди,); визначення характеру, стилю твору; робота над вокальною партією (ритмічні проплескування, фразування, дикційні складнощі), відпрацювання мелодичної лінії, послідовне та поетапне відтворення вокальної партії а сареlla та із супроводом; робота над складними та багатоголосними епізодами; слуховий контроль та самоконтроль за якістю свого звучання.

5. Розвиток сценічних якостей ( 6 год.)

6. Постановка концертних номерів ( 9год.)

Роботу спрямовано на постановку та відпрацювання концертних номерів для участі у концертах, фестивалях, тощо.

7. Музично-ритмічна діяльність ( 18 год.)

Розкриття та закріплення поняття «мелодія», «фраза», «мотив», «динаміка»; тривалості нот і пауз (четвертні, восьмі, ціді), їх чергування; засоби музичної виразності: музичний розмір (постійний, змінний), основні музичні темпи, динамічні відтінки; побудова та виконання мажорної та мінорної гам;тризвуки мажорні та мінорні;поняття «лад», «інтервал», «акорд»; визначення на слух руху мелодичних ліній та кількісного звукового складу, відтворення голосом руху мелодичних послідовностей; ритмічно-рухові вправи: темп, проплескування ритмічних малюнків в темпі музики, вправи на ритм у різних темпах.

8. Концертна діяльність, репетиції, екскурсії, конкурси, свята ( 21 год.)

Організація, підготовка та проведення масових заходів, екскурсій, зустрічей з цікавими людьми; участь у міських заходах та різноманітних концертах і фестивалях; проведення репетицій (за видами сценічних амплуа, групові та індивідуальні), зведені репетиції учасників концертної програми).

Підсумки ( 6 год.)

Залікове заняття.Підсумкове заняття у вигляді концерту - імпровізації.

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ.

 По завершенню основого рівня навчання вихованці мають знати і розуміти:

:

правила та вимоги що до співацької постави та їх особливості; основні правила та вимоги до початку співу та самого співочого процесу; основні вимоги щодо співочої дикції та артикуляції; дати роз`яснення таким поняттям – «ансамбль» (його різновиди), «унісон», «типи звуковедення», «атака звуку», «звукоутворення», «жанрові характеристики твору», «ритм», «мелодія», «інтервал», «акорд»; правила поводження з мікрофоном

 

 

Вихованці мають уміти і застосовувати: відтворювати на слух ритмічний та мелодичний малюнок за допомогою різних типів звуковедення; визначати на слух: рух мелодичної лінії та її характерні особливості, кількісний склад звучання, регістри, темп, лад; виконувати на інструменті та сольфеджувати гаму С dur, a moll; самостійно та в ансамблі співати двоголосні вокальні розспівки та вправи; самостійно зробити аналіз пісенного репертуару (характер, форма, лад, фразування, логічні наголоси, кульмінація, визначити відповідні типи звуковедення тощо); самостійно під фонограму «мінус» проспівати свою вокальну партію вивченого пісенного репертуару.

Вихованці мають набути досвіду:

впевнено триматися на сцені; користуватися мікрофоном; співати у ансамблі,самостійно розучувати нескладний пісенний репертуар.

Вищий рівень, перший та наступні роки навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Розділ, тема

                   Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1

Вступ

3

-

3

2

Вдосконалення здобутих вокальних навичок

9

42

51

3

Формування та вдосконалення вокально – хорових навичок

18

63

81

4

Робота над вокальними творами

9

72

81

5

Сценічна культура Розвиток та вдосконалення сценічних якостей

3

6

9

6

Постановка концертних номерів

-

24

24

7

Музично – ритмічна діяльність

9

9

18

8

Особливості естрадного вокалу

3

12

15

9

Концертна діяльність, репетиції, екскурсії, конкурси, свята.

-

36

36

10

Підсумок

-

6

6

 

Разом

54

270

324

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

1. Вступ ( 3 год.)

