Lesson 15
Form: 8
Date: 21.09.2022
Тема уроку/ The subject of the lesson Basics of media literacy/Основи медіаграмотності
Цілі/Aims:
Очікувані результати/Learning outcomes:
Тип уроку/Type of the lesson: урок розвитку навичок усного продукування.
Види діяльності на уроці/Activities at the lesson: вправа «Асоціативне гроно», глосарія, робота з таблицею «Медіащоденник», гра «Факт-фейк», вправа “Match the description of the types of mass media”, фронтальна бесіда.
Перебіг уроку/Procedure
Привітання/Greeting:
T: Good morning!
P: Good morning, good morning, good morning to you! Good morning, good morning I`m glad to see you!
Повідомлення теми, мети уроку:
T: Our theme is ` Basics of media literacy `. We will continue speaking about mass media, especially media literacy.
Вправа «Асоціативне гроно»/Exercise “Associated bush”
T: What are your associations with a word “journalist/reporter”?
P: I think that the reporter is connected with news, events…
Глосарія/Glossary
T: Let`s meet with a notion “Media literacy”:
Media literacy is an expanded conceptualization of literacy that includes the ability to access and analyze media messages as well as create, reflect and take action, using the power of information and communication to make a difference in the world.
Writing
Робота з таблицею/Work with the table “Media diary”
T: You have to fill in the table the types of media and the time:
Types of media |
|
|
|
|
|
Type |
|
|
|
|
|
Гра «Факт-фейк»/The game “Fact/Fake”
T: Let`s listen to the news and think if it is truth:
Вправа «Поєднай описи видів медіапростору»/Exercise “Match the description of the types of mass media”
T: Let`s join the description with the kind of media:
Підсумки уроку/Summarizing
T: What did you do on this lesson?
P: I know…
I liked…
Домашнє завдання/Home tasks
Come up with eight facts and eight fakes in writing