Додоток 3
До Порядку
Затверджено
Директор Дубенського ліцею №7
_______________Н. О. Поліщук
«____» «_____________» 2022р
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання 2022-2023 н.р.
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)
дата народження
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень
рік навчання
клас навчання
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Словниковий запас на низькому рівні, складової структури слів дотримується. Має труднощі у визначенні предметів за спільними ознаками, відсутнє узагальнення, труднощі у підборі слів і складів, відсутнє визначення просторових понять розмірів. Не володіє категоріями роду, числа відмінків іменників, дієслів, прикметників, утворення зменшуваної форми. Неправильно вживає їх у простих реченнях. Зазнає труднощів у побудові простих, поширених речень при складанні оповідання-опису користується питально-відповідною формою недостатньо розвинене монологічне мовлення. Не розуміє прочитане, порушення морфологічної структури слова, пропуск префіксів, суфіксів, закінчень. Під час письма виявляються порушення у вигляді пропуску літер, зумовлені акустико-артикуляційною формою. На фоні мовленнєвих розладів формуються вторинні розлади поведінки, недостатній розвиток здібностей до переключення, недостатня спостережливість до мовленнєвих явищ, слабкий розвиток словесно-логічного мислення. Пізнавальна активність низька. Сприймання сформоване на низькому рівні. Знижена активність розумових процесів. Слабка довільна увага. Пам'ять має знижений обсяг. Контакт встановлюється легко, невимушено, до бесіди залучається відразу, активний у спілкуванні. Прояви волі помітно залежать від ситуації, потребують підтримки з боку дорослого. Самооцінка знижена, потребує постійного заохочення та схвалення. Має низький рівень знань відповідно до програмних вимог. Відтворює частину навчального матеріалу, але допускає окремі неточності. Виконує дії та завдання в аналогічних умовах. Знає періоди доби, пори року та дні тижня. Здатний упорядкувати предмети за різними ознаками – форма, довжина, висота, ширина. Не диференціює та не називає геометричні фігури. Знає та називає основні кольори та відтінки. З допомогою вміє аналізувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розв’язує прості приклади в межах 20. Обчислення виконує за допомогою пальців. Техніка письма недостатньо сформована. В багатьох випадках потребує контролю та допомоги з боку педагога. Ставлення до навчання негативне. Знає букви і читає, темп читання нижче норми. Вольові процеси на стадії формування. Учень проявляє надмірне емоційне реагування . Прояв емоційних реакцій зумовлений особистісними інтересами. Відсутня здатність до самоконтролю. |
Наявні інтелектуальні труднощі:
Наявні функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі:
Наявні навчальні труднощі:
Наявні фізичні труднощі:
|
Працювати над:
Розвивати:
Формувати:
Вчити:
|
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
|
Пристосування середовища: |
|||
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Так |
За потреби |
|
Психолого-педагогічна адаптація: |
|||
використання візуального розкладу |
Ні |
|
|
збільшення часу на виконання завдань |
Так |
За потреби |
|
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
Так |
Часто |
|
руховий режим |
Ні |
|
|
використання заохочень |
Так |
Словесне заохочення |
|
використання стимулюючих засобів для розвитку пізнавальної активності та підтримки уваги |
Так |
|
|
інше |
|
|
|
Адаптація навчального матеріалу: |
|||
Унаочнення змісту навчання |
Ні |
|
|
Подання нового матеріалу великими порціями , з урахуванням працездатності |
Так |
За потреби |
|
Багаторазові повторення та збільшення кількості однотипних завдань |
Так |
За потреби |
|
Предметна основа (лічильний матеріал) та лінійка як допоміжні засоби під час обчислень
|
Так |
|
|
Візуальний рукописний зразок вчителя (дорослого) для написання невідомих слів
|
Ні
|
|
|
Використання широкого арсеналу дидактичних ігор та вправ
|
Ні
|
|
|
Модифікація: |
|
|
|
скорочення змісту навчального предмета |
Так |
За потреби |
|
зниження вимог для виконання завдань |
Так |
Часто |
|
інше |
|
|
|
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з:
так
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
Іншими фахівцями _________________________________________________
6) наявність індивідуального навчального плану:
так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
Математика |
Адаптація |
|
Українська мова |
Адаптація |
|
Українська література |
Адаптація |
|
Біологія |
Адаптація |
|
Історія |
Адаптація |
|
Зарубіжна література |
Адаптація |
|
Англійська мова |
Адаптація |
|
Географія |
Адаптація |
|
Основи здоровя |
Адаптація |
|
Фізична культура |
Адаптація |
|
Образотворче мистецтво |
Адаптація |
|
Трудове навчання |
Адаптація |
|
Музичне виховання |
Адаптація |
|
Християнська етика |
Адаптація |
|
Інформатика |
Адаптація |
|
|
|
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекція розвитку |
Грибок О.В. |
Кабінет психолога |
Понеділок 14:15-14.40 |
Корекція розвитку |
Панчук І.В. |
Класна кімната |
Четвер 14:15-14:40 |
Корекція пізнавальних процесів |
Драчук Н.В. |
Класна кімната |
П’ятниця 14.15-14.40 |
6. Навчання:
за розкладом класу;
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________
за модифікованим розкладом.
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
батьки: _____________________________________________________________
інші законні представники_____________________________________________
уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,
__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник
___________________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
так
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
Муляжі, ігри Монтессорі, кубики Зайцева, картки схеми для розвитку звязного мовлення.
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так, зазначити яка: ____________________________________________________
ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що) __________________________________________________
11. Потреба у продовженні строків навчання:
так
ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Оволодіння новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку. Вчити сприймати усний виклад навчального матеріалу. |
Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Сприймає усний виклад навчального матеріалу протягом 15-20 хв. |
|
Розвиток сенсорної, моторної |
Продувжувати розвиток орієнтуванню у просторі. Розвивати тактильні відчуття та відчуття власного тіла. |
Підвищення рівня розвитку орієнтування в просторі. Сергій буде сприймати на дотик різні фактури. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Розвиток навиків письма , корекція орфографічних умінь і навичок. Розвиток граматичної будови мовлення. Ліквідація недоліків в оволодінні лексикою та граматикою. Робота над зв′язним мовленням. |
Покращення зорової мовленнєвої уваги та пам′яті. Учень навчиться правильно будувати речення Покращення розвитку складової структури слова. |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Продувжувати розвиток дрібної моторики. Розвиток точності в русі, спритності рівноваги, гнучкості та працездатності. |
Підвищення рівня розвитку дрібної моторики та зазначених фізичних показників і навичок. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Формувати вміння вільно спілкуватися в різних ситуаціях. Навчати висловлювати свої переживаннята почуття; формувати навички самооцінювання, рідвищувати впевненість у собі, своєї самооцінки. Стимулювати бажання дитини працювати, виконувати завдання, виявляти ініціативу. |
Покращиться стан емоційно-вольової сфери, навчиться висловлювати свої переживання та почуття, сформуються навички самооцінювання, підвищиться впевненість у собі та своєї самооцінки. Покращиться бажання дитини працювати, виконувати завдання та виявляти ініціативу. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Допомагати дитині в соціальній адаптації, вчити регулювати свої емоції й бажання. Розвивати відчуття відповідальності, вчити проявляти емоції. Розвивати уяву. Створювати позитивні ситуації співпраці з дорослими. Залучати до групових ігор, вправ та позакласних заходів.
|
Дитина краще буде соціально адаптуватися, навчиться регулювати свої емоції і бажання. Розвине більше відчуття відповідальності та покращиться прояв емоцій Розвине краще уяву. Розвинути комунікативні навички та налагодження соціальних контактів |
|
Подолання навчальних труднощів |
Працювати над осмисленням навчального матеріалу і можливістю застосовувати нові знання за аналогією. Розвиток психічних процесів, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок. Розвиток швидкості сприймання та переробки інформації. |
Учень до кінця навчального року розуміє навчальний матеріал і виконує аналогічні завдання. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності Сергія. |
|
Інші |
|
|
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) |
Посада |
Підпис |
Панчук І. В. |
Класний керівник вчитель англійської мови |
|
Дячук І. В. |
Заступник директора з НВР |
|
Драчук Н. В. |
Асистент вчителя |
|
Стеха С. Л. |
Вчитель математики |
|
Навозняк Г. Д. |
Вчитель українська мови |
|
Антонюк Т. В. |
Вчитель біології |
|
Гаврилюк С. В. |
Вчитель історії та трудового навчання |
|
Ковальчук Н. С. |
Вчитель зарубіжної літератури |
|
Бондарчук С. Л. |
Вчитель образотворчого мистецтва |
|
Ткачук О. О. |
Вчитель географії |
|
Тимощук Т. М. |
Вчитель основи здоровя та музичного виховання |
|
Горбачук А. В. |
Вчитель фізичної культури |
|
Грибок О. В. |
Психолог |
|
Бережко Н. Л. |
Вчитель української літератури |
|
Дзюба Н. В. |
Соціальний педагог |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
Гопанчук Катерина Володимирівна
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис ___________________________ дата __________________________