Бесіда: "Чому варто читати книжки?"

Про матеріал
Мета: закріпити знання дітей про історію виникнення книги, як слід поводитися з книгою; з’ясувати, чи уважно діти слухають і читають казки, а також як казка впливає на розширення світогляду; сприяти духовному збагаченню особистості, підвищенню культурного рівня.
Перегляд файлу

Бесіда: «Чому варто читати книги?»

Мета: закріпити знання дітей про історію виникнення книги, як слід поводитися з книгою; з’ясувати, чи уважно діти слухають і читають казки, а також як казка впливає на розширення світогляду;  сприяти духовному збагаченню особистості, підвищенню культурного рівня.

Обладнання: вислів про книгу, виставка книг, малюнки із зображенням старовинних книг.

Хід заняття

І.Організація дітей.

1.Привітання.

2.Вступне слово вчителя.

  • Розгадування загадки

Бiла нивка невеличка:

Там розсипана пшеничка.

Очками її зберем,

А думкою розiмнем.

Нумо, бiлу нивку обробляти —

Будем усе на свiтi знати.

                                      (Книжка)

  • Як ви вже зрозуміли, що сьогодні ми з вами будемо розмовляти про книги. А саме про те, чому їх треба нам читати.

Але перш ніж ми дійдемо ближче до нашої теми, я хочу нагадати вам історію виникнення книжок.

 

ІІ.Основна частина.

1.Розповідь про виникнення книги.

У стародавні часи на землі не було книжок, бо люди не вміли їх робити. Отож, сторінками найдавніших книжок ставали камені, стінки печер. Записи замінювали малюнки.

Згодом люди додумались писати на глиняних табличках, які потім сушили і випалювали на вогні. Пізніше на кам’яних плитах почали з’являтися надписи – ієрогліфи – найстаріші зображувально-образні знаки єгипетського письма. З часом виникло найбільш просте письмо – буквене, а приблизно з ХІІ ст.до н.е. з’явився перший алфавіт, який належав фінікійцям. На його основі був сформований візантійський (грецький) алфавіт. Подорожуючи країнами, букви з каміння переходили на папірус, з папірусу – на воскову дощечку, з воскової дощечки – на пергамент або бересту, з пергаменту – на папір. Книги з тонкої козячої чи телячої шкіри були зручні, легкі. Першу таку книжку зробили в Малій Азії, у стародавньому місті Пергамі. Тому папір із шкіри й називали пергаментом. Але ці книги були дуже дорогими. Саме на пергаменті писав літопис Нестор – літописець.

Книги на сухих стеблах папірусу – болотяної рослини з берегів річки Нілу, придумали стародавні єгиптяни ( ІІІ тис. до н.е. ). Відтоді з’явилася книжки, а краще сказати – сувої з папірусу. Писати на папірусних сувоях було зручно, але через кілька років такі книги ламалися і розпадалися. І лише у ХІІІ столітті в Європі навчилися виготовляти папір, схожий на той, яким ми користуємося сьогодні.

В античному світі й у середні віки книги розмножували шляхом переписування. Першим способом множинного репродукування книги була ксилографія ( гравюра на дереві ). Першою друкованою книгою вважають тексти, відтворені ксилографічним шляхом у Кореї в період з 704 до 751 року. Друкарство виникло на Далекому Сході в ХІ столітті.

У Європі друкарство почало поширюватися в середині ХУ століття, коли Іоанн Гутенберг усередині ХУ століття в м. Майнус у Німеччині надрукував так звану 42 - рядкову Біблію – перше багатооб’ємне друковане видання в Європі, визнане шедевром раннього друку. Датою народження друкарського верстату був 1440 рік.

У нашій країні за часів князівства Ярослава Мудрого у Києві, при Софійському соборі було засновано першу на Київській Русі бібліотеку.

 

2. Конкурс “ Заморочки із бочки”

Я називаю групу тварин, а ви повинні назвати казку і сказати, яка тварина потрапила не до своєї казки.

Бичок, ведмідь, вовк, лисичка, кабан, зайчик. ( Солом’яний бичок)

Мишка, жабка, зайчик, лисичка, кабан, вовчик, ведмідь, олень , собачка.

( Рукавичка)

Три сини, женці, кіт, осел, чаклунка, принцеса, король, людожер.

( Кіт у чоботях)

Дівчинка, жаба, жінка, їжак, ластівка, кріт, польова миша, метелик, єнот.

( Дюймовочка)

 

3. 1) Книга розвиває нашу мову й збільшує запас слів. Вона вчить висловлювати думки й розуміти, про що говорять і пишуть інші.

2) Книга розвиває наше мислення. Книги розширюють горизонти нашого світосприйняття.

 3) Книга стимулює фантазію й учить нас мислити образами.

4) Із книг ми дізнаємося про інші країни, про життя в них.

 5) Книга розвиває нашу здатність співчувати. Ми вчимося вживатись у становище інших.

 6) Книги додають нам сили й натхнення. Вони захоплюють і розвивають. Вони спонукають нас сміятися й плакати.

7) Книги ставлять перед нами запитання, над якими варто задуматися.

8) Книга вчить нас етики. Вона спонукає нас замислюватися над поняттями добра і зла.

 9) Книга пояснює життя.

10) Із книг ми розуміємо, що не на всі запитання є однозначні відповіді. Книги переконують, що конфлікти не обов’язково вирішувати насильницьким шляхом.

11) Книги допомагають нам знайти самих себе.

12) Книги допомагають нам зрозуміти інших.

13) Книги позбавляють самотності. Книгу можна взяти із собою куди завгодно.

 14) Книга — це частина нашого культурного спадку.

 15) Книга об’єднує покоління.

16) За допомогою книги ми проживаємо 1000 життів, залишаючись самими собою.

17) Дитяча книжка відкриває нам шлях у велику літературу.

18) Дитяча книжка збагачує культуру країни. Це також важлива стаття культурного експорту, яка приносить країні прибутки і підвищує її престиж за кордоном.

4. Гра «Так чи ні».

 Діти, я буду говорити твердження про книгу, якщо воно правильне, то ви плескаєте в долоні, якщо ні, то мовчите.

1. Книги – це наші друзі.

2. Під час читання книги можна їсти та пити.

3. Книги розвивають нас.

4. Книги розширюють словниковий запас.

5. У книгу можна покласти олівець чи ручку.

6. У книзі можна робити помітки.

7. Книги треба обгортати.

8. Для книг потрібні закладки.

 

ІІІ.Заключна частина.

1.Виготовлення закладки для книжки.

2.Підведення підсумків.

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
3419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку