Тема: Багатогранники та їх перерізи
Цілі:
освітні: сприяти засвоєнню учнями теоретичних знань і практичних навичок про багатогранники та їхні перерізи, сприяти засвоєнню учнями методу слідів
розвиваючі: підвищити рівень дітей будувати логічні ланки; покращити просторове мислення та розвивати вміння креслити просторові фігури; продовжувати удосконалювати математичну грамотність та ерудованість учнів;
виховні: виховувати в учнів любов до геометрії, як науки; виховувати комунікативні здібності та морально-етичні якості школярів
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, урок-слайдшоу
Обладнання: підручник, конспект уроку, комп`ютер, проектор, презентація
Хід уроку
Урок проводиться або за наявності проектора, або в комп`ютерному класі - презентація завантажується на кожен комп`ютер.
Слайд 1
Вчитель пояснює, що перед вивченням нової теми, необхідно закріпити знання про такі поняття як «призма» та «піраміда», переглянути їхні елементи та основні властивості.
За підручником: стор. 50-51
Слайди 2-7
Наводиться приклад, коли необхідно дізнатися що за фігура утворилася при певному зрізі бруска пилою.
Чи можливо знайти розв’язок цієї задачі, використовуючи теоретичний матеріал, який ви вже вивчали ?
Через деякий час учні мають дійти висновку, що для знаходження відповіді на це запитання недостатньо відомостей з курсу геометрії, якими вони володіють. У виключному випадку вчитель сам пояснює що розв`язати дане завдання поки що не вдасться, але ознайомившись з сьогоднішнім уроком діти вмить знайдуть відповідь на це проблемне запитання.
IV Оголошення теми уроку, формулювання мети та завдань уроку. (1 хвилина)
Вчитель пояснює, що на даному уроці учні познайомляться з одним із розповсюджених інструментів для визначення і побудови фігури, що утворилася при зрізі піраміди чи призми – з методом слідів та з новими задачами, ключом до розв’язку яких якраз і є засвоєння цього методу.
V Пояснення нового матеріалу. (12 хвилин)
План
Слайд 8
Підручник: стор. 51-52
Слайди 9-11
Підручник: стор. 52
Слайд 12
Підручник: стор. 52-53
Слайд 13
Підручник: стор. 53-54
Слайд 14
Підручник: стор. 54
Слайд 15
Підручник: стор. 55
Слайд 16
Підручник: стор. 56
VI Первинне закріплення знань. (16 хвилин)
Робота з підручником
Підручник: стор. 56 №167-172 (виконайте усно).
Підручник: стор. 56 №173, №175, №176.
VII Підведення підсумків уроку. (4 хвилини)
Учитель задає запитання учням.
- Чому була присвячена тема сьогоднішнього уроку ?
- Що таке переріз ?
- Як називається метод побудови переріза, який ми сьогодні розглядали ?
- Чи отримали ви відповідь на проблемну задачу ?
- На якому етапі у вас виникли складнощі, у чому вони полягають ?
Учитель виставляє оцінки за роботу на уроці.
Слайди 27-29
VIII Домашнє завдання. (3 хвилини)
Вчитель диктує домашнє завдання. Підручник: вивчити основні поняття параграфа 5, стор. 56-57 № 174, №177.
1