Бесіда «Ми - різні, ми-рівні "

Про матеріал
Мета бесіди формування установок толерантної свідомості учнів; ознайомити учнів з національним складом України та світу; розвивати принципи толерантності в учнів; актуалізувати почуття взаємодопомоги один одному в ігровій формі; показати, що, всупереч тому, що всі учні різні, в класі може бути дружня, толерантна атмосфера.
Перегляд файлу

Бесіда вихователя «Ми - різні, ми-рівні "

 

«Тепер, коли ми навчилися літати по повітрю, як птахи,
плавати під водою, як риби,
нам не вистачає лише одного:
навчитися жити на Землі, як люди »

Б. Шоу

 

Мета:  формування установок толерантної свідомості учнів; ознайомити учнів з національним составом України та світу; розвивати принципи толерантності у учнів; актуалізувати почуття взаємодопомоги один одному в ігровій формі; показати, що, незважаючи на те, що всі учні різні, в класі може бути дружня, толерантна атмосфера.

 

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, екран, презентація, 19 жетонів 3 кольорів, бант, крупа, літери для гри.

 

 

Х і д    з а н я т т я

 

I. Організаційний момент «Хвилинка радості»

 

Вихователь: Створимо гарний настрій. Знайдіть мовчки очима сусіда і посміхніться йому так, щоб стало приємно і йому, і тобі. Дякуємо за позитивний настрій.

 

 II. Тема нашої виховної бесіди «Ми - різні, ми - рівні». Слайд 1.

Ви бачите вислов Бернарда Шоу, як ви це розумієти?

(Учні відповідають).

Ми дуже різні, але ми разом. Діти, а в чому ми не схожі один на одного, що нас відрізняє?

Учні: (Учні називають ознаки відмінності між людьми)

 

Вихователь: Нас розрізняє

Стать

Колір волосся і очей

Одяг

Знання

Національність

Постать

Вік (старі і молоді)

Характер

Культура 

 

Вихователь: Нас об'єднує те, що

Всі ми люди

Живемо на одній планеті

Живемо в одній країні, місті

Вчимося в одній школі, в одному класі

Живемо на одних вулицях

Займаємося однією справою

Схожі очі, волосся

 

Діти, уявіть, що настане час, коли всі люди на Землі стануть абсолютно однаковими (зріст, колір волосся і очі, одяг, сума знань і т. д.)

 

1. Яким буде цей світ? Як люди в ньому будуть жити?

 2. Добре чи погано, що ми всі різні?

 3. Як жити в світі, де стільки різних людей?

 

Учні: (Жити в такому світі буде нецікаво. Ми не зможемо відрізнити один від одного, все-таки краще, коли ми всі різні. Тільки треба навчитися жити в світі).

 

2. Вся історія людства - це історія нескінченних війн і конфліктів. Культ насильства формувався у свідомості людини тисячоліттями.

АЛЕ! Давайте задумаємося над цим цифрами! У роки Другої світової війни  за 4 роки радянський союз втратив  близько 65 мільйонів своїх громадян.

Число загиблих радянських воїнів в афганській війні близько 1 млн. чоловік. При цьому протягом 9 років війни були вбиті або покалічені більше 2,7 міл.  афганців

А скільки пропало без вісті, скільки повернулося каліками моральними і фізичними ...

Список цей можна продовжувати нескінченно, але занадто боляче ... В інщих странах де є військові конфлікти люди гинуть і зараз.

 Не випадково, що в 1989 році з вуст Генерального директора ЮНЕСКО Федеріко Майора вперше прозвучала ідея «Культури Миру», що означає мистецтво і  культуру жити в світі, вміння бути завжди і в усьому гранично толерантними, уникаючи конфліктів.

 

Культура миру - культура дозволу конфлікту, спрямована на перехід від логіки сили і страху до етики ненасильства, до логіки розуму і взаємної поваги.

 

Мета культури миру - не усунення конфліктів (без яких наше життя неможлива), а побудова такого світу, в якому б їх врегулювання здійснювалося на основі системи цінностей, що характеризуються підходами, заснованими на восьми принципах.

 

Ми сьогодні і з'ясуємо, що таке "толерантність".

 

ТОЛЕРАНТНІСТЬ - вміння терпіти, миритися з чужою думкою, бути поблажливим до вчинків інших людей, м'яко ставитися до їх промахів, помилок.

 

Сучасний культурна людина - це не тільки освічена людина, але людина, що володіє почуттям самоповаги і шановний оточуючими.

 

Вихователь: Виявляти толерантність - це означає визнавати те, що люди розрізняються за зовнішнім виглядом,  інтересами, поведінкою і цінностями, володіють правом жити в світі, зберігаючи при цьому свою індивідуальність.

 

А ви знаєте що, Україна - держава багатонаціональна.

Українці - це корінне населення нашої країни. Частка їх у населенні становить близько 78%.

Росіяни - найбільш численна група серед інших національностей їх 17%. Білоруси – їх близько 275 тис. осіб.

Євреї -  їх чисельність близько 100 тис. осіб.

Молдавани – близько 260 тис. осіб.

Кримські татари- відносяться до корінних жителів Україні їх близько 250 тис. осіб

В Україні живуть також болгари, угорці, румуни, поляки, вірмени, греки, цигани, азербайджанці, грузини, німці, гагаузи.

А хто знає яка чисельність населення планети?

Чисельність населення планети складає близько 7 млрд. чоловік.
Згідно з демографічними дослідженнями, чисельність населення продовжує швидко збільшуватися.

Загалом на Землі налічують понад 2 тисячі народів, які різняться за мовою та своїми традиціями

У своєму житті ми спілкуємося з представниками різних національностей, культур, тому треба вміти поважати культурні цінності як свого народу, так і представників іншої культури, релігії, навчитися знаходити точки дотику.
Крім того, толерантність як якість особистості допомагає людині адаптуватися в іншому середовищі, до несподівано новим для нього умов життя.

 

Правила толерантного спілкування:

Поважай співрозмовника.

Намагайся зрозуміти те, про що говорять інші.

Відстоюй свою думку тактовно.

Шукай кращі аргументи.

Будь справедливим, готовим визнати правоту іншого.

Прагни враховувати інтереси інших

 

VII. Робота в группах

 

Жеребкування: заздалегідь готуються 19 жетонів 3 кольорів. Кожному учаснику команди відповідає один колір.

 

Вихователь: Нетерпимість, жорстокість починаються з дитинства, з відносин між однокласниками в класі, коли людину, чимось виділяється, несхожого на інших, готові заклювати. Предметом нетерпимості в школі може виступати як національна приналежність учня, так і особливості його зовнішнього вигляду, інтереси, захоплення, звички.

 

Гра в ситуації:

 

Учитель. Давайте повчимося виявляти толерантність в різних ситуаціях.

 

 Кожна група одержує завдання з описом ситуації. Вам потрібно порадитися, постаратися почути кожного і висловити спільне рішення, як вести себе в різних випадках.

 

1 ситуація.

 

 Хлопці в класі показували один одному свої мобільні телефони. У Паші телефону немає. Хлопці стали над ним сміятися. Твої дії?

 

2 ситуація.

 

 Твій друг заглянув без дозволу в твій щоденник і почав розповідати хлопцям, які в тебе відмітки. Як ти вчиниш?

 

3 ситуація.

 

 У вас в класі дивний хлопчик. Він смішно говорить, робить незвичайні вчинки, але не робить нікому зла. Хлопці після уроків почали його дражнити. Твої дії?

 

Діти обговорюють в групах ситуації, вибирають представника (з допомогою вчителя) і висловлюють спільне рішення групи.

 

Конкурси

 

1 конкурс. «Забавна аннограмма».

Викликаються «червоні» члени команд - вони видирають конверт, в якому знаходиться 7 літер. Ці букви розподіляються між членами команди. На час вони повинні вишикується в лінію таким чином, щоб вийшло слово дружба,

 

2 конкурс. «7 злаків».
Запрошуються «зелені» члени команди: вони отримують по 7 сірникових коробок. На підлозі стеляться 4 ватману з розсипаними на них 7 видів зернових культур: рис, горох, гречка, ячмінь, насіння, горіхи, квасолю. Кожен учасник команди в свою коробочку повинен зібрати свій злак. Оцінюється командний результат: тобто чия команда збере швидше, та і отримує очко.


3 конкурс. «Подарунковий бантик».
Запрошуються «сині» учасники команди, їм лунають по 1 атласних бантику (2,5 м.). Завдання: обв'язати всю команду подарунковим бантиком на час.

 

 Слово вихователя.

 

- Життя таке коротке, шкода витрачати її на ненависть, треба жити, треба радіти життю, деякі речі нам дано згори, і ми не можемо їх вибирати: це Батьківщина і батьки.

 Але ми маємо право вибрати ту дорогу, по якій ми підемо, - по стежці ненависті або по дорозі миру, милосердя, любові, злагоди.

 

Учень читає вірш Олександрова.

 

Толерантность - это не простое чувство,

 Его не в раз приобретешь:

 Сколько надо проявить благородства и сочувствия,

 Только тогда сам все это поймешь.

 Толерантным быть – это искусство,

 Мы твердо в этом  убеждены:

 В дружбе и согласии жить должны.

Украинцы и русские, башкиры и татары

 Мир становится таким жестоким,

 Что по одиночке невозможно жить…

 Ответим друг другу чувством высоким-

 И хрупкий мир мы сможем сохранить.

 

 Підсумок.

Настав час закінчувати наш незвичайний урок - урок толерантності.

  Ви порадували мене своєю активністю, відвертістю і бажанням стати краще. Значить, душа ваша сьогодні працювала, здобувала нові позитивні якості.

Наш клас - це маленька сім'я.

І хочеться, щоб в нашій родині завжди панували доброта, повага, взаєморозуміння.

 Ми дуже різні, але ми разом.

Діти, ніколи не оцінюйте людей, а цінуйте їх!

 

 

doc
Додано
21 грудня 2023
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку