«Бережи свою планету, бо іншої у світі такої не існує»

Про матеріал
У виховній роботі йдеться про еколгічні проблеми, та про те як можна их вирішити.
Перегляд файлу

Новожеланівська спеціальна загальноосвітня школа - інтернат №39 Донецької областної ради

 

 

Виховна година

«Бережи свою планету, бо іншої у світі такої  не існує»

 

Похожее изображение

Вихователь

Новожеланівської СЗШІ №39

Водолазький Павло Леонідович

2020р

 

Бережи свою планету, бо іншої у світі такої  не існує.

 

Мета: Вчити учнів усвідомлювати себе частиною світу природи формувати інтерес до навколишнього середовища; учити аналізувати, розвивати увагу, спостережливість, бажання допомогти довкіллю, робити висновки; виховувати в школярів дбайливе і гуманне ставлення до природи, до рідного краю, бажання милуватися її красою.

Обладнання: фотоматеріали, глобус як модель Землі, червона книга України, кросворд, картки з завданнями «філворд» прислів’я  

 

I. Організаційний момент.

Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам починати

Кличе в подорож дзвінок.

 

II. Повідомлення теми і мети заходу.

Вихователь: - Природа одному мати, другому мачуха.

- Ця приказка нам каже про те що ми живемо на прекрасній планеті Земля та всі відповідальні за неї. Але люди забруднюють довкілля, шкодячи цим і собі. Сьогодні ми хочемо привернути загальну увагу до збереження природи. І тому я пропоную вам всім відправитися зі мною у мандрівку по планеті «Екологія»

Але для того щоб мандрувати нам потрібні квитки, які ми здобудемо виконуючі певні завдання. Тож давайте будемо активними та слухняними учасниками подорожі.

 

Природа нам - як рідний ідм,
Вона усім - як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
Й віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним.
Люби і бережи її,
Будь гідним її сином!

 

На світі цілому можливо більше не  існує планети  на якій є життя. На якій є океани, моря, річки, озера, ліси та гори, сади, поля, степи, міста та села. І тому обов’язком кожної людини є берегти наш спільний  дім.

1 завдання  

Вихователь  Для того щоб отримати перший квиток  нам треба вставить слова які випали з вірша на своє місце (вихованці за допомогою вихователя вставляють в правильному порядку слова).

 

Впаду на груди рідної                         (землі)
І серцем її дихання відчую.
Відчую    , болі і жалі.                         (рани)
Чи є той лікар, що все це злікує?

 

Цей тужний стогін лине з   … ,             (глибини)
І знову й знов мою тривожить душу.
Він      з нашої вини –                        (народився)
Ми до землі були такі                       (байдужі)
 

Ми брудом запоганили річки,
Розводим       замість зелен-саду.    (сміття)
І ліс стоїть, засмучений такий –
Ми більше    дерев, ніж садим.         (нищимо)
 

І чи весна надворі, чи зима,
Чи дощ іде, чи сніг останній тане –
  висять довкіл, немов туман,            (Дими)
Крізь них до неба погляд не дістане.
 

Впаду на груди рідної землі
І прошепочуть тихо-тихо губи:
Ми тут    , а не десь в імлі.             (живемо)
Чому ж цю землю так     губим?   (безжально)

Автор: Віктор Геращенко;

 

Діти ви молодці ви правильно виконали це завдання. А скажіть будь ласка  про що саме ішла  мова в цьому вірші?

(Відповіді дітей ).

Так діти про землю і як вона від нас страждає. Тож перша наша зупинка до землі а саме до її твердої складової ґрунту.

(демонстрація фотоматеріалів природничих місць нашої планети та смітєзвалишь від яких страждає ґрунт  )

1a6de4d600f35285fe4ed0f986864e12.jpg0061.jpgmain.jpg1-1138.jpg

Стан ґрунтів впливає на їжу, яку ми їмо, воду, яку ми п’ємо, повітря, яким ми дихаємо, на наше здоров’я і на здоров’я всього живого на Землі. Без здорових ґрунтів ми не зможемо вирощувати продовольство. Адже, за оцінками, 95 відсотків того, що ми їмо, прямо або побічно отримуємо з ґрунту.

Забруднення ґрунтів впливає на все навколо. Їжа, яку ми їмо, вода, яку ми п’ємо, повітря, яким ми дихаємо,  наше здоров’я і здоров’я всього живого на планеті залежить від здоров’я ґрунтів. Вміст поживних речовин в тканинах рослин безпосередньо пов’язано з їх утриманням у ґрунті і його здатністю обмінюватися поживними речовинами і водою з корінням рослин.

Забруднення ґрунтів позначається на їх здатності до фільтрування. До забруднюючих речовин ґрунт діє як фільтр і буфер. Але можливості ґрунтів, що дозволяють їм справлятися з тиском забруднювачів, не безмежні. Якщо захисний потенціал гунтерів буде вичерпано, забруднюючі речовини почнуть проникати (і вже проникають) в навколишнє середовище, зокрема, в харчовий ланцюг. 1597379.jpgsvalka-planeti-0-900x600.jpg

Za-grjaznye-pikniki-v-lesu-i-musor-v-rekah-ukraincam-pridetsja-vylozhit-do-1530-griven.jpgZagryaznenie_pochvi_sut-_posledstviya_ekologicheskoj_problemi_4.jpg

 

Ми несемо відповідальність за стан ґрунтів, які дають нам їжу, воду і чисте повітря, і сьогодні ми повинні вжити заходів до того, щоб наші ґрунти були здоровими в інтересах сталого майбутнього і продовольчої безпеки. Вирішимо проблему забруднення ґрунтів!

 

 

Для того щоб відправитися  до наступної  зупинки нам треба розгадати філворд і знайти загублені слова.

(Діти розгадують філворд, вихователь слідкує та допомога правильно виконати завдання )

C:\Users\user09\Desktop\032105951.jpg

Діти ви молодці ви знайшли всі слова які треба було знайти! А які слова ви знайшли котрих не було у завдані?

(відповіді дітей вода та угроза)

Як ви гадаєте що саме хотіло це завдання нам сказати ?

(відповіді дітей, те що вода на всій планеті знаходиться під загрозою).

Так діти ви праві і тому наступна зупинка нашої мандрівки це вода.

(вішаю на дошку фото підводного миру та фото забруднення нафтою)

coarll_reef_st_naturalist.jpgprozrachnaya-voda.jpg33181063_images_3493368319.jpg1532035469_plastikovoe-zagryaznenie.jpegfce102ae1aea3ca3a94dce48535a66a5.jpegCOVERPIC-1_zsczadcPHOTO (1)дщщо.jpgf0e75e61b5b1c8e6255ed27d819d7fcd.jpgHt55wI4j3rKqUvUQPsQcjLhN388XhFo5IYEpqzH9hlzfdJMO_lDKSV5ysipfHh84_1hjuNdH5UkwLX9XiyCJYMu8FNK911tFRKUCp0x4uUM.jpg

Існування біосфери і людини завжди було засноване на використанні води. Людство завжди прагнуло до збільшення водоспоживання, користуючись гідросферою  людина  має великий вплив на її життя.

Я пропоную вам переглянути відеофільм про гідросферу та наш вплив на її життя.

(Перегляд відеоматеріалів , підбиття підсумків переглянутого)

(Фзхвилинка для очей )

Кажуть очі, що втомились,

В монітор вони дивились.

Я очам допоможу, вліво, вправо поводжу,

Потім проведу по колу –

Будуть оченьки здорові!

Подивились вправо, вліво,

Вгору, вниз, собі на ніс!

Знову вправо, знову вліво

І покліпали очима!

Вихователь. Чи залежить наше з вами життя від світового океану який знаходиться за багато кілометрів від нас? Як саме?

Що е основним забрудни ком світового океану?

Як боротися з екологічною котострофою світового океану?

 

3 завдання.

Вихователь

Повітря і не видно, і не чути.
Але без нього нам не обійтись.
Не можна ні хвилиночки пробути.
Ось ти навколо себе подивись.

Все дихає: листочок і травичка,
Метелик, що над квіткою летить.
І дише рибка й рак, і дише річка...
Повітря треба кожному, щоб жить.

А он несуть вітри хмаринку білу,
Щоб дощик на поля й ліси пролить.
А он у небо пташка полетіла,
А без повітря як вона злетить?

Повітря — це велике диво, діти.
І все життя — це казка чарівна.
І кожній миті треба нам радіти,
Земля казкова і у нас одна.

 

  • Діти скажіть чи ви здогадалися з моїх слів до якої станції ми далі помандруємо 

(відповіді дітей повітря)

На всіх стадіях свого розвитку людина була тісно пов'язана з навколишнім світом. Але з тихий пір, як з'явилося високорозвинене суспільство, небезпечне втручання людини в природу різко посилилося, розширився об'єм цього втручання, воно стало великообразне і загроза загрожує стати глобальною проблемою для людства. Втрата невідновних видів сировини підвищується, все більше орних земель вибуває з економіки так на них будуються міста і затони. Людині доводитися все більше втручатися в господарство біосфери - тій частині нашій планети, в якій існує життя. Біосфера Землі в наш час піддається наростаючому антропогенному дійству. При цьому можна виділити дещо найістотніших процесів, будь-який з яких не покращує екологічну ситуацію на планеті.

(вихователь вивішує картинки з забрудненям повітря)

 169-brudne_povitrya_0.jpg630_360_1535535331-5615.jpgbg_sky.flower[1].jpgp_23098_1_slidertop2.jpg

 

Наймасштабнішим і значним є хімічне забруднення середовища невластивими їй речовинами хімічної природа. Серед їх - газоподібні і аерозольні забруднювачі промислово-побутового походження. Прогресує і накопичення вуглекислого газу в атмосфері.

 Подальший розвиток цього процесу усилюватиме небажану тенденцію убік підвищення середньорічної температури на планеті. Викликає тривогу у екологів і забруднення Світового океану, що продовжується нафтою і нафтопродуктами, що досягло вже 11/5 його загальною поверхності. Нафтове забруднення таких розмірів може викликати велике порушення газо- і водообміну між гідросферою і атмосферою.

 Не викликає сумнівів і значення хімічного забруднення грунтів пестицидами і її підвищена кислотність, прямуюча до розпаду екосистеми. В цілому всі розглянуті чинники яким можна приписати забруднюючий ефект, надають замітний вплив на процеси, що відбуваються в біосфері.

 

Висновок:

-   Дити ми з вами побували на всіх наших зупинках і знову вернулися до класу. Скажіть буд ласка чи на такій планеті де нема землі, води і повітря ви хотіли би жити ?

Існує чимало різноманітних міжнародних конвенцій, угод та протоколів, які прийняті з метою збереження навколишнього середовища, неможливо оцінити їх велике значення, але вони не будуть діяти, до поки кожен з нас не почне берегти природу, тільки спільними зусиллями можна врятувати планету.

Все ж стоїть питання, як донести до окремих людей, що природа не вічна: чи то кричущими прикладами забруднення вод, вирубки столітніх лісів, чи то інформацією про можливі наслідки таких дій, стихійні лиха, чи екологічним вихованням?! Але все це і так звучить майже кожен день у новинах, у доповідях екологічних організацій, у звичайних розмовах пересічних людей. Що потрібно?!  Питання залишаються відкритими.

(учні розповідають вірш «Зелений світ — це просто неймовірно»)

1 учень

Зелений світ — це просто неймовірно!
Цікаво, а відтінків скільки в нім?
Десятки? Сотні? Ні, мабуть безмірно
Відтінків є у кольорі оцім!
 

 

2 учень

Є бірюзовий, є морської хвилі,
Є малахітовий, салатовий, блідий…
Та в травні всі відтінки дуже милі
Й зелений колір — людям дорогий,
Бо це життя зароджується знову.

 

3учень

А потім тих відтінків — не злічить…
Ми бачимо картину пречудову,
Зелений колір — означає жить.
На що не глянеш — все зелене й різне,

 

4учень
Таке природне, гарне й чарівне:
І світле, й темне, просто дивовижне,
Оливкове, яскраве і ясне…
Зелений різний в лісі і у полі,

 

5учень
У травах теж відтінок інший є.
Темно-зелене листячко тополі
На фоні неба сріблом виграє.
В нас на землі є кольорів багато
І кожен тішить та несе красу.
Тому природа наша — наче свято.
І я це свято в серденьку несу.

 

 


 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яковенко Жанна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
1434
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку