Взаємовідносини з дитиною в сім’ї. Шкала спілкування: Позитивні эмоціі Негативні эмоції -хвалили -засуджували -поздоровляли -звинувачували -цілували -відштовхували -обіймали -соромили -ласкали -наказували -турбувались -висміювали -посміхались -читали нотації -пишались -лишали чогось -робили подарунки -ставили в куток
Ступінь дезадаптації залежить від багатьох факторів, серед яких є такі, на які школа не може впливати: рівень стану здоров’я і розвитку дитини; рівень тренованості адаптаційних можливостей; позитивний стиль відносин в сім’ї дитини, відсутність конфліктного фону в сім’ї; позитивні установки в сім’ї; сприятливий соціальний статус дитини до вступу в 1 клас; вік початку систематичного навчання.
АДАПТАЦІЯ ПЕРШОКЛАСНИКІВ Поради батькам щодо запобігання шкільної дезадаптації любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою, як вона є. хваліть частіше, а не докоряйте; частіше згадуйте себе в дитячому віці; привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати 6-річні дитині; навчайте етичних норм спілкування з однокласниками та дорослими; не перевантажуйте дитину надмірними заняттями, чергуйте їх з грою; формуйте адекватну самооцінку; виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини; формуйте позитивне ставлення до школи;
1. Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він упевнений в собі і не відчуває страх. 2. Новоспечений учень справляється зі шкільною програмою. 3. Дитина проявляє самостійність при виконанні домашніх завдань і звертається за допомогою до мами або тата тільки після того, як самостійно спробувала його виконати. 4. Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем.
“Дитина не тільки готується до життя — вона вже живе. Потрібно відкрити дитині саме життя. Допомогти їй проводити спостереження над явищами життя, черпати з них досвід для його поліпшення, вибрати в ньому вірний шлях ” Ш.Амонашвілі. Виховуючи, будемо виховуватись самі, адже справжнє виховання дитини — у вихованні самих себе.