Ознайомлення з темами занять, їх розкладом і формами проведення;правила поведінки в колективі, техніка безпеки; прослуховування гуртківців, підбір вокального матеріалу; формування та реорганізація групи за віком та вокальними навичками;організаційні питання, індивідуальні співбесіди; організація та проведення батьківських зборів.

2. Вдосконалення вокальних навичок (51 год.)

Гігієна і збереження голосового апарату; співацька постава, її особливості при виконанні різнохарактерних творів;дихання: співоче дихання,опора звуку, техніка співу (основні вимоги до початку співу), види дихання (діафрагмальне, міжреберне), механізм відтворення; звукоутворення: відповідна атака звуку, три види атаки звуку (тверда, м’яка, придихова); дикція та артикуляція: артикуляційний апарат, формування співацьких голосних, спів голосних у поєднанні з приголосними, вокалізи; звуковедення – механізм звукоутворення та техніка виконання техніками legato, non legato, staccato; тембр, його властивості та особливості вокальні вправи та розспівки на розвиток дихання, звукоутворення, звуковедення, артикуляцію, дикцію. Спів a capella та у поєднанні з інструментальною фонограмою , з мікрофоном (на стійці, в руці).

3. Формування та вдосконалення вокально-хорових навичок. ( 81 год.)

Заняття з малими формами та групові заняття з удосконалення ансамблевого співу; вправи на формування індивідуального стилю та манери виконання;робота над вирівнюванням регістрів, мовно-руховою та вокально-руховою координацією, оволодіння прийомами міксту, субтонового звучання  та імпровізацією на задану тему; вдосконалення сформованих співацьких навичок; ансамблевий спів, робота над ансамблем – уміння співати в ансамблі, створюючи єдиний музичний образ; інтонація - стійке інтонування одно та багатоголосся зі складним акомпоніментом (без мелодичної лінії, чисте інтонування мелодичної лінії); унісон;багатоголосся; ланцюгове дихання в ансамблевому співі; жанрові характеристики пісні (зміст, характер твору, створення музичного образу); вокально-хорові вправи на вокалізацію голосних звуків та складів, фразування та логічні акценти, спів в унісон та багатоголосного.

4. Робота над вокальними творами ( 81 год.)

Демонстрація та аналіз вокального твору, ознайомлення з поетичним та музичним текстом (інтонаційні та ритмічні особливості); визначення характеру, форми, стилю твору; робота над вокальними партіями, відпрацювання мелодичної лінії, послідовне та поетапне відтворення вокальної партії а сареlla та із супроводом; робота над складними та багатоголосними епізодами; вершівки фраз, логічні наголоси при співі мелодичної лінії; поняття «основна тема» та «підголоски»; слуховий контроль та самоконтроль за якістю звучання.

5. Сценічна культура. Розвиток та вдосконалення сценічних якостей ( 9 год.)

Прийоми створення відповідного пластичного образу ( характер рухів, манера поведінки, міміка, жести); правила та особливості поведінки на сцені під час виступів (стандартні та екстремальні варіанти); культура роботи з мікрофоном; процес вживання в художній образ.

6. Постановка концертних номерів ( 24 год.)

Робота спрямована на постановку та відпрацювання концертних номерів для участі у концертах, фестивалях тощо.

7. Музично-ритмічна діяльність ( 18 год.)

Розкриття та закріплення понять «канон», «імпровізація», «мелодія», «фраза», «мотив», «форма твору» (куплетна, варіаційна, тощо); засоби музичної виразності: музичний розмір (постійний, змінний), основні музичні темпи, динаміка (постійна, рухлива); музична абетка: «ладові співзвуччя», «інтервал», «акорд»; побудова та виконання мажорної та мінорної гам, тризвуки мажорні та мінорні; визначення на слух і відтворення голосом руху мелодії, рух мелодичних ліній у багатоголоссі.

8. Особливості естрадного вокалу ( 15 год.)

Відмінність та спільні ознаки естрадного, народного та джазового вокалу; особливості естрадного співу, поєднання різних технік та специфічних прийомів; джаз та його історичні витоки, джазові особливості та  прийоми виконання; імпровізація на задану тему.

9. Концертна діяльність, репетиції, екскурсії, конкурси, свята ( 33 год.)

Організація та підготовка масових заходів, екскурсій, зустрічей з цікавими людьми. Участь у міських заходах та різноманітних концертах і фестивалях; обговорення сценічних костюмів і макіяжу; аналіз концертної діяльності; проведення репетицій (за видами сценічних амплуа, групові та індивідуальні;зведені репетиції учасників концертної програми).

Підсумок ( 6 год.)

Залікове та підсумкове заняття.

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

По завершенню навчання вихованці мають знати і розуміти:

правила гігієни та охорони голосового апарату;; визначення понять «мелодія», «музична фраза», «мотив», «темп», «ритм», «регістри», «динаміка», «діапазон голосу», «імпровізація»; правила роботи з мікрофоном; професійні вимоги до учасників колективу; стилі вітчизняного та світового естрадного мистецтва.

Вихованці мають уміти і застосовувати:

використовувати здобуті виконавські навички ( правильного вокального дихання, звуковедення, звукоутворення, чистого інтонування, дикції та артикуляції);виконати пластичний етюд на основі вивчених рухів; співати самостійно і в ансамблі (в унісон та багатоголосно), a capella і під фонограму мінус з мікрофоном, відображаючи рухом стиль музичного твору; передавати різні ритмічні малюнки.

 

Вихованці мають набути досвіду:

впевнено триматися на сцені; користуватися мікрофоном; співати у ансамблі, самостійно розучувати з іншими пісенний репертуар.

ОРІЄНТОВНИ Й ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ

 

№ з/п

Назва обладнання

кількість

1

Фортепіано

1

2

Мікшерский пульт.

1

3

Флеш накопичувач

3

4

Стійки для мікрофонів

6

5

Портативна колонка

1

6

Колонки

2

7

Мікрофон кабельний

 

6

8

Підсилювач звуку

1

9

Магнітофон -

1

10

Набір шумових інструментів

1

 

Шнури, кабелі, штекери, електрошнурові подовжувачі

за необхідністю

 

ЛІТЕРАТУРА

1. Афонін Р.Ж. , «Основи естрадного вокалу», Павлодар, 2012 р.;

2. Емельянов В. В., «Развитие голоса – координация и тренаж» / В.В. Емельянов. – СПб., 1997 р.;

3. Дзюба О.А., «Педагогічні аспекти вокальної технології», 2018 р.;

4. Мозговий В Л. «Артистизм у сучасному вокальному мистецтві», 2018р;

5. Л. Кудря, Л. Красовська, С. Манько, «Освітньо – професійна програма «Естрадний спів», Харків, 2020.

 

ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАРНИЙ ПЛАН ПОЧАТКОВОГО РІВНЯ

1.Дзідзьо « Сама , сама»

2. Оксана Корзун «Подоляночка»

3. Олексій Ольханський «Вибирай»

4. Ірина Федишин «Малесенькі долоньки»

5. Кікідо «На стилі»

6. Скрягіна Людмила «Джаз для вас»

 

ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАРНИЙ ПЛАН ОСНОВНОГО РІВНЯ

1.Openkids«Showgorls»

2.Openkids« Не танцуй»

3. Олексій Ольханский «Небо під тобою»

4. Олексій Ольханський «Давай»

5. «Одна калина» в сучасній обробці

6. Наталія Май «Веселка»

7. Наталія Май «Годі, браття, сумувати»

 

ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАРНИЙ ПЛАН ВИЩОГО РІВНЯ

  1.               ГУРТ«Казка» «Пісня сміливих дівчат».

2. Іван Леньо «Доле моя».

3.Дуа Липа «DlowYourMind»

4.Lorde « Royals»

5. «Українське попурі»

 

docx
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку