Розробка першої зустрічі з батьками майбутніх першокласників

Про матеріал
Інтерактивна зустріч націлена на надання батькам уявлення про Нову українську школу, про загальні уміння та навички, якими повинен володіти майбутній першокласник. Про те, як батьки можуть підготувати свою дитину для успішної адаптації до шкільного життя.
Перегляд файлу

Перша зустріч з батьками майбутніх першокласників

- Доброго дня. Рада вас усіх бачити у нашій школі. Деякі обличчя мені знайомі, з кимось доведеться тільки познайомитись. А сьогодні – перша зустріч з вами, як з батьками майбутніх першокласників.

- З 1 вересня 2018 р. всі заклади загальної середньої освіти вже працюють в умовах Нової української школи. Мабуть, кожен з вас, щось чув про неї. Перш за все, ви побачили, що навіть парти стоять не традиційним способом. Як ви думаєте, чому? Правильно, так стоятимуть парти і у первачків. І працюватимемо ми сьогодні в групах, в парах – тобто, інтерактивно. Так, як працюватимуть ваші діти на кожному уроці у школі. Щоб вам було зручніше виконувати завдання, якщо вам не знайомі сусіди у групі, познайомтесь.

- Так повернемося ж до Нової української школи. Хоча уже пів року по усій країні діти вчаться у НУШ, батьків турбує питання – що це за школа, чим вона відрізняється від традиційної, у якій навчалися самі. Так от, перше ваше інтерактивне завдання – на аркуші з літерами НУШ. Навколо цієї абревіатури запишіть усе, що вам відомо про Нову українську школу – з Інтернету, з телевізора, від знайомих, навіть – власні припущення. Пишіть мовою, якою Вам зручно. На роботу відводиться 5 хвилин.

(Батьки працюють)

- Будь ласка, оберіть у кожній групі, хто буде презентувати роботу.

(Презентація «асоціативного куща». Вчитель нічого не коментує)

- Дякую за роботу. Як ви побачили, я приймала будь-які ваші думки, припущення, не коментуючи. Так і на уроках діти будуть висловлювати усі свої думки, власні висновки, з власного досвіду або спостережень тощо. А от правильне, істинне твердження самі ж діти знайдуть вже після того, як отримають інформацію від учителя, після якихось дослідів, з різних джерел інформації.

  • От і ви, передивіться відеоролик про Нову українську школу.

(Перегляд відео про НУШ).

- А тепер порадьтесь і внесіть зміни, якщо потрібно, у ваші записи на аркуші. І на це завдання у вас 3хв.

(Батьки працюють)

- За бажанням, зачитайте, що змінилося у ваших попередніх записах.

(Батьки, за бажанням, зачитують)

- Сьогодні ви ще почуєте деяку інформацію про НУШ і від мене, і від Яни Вікторівни – вчителя теперішнього 1 класу, що працює за новою програмою та за новими вимогами. Можете продовжувати вносити зміни – щось дописувати, виправляти, змінювати у своїх записах. А наприкінці – підсумуємо отримані знання.

 

- Друге питання, яке стає перед молодими батьками: що повинен знати і вміти майбутній маленький учень перед вступом у школу, якими знаннями та навичками володіти? Тому другим завданням буде для вас – спробувати самостійно відповісти на ці запитання. Перед кожним із вас лежить аркуш зі схематичним зображенням «чоловічка». Зверху голівки напишіть, якими знаннями, на вашу думку, повинна володіти дитина шести років перед вступом у школу. Біля ручок – якими вміннями володіти. На виконання цього завдання вам надається 3хв.

(Батьки працюють).

- Обговоріть свої припущення з членами групи за 2хв., і, за потребою, внесіть зміни у свої записи.

(Батьки працюють).

- Хто хоче поділитися своїми записами? Спочатку зачитайте, що повинна знати дитина перед вступом до школи.

(Батьки, за бажанням, зачитують)

- Хто може щось доповнити? (Батьки, за бажанням, зачитують)

- А тепер зачитайте, що ж повинен вміти майбутній першокласник, яким практичними навичками володіти. (Батьки, за бажанням, зачитують)

- Хто хоче щось доповнити?

- А тепер кожен з батьків отримає аркуш з записами, якими знаннями та навичками має володіти дитина шести років, щоб спокійно, без проблем, без шкоди для психічного та фізичного здоров’я адаптуватися до школи. Прочитайте їх уважно і підкресліть ті, якими саме ваш малюк вже володіє. На це завдання надається 5хв.

*кожен ранок чистить зуби, завжди миє руки перед тим, як сісти до столу; *допомагає вдома по господарству (миє посуд, прибирає ліжко, накриває на стіл);

*може сама собі приготувати бутерброд, вдяг-нутися по погоді, зав’язати шнурки і шарф;

*вміє самостійно утримувати увагу досить три-валий час (15-20 хвилин) під час читання вголос, малювання, гри;  *здатна управляти своїми ба-жаннями (не їсть перед їжею цукерки, хоча вони і лежать на видному місці; не вередує, коли до-рослі щось заборонили); *вміє поводитися за столом (правильно сидить, акуратно їсть);

*має більш-менш стійкі інтереси (прослуховува-ння музики, малювання, заняття мовами, конст-руювання, ліплення з пластиліну); *вміє пово-дитися в суспільстві (не перебиває старших, без нагадування проявляє ввічливість, використо-вуючи «будь ласка», «дякую», «до побачення» та ін.); *дотримується певного режиму дня;

*ставить питання і завжди вислуховує відповіді;

прибирає за собою іграшки після гри, альбом після малювання, книжки після читання,-

*дитина упевнено володіє олівцем, ножицями; уміє правильно визначати «вище - нижче, вперед - назад, зліва – справа»; може правильно перенести в зошит простий графічний узор, фігуру; вміє знаходити схожість і відмінності різних предметів при порівнянні, уміє правильно об'єднувати предмети в групи за загальними істотними ознаками; дитина здатна ут-римувати увагу на виконуваній роботі протягом 15-20 хвилин; має розвинену довільну пам'ять.

* має уявлення про сезонні явища природи; знає поширені назви тварин, рослин;

* знає свою домашню адресу, прізвище, ім'я, по батькові батьків.

*говорить українською мовою;*правильно вимовляє всі звуки мови і розрізняє їх на слух; * уміє знаходити слова з певним звуком; визначати місце звуку в слові; * вміє відповідати на питання і задавати їх; * вміє самостійно складати речення з 3-4 слів, передавати зміст простих літературних текстів; * вміє складати розповіді по картинці.

* називає числа до 10  в прямому і зворотному порядку; * цифри 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; *назви поточного місяця, днів тижня; *співвідносить цифру і число предметів; вміє складати з декількох трикутників, чотирикутників фігури більшого розміру; *орієнтується на аркуші паперу в клітинку.

 

 (Батьки працюють).

- Мабуть кожен з батьків зробив для себе висновок, над чим треба ще попрацювати.

 

- Наступне питання, хто ж повинен готувати малюка до школи?  До речі, зроблю оголошення, що на сьогоднішній день заняття з майбутніми першокласниками у школі, які практикувалися багато років, вважають недоречним, зайвими. Їх відмінили. Тобто, ваші майбутні учні ходити на заняття у школу по суботах, як у попередні роки, не будуть.

- Так хто ж повинен готувати дитину до школи? Правильно – ця місія покладається на батьків і дитячій садочок. Наступне завдання ви виконаєте у парах. Візьміть аркуш, поділений навпіл рисочкою, і запишіть, чого повинні навчити дитину перед школою у дитячому садочку, а чого – вдома. На роботу надано 5 хв.

(Батьки працюють)

- Тепер обміняйтесь своїми аркушами з сусідньою парою. Знайдіть і обговоріть спільне і відмінне у ваших записах. (Батьки працюють)

- Хто хоче презентувати свої висновки. (Батьки, за бажанням, зачитують)

- А тепер я зачитаю спочатку, що повинна вміти та знати дитина, яка відвідувала дитячий садок.

(Вчитель зачитує)

- Це, звичайно ж, в ідеалі. Але частіше стикаємось з тим, що діти не володіють усіма вищезазначеними навичками. Звинувачувати у цьому тільки вихователів ми не маємо права. Бо існує багато об’єктивних причин: і діти по-різному оволодівають наданими знаннями, і часто пропускають заняття у дитячому садочку з-за хвороби тощо.

- Тепер ознайомимось з рекомендаціями для батьків – як турботливі батьки можуть допомогти дитині у підготовці до школи.

(Вчитель зачитує).

Корисні поради: 1.Займайтеся з дитиною систематично. Тривалість занять не повинна перевищувати 20 хвилин в день. Проводьте їх у вигляді гри.

2. Під час занять будьте терплячі, не лайте і не карайте малюка за допущені помилки, допомагайте йому їх виправити, частіше хваліть його.

3.Ступінь складності завдань потрібно поступово збільшувати. Привчайте дитину виконувати роботу до кінця, акуратно, правильно.

Важливо пам’ятати, що крім готовності голови не менш важлива і готовність тіла: навантаження на імунітет в перший шкільний рік буде серйозним, тому в останнє літо перед 1 класом, варто зайнятися фізичною підготовкою. Дитині необхідно багато руху (в ідеалі — заняття в спортивній секції, які дають крім здоров’я також і дисциплінарні навички), свіже повітря, повноцінне харчування.  Якщо у малюка є порушення здоров’я, необхідно обов’язково проконсультуватися з лікарем і отримати рекомендації щодо корекції стану та організації процесу навчання (можливо, доведеться навіть вибрати спеціальну школу).

 

Ігри на розвиток дрібної   моторики: 1.Сортування за кольором, формою, розміром дрібних предметів (намистинок, ґудзиків), сортування різного насіння (можна пінцетом).

2. Чіпляння прищепок, нанизування бусин або порізаних трубочок для коктейлів.

3. Аплікації з піску на змащеному клеєм аркуші.

4. Наклеювання подрібненого кольорового паперу у вигляді мозаїки.

Ігри на розвиток уваги та пам’яті:

1. Дорослий називає різні слова, дитина плескає у долоні (або присідає), коли чує назву тварини (рослини, меблів тощо)

2. Дитина запам’ятовує порядок дрібних предметів на столі. Відвертається, а дорослий змінює порядок. Малюк повинен розкласти предмети у попередньому порядку.

3. Розфарбувати другу половинку картинки, як розфарбована перша.

3.Вказати, що змінилося у зачісці, одязі і т.п. друзів після того,як той, хто водить, відвернувся

4.Знайти в оточуючих предметах трикутник, коло, прямокутник тощо.

5. У тексті газети закреслити букви а (т, м, о…)

6. Викласти із сірників фігуру за зразком (зразок, після того, як дитина роздивилась, закрити). 7. Дорослий (або дитина) описує предмет, не називаючи його. Треба відгадати цей предмет.

Ігри на розвиток фонематичного слуху:

1. Дитина плескає в долоні, коли чує вказаний дорослим звук.

2. Дорослий називає слово без останнього звуку, дитина вимовляє слово повністю

3. Дорослий промовляє «ланцюжок» складів, дитина називає зайвий (на-на-на-па-на)

Ігри на розвиток мовлення:

1.Дорослий читає вірш (речення), дитина закінчує рядок, додавши потрібне слово.

2. Скажи навпаки: чорний-білий, солодкий-гіркий

3.Треба знайти зайве слово: чоботи, валянки, босоніжки, шнурки, туфлі (тощо).

4.«Великий-маленький»: хліб-хлібчик, бик-бичок, книжка-книжечка…Якомога більше і правильно розмовляйте з дитиною.

 

- Усі ці показники готовності дитини-шестирічки до школи є у буклеті, який ми вам даруємо. Там також записані і практичні рекомендації та поради, що допоможуть вам, шановні батьки, підготувати свою дитину до такого важливого етапу у їх житті, як вступ до школи.

 

- А тепер пропоную вам розім’ятися і разом з Яною Вікторівною здійснити екскурсію до класної кімнати 1 класу. Ви побачите, у якому освітньому середовищі будуть навчатися школярики НУШ.

 

- Поряд з теперішнім 1 класом – класна кімната, у якій будуть навчатися вже наші першачки. Вона ще облаштована традиційно. Але усе в наших руках. Наша задача зробити класну кімнату не тільки такою, щоб вона відповідала вимогам НУШ, а перш за все – затишною і цікавою для наших малюків.

Про канцелярію (папір, олівці, фломастери, пластилін і т.п.), про контейнери для зберігання потурбуватися необхідно вже зараз. Бо усе майже з кожним днем дорожчає.

- Вам наступне завдання: працюючи в групах, визначити, що стане у нагоді першокласнику у школі з канцелярських товарів, і підрахувати, скільки, приблизно, на це може піти грошей. Це завдання виконайте за …хв.

(Батьки працюють)

- Представте тепер результати своїх обчислень.

(Батьки  зачитують)

- Давайте поміркуємо, як можна скоротити ці немалі затрати? (Об’єднатися, пошукати в Інтернеті і замовити одразу на увесь клас. Або знайти, кому можна замовити по ціні закупівлі).

- Іще я хочу порадитись з вами. Є два варіанти зберігання та користування канцелярськими приладами. Перший – закупити їх на кожного, у тому числі і контейнери (як у Яни Вікторівни у класі). Заповнюють їх батьки теж індивідуально, діти користуються тільки своїм власним приладдям.

Другий варіант – контейнери закупити один на групу, а от приладдя – однакове на усіх дітей класу і складати у контейнер для кожної групи. Тобто, ручки, олівці, папір і т.п. – в усіх однакові. І четвірка дітей користується приладдям з одного контейнера.

Подумайте. Підніміть руки – хто за перший варіант. Обґрунтуйте свою позицію.

(Батьки, за бажанням, говорять)

Підніміть руку – хто за другий варіант. Скажіть, чому ви обрали цей варіант.

(Батьки, за бажанням, говорять)

Може хтось з вас змінив свою думку після пояснень?

 

  • Наші перші батьківські збори закінчено. Дякую усім за плідну і цікаву роботу. Але наша співпраця тільки розпочалася. До наступних зустрічей!
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Fraynd Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 березня 2020
Переглядів
9148
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку