Індивідуальна програма розвитку для дитини з ООП

Про матеріал
Індивідуальна програма розвитку для дитини з особливими освітніми потребами ЗПР 6 клас
Перегляд файлу

 

    Додоток 3

                                                                                                        До Порядку

                                                                                Затверджено

                                                                                Директор Дубенського ліцею №7

 

 _______________Н. О. Поліщук

 

 «____»  «_____________» 2022р

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання 2022-2023 н.р.

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) 

дата народження  

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень

 

рік навчання 

клас навчання 

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку

 

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Словниковий запас на низькому рівні, складової структури слів дотримується. Має труднощі у визначенні предметів за спільними ознаками, відсутнє узагальнення, труднощі у підборі слів і складів, відсутнє визначення просторових понять розмірів. Не володіє категоріями роду, числа відмінків іменників, дієслів, прикметників, утворення зменшуваної форми. Неправильно вживає їх у простих реченнях. Зазнає труднощів у побудові простих, поширених речень при складанні оповідання-опису користується питально-відповідною формою недостатньо розвинене монологічне мовлення. Не розуміє прочитане, порушення морфологічної структури слова, пропуск префіксів, суфіксів, закінчень. Під час письма виявляються порушення у вигляді пропуску літер, зумовлені акустико-артикуляційною формою. На фоні мовленнєвих розладів формуються вторинні розлади поведінки, недостатній розвиток здібностей до переключення, недостатня спостережливість до мовленнєвих явищ, слабкий розвиток словесно-логічного мислення.

Пізнавальна активність низька. Сприймання сформоване на низькому рівні. Знижена активність розумових процесів. Слабка довільна увага. Пам'ять має знижений обсяг.

Контакт встановлюється легко, невимушено, до бесіди залучається відразу, активний у спілкуванні. Прояви волі помітно залежать від ситуації, потребують підтримки з боку дорослого. Самооцінка знижена, потребує постійного заохочення та схвалення.

Має низький рівень знань відповідно до програмних вимог. Відтворює частину навчального матеріалу, але допускає окремі неточності. Виконує дії та завдання в аналогічних умовах. Знає періоди доби, пори року та дні тижня. Здатний упорядкувати предмети за різними ознаками – форма, довжина, висота, ширина. Не диференціює та не називає геометричні фігури. Знає та називає основні кольори та відтінки. З допомогою вміє аналізувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розв’язує прості приклади в межах 20. Обчислення виконує за допомогою пальців.

Техніка письма недостатньо сформована. В багатьох випадках потребує контролю та допомоги з боку педагога. Ставлення до навчання негативне. Знає букви і читає, темп читання нижче норми. Вольові процеси на стадії формування. Учень проявляє надмірне емоційне реагування . Прояв емоційних реакцій зумовлений особистісними інтересами. Відсутня здатність до самоконтролю.

Наявні інтелектуальні труднощі:

  •             словниковий запас нижче вікової норми;
  •             повільний темп засвоєння навчального матеріалу;
  •             малий обсяг памяті;
  •             перевага наочно-образних та наочно-дійових форм мислення;
  •             повільне сприйняття та переробка інформації;
  •             відсутній систематичний аналіз властивостей і якостей предметів.

 

Наявні функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі:

  •                  має труднощі у вербалізації своїх емоцій;

 

 

 

 

 

Наявні навчальні труднощі:

  •             потребує постійної допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень;
  •             інтерес до навчання нестійкий (потребує заохочення та мотивації);
  •             знижена працездатність;
  •             без допомоги не завжди  розуміє суть вправи, завдання та гри;
  •             низький рівень знань відповідно до програмових вимог.

 

Наявні фізичні труднощі:

  •                  дрібна моторика недостатньо розвинена.

 

Працювати  над:

  •                збагаченням словникового запасу;
  •                всебічним розвитком дитини;
  •                ліквідацією недоліків в оволодінні лексикою та граматикою;
  •                вмінням користуватися різними способами словотворення;
  •                розподілом уваги в межах 20-25 хв.;

Розвивати:

  •               граматичної будови мовлення;
  •               розподіляти увагу;
  •               переключати увагу з одного обєкта на інший;
  •               утримувати увагу в межах 20-25 хв.;
  •               емоційно-вольову  сферу;

 

  •               когнітивну сферу
  •               дрібну моторику;
  •               просторове орієнтування;
  •               пам'ять;

 

Формувати:

  •             граматичну складову мовлення;
  •             звязне мовлення, розуміти послідовність подій;
  •             необхідні побутові навички самообслуговування та соціальну модель поведінки;

Вчити:

  •             порівнювати подібні обєкти;
  •             виділяти головне, істотне, узагальнювати;
  •             складати розповіді за опорними складами, які підкріплюються картинками;
  •             використовувати схеми роботи для виконання завдань;
  •             володіти інтонаційними засобами виразності мовлення.

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

 третій рівень підтримки;

 четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

Так

За потреби

Психолого-педагогічна адаптація:

використання візуального розкладу

          Ні

 

збільшення часу на виконання завдань

Так

За потреби

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

Так

Часто

руховий режим

          Ні

 

використання заохочень

Так

Словесне заохочення

використання стимулюючих засобів для розвитку пізнавальної активності та підтримки уваги

Так

 

інше

 

 

Адаптація навчального матеріалу:

Унаочнення змісту навчання

Ні

 

Подання нового матеріалу великими порціями , з урахуванням працездатності

         Так

За потреби

Багаторазові повторення та збільшення кількості однотипних завдань

Так

За потреби

Предметна основа (лічильний матеріал) та лінійка як допоміжні засоби під час обчислень

 

 

Так

 

 

Візуальний рукописний зразок вчителя (дорослого) для написання невідомих слів

 

Ні

 

 

 

Використання широкого арсеналу дидактичних ігор та вправ

 

Ні

 

 

 

 

Модифікація:

 

 

 

 

скорочення змісту навчального предмета

Так

За потреби

зниження вимог для виконання завдань

Так

Часто

інше

 

 

       

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

 так

 ні

5) потреба в консультації з:

 фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

 Іншими фахівцями _________________________________________________

6) наявність індивідуального навчального плану:

 так

 ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Математика

Адаптація

 

Українська мова

Адаптація

 

Українська література

Адаптація

 

Біологія

Адаптація

 

Історія

Адаптація

 

Зарубіжна література

Адаптація

 

Англійська мова

Адаптація

 

Географія

Адаптація

 

Основи здоровя

Адаптація

 

Фізична культура

Адаптація

 

Образотворче мистецтво

Адаптація

 

Трудове навчання

Адаптація

 

Музичне виховання

Адаптація

 

Християнська етика

Адаптація

 

Інформатика

Адаптація

 

 

 

 

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Корекція розвитку

 

Грибок О.В.

 

Кабінет психолога

Понеділок

14:15-14.40

Корекція розвитку

Панчук І.В.

Класна  кімната

Четвер

14:15-14:40

Корекція пізнавальних процесів

Драчук Н.В.

Класна кімната

П’ятниця

14.15-14.40

 

 

 

6. Навчання:

 за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________

 за модифікованим розкладом.

 

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

 ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки: _____________________________________________________________

інші законні представники_____________________________________________

 уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,

__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

___________________________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

 підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

 так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

Муляжі, ігри Монтессорі, кубики Зайцева, картки схеми для розвитку звязного мовлення.

9. Потреба в розумному пристосуванні:

 так, зазначити яка: ____________________________________________________

 ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

 адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

 використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

 використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

 адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) __________________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

 ні.

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

Оволодіння  новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку. Вчити сприймати усний виклад навчального матеріалу.

Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Сприймає усний виклад навчального матеріалу протягом 15-20 хв.

 

Розвиток сенсорної, моторної

Продувжувати розвиток орієнтуванню у просторі. Розвивати тактильні відчуття та відчуття власного тіла.

Підвищення рівня розвитку орієнтування в просторі. Сергій  буде сприймати на дотик різні фактури.

 

Розвиток мовленнєвої сфери

Розвиток навиків письма , корекція орфографічних умінь і навичок. Розвиток граматичної будови мовлення. Ліквідація недоліків в оволодінні лексикою та граматикою. Робота над зв′язним мовленням.

Покращення зорової мовленнєвої уваги та пам′яті. Учень навчиться правильно будувати  речення  Покращення розвитку складової структури слова.

 

Розвиток фізичних здібностей

Продувжувати розвиток дрібної моторики. Розвиток точності в русі, спритності рівноваги, гнучкості та працездатності.

Підвищення рівня розвитку дрібної моторики  та зазначених фізичних показників і навичок.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Формувати  вміння вільно спілкуватися в різних ситуаціях. Навчати висловлювати свої переживаннята почуття; формувати навички самооцінювання, рідвищувати впевненість у собі, своєї самооцінки. Стимулювати бажання дитини працювати, виконувати завдання, виявляти ініціативу.

Покращиться стан емоційно-вольової сфери, навчиться висловлювати свої переживання та почуття, сформуються навички самооцінювання, підвищиться впевненість у собі та своєї самооцінки. Покращиться бажання дитини працювати, виконувати завдання та виявляти ініціативу.

 

Розвиток соціальної сфери

Допомагати дитині в соціальній адаптації, вчити регулювати свої емоції й бажання. Розвивати відчуття відповідальності, вчити проявляти емоції. Розвивати уяву.

Створювати позитивні ситуації співпраці з дорослими. Залучати до групових ігор, вправ та позакласних заходів.

 

Дитина краще буде соціально адаптуватися, навчиться регулювати свої емоції і бажання. Розвине більше відчуття відповідальності та покращиться прояв емоцій Розвине краще уяву.

Розвинути комунікативні навички та налагодження соціальних контактів

 

Подолання навчальних труднощів

Працювати над осмисленням навчального матеріалу і можливістю застосовувати нові знання за аналогією. Розвиток психічних процесів, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок. Розвиток швидкості сприймання та переробки інформації.

Учень до кінця навчального року розуміє навчальний матеріал і виконує аналогічні завдання. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності Сергія.

 

Інші

 

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

Панчук І. В.

Класний керівник вчитель англійської мови

 

Дячук І. В.

Заступник  директора з НВР

 

Драчук Н. В.

Асистент вчителя

 

Стеха С. Л.

Вчитель математики

 

Навозняк Г. Д.

Вчитель українська мови

 

Антонюк Т. В.

Вчитель біології

 

Гаврилюк С. В.

Вчитель історії та трудового навчання

 

Ковальчук Н. С.

Вчитель зарубіжної літератури

 

Бондарчук С. Л.

Вчитель образотворчого мистецтва

 

Ткачук О. О.

Вчитель географії

 

Тимощук Т. М.

Вчитель основи здоровя та музичного виховання

 

Горбачук А. В.

Вчитель фізичної культури

 

Грибок О. В.

Психолог

 

Бережко Н. Л.

Вчитель української літератури

 

Дзюба Н. В.

Соціальний педагог

 

 

 

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

Гопанчук Катерина Володимирівна

(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

 

підпис ___________________________  дата  __________________________

 

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2022
Переглядів
3481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку