УРОК-ЕКСКУРСІЯ "БЕЗПЕКА В ШКОЛІ. ОРГАНІЗОВАНИЙ ВИХІД З КЛАСУ ТА ПРИМІЩЕННЯ ШКОЛИ (ЗА ПОПЕРЕДНІМ ПЛАНОМ ЕВАКУАЦІЇ). УКРИТТЯ У ШКОЛІ"

Про матеріал
Матеріал має на меті озброїти здобувачів освіти ключовими компетентностями. Надано основні правила поведінки під час евакуації з класу та школи. Використано теоретичний, ігровий та практичний методи навчання. Стане в нагоді вчителям початкових класів, вихователям груп подовженого дня.
Перегляд файлу

Тип розробки: Урок-екскурсія. Я досліджую світ. 1 клас.

Тема. БЕЗПЕКА В ШКОЛІ. ОРГАНІЗОВАНИЙ ВИХІД З КЛАСУ ТА ПРИМІЩЕННЯ ШКОЛИ (ЗА ПОПЕРЕДНІМ ПЛАНОМ ЕВАКУАЦІЇ). УКРИТТЯ У ШКОЛІ.

 

Мета: формувати ключові компетентності в здобувачів освіти-дати уявлення про основні правила поведінки під час евакуації з класу та школи, познайомити із  шляхами до укриття та запасного виходу зі школи. Вчити правильно діяти у випадку евакуації.

 

Хід уроку- екскурсії:

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

– Діти, подивіться за вікно. Чи непокоїть вас щось, дивлячись навкруги?

– Так, зараз все спокійно. Але інколи  може трапитися лихо: ракетний обстріл, землетрус, повінь, пожежа.

– Відгадайте загадки:

 

Крилатий птах, всередині-порох

Упаде на землю, принесе горе. (Балістична ракета).

 

Лишає він страшні сліди,

Усе він пожирає.

А як даси йому води –

Відразу помирає! (Вогонь)

 

– Розгляньте малюнки. Що на них зображено?

C:\Users\HP\Desktop\Без названия (1).jpgC:\Users\HP\Desktop\Без названия (2).jpg

– Пожежа – неконтрольоване горіння, яке часто виникає від неправильного користування сірниками, свічками, електроприладами. Також до цього призводить падіння ворожих ракет та їх уламків.

– Чи можна залишатися спокійними, коли бачиш таку картину? Чому?

(Бо це може зашкодити моєму здоров’ю)

Гра «Паніка під час небезпеки»

Пограймося з вашими улюбленими іграшками. Наразі вони-дошкільнята. Правил виконання сигналу «ТРИВОГА» вони не знають. Дружно граються в кімнаті групи. Почувши слово «Тривога», хаотично починають бігати, штовхатися, падати, голосно плакати. (Імітація дій)

– Чи правильно діяла малеча у цій ситуації?

-Багато серйозних травм отримують люди коли під час надзвичайних ситуацій, коли починають панікувати, кричати, штовхатися, збивати один одного з ніг.

 

ІІІ. Повідомлення теми й мети екскурсії.

-Діти, дійсно, побачене й почуте під час надзвичайних ситуацій викликає нестримний страх. Сьогодні ви навчитеся переборювати його та швидко й організовано виходити в укриття або з приміщення.

ІV. Основна частина.

Перегляд відеоролика «Про правила евакуації в закладах освіти» https://www.youtube.com/watch?v=mL-BIz2tArQ

 

  1.              Правило №1. Найголовніше правило – не панікувати, не чинити галас, виконувати вказівки вчителя.

Якщо в школі трапилася надзвичайна ситуація, то нас з вами про це обов’язково попередять. Це можуть бути 3 довгі сигнали дзвоника або зайде доросла людина і сповістить нас про це. Нам з вами потрібно буде швидко вийти з класу та школи. Інколи, навіть, залишивши речі в класі.

На кожному поверсі в школі є план шляхів виходу, за яким нам треба рухатись.

C:\Users\HP\Desktop\Без названия.png

Ще в коридорах можна зустріти ось такі знаки – знаки: вихід, напрям руху, вогнегасник, медпункт (демонстрація знаків) C:\Users\HP\Desktop\images (1).jpg

 

 

ІV. Правила безпеки життєдіяльності здобувачів освіти.

– Перед тим, як вийти з класу, пригадаємо правила поведінки під час екскурсії:

1. У коридорах школи рухайся спокійним кроком, без шуму.

2. Уважно проходь біля дверей.

3. На сходах дивися собі під ноги, тримайся правої сторони.

4.  Не біжи по сходах, не штовхайся.

5. Не оглядайся.

6. Будь увічливим.

 

V. Практична робота: організований вихід з класної кімнати в укриття та на шкільне подвір’я. 

1. Пояснення учителя.

Правило №2. Організовано і швидко шикуватися.

– Зараз ми з вами потренуємося швидко шикуватись для виходу з класу. Підготуйте «тривожні валізки».

За моєю командою «Учні першого ряду, шикуйсь!» виходять парами учні І ряду до дверей. За командою «Учні другого ряду, шикуйсь!» виходять парами учні ІІ ряду. За командою «Учні третього ряду, шикуйсь!» виходять парами учні ІІІ ряду. Основне правило –зберігати спокій, рухатись швидко, не штовхаючись.

2. Практичне виконання команд: (2-3 рази).

3. Організований вихід з класу та приміщення школи.

Правило №3. Йти швидко, не штовхатися, намагатися знаходитися далі від стін та інших частин приміщення.

– Зараз ми з вами пройдемо по школі тим шляхом, яким потрібно виходити з класу та приміщення школи ось за цим планом. На ньому позначений наш клас, напрям руху, вихід з поверху і приміщення.

  1.              Шикування парами.
  2.              Вихід із класу.
  3.              Організований перехід до бомбосховища та на шкільне подвір’я.

Під час пересування школою звертаємо увагу на умовні позначення на стінах (Клас, вихід, східці, напрям руху). Вихід зі школи, перехід до безпечного місця, де нічого дітям не загрожує. Вчитель пояснює, чому саме це місце вибране. Пе

 

Переві

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\HP\Desktop\images.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

  1.              Перевірка здобувачів освіти за списком із класного журналу.
  2.              Повернення до класу.

Перевірка здобувачів освіти за списком.  

VI. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

– Сьогодні ми з вами вчилися швидко виходити з класу в укриття та на подвір᾽я школи. Для чого це потрібно вміти робити?

– Коли у школі можна почути сигнал тривоги?

– Які головні правила при надзвичайній ситуації?

_Що означає кожен знак?

 

Використані джерела:

https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-vogon-ukrayinskoyu-movoyu/

https://www.google.com/search

https://www.youtube.com/watch?v=mL-BIz2tArQ

 

docx
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку