Батьківські збори: "Сім"я і дитина - нерозривний процес"

Про матеріал
Матеріали для батьківських зборів на тему: "Сім"я і дитина - нерозривний процес", містить всю необхідну інформацію на дану тему для представлення батькам.
Перегляд файлу

ВИСТУП  НА  БАТЬКІВСЬКИХ  ЗБОРАХ

 

  

 

                                     Сім’я   – це  суспільство  в  мініатюрі ,

                                             від   цілосності  якого   залежить   безпека                                                                                             

                                             всього  великого  людського  суспільства.

                           

                                                                                 Ф. Адлер

 

 Виховання   дитини  в  школі   і   сім’ї – це  єдиний  нерозривний  процес . Тому  надзвичайно  важливо ,  щоб  ми  з  вами  об’єднали  свої  можливості  і  перейшли  до  тісної  співпраці  в  організації  спільної  діяльності  з  виховання  підростаючого  покоління , формуванні   національного  свідомого  громадянина  України .

 Батьки .  Якими  вони  повинні  бути ? Загальних  рецептів  немає .  І  все  ж  …   Ніжна , весела  мати ,  що  вміє  бути  ледь-ледь  холоднуватою . Стримано - суворий   батько , що  часом  усміхнеться  і  зрідка  попустує . Можливо ,  на  таких  невеликих  «вкрапленнях»  мають  триматися  і  авторитет , любов  до  дітей .

 Сім’я  виконує  роль  не  тільки  продовження  роду, а  й  збереження  та  продовження  соціальних , культурних , духовних  традицій .

 У  наш  час , такий  тривожний  і  бентежний , економічно  і соціально  не  стабільний , вибухово  небезпечний      неперед -бачуваними  подіями  і  полярно   змінюваними  цінностями  , сім’я,   хоч  і  зазнає  значного  впливу , але  продовжує  лишатися  тим  єдиним  острівцем  у  бурхливому  морі , де  людина  може  знайти  прихисток .

 Сім’я  має  великий  вплив  на  особистість  дитини , але  для  кожної  характерна  специфічна , особлива  свідомість – певні  критерії  в  оцінці  життєвих  явищ , поставлені  мета ,  досягнення . 

Звичайно ,  сім’я – колектив  чутливий .  На  неї  впливає  склад      сім’ї .   Жити  у  великій  сім’ї ,  де  зібрані  представники  трьох  поколінь ,  зовсім  не  те , що  в  сім’ї  без  дідуся  і  бабусі ; там , де  одна  дитина , живеться   по – іншому , ніж у  сім’ ї , де  дітей  кілька .  У кожній  з  них  по - різному   розподілені  ролі,   різні  клопоти  і   обов’язки .   І  тому  сім’я  є  найважливішою  умовою  виховання  дітей . Та  для  цього  належить  подолати  багато  шляхів . А  вони , як  відомо , не  завжди  вистелені  трояндами , бувають  на  них  і  глибокі  рівчаки , й  колючі  терни .

 Процес  виховання  дітей  потребує  від  вас  грунтовних  і  різноманітних  знань , урахування  вікових  особливостей  синів  і  доньок . Досить  часто  ви , батьки , не  розумієте  потреб  і  запитів   дітей , що  викликає в  них  тривогу  і  протест . Проблема   « батьків  і  дітей  »  завжди  була  актуальною . То  в  чому  справа ?  Невже  батьки  такі  черстві  й  нечутливі   до  своїх  чад , байдужі  до  їх  інтересів ,  неспроможні  зрозуміти  найближчих   їм   людей , а  діти  жорстокі  й  невдячні , грубі  й  егоїстичні  настільки , що  на  всі  спроби  батьків  щиро  порозумітися ,  відповідають  бездушністю  й   емоційною  глухотою?   Часто  не  цікавитеся  життям   своєї  дитини , її  захопленнями, прагненнями , мріями . Але  давайте  згадаємо  себе  у  їхньому  віці…   Розмова ,  суперечка , докір , недбало  сказане  слово , на  яке  ми , дорослі ,  не  звернемо  навіть  уваги – для   дитини   є  проблемою , яку  вона  не  може  вирішити . І  ось  в  такі  хвилини  наші  діти  повинні  завжди  відчувати  підтримку , отримати  пораду . Чи  завжди  ми  допомагаємо  їм ?

 

 

ПАМ’ЯТКА  ДЛЯ  БАТЬКІВ

  1. Любіть  дитину  не  за  те , що  вона  розумна  чи  красива , а  лише  за  те , що  вона  рідне  дитя .
  2. Постійно  цікавтеся  розвитком , поведінкою ваших  дітей .
  3. Щоденно  цікавтеся  навчанням  .
  4. Формуйте  самоповагу .
  5. Пам’ятайте , що  головне  новоутворення  підліткового  періоду – відкриття   своєї  індивідуальності , свого  « Я ».
  6. На  дітей  звалюється  криза , пов’язана  з  бажанням  самостійності , відокремленості  від  батьківської  опіки  і  страхом  перед  невідомим  дорослим  життям .
  7. Зростає  дух  незалежності , який  робить  стосунки  підлітка  в  сім’ї , в  школі  дуже  напруженими .
  8. Бажання  звільнитися  від  зовнішнього  контролю  поєднується  із  збільшенням  самоконтролю  і  початком  свідомого  самовиховання .
  9. Недоліки  і  протиріччя  в  поведінці  близьких  і  старших  сприймаються  гостро  і  хворобливо .
  10.  В  батьках  хочуть  бачити  друзів  і  порадників , а  не  диктаторів .

 

Які  все   ж   вікові  особливості  підлітків ?  Підлітковий  вік – період  у  розвитку  дитини  від  10  до 15  років . Він  характеризується  бурхливим  і  нерівномірним  ростом  і  розвитком   організму , що  супроводжується  подекуди  тимчасовими  розладами  у  діяльності  серцево – судинної  і  нервової  системи  ( підвищення  кров’яного   тиску , серцебиття,  запаморочення , загальна  неврівноваженість , дратливість , періодична  млявість , апатія  тощо ).  Головне  у  фізичному  розвитку  підлітка -  статеве     дозрівання , яке  істотно  впливає  на  роботу  внутрішніх  органів , а також  є  причиною  появи  статевого  потягу  ( часто  неусвідомленого ) і  пов’язаних  з  цим  нових  переживань , думок , почуттів . У  зв’язку  з  особливостями  фізичного  розвитку  велике  значення  у  підлітковому  віці  має  правильний  режим  праці , відпочинку , сну , харчування , фізичне  виховання , спорт .

Основна  діяльність  у  підлітковому  віці – суспільно  корисна . У  ході  її  розвиваються  розумові  здібності  підлітка , його  пам’ять , увага , емоційно – вольова   сфера .  Швидко  формуються  моральні  поняття , переконання , принципи , які  визначають  поведінку  учня .  Важливим  моментом  у  формуванні  особистості  підлітка  є  розвиток  самосвідомості ,  на  основі  якої  часто  виникає  прагнення  до  самовиховання , формування  почуття  дорослості  виявляється  у  прагненні  до  самостійності  , бажання    добитися  у  дорослих  визнання   своєї  гідності , звільнитися  від  дріб’язкової  опіки .

Ігнорування  дорослими  цього  аспекту  в  розвитку  особистості  підлітка – одна  з  частих  причин    конфліктів  з  людьми , що  його  оточують .

Батьки  повинні  допомагати  у  навчанні , щоб  розвинути    творчу  ініціативу  дитини  , стимулювати   самостійний  пошук  раціонального  виконання  домашніх  завдань . 

Головна  суть  допомоги в  навчанні  полягає  в  тому , щоб  розвинути   власну  творчу  ініціативу , стимулювати  самостійний  пошук   раціонального  виконання  домашніх  завдань .   Допомога  дітям ділиться на  три  види :

 

 

Допомога  дітям   у  навчанні

 

Матеріально - побутова

 

Духовно - моральна

 

Навчально - пошукова

 

Матеріально – побутова  допомога  передбачає , по-перше ,  наявність  у  дитини  нормальних  матеріально – побутових   умов  життя , праці  та  розумного  відпочинку – відповідного   житла , одягу , взуття , харчування , всіх  інших  предметів  першої  потреби  та  культурного  дозвілля ; по – друге  , забезпечення  її  всім  необхідним    письмово – навчальним  приладдям , зошитами , підручниками , книгами , щоденником , персональним  комп’ютером  тощо.

Добрим  помічником  у  навчанні  виступає  чіткий  режим  дня . Батькам  варто  мати  на  увазі , що  не  слід  засаджувати   дитину  за  виконання  домашнього  завдання  відразу  після   повернення  її  зі  школи : вона  втомлена , її  працездатність  знижена . Домашнє  завдання , згідно  з  вимогами  режиму , виконується  після  їжі  і  активного  відпочинку  на  свіжому  повітрі . Якщо  дитина  вчиться  у  першу  зміну , варто  починати  роботу  вдома  з  15-16-ї  години . Тим  хто  вчиться  у  другу  зміну , слід  приступати  до  виконання  домашнього  завдання  з  9-ї  години  ранку . Кімната , в  якій  займається  дитина , має  бути  добре  освітлена  та  провітрена . Під  час  виконання  домашнього  завдання  вдома  має  бути  тихо  і  спокійно .

Орієнтовна  тривалість  виконання   домашнього  завдання: 1- ий  клас  -  до 1  год. ; 2-й  клас  - до  1,5 год. ; 3-4-й  класи – до 2  год. ; 5-6  класи –до  2,5 год. ; в 7-му  класі – до  3  год ; 8-9 до  4  годин .

Через  кожні  40-50 хвилин  праці  слід  робити  перерву  на  10  хв. , з  яких  3-5 хв.  відводити  на  фізкультурні  вправи . Спочатку  найкраще  виконувати  завдання  з  української  мови , потім – з  математики ,  фізики , хімії ,  біології , інформатики , а потім – всі  інші , легші  предмети .

Позитивний  вплив  на  залучення  учня  до  навчання  справляє  наявність  у  нього  вдома  добре  обладнаного  кутка  школяра – частини  кімнати , відведеної  для  ігор  і  занять , зберігання  іграшок , книг  і  особистих  речей . Розташовується  біля  джерела  світла  та  свіжого  повітря . Тут  ставимо  столик ,  влаштовуємо  полицю  для  книг  і  ігор . Висота  робочого  стола  для  молодшого  школяра  не  повинна  перевищувати  60-62  см , а  крісла 38 см. Дитина  на   власний   смак   може  прикрасити свій   куточок  кольоровими  репродукціями              ( ілюстрації  на  тематику  казок  або  життя  дітей , пейзажі , зображення  тварин ,  образи  улюблених  персонажів  з  мультфільмів , кінофільмів , прочитаних  книг ).

В  куточку  школяра  на  стіні ,  перед  очима , для  зручності  користування  розміщуємо  розклад  уроків  і  розпорядок  дня  учня .

           На  закінчення , шановні  батьки , хотілося  б  сказати  слова  великого  педагога              Василя  Олександровича   Сухомлинського . Він   говорив : « У  дитині   ми   повинні  бачити   завтрашню   дорослу  людину – ось  в  цьому ,  мені   здається ,  і  полягає  життєва  мудрість  батька , матері , педагога .  Іншими   словами – потрібно  вміти  любити  дітей ». Адже  ми , дорослі , чомусь  забуваємо , що  в  дитячій   душі , як  на  благодатному  ґрунті , - все ,  що  потрапляє ,  проростає .  Посієш  добре , розумне , вічне , і  збереш  багатий  урожай  доброти , милосердя ,  людяності , щирості . 

docx
Додано
19 жовтня 2022
Переглядів
1765
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку