Перший урок на тему: «Прапор - державний символ України»

Про матеріал
Мета. Поглибити знання дiтeй про державні символи Ук¬раїни: Герб, Прапор, Гімн, символічне значення кольорів прапора, знака тризуба. Виховувати повагу до державних символів, формувати національну свідомість. Розширювати пізнавальні iнтeрecи школярів. Обладнання: картки «Морський бій», таблиця «Державні символи», кросворд, кольорові стіки, запис гімну.
Перегляд файлу

C:\Users\dom\Desktop\17439661.jpg 

 

 

 

 

Перший урок на тему:

«Прапор - державний символ України»

 

 

 

 

 

                                        Класний керівник 3 класу

                 Пастушук А.В.


 

Тема: Прапор - державний символ України

Мета. Поглибити знання дiтeй про державні символи Ук¬раїни: Герб, Прапор, Гімн, символічне значення кольорів прапора, знака  тризуба. Виховувати повагу до державних символів, формувати національну свідомість. Розширювати  пізнавальні  iнтeрecи школярів.

Обладнання: картки «Морський бій», таблиця «Державні символи», кросворд, кольорові стіки, запис гімну.

Хід уроку

І Організація класу.

1.Ємоційна настанова.                                                                 

                         Знову день почався, діти!                                         

                         Всі зібрались на урок.                                               

                         Тож пора нам поспішати-                

                          Кличе в подорож дзвінок.

                                                              Сьогодні урок у нас незвичайний,

                                                              Він навчить багато нас чому.       

                                                              Хай буде він для нас повчальний,                         

                                                              За це подякуєм йому.

ІІ Актуалізація навчальних досягнень і життєвого досвіду дітей.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша нам своя пустиня,

Аніж зелений в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

1. « Мікрофон»

- Про яку святиню йдеться у вірші?

- Чи погоджуєтесь ви з автором?

2. Розгадування кросворда ( робота в групах)

1. Київський князь. (Ярослав)

2. Композитор, автор гімну України. (Вербицький)

3. Урочиста пісня. (Гімн)

4.Великий український поет. (Шевченко)

5. Символ держави. (Прапор)

6. Рослинний символ України. (Калина)

7. Поет, автор гімну України. (Чубинський)

8. Символ спільного шляху і долі для молодят. (Рушник)

9. Символ молодості і дівоцтва. (Вінок)

10. Символ держави. (Герб)

11. Рослина – символ нев’янучої молодості. (Барвінок)

12. Місто – символ України. (Київ)

13. Ріка - символ України. (Дніпро)

14. Острів – символ козацтва. (Хортиця)                      

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Ви правильно згадали всі символи України. Серед них є як народні, так і державні

  • Сьогодні наш перший урок присвячуємо нашій рідній Україні та її державним символам  (на дошці запис)

                               Державні смволи України

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом.

              І.  Розповідь учителя.

                    Україна це наша держава. Ви – українці, її маленькі сини і дочки, наша мова – українська. Щасливі ми , що народилися і живемо на такій чудовій землі,багатій і мальовничій. Де б не були ми, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємось аж до сліз , зачувши рідну мову, пісню.

      2. Колективна робота .Стратегія  «Кущ».

  Кожному учневі з групи дається листочок з колом і промінцямиями. У колі написане слово                    Україна.

        - Запишіть слова, які спадають  вам  на думку, коли ви  чуєте, бачите слово                                   «Україна»

                                      *  Робота у змінних групах.

       - Обміняйтесь листочками з іншими групами, порівняйте записи, зробіть спільний висновок.

                           *   Заслуховування учнів, створення куща на дошці.

3. Слово вчителя.

Кожна країна світу обов’язково має свої символи.

Словничок

Держава. Визначається територією у певних кордонах, заселених людьми, що живуть за спільними законами. Обов'язковою умовою існування держави є органи управління, військо, грошова система, оподаткування, Конституція — Основний закон держави.

Символ знак, прикмета — це предмет, який характеризує державу.

Гербсимволічний знак держави, символ влади.

Прапорполотнище певного кольору, чи поєднання кольорів, офіційна емблема держави, символ її суве­ренітету.

Гімн (з грецької — похвальна пісня) урочистий музичний твip, символ державної єдності.

  Народи світу різняться між  собою мовою, кольором шкіри, одягом, звичаями.У кожного народу є свoї національні святині, улюблені peчi, дерева, тварини. Українці мають свої, їx споконвіку шанують i бережуть.

Кожна країна cвітy обов'язково має три державні сим­воли. Має їx i Україна.

4. Робота в групах:

1група – МАПЕГЕРБРИНАКО -  Герб України

2група – ТЛОКАПРАПОРКУН -  Державний прапор України.

3група – ЛОНАКГІМНКАРОМ -  Державний Гімн.

5. Поетична хвилинка.

blazonНаш герб – тризуб –

Це воля, слава й сила.

Наш герб – тризуб.

Недоля нас скосила,

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню

Несемо  ми людям.

     Наталка Поклад

Фізкультхвилинка.

6. Слово вчителя.

Тризуб – тисячолітній священний знак, і ми пишаємося тим, що він став Державним Гербом нашої країни.

У слові тризуб міститься число «три». Така повага до трійки невипадкова. Наші предки були переконані, що тризуб (трійця) відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому.

  • Дізнайтесь, що це за сили.

7. «Морський бій»  (Робота в групах)

 

1

2

3

4

5

6

7

8

А

Г

М

Е

С

Ф

Б

Ж

Ч

Б

Н

Щ

Х

К

Є

Ш

У

З

В

Д

Л

А

О

Т

Я

В

Ї

Г

Р

Ь

Ю

Ц

П

І

Й

И

На дошці

В7, В4, А1, В4,Б1, Г2;       В7, В4, В1, В3;       А7, Г8, В5, В5, В6.

Вогонь – Вода – Життя.

1група

А6, В3, В5, Г2, Б4, В4;      А2, В3, В5, Г8;            В1, Г8, В5, В6.

Батько – Мати – Дитя.

2група

А4, В7, Г6, В5, В2, В4;       А4, В2, В4, В7, В4;    В2, Г3, А6, В4,В7.

Світло – Слово – Любов.

3група

А2, Б7, В1, Г1, Г6, А4, В5, Г2;     Б4, Г1, В3, А4, В3;    Г1, В4, Б8, Б7, А2.

Мудрість – Краса – Розум.

8. Слово вчителя

ДЕРЖАВНИЙ ПРАПОР  -  важливий символ держави

Державний Прапор - це закріплене в законодавстві офіційне полотнище держави, в якому шляхом добору певних кольорів (іноді з використанням малюнків чи написів) виражено ідеї політичного характеру. Biн теж має досить давнє походження.

    Перші давньоруські прапори були засобом сигналізації i відзначалися простотою: довгі жердини, до вершків яких прикріплювали гілля дерев, жмутики трави, кінські хвости. Називалися вони бунчуками.

     Великого розвитку набуло українське прапорництво у героїчну козацько-гетьманську добу. У Козацьких полках були корогви (малюнок) жовтого, синього, зеленого кольорів.

    Синя i жовта барви найчастше трапляються у козацькому одязі часів визвольної війни  під проводом  Б. Хмельницького.

    28 січня 1992 року верховна Рада України затвердила Державний Прапор України — синьо-жовтий.

Державний прапор України — стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього та жовтого кольорів. У всьому світі жовтий і синій кольори символізують основу людського буття — вогонь і воду; чоловіче й жіноче начало. Для українців ці кольори чистого неба і пшеничного лану.

10. Робота з анаграмами

- Прочитайте анаграми і дізнайтесь, що ще символізували голубий і жовтий кольори

ГОЛУБИЙ:                   ЖОВТИЙ:

НІЧЕСТЬС                    НІМОГУТСТЬ

НІСВІРТЬ                     ЛОСЕРМИДЯ

11. Поетична хвилинка.

9AJ3LDCALFVBXXCA1KURSGCA3MFV23CACORCJOCA4PS3N5CAACY77QCAO31WTMCAWNKYYQCABM22ZQCA1I216BCAZ2Y2E4CARUP3BFCAMR116LCA3P2EWSCAGRDM5LCALCR9RFCA3MK85PCAUVZUTICAVC5IQ1             Наш прапор

Прапор – це державний   символ,

      Він є в кожної держави,

      Це для всіх – ознака сили,

      Це для всіх – ознака слави.

      Синьо-жовтий прапор маєм:

      Синє небо , жовте жито                                   

      Він – святиня , й діти знають                 

      Прапор свій оберігаєм

12.Слово вчителя.

Державним гімном України є пісня «Ще не вмерла України ні Слава, ні Воля», Слова цієї пісні так припали до серця українцям, що вони навіть приписували їх

Т. Г. Шевченку. Проте справжнім автором тексту є Павло Чубинський.

Створення українського гімну бере початок з осені 1862 року: український етнограф, фольклорист, поет Павло Платонович Чубинський пише вірш «Ще не вмерла Україна». Поширення цього вірша сталося миттєво.

Знаний композитор того часу Михайло Вербицьций, захоплений віршем Павла Чубинського пише музику до нього. Вперше вірш був надрукований у 1863, а з нотами 1865

Офіційно «Музична редакція» державного гімну була прийнята Верховною радою України 15 січня 1992 року, закон про Гімн України — 6 березня 2003 року.

12. Слухання гімну.

13. Поетична хвилинка

Слова палкі, мелодія  врочиста,

Державний гімн ми знаємо yci.

        Для кожного села, містечка, міста —

         Це клич один з мільйонів голосів.

         Це наша клятва,

         Заповідь священна.

         Хай чують друзі й вороги,

         Що Україна вічна, незнищенна,

         Від неї ясне світло навкруги.

V Узагальнення і систематизація знань.

  1.Робота з прислів’ями.(робота в парах –отримують листочки с написами)

 - Cкладіть прислів’я , співвідносячи їх частини.

      Та земля мила,    де мати народила.

      Всяка пташка своє гніздо має.

     Погана та пташка, якій своє гніздо не миле.

    За рідний край життя віддай.

    Добре тому, хто у своєму домі.

   Людина без вітчизни- як соловей без пісні

2. Хвилинка міркувань. Гра «Вислови позицію»

- Вважається, що коли звучить гімн, необхідно стояти «струнко». Але деякі люди стоять тримаючи руку на серці. Хто з них, на вашу думку, поводиться правильно? А як робите ви?

3. Гра «Вірю – не вірю»

-  Павло Чубинський автор тексту гімну. (Так)

- Існує іменна монета «Павло Чубинський» (Так. 14 січня 2009року Нацбанк України ввів ювілейну монету «Павло Чубинський»)

- 23 серпня – День прапора. (Так. У серпні 2004 року Леонід Кучма підписав указ про встановлення Дня Державного прапора.)

- 28 червня – День Гімну.  (Ні. Це день Конституції)

- Автор музики до гімну був священиком. (Так. Отець Михайло – звали Вербицького)

- Національна, державна, народна символіка – джерело нашої історії. (Так)

3. Тестування

1. Державними символами України є:

а) рушник, калина, верба;

б) герб, гімн, прапор;

в) герб, прапор, калина.

2. Державним прапором України є:

а) жовто-блакитне знамено;

б) синьо-жовте знамено;

в) синє і жовте знамена.

3. Авторами гімну є:

а) П. Чубинський і М. Лисенко;

б) П. Чубинський і М. Вербицький;

в) Т. Шевченко і М. Вербицький.

4. Державний День Прапора відзначається:

а) 22 січня;

б) 23 серпня;

в) 24 серпня.

VІ Підсумок уроку.

Слово вчителя.

Діти, любіть свою Батьківщину, свою рідну неньку. Шануйте наші державні символи, бо вони є ознакою нашої держави і несуть в собі нашу історію.

Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер, і трави, і води.
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву

Вишневу свою Україну.

красу її, вічно живу і нову,

і мову її солов'їну.

docx
Додано
10 березня 2021
Переглядів
1014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку