26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

авторські розвиваючі ігри

Про матеріал
Гра сприяє розвитку гнучкості, розкутості, комунікабельності, емоційно-вольовому впливові. Дитина у грі може помилятись. Такий вид діяльності є засобом розвитку дитячої уяви, розвиває пізнавальні здібності, емоційний бік особистості, збагачує словниковий запас. Гра – іскра, що запалює вогник допитливості, зацікавленості і вимагає концентрації уваги учнів, напруження їх сил . Вона має здатність організувати життя дітей, наповнити його змістом. Поширена спеціальна ігрова терапія для лікування психічних захворювань . Потрібно, щоб гра захоплювала малюка, давала йому здорову і цікаву “їжу” для розуму, і в той же час достатньо складну. Ігри – одне з найсильніших виховних засобів в руках суспільства. Саме в грі проявляються і розвиваються різні сторони дитячої особистості, задовольняється багато інтелектуальних та емоційних потреб, складається характер.
Перегляд файлу

Авторські  розвиваючі ігри з  прийомами  мнемотехніки

  « Барвистий  килимок»

Мета: формувати  у  дітей  фонематичні  уявлення  та  навички  часткового  звукового  аналізу.  Закріпити  назви  основних  кольорів.  Розвивати  зорове  сприймання, увагу, елементи  логічного  мислення, просторову  орієнтацію.

Правила  гри.

На  розграфленій  квадратами  картці  розкладені  різноколірні  кружечки.  Дитина  добирає  послідовно  предметні  картинки,  де  слово-назва  починається  на  відповідний  перший  звук  у  назві  кольору.

 

                               E:\РобСтіл\мама\фото\Изображение\Изображение 077.jpg          

 

 

«Кухар»

Мета: прилучати  дітей  до  національних  традицій, закріплювати  знання  про  український  національний  посуд, страви; розвивати  мовлення, логічне  мислення, формувати  уявлення  про  гостинність, як  характерну  рису  українського  народу. 

Обладнання: площинні  зображення  українського  національного  посуду, картки,  на  яких  зображено  національні  страви, ковпак  кухаря.

Правила  гри.

Діти  сидять  навколо  столу, на  якому  розкладені  площинні  силуети  українського  національного  посуду.  Передаючи  один  одному  ковпак, промовляють:

Зранку  на  гостей  чекали,

Страв  багато  зготували.

Зараз  кухар  їх  покаже

І  про  страви  все  розкажу.

У  кого  по  закінченню  примовки  ковпак  залишився  у  руках, той  стає  кухарем.  Він  бере  картку  із  зображенням  української  страви, роздивляється  її,  поки  що  не  показуючи  нікому.

Діти: кухарю, кухарю чи  готова  страва?

Кухар: готова!

Діти: а  з  чого  вона  готувалась?

Кухар  називає  продукти,  необхідні  для  приготування  страви. Діти  відгадують  її  назву.  Хто  перший  відгадає, той  вибирає  посуд  у  якому  цю  страву  можна  зберігати.  Якщо  дитина  правильно  дібрала  посуд, сама  стає  кухарем. Якщо  ні — кухар  знову  обирається  з  допомогою  примовки.

 

 

«Комірник»

Мета: вправляти  у  впізнанні  предметів  за  ознаками,  вказаними  на  картці-схемі. Розвивати  увагу,  логічне  асоціативне  мислення, закріплювати  навички  кількісної  лічби.  Формувати  уявлення  про  особливості  українського  народу: хазяйновитість,  працелюбність.

Обладнання:  картки-схеми,  садовина,  городина.

Правила  гри.

Діти  сидять  у  колі.  У  центрі  розкладено  картки-схеми,  а  в  різних  місцях  кімнати – садовина  та  городина. Діти  промовляють:

Ми  господарі  дбайливі,

Дякуємо  щедрій  ниві.

Добрий  урожай  зберемо,

До  комори  все  звеземо.

Після  слова  «зберемо» кожен  бере  ту  картку, яку  хоче, і відшукує  за  нею  фрукти  чи  овочі  у  вказаній  кількості.  Потім  несе  «врожай»  до  комори,  де  на  нього  чекає  вихователь-комірник,  який  перевіряє  правильність  виконання  завдання. Для  нової  гри  обирається  новий  комірник 

Умова: міняти  картки-схеми  не  можна.

 

                             E:\РобСтіл\мама\фото\Изображение\Изображение 063.jpg

 

« Я  пізнаю  себе»

Мета:  формувати  базис  особистої  культури   через  відкриття  дитині  світу  в  його   цілісності  та  різноманітності.  Розвиток  душі  дитини. Вчити  складати  творчі  розповіді  про  себе. Розвивати  зв’язне  мовлення

Обладнання: готова  чиста  книжка, сюжетні  та  предметні  картинки  до  тем:

Моя  улюблена  тварина, книжка, їжа, заняття,  вид  спорту, одяг, колір.

Правила  гри.

На  столі  розгорнута  книжка-складанка  а  навпроти  кожної  сторінки  у  ряд  викладені  по  темах  картинки.  Дитина  повинна  вибрати  із кожного  ряду  одну  улюблену  картинку  і  помістити  її  у  кишеньку  книжки. По  закінченню, опираючись  на  створену  книжку, розповідає  про  себе.

 

 

                                                          «Ріпка»

Мета: вчити  замінювати  героїв  казки геометричними  фігурами, закріпити  їх  назви ( трикутник, квадрат, коло); поняття  великий, менший, найменший; кольори. Об’єднувати  предмети  у  групи  та  узагальнювати  їх: люди, тварини, овочі. Розвивати  зв’язне, діалогічне  мовлення.  Навчати  розмірковувати, фантазувати, робити  гіпотези, припущення.  Заохочувати  словесну  творчість.

Обладнання:  ігрове  поле  голубого, зеленого, чорного  кольорів; геометричні  фігури

Правила  гри.

Діти  пригадують  казку  «Ріпка» визначають  героїв  і  яка  геометрична  фігура  буде  кого  або  що  символізувати .  Чому.

Наприклад:

Коло — овочі — велику  і  малу  ріпку

Квадрат — люди — дід,  баба,  онучка.

Трикутник — тварини — собака, киця,  мишка.

Діти  розповідають  казку,  виставляють  символи.

Ускладнення: А  що,  якби  дідусь  не  захотів  доглядати  ріпку? Ріпку  вирішила  доглядати  бабуся ( онучка). І виросла ( пропала) ріпка  велика….  Дальше  продовжують  фантазувати  діти.

 

 

                     E:\РобСтіл\мама\фото\наталі василівни\наталі василівни 001.jpg

«Відгадай  швидко»

 мета:  активізувати  знання  українських  народних  казок, казкових  героїв. Розвивати  навички                     переключення  уваги, памяті.

Правила  гри.

 Гра  проводиться  у  формі  бліцопитування. Дітям  пропонується  якнайшвидше  дати  відповідь  на  запитання  за  змістом  народних  казок.

- Чим  хотіла  сколоти  зайчика  Коза-Дереза ?

- В  якій   казці  один  з  героїв  підкував  собі   голосок?

- Як  звали  героя, який   шкури  мяв?          

- Що  знайшли  на  дворі  мишенята  Круть  і Верть?

- Хто  налякав  та  прогнав  звірят  з  рукавички  з  однойменної  казки?   

 

 

«Який  казковий  герой  заховався?»

  Мета:Закріпити  знання  геометричних  фігур.  Виховувати  почуття  симпатії, вміння  вислуховувати  думку  т           овариша. Розвивати  логічне  асоціативне  мислення, слуховий, зоровий, аналізатори. Формувати  вміння  мотивувати  свою  відповідь.

Обладнання. Панно  із  зображенням  казкових  героїв, які «заховані» за  геометричними  фігурами; рукавички, в  яких  заховані  різні  на  дотик  матеріали, співвідносні з  казковими  героями  на  панно  ( хутро — з  мишкою, солома --  з  солом’яним  бичком  тощо)

Правила  гри.

Дітям  пропонується  відгадати  героїв, які  живуть  у  казковій  країні. Для  цього  можна  використати  підказки.

 а)  геометрична  фігура, за  якою  захований  герой, підкаже  колір  та  форму, що  його  нагадують;

б) за  допомогою  долоньки, що  шукатиме  підказку    в  рукавичці, ми  дізнаємось, який  герой  на  дотик;

в) а  ще  на  допомогу  прийде  загадка.

Вихователь загадує  загадку  і  водночас  демонструє  геометричну  фігуру  відповідного  кольору, дає  можливість  визначити  на  дотик.

  1. За  казкою  «Вовк  і  семеро  козенят»:

А)             -- на  панно  за  світло-сірим  трикутником  заховано  зображення  вовка;

Б) в  рукавичці  заховано  хутро  для  сприйняття  на  дотик;

В) загадка:

Підробив  він  голосок,

Став  малим  співати.

Здогадалися  вони:

Вовк — не наша  мати.

  1. За казкою  «Колосок».

А) --овал  темно-сірий;

Б) хутро  м’яке;

В) загадка:

Дві  малесенькі  тваринки

Жили  в  казці  з  Півником.

Працювати  не  хотіли,

Їсти  пиріжки  любили.

 

       3)  За  казкою « Солом’яний  бичок»:

А) -- прямокутник  світло-коричневий;

Б) солома;

В) загадка:

З соломи  дід  його  зробив

І  бочечки  засмалив.

А  солом’яний  дивак

Поприклеював  звірят.

      4)  За  казкою  «Ріпка»:

А) -- круг  жовтий; 

Б) буряк  або  ріпка;

В)  загадка:

На  городі  виростала,

Сили  й  росту  набирала.

Став  тут  дід  усіх  скликати.

Щоб  красуню  виривати.

 

 

«Опиши  казкового  героя»

Мета:вправляти  у  назві  відомих  казок  та  їх  героїв.  Розвивати  асоціативне  сприйняття.  Вміння  висловлювати  своє  ставлення  до  героя.

Обладнання. Різноманітні  картки  на  розвиток  дотикового  сприйняття, рамки  Монтессорі  з  геометричними  фігурами-вкладками  із  зображенням  казкових  героїв, піктограми  емоцій.

Правила  гри.

1.Дітям  загадується  загадка  про  казкового  героя. Відгадавши, вставляють у  перший  отвір  картку-вкладку  із  зображенням  казкового  героя.

2.пропонується  підібрати  геометричну  фігуру  на  яку  схожий  герой  і  дати  свою  мотивацію

3. діти  вибирають  піктограми  емоцій  для  даного  героя.

Наприклад:

З соломи  дід  його  зробив

І  бочечки  засмалив.

А  солом’яний  дивак

Поприклеював  звірят.

- Хто  це?

Діти знаходять  малюнок  і  вкладають  у  рамку.

- Малята, на  яку  геометричну  фігуру  подібний  наш  герой?

З-поміж геометричних  фігурок-вкладок  вибирається  потрібну  і  обґрунтовують  свій  вибір.

- Який  це  герой  позитивний   чи  негативний?

Обирають  потрібну  піктограму  емоцію  і  вставляють  в  отвір , даючи  своє  пояснення.

 

E:\РобСтіл\мама\фото\Изображение\Изображение 008.jpgE:\РобСтіл\мама\фото\Изображение\Изображение 016.jpg

 

 

«Таємниці  Космосу»

Мета: Фізичний  р-к: навчати  передавати  в  рухах  обертання  небесних  тіл.

Соціально-моральний  р-к: формувати  елементарне  уявлення  про  вивчення  людьми  природи  Космосу  й  соціальне  значення  цієї  діяльності.

Пізнавальний  р-к: розширювати  знання  про  природу  видимого  космічного  простору, зокрема  про  Місяць; розвивати  пам'ять, увагу, вправляти   у  лічбі, удосконалювати  навички  просторової  орієнтації.

Мовленнєвий  р-к: збагачувати  словник  назвами  космічних  об’єктів  (планета, зоря, Місяць, Земля, Сонце); вправляти  у  називанні  однокореневих  слів.

Креативний  р-к: розвивати  цікавість  до  всього  нового  і  невідомого  у  природі; заохочувати  індивідуальну  творчість, самодіяльність  та   ініціативу  під  час  складання  розповіді  за  темою.

1 варіант

(проводиться  індивідуально  або  підгрупами)

Матеріал: темна  тканина, силуети  планет, Сонця, Місяця, Землі, космічного  корабля, зірок.

Правила  гри.

Дитина  уявляє  себе  космонавтом, який  сів  у  космічний  корабель  і  вирушив  у  мандри, піднявся  високо-високо, глянув  у віконечко-ілюмінатор  і  побачив  дивовижну  картину…

( педагог кладе  картонний  корабель  посередині  тканини і  пропонує  викласти  навколо  предмети  в  зазначеній  кількості  та  у  вказаному  просторовому  розміщенні.)

Наприклад: унизу, під  космічним  кораблем --- планета  Земля; угорі--- Місяць; поруч  нього  5  зірок; праворуч--- Сонце.

Малята  уважно  слухають  дорослого  й  виконують  ігрове  завдання, а  потім  словесно  коментують  його, розповідаючи  про  складену  картину.

2  варіант

Діти  розглядають  картинки  із  зображенням  різних  космічних  об’єктів, пропонує  вибрати  одну  із  них   і  уявити  себе  тим, що  зображено  на  малюнку, а  потім  придумати  про  це  коротеньку

Фантастичну  історію  (5-6 речень).

Наприклад: я — зірка . я  від  Землі  далеко-далеко. Я  дуже  яскрава, і  вночі  мене  можна  побачити. Людям  я  здаюся  на  сяючу  іскорку. А  насправді  я — велика. На  мені  живуть  дивовижні  звірі, тільки  людей  нема.

 

                              E:\РобСтіл\мама\фото\Изображение\Изображение 062.jpg

 

                                                                                                                                                   

docx
Додав(-ла)
харчук наталія
Додано
28 березня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку