Авторські вправи «ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК»
Дидактична вправа «Склад»
Предмет: читання.
Мета: розвивати вміння ділити слова на склади, визначати наголошений склад.
-
Поділіть слово на склади.
-
Викладіть стільки цеглинок, скільки складів у слові.
-
Поставте наголос.
-
Покладіть на наголошений склад ще одну цеглинку – цей склад «сильніший».
-
Придумайте своє слово, яке б підійшло до цієї моделі з цеглинок.
Дидактична вправа «Інтонування речення»
Предмет: українська мова.
Мета: вправляти дітей у вмінні визначати кількість слів у реченні, вчити інтонувати речення.
-
Викладіть стільки цеглинок, скільки слів у реченні.
-
Візьміть ще одну цеглинку та прикріпіть на першу, що позначає перше слово у реченні.
-
Вимовте речення, поставивши логічний наголос на це слово.
-
Переставте цеглинку на друге слово.
-
Вимовте речення, поставивши логічний наголос на це слово.
Так, переставляючи цеглинку на різні слова в реченні, діти вимовляють те ж саме речення, наголошуючи (виділяючи голосом) різні слова.
Гра «Пішоходи і водії»
Предмет: «Я досліджую світ»
Мета: вчити застосовувати правила дорожнього руху, моделювати ситуацію на дорозі, самостійно приймати рішення.
-
Діти об’єднуються у малі групи.
-
У кожної групи аркуш паперу, на якому схематично зображена вулиця, перехрестя тощо.
-
Розподіляються ролі: регулювальник (у нього цеглинки червоного, жовтого і зеленого кольорів – кольори сигналів світлофору), водії (у них цеглинки інших кольорів), пішоходи (зображують людинку вказівним і середнім пальчиками).
-
Пішоходи і водії займають будь-які місця на схемі вулиці.
-
По команді учителя «Рухаємось!», усі починають зображувати дорожній рух, регулювальник, показуючи цеглинки червоного, жовтого, зеленого кольорів, імітує світлофор.
-
По команді учителя «Стоп!», гра припиняється і в групі обговорюється, чи виконувалися правила дорожнього руху, якщо хтось їх порушив, разом з’ясувати, як треба було діяти за правилами тощо.
-
Ролі перерозподіляються або групи отримують нову схему вулиці, перехрестя, і гра продовжується.