Авторська розробка фрагментів уроків

Про матеріал
Розробка фрагментів уроків ( 3-х) у 1-2 класах з використанням стратегії «Фішбоун”.
Перегляд файлу

 

1

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

 

Кафедра початкової освіти

 

 

 

 

Авторська розробка

на тему “Розробити фрагменти уроків (не менше 3) у 1-2 класах з використанням стратегії «Фішбоун”.

 

 

 

 

 

Виконала:

вчитель початкових класів

Лопушнян Лариса Вікторівна

ЕНВК №5

м. Енергодар

група №  2

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2021

ВСТУП

Критичне мислення — мислення самостійне. Учні повинні мати достатньо свободи, щоб мислити і самостійно вирішувати найскладніші питання. Мислити критично можна в будь-якому віці. Навіть у першокласників накопичено для цього достатньо життєвого досвіду та знань. Навіть малюки здатні думати критично і самостійно. Саме завдяки критичному мисленню традиційний процес пізнання знаходить індивідуальність і стає свідомим, безперервним та продуктивним.

Для розвитку критичного мислення рекомендовано використання сучасних педагогічних технологій, які б широко забезпечували активні форми діяльності учнів, залучали  їх до творчого процесу пізнання, дослідження проблем, формування власної думки та самореалізації.

Однією з таких  технологій є стратегія «Фішбоун»

Фішбоун (діаграма «риб’ячої кістки» (англ. Fishbone Diagram) – один з найбільш ефективних прийомів, який можна використовувати в тоді, коли необхідно встановити причинно-наслідкові зв’язки, здійснити обгрунтований вибір, розвинути навички роботи з інформацією, навчити вирішувати проблеми тощо.

Мета роботи: Вивчити теоретичні засади стратегії «Фішбоун». Розробити фрагменти уроків з її використанням. Зробити висновки щодо ефективності застосування даної технологій в початковій школі.

Фрагмент уроку з використанням стратегії  «Фішбоун»

Предмет: Я досліджую світ, 1 клас, за підручником Н.М. Бібік, Г.П. Бондарчук «Я досліджую світ» (с. 24-25)  до Типової освітньої програми О.Я.Савченко.

Тема: Осінні турботи людей

Мета. Формувати навички свідомого виразного читання; удосконалювати вміння учнів правильно інтонувати мову дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, уяву, образне мислення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до читання, почуття дружби, товариськості.

Хід уроку

I.   Актуалізація

II.   Усвідомлення змісту

  • Робота з підручником с. 24-25
  • Перегляд презентації “Праця людей восени”
  • Стратегія “Фішбоун”

1.     Клас ділиться на групи по 4-5 чоловік.

2.     Кожна група отримує графічне зображення риби із надписами:

·        на голові (проблема) -  Які турботи у людей восени?;

·        на верхніх кістках (причини) –Треба встигнути до зими;

·        на нижніх  кістках (факти) – Перелік робіт восени;

·        на хвості (висновок)  - Відповідь

 

 

1.     Кожна група отримує картки із причинами виникнення турбот у людей саме восени.

Завдання:

1) розкласти їх на верхні кістки схеми-риби.

 

2.     Кожна група отримує картки із назвами робіт восени та взимку. Завдання:

                  1) дати відповідь на питання: -Які осінні турботи ти знаєш?

2) вибрати і залишити лише осінні назви робіт;

3) розкласти їх на нижні кістки схеми-риби;

3.     Зробити висновок, записати відповідь. (Діти самостійно роблять висновок).

4.     Кожна група презентує результати своєї роботи.

5. Рефлексія

Предмет Літературне читання (Савченко) 2 клас (с. 62-64) підручник “Українська мова. Читання” автор В.Чипурко до Типової освітньої програми О.Я.Савченко.

Тема:В.Сухомлинський “Пихата Жаба”

Мета: підтримувати інтерес дитини до казки; закріплювати вміння розрізняти народну й авторську казки; удосконалювати навички читання; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; коригувати пам'ять, увагу; спостережливість; викликати бажання творити добро, пробуджувати бажання читати казки самостійно.

Обладнання: таблиці для розчитування.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

IІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

ІV. ОПРАЦЮВАННЯ КАЗКИ «ПИХАТА ЖАБА »

  • Стратегія “Фішбоун”

1.     Клас ділиться на 2 групи.

2.     Кожна група отримує графічне зображення риби із надписами:

·        на голові (проблема) -  Чому не слід цуратися рідної мови?;

·        на верхніх кістках (Гарні риси жаби) –Бажання вчитися, наполегливість, працелюбність;

·        на нижніх  кістках (Погані риси) – Пиха, небажання розмовляти рідною мовою, зарозумілість;

·        на хвості (висновок)  - Відповідь

2.     Перша група отримує картки з поганими рисами, друга група з гарними, прикріплюють їх до скелету риби.

3.     Зробити висновок, записати відповідь. (Діти самостійно роблять висновок).

4.     Кожна група презентує результати своєї роботи.

5. Рефлексія

Предмет Українська мова для 2 класу (за підручником М. Вашуленка, С. Дубовик та О.Вашуленко.(с 78-79)

Тема: "Слова-назви дій предметів."

Мета . Систематизувати та узагальнити знання учнів про дієслово як частину мови , вправляти в доцільному та правильному вживанні дієслів у мовленні; розвивати мовлення , логічне мислення , кмітливість ; виховувати пізнавальний інтерес, любов до рідного слова, почуття радості в спільній роботі.

Обладнання . Картки з зображенням Фішбоун , намальований Сніговичок, конверти із завданнями та кратками на кожного учня.

Тип уроку. Повторення та узагальнення знань

  1. Організація класу
  2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
  3. Робота над темою уроку
  • Стратегія “Фішбоун”

1.     Клас ділиться на 2 групи.

2.     Кожна група отримує графічне зображення риби із надписами:

·        на голові (проблема) -  Дія предметів?;

·        на верхніх кістках (факти) –На які питання відповідають, синоніми, антоніми , з якими словами зв'язані ;

·        на нижніх  кістках (факти) – Що підтверджує або не підтверджує наявність даних понять;

·        на хвості (висновок)  - Відповідь

2.     Перша група отримує картки з пняттями друга група з фактами, прикріплюють їх до скелету риби.

3.     Зробити висновок, записати відповідь. (Діти самостійно роблять висновок).

4.     Кожна група презентує результати своєї роботи.

5. Рефлексія

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ

1.     Інтернет-джерела:

·       З досвіду роботи Прийом фішбоун (Fishbone)на уроці української мови у 2 класі http://sokyryany.osv.org.ua/z-dosvidu-roboti-13-23-23-01-02-2019/

 

·    http://pedsovet.su/metodika/priemy/5714

·        Нова українська школа: як розвивати критичне мислення.

·        http://nus.org.ua/articles/krytychne-myslennya-2/

·        Верниш О.О. Успіх. Фактори успіху у навчальній діяльності.

·        http://library.zu.edu.ua/doc/uspih.pdf

·        Поняття про фішбоун.

·        http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/klaster--fishboun--keis-tekhnologiya.html

 2.  Большакова І. Інтегровані уроки в початковій школі / І. Большакова; упорядн. О.Семібаламут. – Київ: «Видавничий дім «Перше вересня», 2016. – 176 с. - ( Бібліотека «Шкільного світу»).

3. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.

4. Макаренко В.М., Туманцова О.О. Як опанувати технологію формування критичного мислення. -Х.: Основа: «Тріада +», 2008.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. STELLA STELLA
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 червня 2021
Переглядів
1310
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку