Стаття "Шляхи впровадження STEM в процес викладання педагогіки"

Про матеріал
В роботі визначені підготовчий змістовий і практичний етапи, окреслені завдання роботи зі студентами по втіленню STEM-освіти в процесі викладання педагогічної науки. Здійснено аналіз основних кроків у впровадженні STEM-освіти, особлива увага приділяється інтегрованим заняттям, використанню елементів ТРВЗ, участі студентів в олімпіадах, конкурсах, конференціях, в науково-дослідній роботі.
Перегляд файлу

ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ СТЕМ

В ПРОЦЕС ВИКЛАДАННЯ ПЕДАГОГІКИ

 

Максименко О.В.

 

КЗ «Бахмутський педагогічний коледж»

 

У статті розглянуто проблему впровадження STEM-освіт при вивченні  дисципліни «Педагогіка». Автор визначає характеристики сучасного фахівця і вплив STEM-технологій на їх формування. В роботі визначені підготовчий змістовий  і практичний етапи, окреслені завдання роботи зі студентами по втіленню STEM-освіти в процесі викладання педагогічної науки.  Здійснено аналіз основних кроків  у впровадженні  STEM-освіти, особлива увага приділяється  інтегрованим заняттям, використанню  елементів ТРВЗ, участі студентів  в олімпіадах, конкурсах, конференціях, в науково-дослідній роботі.  Наведені приклади позааудиторної роботи  з використанням STEM-технологій, що сприяє більш продуктивній професійної підготовки майбутніх педагогів.

 

Сучасний  висококваліфікований  фахівець – вихователь, вчитель має бути пошуковцем, творцем нового, тільки тоді він конкурентоспроможній.

В процесі викладання педагогіки в Бахмутському педагогічному коледжі постійно ведеться пошук нових технік і технологій  організації навчально-виховного процесу. Досконало вивчивши теоретичні аспекти  STEM-освіти і розпочинаючи їх практичну реалізацію, вважаємо, що саме  вона надає студентам можливостей професійного розвитку, доступу до технологій і створення цифрового контенту, сформує у них вміння працювати в команді, розів’є здібності, творче, критичне мислення, активізує  розвиток інтелекту, інтуїції, легкої продуктивності, рефлексії, аналітико-синтетичних умінь.

Впровадження STEM-освіти у викладання педагогіки сформує у майбутніх спеціалістів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця, а саме: уміння побачити проблему; уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв'язків; уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення; гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору; стійкість у відстоюванні своєї позиції.

Роботу над впровадженням STEM-освіти  було визначено провести в 3 етапи:

  •    1 етап: вивчення  теоретичних основ STEM-освіти, створення програми роботи з педагогіки, участь у STEM Festival  коледжу. 
  •  2 етап:

Створення STEM-лабораторії з педагогіки «Пізнай-ко». Напрями досліджень:

- ознайомлення з інноваційними методиками розвитку, що сприяють формуванню стартових компетенцій дітей дошкільного віку;

- оволодіння методами формування логіки і пізнання, розвитку мислення та інтелекту, творчих здібностей дошкільників;

- мейкерство (створення нестандартного обладнання для  занять).

  •   3 етап: практична реалізація  програми, створення STEM –продукту.

Застосування STEM-технологій  дозволяє викладачу педагогіки вирішувати такі завдання: організація та підтримка цілеспрямованої пізнавальної діяльності студентів, розвиток творчих  і технічних здібностей; формування  умінь та навичок здійснювати наукові дослідження; створення системи навчання на основі компетентнісного підходу;  самореалізація особистості молодого науковця.

До основних кроків  у впровадженні  STEM-освіти слід віднести такі види діяльності при вивченні педагогіки: - інтегровані заняття, які поєднують декілька предметів, матеріал яких тісно пов’язаний між собою та мають практичне застосування. Це інтеграція таких дисциплін, як педагогіка, психологія, анатомія при вивченні теми «Виховання  і розвиток дітей раннього віку»; педагогіка, музика – при вивченні діяльності В.О.Сухомлинського та ін.;

  • активне використання  на заняттях елементів ТРВЗ, де студентів дошкільного відділення  вчили придумувати нові, до тих пір небачені іграшки для дітей; студенти відділення фізичного виховання опановували виготовлення нестандартного обладнання з фізичного виховання, студенти музичного відділення - виготовляти  макети музичних інструментів, створювали музично-дидактичні ігри за допомогою інформаційних технологій;
  •  участь студентів в олімпіадах різних рівнів: в коледжі, міських, Всеукраїнських, де виконання  творчих завдань побудовано на поєднанні інноваційних освітніх технологій з розвитком творчого мислення, проектною діяльністю: створити фільм-казку з екологічного, морального, трудового виховання, розробити квест для дошкільників;
  • робота Ради студентів з науково-дослідної роботи має особисте значення для розвитку науково-дослідницьких вмінь і навичок: написання творчих робіт з педагогіки передбачає проведення дослідження  в рамках навчального закладу, міста, області, що забезпечує  тісний взаємозв’язок суміжних наук;
  • позааудиторна робота: розробка сценаріїв  і проведення наукових пікніків для дошкільнят: на цих заходах вирішується одне з завдань дошкільної педагогіки – формувати елементи наукової грамотності у малюків в процесі елементарні знання з  фізики, хімії, біологічних наук, наук про Землю. Це допоможіть малюкам зрозуміти світ природи, а в подальшому  - брати участь у прийнятті рішень, які впливають на нього в трьох основних областях – в житті і здоров’ї,  в довкіллі, в технологіях.

Таким чином, STEM-технології надають студентам  можливості бути більш активними, зацікавленими у навчанні  та  власній освіті.

 

Використані джерела:

  1. Гавриш І., Кириленко С. Інноваційні освітні проекти – кроки до світових стандартів освіти (науково-педагогічний проект “Інтелект України” /І.Гавриш, С.Кириленко // Рідна школа. – 2013. - № 10. – С.3-8.
  2.  Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень /За ред. В.О. Моляко, О.Л.Музики. – Житомир: Рута, 2006. – 320с.
  3.  Концепція реалізації науково-педагогічного проекту “Інтелект України” в основній школі // Інформаційний збірник. – 2014. - № 16-17(26). – С.114-146
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку