Багатогранники та їх перерізи

Про матеріал
Задля покращення уявного мислення учнів та полегшення роботи учителя при поясненні побудови перерізів багатогранників, пропоную ілюстративну презентацію за підручником з геометрії Г. П. Бевза, 10 клас, профільний рівень та орієнтовний план-конспект уроку до нього. В основу презентації покладена ідея анімованої побудови перерізів. Автор: учитель математики, Щербак Олександр Сергійович
Перегляд файлу

 

Тема: Багатогранники та їх перерізи

Цілі:

освітні: сприяти засвоєнню учнями теоретичних знань і практичних навичок про багатогранники та їхні перерізи, сприяти засвоєнню учнями методу слідів

розвиваючі: підвищити рівень дітей будувати логічні ланки; покращити просторове мислення та розвивати вміння креслити просторові фігури; продовжувати удосконалювати математичну грамотність та ерудованість учнів;

виховні: виховувати в учнів любов до геометрії, як науки; виховувати комунікативні здібності та морально-етичні якості школярів

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань, урок-слайдшоу

Обладнання: підручник, конспект уроку, комп`ютер, проектор, презентація

Хід уроку

Урок проводиться або за наявності проектора, або в комп`ютерному класі -  презентація завантажується на кожен комп`ютер.

  1. Організація уроку. (1 хвилина) Вчитель вітається з учнями та перевіряє їхню підготовку до уроку, завантажує презентацію, оголошує тему уроку. 

Слайд 1

  1. Повторення опорних понять. (5 хвилин)

Вчитель пояснює, що перед вивченням нової теми, необхідно закріпити знання про такі поняття як «призма» та «піраміда», переглянути їхні елементи та основні властивості.

За підручником: стор. 50-51

Слайди 2-7

  1. Формулювання проблеми уроку. (3 хвилини)

Наводиться приклад, коли необхідно дізнатися що за фігура утворилася при певному зрізі бруска пилою.

Чи можливо знайти розв’язок цієї задачі, використовуючи теоретичний матеріал, який ви вже вивчали ?

Через деякий час учні мають дійти висновку, що для знаходження відповіді на це запитання недостатньо відомостей з курсу геометрії, якими вони володіють. У виключному випадку вчитель сам пояснює що розв`язати дане завдання поки що не вдасться, але ознайомившись з сьогоднішнім уроком діти вмить знайдуть відповідь на це проблемне запитання.

IV Оголошення теми уроку, формулювання мети та завдань уроку. (1 хвилина)

Вчитель пояснює, що на даному уроці учні познайомляться з одним із розповсюджених інструментів для визначення і побудови фігури, що утворилася при зрізі піраміди чи призми – з методом слідів та з новими задачами, ключом до розв’язку яких якраз і є засвоєння цього методу. 

V Пояснення нового матеріалу. (12 хвилин)

План

  1. Поняття перерізу.

Слайд 8

Підручник: стор. 51-52

  1. Приклад 1.

Слайди 9-11

Підручник: стор. 52

  1. Приклад 2.

Слайд 12

Підручник: стор. 52-53

  1. Приклад 3.

Слайд 13

Підручник: стор. 53-54

  1. Приклад 4. (задача для допитливих)

Слайд 14

Підручник: стор. 54

  1. Приклад 5. (виконуємо разом 1)

Слайд 15

Підручник: стор. 55

  1. Приклад 6. (виконуємо разом 2)

Слайд 16

Підручник: стор. 56

VI Первинне закріплення знань. (16 хвилин)

Робота з підручником

  1. Розв`язання усних завдань.

Підручник: стор. 56 №167-172 (виконайте усно).

  1. Розв`язання письмових завдань.

Підручник: стор. 56 №173, №175, №176.

VII Підведення підсумків уроку. (4 хвилини)

Учитель задає запитання учням.

- Чому була присвячена тема сьогоднішнього уроку ?

- Що таке переріз ?

- Як називається метод побудови переріза, який ми сьогодні розглядали ?

- Чи отримали ви відповідь на проблемну задачу ? 

- На якому етапі у вас виникли складнощі, у чому вони полягають ?

Учитель виставляє оцінки за роботу на уроці.

Слайди 27-29

VIII Домашнє завдання. (3 хвилини)

Вчитель диктує домашнє завдання. Підручник: вивчити основні поняття параграфа 5, стор. 56-57 № 174, №177.

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Багатогранники та їх перерізи

Номер слайду 2

Призма – це багатогранник,дві грані якого – рівні n-кутники з відповідно паралельними сторонами,а всі інші n граней – паралелограми.

Номер слайду 3

Два n-кутники – основи призми,решта граней – бічні грані. Ребра призми, які не є сторонами її основ, називають бічними ребрами.

Номер слайду 4

Окремі види призми – паралелепіпед і куб

Номер слайду 5

Прямокутний паралелепіпед𝑨 𝑩 𝑪 𝑫 𝑨𝟏 𝑩𝟏 𝑪𝟏 𝑫𝟏 

Номер слайду 6

𝑨 𝑩 𝑪 𝑫 𝑺 Піраміда – багатогранник, одна грань якого – довільнийбагатокутник, а всі інші грані – трикутники, які маютьспільну вершину.𝑶 

Номер слайду 7

𝑨 𝑩 𝑪 𝑫 Тетраедр– чотиригранник, (грец. тетра - чотири)одна грань якого – довільнийбагатокутник, а всі інші грані – трикутники, які маютьспільну вершину.

Номер слайду 8

𝑨 𝑩 𝑪 𝑫 𝑲 𝑷 𝑻 𝑳 Фігура, яка складаєтьсяз усіх точок, спільних для багатогранника і січної площини, називається перерізом багатогранникаданою площиною.𝝎 

Номер слайду 9

ПРИКЛАД 1𝑨 𝐵 𝑪 𝑫 𝑨𝟏 𝑩𝟏 𝑪𝟏 𝑫𝟏 𝑷 𝑲 𝑻 

Номер слайду 10

ПРИКЛАД 1𝑨 𝐵 𝑪 𝑫 𝑨𝟏 𝑩𝟏 𝑪𝟏 𝑫𝟏 𝑷 𝑲 𝑻 

Номер слайду 11

ПРИКЛАД 1𝑨 𝐵 𝑪 𝑫 𝑨𝟏 𝑩𝟏 𝑪𝟏 𝑫𝟏 𝑷 𝑲 𝑻 

Номер слайду 12

𝑨 𝐵 𝑪 𝑲 𝑷 𝑻 ПРИКЛАД 2𝑸 𝑫 𝑴 Слід січної площини в площині 𝜶 – це пряма, по якій січна площина перетинає площину 𝜶. 

Номер слайду 13

𝑩 𝑺 𝑨 𝑪 𝑫 𝑬 𝑴 𝑵 ПРИКЛАД 3𝑴𝟏 𝑵𝟏 𝑶𝟏 𝑶𝟐 𝒍 𝑶𝟑 𝑳 𝑷 𝑶𝟒 𝑹 𝑻 𝑻𝑹𝑲𝑷𝑳 −шуканий переріз 

Номер слайду 14

𝑨 𝑩 𝑪 𝑫 𝑨𝟏 𝑩𝟏 𝑪𝟏 𝑫𝟏 𝑲 𝑷 𝑻 Отже, розглядуваним перерізом є трикутник 𝑨𝟏𝑩𝑪𝟏 ПРИКЛАД 4

Номер слайду 15

𝑷 𝑨 𝑩 𝑪 𝑲 𝑯 Трикутник 𝑲𝑨𝑪 −шуканий переріз ПРИКЛАД 5

Номер слайду 16

𝑩𝟏 𝑪𝟏 𝑨𝟏 𝑫𝟏 𝑨 𝑩 𝑪 𝒍 𝑶𝟏 𝑴 𝑲 𝑷 𝑶𝟐 𝑻 𝑫 𝑶𝟑 𝑳 ПРИКЛАД 6

zip
До підручника
Геометрія (профільний рівень) 10 клас (Бевз В.Г., Бевз Г.П., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М.)
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
583
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку