Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки

Про матеріал
допоможе розкрити особливості бароко як літературного напряму, показати багатство художніх надбань цієї доби; сприятиме формуванню цілісного світогляду восьмикласників; розвиватиме навички характеристики художнього напряму; пробуджує інтерес до мистецтва бароко; виховує шанобливе ставлення до творів мистецтва.
Перегляд файлу

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві.

Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд)

 

D:\презентации\8 клас\барокко джонн донн\бароко.png

Тема. 8 клас.

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).

 

Мета уроку: розкрити особливості бароко як літературного напряму, показати багатство художніх  надбань бароко; формувати цілісний світогляд восьмикласників; розвивати навички характеристики художнього напряму; пробуджувати інтерес до мистецтва бароко; виховувати шанобливе ставлення до творів мистецтва.

Ключові компетентності:

  • розрізняє істинні та фальшиві цінності, розуміє необхідність шанобливого ставлення до людини незалежно від її соціального стану;
  • усвідомлює важливість здорового глузду ;

висловлює критичне судження щодо різних          моделей поведінки людини

Предметні компетентності

  • визначає провідні ознаки бароко як художнього напряму;

розкриває специфіку барокового світосприйняття у прочитаних творах;

Форма проведення: урок

Педагогічна технологія: технологія розвитку критичного мислення учнів.

Методи і прийоми: дослідницький, бесіда, робота з ілюстрованим матеріалом.

Обладання:  підручник «Зарубіжна література 8 кл.», авт. Є. Волощук, інтерактивний плакат   https://padlet.com/uliana2004and_2019/jdeufuoooqfc            

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Привітання. Перевірка готовності класу до уроку.

Гра «Звичайне диво»

Слово вчителя

- У мене в руках звичайний камінь:  сірий, важкий, холодний, у нього гострі краї. І зараз тримати його в долоні не надто приємно. Але спробуємо зігріти цей камінь теплом наших рук, енергією слів, живим поглядом. Будемо передавати камінь з рук в руки від одного учня до другого і називати добрі теплі слова.

(Нарешті камінь знов повертається до вчителя.)

  • У мене в долоні той самий камінь : такий самий сірий, важкий, у нього такі ж самі гострі краї. Але зараз його дуже приємно тримати в руках. Він теплий, майже гарячий, неначе пульсує від енергії ваших слів і сердець.

???Як ви гадаєте, яке «звичайне диво « тільки що відбулося?

Саме сьогодні й ми будемо із вами архітекторами  чи будівниками зведемо храм «Бароко»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.     Бесіда.

-       Як називається поступальний розвиток світової літератури від найдавніших часів до сьогодення?

-   Які етапи всесвітнього літературного процесу ми вже розглянули у 8 класі?

-     Чи можна стверджувати, що мистецтво античності, Відродження було загальноєвропейським?

2.Робота в групах.

1 група. Скласти пазл за покликанням: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=354d2a7b2b5d .

 

Ознайомитися зі схемою «Порівняльно- узагальнююча таблиця»( авт. І.Ціко). На зміну якому стилю приходить бароко? Якими ознаками Бароко відрізняється від Середньовіччя та Відродження ?

 

2 група.  Ознайомитися  з інфографікою та  розгадати ребус. Про який стиль йде мова та що ви можете сказати про нього. 

 

 

 

3 група . Перейти за посиланням або використати  Q- код, ознайомитися із картиною польського сучасного художника сюрреалиста Я.Йерки «Бароко»

 

D:\презентации\8 клас\барокко джонн донн\qr-code Картини бароко.gif  або   http://yerka.org.ru/pages/barocco.html.

 

Що вражає вас у цій картині та як вона перегукується із віршем ?

                                           Бароко

Димів бароко і готичність труб –

Краса у стилі «техносамогубства».

«Залізо куй у поті своїх рук»,

«У грошах щастя,» - гаслиться безумство.

 

І вже тернами – стежка до душі,

Дірявиться прогалинами кладка…

Іудами – природу за грошІ!..

Сміється штучно знахабнілий пластик…

 

Трава прокисла, спалена дощем,

Ростуть безбарвні й безнектарні квіти…

І неба кулька, здувшись, на плече

Ось-ось впаде… А де птахам летіти?

 

Бароко степу треба дати шанс,

Вітрилами хмарини просушити

І проростити пагінцями в нас

Любові до природи дивоцвіти…( Із Інтернету)

 

Запитання до всього класу:

- Що вам уже відомо про бароко із уроків мистецтва?

ПІ. Основний зміст уроку.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

 

Вступне слово вчителя

 

Усі, хто побував на морі, звичайно, пам’ятають мушлі, що лежать просто на березі. Вони, як правило, дуже красиві, різноманітні за забарвленням і кольором. Деякі з них можуть зберігати в собі дорогоцінну перлину. У Євангелії від Матфія перли названі символом Царства Небесного: один купець, зачарований красою перлини, продав усе, що мав, і придбав безцінний самоцвіт. З давніх часів перли високо цінують за ніжні переливи кольору і загадковість. Вони бувають незвичайної, неправильної форми. Ці дивні, часом асиметричні форми перлин називають бароковими - від назви однієї з найбільш цікавих епох в історії світової культури - бароко. 

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

Перегляд відео «Бароко», презентація доби

або https://youtu.be/XnBIUnGpsL8

 

Перегляд відео «Українське бароко»

  або https://www.youtube.com/watch?v=l73PxJp-1J0&feature=emb_logo

 

Під час перегляду учні заповнюють таблицю

Візитка доби Бароко

Хронологічні рамки

 

Мета виникнення

 

Наукові відкриття

 

Людина у добу бароко

 

Світ в епоху бароко

 

Основні ознаки

 

Герої

 

Тематика творів

 

Провідні мотиви

 

Художні засоби

 

Різновиди літератури

 

Жанри літератури

 

Представники

 

Цікаві факти

 

Види мистецтва бароко

 

Українське бароко

 

 

Слово вчителя.

З огляду на спробу поєднання у творах романтичного й реалістичного, на пошук золотої середини між крайнощами роздвоєної людської натури доба бароко, з одного боку, була добою буйного розвитку природознавства і математики, а з іншого — добою розквіту багатослів’я, великої («тридцятилітньої») релігійної війни, добою великих містиків та філософів-ідеалістів (Сведенборг, Кант, Сковорода). Людина доби бароко або усамітнюється з Богом, або, навпаки, поринає у вир політичної боротьби, перепливає океани в пошуках нових колоній, втілює плани поліпшення стану всього людства за допомогою політичної (проекти штучних мов) або іншої реформи.

 

  1. Систематизація та узагальнення вивченого
  • Робота із хмаркою тегів. Пояснити слова, які розміщені на хмарці, відносно теми «Бароко»

D:\презентации\8 клас\барокко джонн донн\бароко.png

-Перевірка матеріалу за допомогою інтерактивної вправи

    або    https://cutt.ly/HgSEHcE

 

Підсумок уроку

«Асоціативне гроно»

Б- ….барвистий

А-…..алегоричний

Р-  релігійний

О-…ошуканий

К-…контрастний

О-…образний

 

Домашнє завдання

Виконати тест, за покликанням . Відповіді записати в зошит https://docs.google.com/document/d/1BGG71Kc9jLFmNgOnC_QAeT0byqpPmDDgv5ijidtbhFk/edit?usp=sharing

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
18 травня 2021
Переглядів
3225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку