ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ СТЕМ
В ПРОЦЕС ВИКЛАДАННЯ ПЕДАГОГІКИ
Максименко О.В.
КЗ «Бахмутський педагогічний коледж»
У статті розглянуто проблему впровадження STEM-освіт при вивченні дисципліни «Педагогіка». Автор визначає характеристики сучасного фахівця і вплив STEM-технологій на їх формування. В роботі визначені підготовчий змістовий і практичний етапи, окреслені завдання роботи зі студентами по втіленню STEM-освіти в процесі викладання педагогічної науки. Здійснено аналіз основних кроків у впровадженні STEM-освіти, особлива увага приділяється інтегрованим заняттям, використанню елементів ТРВЗ, участі студентів в олімпіадах, конкурсах, конференціях, в науково-дослідній роботі. Наведені приклади позааудиторної роботи з використанням STEM-технологій, що сприяє більш продуктивній професійної підготовки майбутніх педагогів.
Сучасний висококваліфікований фахівець – вихователь, вчитель має бути пошуковцем, творцем нового, тільки тоді він конкурентоспроможній.
В процесі викладання педагогіки в Бахмутському педагогічному коледжі постійно ведеться пошук нових технік і технологій організації навчально-виховного процесу. Досконало вивчивши теоретичні аспекти STEM-освіти і розпочинаючи їх практичну реалізацію, вважаємо, що саме вона надає студентам можливостей професійного розвитку, доступу до технологій і створення цифрового контенту, сформує у них вміння працювати в команді, розів’є здібності, творче, критичне мислення, активізує розвиток інтелекту, інтуїції, легкої продуктивності, рефлексії, аналітико-синтетичних умінь.
Впровадження STEM-освіти у викладання педагогіки сформує у майбутніх спеціалістів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця, а саме: уміння побачити проблему; уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв'язків; уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення; гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору; стійкість у відстоюванні своєї позиції.
Роботу над впровадженням STEM-освіти було визначено провести в 3 етапи:
Створення STEM-лабораторії з педагогіки «Пізнай-ко». Напрями досліджень:
- ознайомлення з інноваційними методиками розвитку, що сприяють формуванню стартових компетенцій дітей дошкільного віку;
- оволодіння методами формування логіки і пізнання, розвитку мислення та інтелекту, творчих здібностей дошкільників;
- мейкерство (створення нестандартного обладнання для занять).
Застосування STEM-технологій дозволяє викладачу педагогіки вирішувати такі завдання: організація та підтримка цілеспрямованої пізнавальної діяльності студентів, розвиток творчих і технічних здібностей; формування умінь та навичок здійснювати наукові дослідження; створення системи навчання на основі компетентнісного підходу; самореалізація особистості молодого науковця.
До основних кроків у впровадженні STEM-освіти слід віднести такі види діяльності при вивченні педагогіки: - інтегровані заняття, які поєднують декілька предметів, матеріал яких тісно пов’язаний між собою та мають практичне застосування. Це інтеграція таких дисциплін, як педагогіка, психологія, анатомія при вивченні теми «Виховання і розвиток дітей раннього віку»; педагогіка, музика – при вивченні діяльності В.О.Сухомлинського та ін.;
Таким чином, STEM-технології надають студентам можливості бути більш активними, зацікавленими у навчанні та власній освіті.
Використані джерела: