«Я роблю це так …
Метод «Шість капелюхів БОНО»
«Берман-герой чи звичайна людина?»
( за творчістю О.Генрі «Останній листок»)
У світі живе багато людей. Не кожен може зробити якесь велике відкриття для людства, створити шедевр мистецтва, здійснити подвиг. Але кожен зобов’язаний завжди залишатися людиною, плекати в собі кращі якості душі і, врешті-решт, створити свій власний шедевр, навіть якщо він буде корисним для однієї людини чи для самого себе. Спробуємо дослідити Людину у її найпрекраснішому вияві.
На сьогоднішньому уроці ми з‘ясуємо, яку роль відіграв Берман у житті молодих художниць, чи можна вчинок художника назвати подвигом.
Чи можна стверджувати, що Берман – це та людина, про яку говорив сам О'Генрі: «Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це можливо»? Які риси характеру героя допомогли йому бути людиною?
Виконати поставлені завдання нам допоможе метод « Шість капелюхів»
Білий капелюх: інформація, факти
Факти
Берман – це художник. Він був сусідом Сью та Джонсі. Йому було більше шести десяти років. Хотів написати шедевр, але уже 25 років його на мольберті чекало полотно на перший мазок майстра. А Берман так і не малював. Заробляв собі на прожиття тим, що позував молодим художникам, які не мали змоги оплатити професіоналів. Холодної листопадової ночі намалював листок плюща. Застудився, захворів на пневмонію. Помер.
Жовтий капелюх: логічний позитив
Логічний позитив
Хоч Берману і не щастило у житті, але він не втратив найважливішу рису – людяність. Він, як міг, піклувався про Сью та Джонсі, був «сторожовим псом, що захищав двох молодих художниць», підтримує їх у важку хвилину. Мріє про кращі часи, коли напише шедевр і разом з дівчатами переїде в краще місце. Небайдужий, співчутливий, гуманний. Здатний на справжнє добро і любов до ближнього. Здатний на самопожертву: не думаючи про те, що може під дощем сам захворіти, Берман створив шедевр людяності та чуйності. Він врятував життя Джонсі. Він здійснив подвиг.
Чорний капелюх: критика
Критика
«Капосний дідок», невдаха, нічого не робить, щоб створити шедевр, а тільки говорить про нього, усе життя чекає на музу. П`є забагато джину і від нього тхне ялівцевими ягодами. У нього негарна зовнішність. Неохайний, його житло швидше нагадує лігвище. Сью про нього говорить: «Гидкий старий базікало».
Червоний капелюх: почуття та інтуїція
1.Що ми дізнаємося про Бермана в кінці новели?
2.Чи змінилося ваше ставлення до героя в кінці твору?
3. Наскільки привабливим в кінці твору стає Берман?
Почуття та інтуїція
Берман спочатку викликає негативні емоції, можливо, навіть почуття відрази. Неприємно мати справу із людиною, яка забагато п`є, забагато говорить всього непотрібного та забагато витрачає часу даремно. Але в кінці твору ставлення до Бермана змінюється. Він не просто намалював листок, він створив шедевр людяності. Листок був намальований настільки майстерно, що Джонсі навіть не помітила, що він був несправжній. Берман викликає захоплення.
Зелений капелюх: креативність
Креативність
Чому О.Генрі зобразив у фіналі новели смерть Бермана? Краще б він залишився жити, заробив трохи грошей та виїхав разом із дівчатами в краще місце. Чому Берман нікому не розказав про свій намір намалювати листок? Можливо, хтось йому допоміг би в цьому, забезпечив би тепло та гарячу їжу після створення шедевру, вчасно надав би допомогу І Берман не помер би, а подолав би хворобу. Малюнок листка – це перший і останній шедевр Бермана ,бо він вклав у нього всю свою любов, частку свого великого серця, прагнення допомогти Джонсі в найтяжчу для неї хвилину («за ту ніч останній листок відлетів»). Шедевр Бермана – шедевр людяності. Головний талант людини – талант людяності
Синій капелюх: управління процесом
Управління процесом
Висновок.
Берман не знайшов себе в житті, не реалізував своїх здібностей, не зміг боротися з обставинами життя, із власними вадами. Його останній вчинок – це як крик душі «маленької людини», яка безсила змінити що – небудь у власному житті, але яка знаходить сили, щоб змінити на краще життя дівчат, яких щиро любить.
Як блискавка у темряві робить видимими певні речі, так і письменник висвітлив найважливішу рису Бермана – людяність, здатність думати про іншого. Непоказна, звичайна людина, у якої більше «мінусів», аніж «плюсів», здатна на високий моральний вчинок. Дивак, неспроможний намалювати художній шедевр, здатний на шедевр людяності, здатний на справжнє добро і любов до ближнього
Гуманізм новели не тільки в тому, що Берман створив шедевр людяності, тут показана і трагедія людини, яка залишилася на самоті зі своєю долею, зі своїми невдачами, з «жорстокістю навколишнього світу». Прийнявши рішення повернути Джонсі віру у життя, Берман тим самим кинув виклик своїм невдачам, саме так вирішив подолати власні негаразди. У цьому гуманізм новели О.Генрі, який довів, що в будь – яких обставинах можна бути людиною.