«Байки, які вчать жити»

Про матеріал
У роботі представлено розробку підсумкового уроку з теми «Байки у зарубіжній літературі» Урок побудований у вигляді конкурсних завдань. Запропонований матеріал поєднує різні форми роботи на уроці, забезпечує наступність змісту завдань. Це створює атмосферу зацікавленості кожного учня, посилює інтерес до вивчення творів зарубіжної літератури..
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА УРОКУ НА ТЕМУ:

«Байки, які вчать жити»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Downloads\24a.jpg

 

 

 

Тема.                Байки, які вчать жити.

 

Мета: перевірити знання учнями теми «Байки у зарубіжній літературі»; вчити застосовувати теорію на практиці, співставляти, аналізувати байки, вдосконалювати навички виразного читання; розвивати творче мислення, на прикладі байок вчити життєвої мудрості.

 

Наочність: портрети байкарів, ілюстрації до байок.

 

Хід уроку.

 

Епіграф до уроку.                                  Єдина в байках є мета і призначення –

                                                            Погані смертних виправляти звичаї

                                                            І закликати люд до справедливості

                                                                                                              Федр.

 І. Організація класу.

ІІ. Слово вчителя.

    Прадавня людина, щоб пояснити дивний світ, створила міф, казку. В них описували добрих і злих героїв, боротьбу правди і кривди. Люди не знали, як захиститися від лиха, як навчитися жити, тому і була створена байка.

    М.В.Гоголь назвав байку «КНИГОЮ МУДРОСТІ». Чи, дійсно, це так?

 

І КОНКУРС. ЗАПИТАННЯ ЗА ТЕОРІЄЮ ЛІТЕРАТУРИ.

- Невелике алегоричне оповідання з повчальним змістом. (Байка)

- Основні елементи байки – це алегорія, розповідь про події…  (Мораль)

- Вислів з переносним значенням. (Алегорія)

- Вимушене іносказання, насичене недомовками та іронічними натяками. («Езопова мова»)

- Надання тваринам і предметам, явищам природи людських рис і властивостей. (Уособлення).

- Де в текстах Езопа і Федра знаходиться мораль? (Кінець байки)

(Учні обмінюються зошитами, на полях виставляють оцінку)

 

ІІ КОНКУРС. ВІДОМОСТІ ПРО БАЙКАРЯ.

Робота учнів у групах.                1 група. ЕЗОП

                                                      2 група ФЕДР

                                                      3 група КРИЛОВ

По одному учневі від групи працюють за комп’ютером з тестовими завданнями.

Творча група складає власну байку за поданим початком.

 

ІІІ КОНКУРС. ЗАВДАННЯ І ЗАПИТАННЯ.

  • Що спільне між рядками?
  1. Байка доводить, що навіть справедливий захист не має сили для тих, хто заповзятися чинити кривду.
  2. Про людей говориться тут, які пригнічують невинність, придумавши докази.
  3. У сильного безсилий винен завсігди.
  • Чим відрізняються ці рядки?

(Це мораль байки «ВОВК І ЯГНЯ»; різні автори: Езоп, Федр, Крилов; дві перші про людей, які чинять несправедливо, третій вислів – натяк на соціальний стан людини: сильний і слабкий)

  • Висновком якої байки могли б бути такі прислів’я: «Іде зима, а кожуха нема», «Зима спитає, де літо було», «Готуй воза взимку, а сани влітку»

(Байка Крилова «БАБКА ТА МУРАШКА»)

  • Придумайте назву байки.

Втяглися Лебідь, Рак і Щука

Тай тягнуть воза хто куди.

А віз – ні з місця, звісна штука,

Даремні їхні всі труди

А це недавно Рака й Щуку

Послали, кажуть, «у науку»

Сам Лебідь крилами змахнув,

І…легко воза потягнув,

Умить на лад пішли діла.

Хвала науці – помогла.

  • Яку байку нагадує цей сюжет? В чому різниця?
  1. Перевірка байок (написаних учнями)
  2. Самоаналіз виконаної роботи на комп’ютері.

 

ІV КОНКУРС. ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ БАЙОК НАПАМЯТЬ.

 

V КОНКУРС.  ІНСЦЕНУВАННЯ БАЙОК.

 

ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

   1. СЛОВО ВЧИТЕЛЯ.

Ми завершили тему «Байки в зарубіжній літературі». Чому ж нас навчили байки? Чи, дійсно, байка – це народна мудрість?

    Повернемося знову до твору Федра. На запитання «Що в житті для смертних найкорисніше?» - бог Аполлон відповідає:

Шануйте святощі і небожителів;

Вітчизну бороніть оружно і своїх

Батьків, дружин, дітей; громіте недругів;

Допомагайте друзям; бідаків щедіть:

Сприяйте добрим; викривайте крутіїв;

Карайте за провини; не терпіть ганьби;

Помщайтесь тим, хто осквернить безчестям дім;

Лихих цурайтесь; віру йміть не кожному.

 

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

    Підготуватися до тестових завдань за темою.

    Закінчити роботу в індивідуальних картках.

 

 

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку