Бесіда «Мрій! Плануй! Дій! »

Про матеріал
Дана бесіда буде доречною для проведення її в школі дітям. План-конспект етичної бесіди ілюструє важливість для дітей осмислення впливу мрій на сьогодення та майбутнє кожної людини
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА:
«Мрій! Плануй! Дій! »

 

 

 

 

 

 

 

 

Студентки III курсу
групи МІЕ17Б

фізико-математичного факультету

Поповкіної Аліни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2020

Мета заходу: Спонукати дітей до осмислення впливу мрій на сьогодення та майбутнє кожної людини; формувати ціннісне ставлення до своїх мрій та інтерес до пізнання ефективних шляхів досягнення омріяного; розвивати віру в себе, в свою здатність реалізувати свої мрії.

 

Завдання заходу:

  1. Поглибити розуміння сутності понять «мрія», «життєві цілі (плани)» та умов, за яких мрії спонукають до розкриття (самопізнання) своїх прихованих потреб, можливостей, мотивують до наполегливої праці щодо досягнення бажаного майбутнього, а за яких мрії залишаються нереалізованими бажаннями, фантазіями.
  2. Викликавши захоплення, почуття поваги до людей, які досягають всього, про що мріяли, часто всупереч численним перешкодам, невдачам, формувати в учнів інтерес до оволодіння мистецтвом досягати омріяного.
  3. Формувати переконання, що кожна людина здатна втілити свою заповітну мрії, завдяки чіткій постановці значимих для неї цілей, розробки плану їх досягнення та активних дій щодо їх реалізації, незважаючи на всі бар’єри на цьому шляху.
  4. Формувати здатності учнів відрізняти мрій які спонукають до активної діяльності, здійснення яких робить людину щасливішою, успішнішою від  необґрунтованих бажань, фантазій.

 

 

 

Обладнання: повітряні кульки, фломастери, пов’язка на очі, дошка, крейда, мультимедійний проектор

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід виховного заходу

 

І. Вступна частина

 

      Доброго дня! Давайте разом з вами відгадаємо, про що буде наша сьогоднішня розмова (на екрані показую ребуси, діти відгадують)

 

 

(успіх)

 

(мрія)

 

 

 

(життєва ціль)

      Думаю багато хто з нас ставить собі запитання , як досягти своєї мрії? Що таке мрія? Як треба мріяти, щоб бажання здійснилися?

 

      Зараз, ви зможете ознайомитися із різними думками про мрію.
 

     Завдання: обрати одну позицію, яка вам найбільше імпонує та одну, яка найменше.

Виконувати завдання будемо в мікрогрупах по 4-5 осіб. По завершенню групової роботи, кожна мікрогрупа презентує свою позицію та обґрунтовує її.

  • «Самі собою мрії дійсністю не стануть». Пауло Коельо
  • «Мрії - це плани в розумі, а плани - мрії на папері» .Владислав Гжещік
  • «Все, що існує на світі, колись було мрією». Сендберг
  • «Майбутнє належить тим, хто вірить у красу своєї мрії». Елеонора Рузвельт
  • «Добра мрія і невгамовне бажання її виконати - означає, що мрія здійсниться». Сілован Рамішвілі
  • «Якщо мрія збувається, то це вже не мрія, а прогноз і планування». Валерій Афонченко
  • «Мета — це ніщо інше, як мрія, обмежена часом».Джо Л. Гріффіт
  • «Бажання — це те, що ти хочеш і можеш.

 Мрія — це те, що ти можеш, якщо захочеш.

 Все інше — ілюзії».

  • «Потрібно визначитися в житті, інакше ваші бажання перетворяться в мрії».
  • «Мрії збуваються тоді, коли сильне бажання перетворює їх у конкретні дії»
  • «Найбільше схожі на нас наші фантазії. Кожному мрія малюється відповідно його натурі»
  • «Ви бачите те, що є, і питаєте; «ЧОМУ?» А я мрію про те, чого ніколи не було, і кажу: «ЧОМУ Б І НІ?». Джордж Бернард Шоу
  • «Позбуваючись здатності мріяти, душа перестає насолоджуватись життям».  Нікола - Себастьян Шамфор
  • «Мрії, які збуваються, — це не мрії, а плани». Олександр Вампілов
  • «Людина без мрії — соловей без голосу». Михайло Стельмах

 

 

      А ви колись замислювались: що таке мрія саме для вас? Як ставити цілі і добиватись їх?
Саме про це ми зараз і поговоримо.

 

-Починаючи нашу роботу, я пропоную на першу букву свого імені назвати рису характеру, яка на вашу думку, допоможе досягти вашої мрії ,наприклад, я,
Аліна - активність (кожен учень називає )

 

 

ІІ. Основна частина

 

      Ми фантазуємо, що колись будемо космонавтами, акторами Голлівуду, пілотами реактивного літака, будемо власниками міжнародного бізнесу, будемо мати будинок на березі океану. На стінах у нас  картини про наше майбутнє: яхти, літаки, найновіші автомобілі, будинки, пляжі з кристально-синьою водою.
    Але хтось є реалістом,  розуміє  реальність і усвідомлює, що просто так нічого не дається, що потрібно дуже багато працювати, щоб мрія збулася , а хтось живе у цих мріях.

  • Як можна назвати таких людей?

 

Є три типи людей:
     -    ті, хто живе у світі фантазій, 

  • ті, хто звернений обличчям до реальності,
  • і ті, хто перетворює один світ в інший. 
  • Ви згодні?

 

     В далекій спекотній Африці живе звичайний хлопець. Він одягнутий у джинси й футболку. Але запал в очах робить його надзвичайним. А ще в нього на подвір’ї розміщується щось подібне на літак, навіть складно назвати це літаком, хіба що якимось недолугим кукурузником. Має мотор і крила, але насправді не літає. Проте хлопець переконаний, що настане час і він зможе підняти у повітря свою мрію. В будинку стоси креслень і малюнків. Наш новий знайомий мріє, що колись його літак полетить, він зможе заробити достатньо грошей, щоб навчитись авіаційному ремеслу, а тоді точно потрапить до інженерного центру NASA, він хотів би відкрити власну авіамайстерню у себе на Батьківщині, щоб ремонтувати літаки і пропонувати авіаперевезення.

 

  • До якого типу належить цей хлопчик?
  • В нього є можливість все це здійснити?
  • Що для цього йому потрібно?
  • Як ви думаєте,  корисно мріяти?

 

     Зараз я розповім вам думки інших людей про користь мріяти.

     Психолог Марія Абрамчук твердить: Життєві турботи та раціональність поглинули наші «а що, якби» та змушують зосередитися на повсякденності. А можливо, все ж варто розбудити внутрішнього Мрійника й уважно послухати, що він вам наговорить? Мрійник підказує нам наші шляхи та доріжки до щастя. Дуже часто, коли мрія велика, всепоглинаюча та стосується усіх сфер, у людини з'являється більше сенсу в житті, діях. Людина може звіряти свої щоденні кроки з тим, що може приносити їй щастя у глобальному масштабі. Більше того, мрія – це завжди не прямо «сьогодні», вона велика, вимагає часу. Але коли ми йдемо в її бік - ставимо цілі, плануємо і розуміємо, що за цим стоїть чималий сенс, у нас з’являється більше сил, натхнення, ресурсів. Особливо тоді, коли мрія існує на рівні щось дати світові та зачіпає інших людей, майбутнє планети та людства.

     Успішний підприємець і засновник компанії Hand of God Wines Йон Стенберг твердо вірить у користь візуалізації наших цілей, він знайшов спосіб реалізувати свої давні мрії. Підприємець каже, що стратегія втілення мрії нагадує процес продажу будинку. Ви зможете продати його значно швидше, якщо поставите в ньому вишукані меблі (які можна взяти в оренду) та запалите кілька свічок. Це краще, ніж показувати порожній будинок.

"Візуалізуйте вашу мрію, оточіть її декораціями. Ви маєте подати її людям, а не думати, що ті, хто з вами працює, і так знають, чого ви хочете", – пояснює Йон Стенберг.

 

  • Ви погоджуєтесь з їхніми думками? Чому?

 

     В одній школі провели опитування серед ваших ровесників. Опитування було,  про що Вони мріють? І діти відповідали наступне:

-         Мрію про iPhone 11

  • Мрію написати добре написати контрольну роботу
  • Хочу щоб у мене був мільйон доларів
  • Хочу створити успішну компанію , продавати яхти
  • Хочу стати президентом
  • Хочу дорогий автомобіль

 

  • Всі ці відповіді учнів дійсно мрії?

 

  • Ми можемо назвати це бажаннями,  фантазіями? Чому?

 

     Одна відома людина сказала: «Не плутайте бажання та мрії. Бажанням може бути купити телефон. А ось телефон вже може допоможе втілити дитячу мрію - стати блогером».

 

-   Яка різниця між мрією і бажаннями(фантазіями)?( можна звернуться в Google)

 

(Можна розділитися на дві групки, щоб одна розповіла «мрії нашого класу», а інша «бажання нашого класу»)

 

      В житті кожна людина дотримується певних правил. Вони допомагають в спілкуванні, формують самосвідомість.
 

  • Назвіть ті правила, які, на вашу думку, допоможуть нам у житті досягти  мрію?
  • Яких з цих правил ми можемо дотримуватися зараз спілкуючись?

 

     Наші з вами мрії дуже різні, але всі вони яскраві, різнокольорові, легкі, як ось ці повітряні кульки (кожному з учнів даю повітряну кульку, учні надувають кульку і пишуть на ній свою мрію)
 

     Кульки як і мрії, можуть злетіти в небо і здійснитися, а можуть і лопнути, якщо бути необережним у своїх побажаннях або навіть, можуть і не надутися, якщо не докласти потрібних зусиль.

 

     Зараз ми  поговоримо про те, що допоможе вам здійснити свої мрії і що може стати на перешкоді. Мені хотілося б, щоб ви навчилися думати про своє майбутнє життя, про своє місце в цьому житті як про подорож до свободи, до реалізації своїх планів.

      Напередодні подорожування людина замислюється над тим, що їй знадобиться в дорозі, який багаж. Для вдалої подорожі по життю вам також знадобиться багаж. Це будуть ваші знання, навички і уміння.

 

- Давайте поміркуємо, що необхідно мандрівнику, щоб не збитися з дороги?

- Які перешкоди можуть виникнути на шляху до свободи й успіху? (Відповіді хтось з учнів записує на дошці)

 

Потім:

Обираю учня і пропоную на деякий час вийти з приміщення. Діти стають в хаотичному порядку, створюючи тим самим перешкоди. Після цього зав’язую очі учню, що був за дверима, заводжу до класу і пропоную пройти по класу не потрапляючи на перешкоди. Руки треба сховати за спину. Після невдалої спроби пройти свій шлях, питаю в учня, щоб допомогло йому закінчити свій шлях без зіткнення.

Тоді пропоную пройти свій шлях з товаришем-помічником, з яким він продовжує свій шлях більш вдало.

 

- Що символізує пов’язка на очах?

- Яке значення мають перешкоди? Чи зустрічаємо ми подібне в житті?

- Кого б ви обрали на роль помічника для себе?

- Що ти відчував під час подорожування?

- Які серйозні перешкоди можна зустріти на своєму шляху і як вони можуть змінити твоє життя?

 

     У Вельському університеті провели цікаве дослідження. Студентів-випускників запитали, чи є в них чіткі плани та цілі в житті. Тільки 3% опитуваних чітко сформулювали свої цілі та плани їхнього досягнення. За 20 років опитування провели знову. Ці 3 % студентів досягли більшого успіху , ніж решта 97% .

 

  • На вашу думку, чіткість цілей є умовою досягнення мрії?
  •  Які ще є умови досягення мрії?
  • Виходячи з ваших відповідей, ми  можемо вивести «формулу мрії»( запис на дошці: Мрія = віра у власні сили + наполегливість + бажання її досягти +……….)

 

      Кожного з нас, хто починає свою справу, мучать сумніви: чи вийде, чи вистачить сил досягти поставлених результатів. А  коли все йде не так як ми очікували, то руки самі опускаються і пропадає будь-яке бажання продовжувати справу.
      Зараз я наведу приклади деяких успішних людей, кар'єра яких почалася з невдач (показую на екрані фото цих людей і питаю у дітей чи знають вони їх, як їх звати):

  1. Стівен Спілберг — це великий режисер нашого часу. Він зняв такі культові картини як «Парк Юрського Періоду», «Список Шиндлера» та багато інших. Але перш ніж розбагатіти і стати знаменитим на весь світ, Стівен Спілберг зазнав багато невдач і провалів.Будучи юним, цей майбутній геній кінематографа не надійшов у Школу кінематографічних мистецтв створеної при Університеті Південної Каліфорнії, він набрав недостатня кількість балів. Але, так як юний Стівен Спілберг був впертим, то він спробував вступити знову. Але і вдруге його чекало фіаско. Хлопець не став впадати у відчай з-за цього і подав документи на інший факультет, але знову отримав відмову.Інша людина на його місці давно б залишив спроби поступити вчитися, але тільки не Стівен Спілберг. Замість цього, він вступив в технічний коледж і у свій вільний час створює один з перших своїх короткометражних фільмів, який сподобався студії Universal Pictures. Чим це все закінчилося, всім вже відомо.
  2. Мало кому відомо, що спочатку Біл Гейтс створив зовсім не компанію Microsoft, а компанію Traf-O-Data, яка займалася займалася розробкою програмного забезпечення для підрахунку щільності дорожнього руху. Але, на жаль, чи на краще, ця компанія незабаром припинила своє існування, а репутація Білла Гейтса була зіпсованою.Але, Білл разом зі своїми друзями не сильно турбувався з цього приводу і продовжували наполегливо працювати і як виявилося пізніше, зовсім не даремно. В результаті вони створили компанію Microsoft, яка стала одним з основних постачальників програмного забезпечення для комп'ютерної техніки.
  3. Рей Крок - людина, завдяки якій мережа McDonald's вийшла далеко за рамки містечка Сан-Бернардіно в Каліфорнії і стала такою, якою знають її в усьому світі. До 52 років його, літнього комівояжера, торговця стаканчиками і міксерами для закладів громадського харчування, не можна було назвати успішним за жодними мірками. Однак саме Рею прийшла в голову ідея викупити франшизу у братів Мака і Діка Макдональдсів, а пізніше - і права на торгову марку. Для цього він заложив житло і взяв кредит у банку. Рей Крок продавав франшизи на всіх континентах, окрім хіба Антарктиди, і зумів заробити 600 мільйонів $.

 

  • Які історії про успішних людей  кар'єра яких почалася з невдач ви ще знаєте?( Наприклад, Тіна Кароль, яка посварилася з продюсером та була за крок до провалу; Діма Монатік, який пробувався на

кастингі у Х-факторі, але судді проекту сказали, що йому краще

танцювати, аніж співати і тд)

  • Давайте подумаємо, що допомогло цим людям втілити в реальність поставлені цілі та не втратити свій запал після багатьох невдач?
  • Вік, фінансовий стан, національність можуть стати на перешкоді досягнення своїх цілей, мрій?
  • Можна йти на ризик, щоб досягти своєї мрії?

      Є цілі, яких ми прагнемо досягти сьогодні, деякі ми плануємо на тиждень, на рік. І є у кожної людини цілі, яких вона прагне досягти впродовж життя. Мрії і цілі – наша велика цінність, наше майбутнє. Ми не повинні їх соромитися. Будь ласка, подумайте і продовжте фразу: «Я мрію…..» (кожен виходить до дошки і пише)

ІІІ. Заключна частина

 

     Отже, успіх – це здійснення мрії.
     Якщо ваша мрія справжня, ви зможете втілити її. Головне – це ціль. Часто людям просто не вистачає терпіння, щоб спокійно та терпляче обміркувати свою мрію.
Усвідомте, чого ви бажаєте:
• Дізнайтеся, в чому ви сильні і чого ви дійсно бажаєте
• Розвивайте бачення вашої цілі, чітко сформулюйте її
• Запишіть своє бачення і регулярно переглядайте його
• Вірте, що вашу мрію можна втілити

(Йон Стенберг, підприємець)
    

     Сьогодні я пропоную вам перші кроки: визначити їх для себе, прописати їх, стати на цей шлях і пройти його!!!

 

  • Тепер давайте скажемо всі разом: «Я хочу, я можу, я зроблю» ( давайте ще раз)
     

     Щастя  і успіх – у наших руках.

doc
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
4072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку