Бесіда-розповідь: «З’ясовуємо наші потреби»

Про матеріал
Формувати у дітей елементарні економічні уявлення; узагальнювати знання про потреби людини; продовжити знайомити дітей з поняттями: «потреби», «товари», «послуги», навчати визначати, від чого вони залежать. Розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності, формувати у дітей уміння зіставлятисво їбажання зі своїми можливостями. Виховувати ощадливість, бажання брати участь в економії бюджету, виховувати культуру поведінки на занятті, вміння працювати в парах і групах.
Перегляд файлу

 

Бесіда-розповідь: «З’ясовуємо наші потреби»

Мета:формувати у дітейелементарніекономічніуявлення; узагальнюватизнанняпро потребилюдини; продовжитизнайомитидітей з поняттями: «потреби», «товари», «послуги», навчативизначати, відчого вони залежать.  Розвиватиінтерес до економічноїсферижиттєдіяльності, формувати у дітейуміннязіставлятисвоїбажаннязісвоїмиможливостями.   Виховуватиощадливість, бажаннябрати участь в економії бюджету, виховувати культуру поведінки на занятті, вмінняпрацювати в парах і групах.

Матеріал: іграшкаАфлатунчик, «чарівнаскринька», предметні картинки, дидактичніігри «Визнач номер», «З’єднайлюдину та її потребу», «Докажи ввічливеслівце», «Що є важливішим?»,«Щоможнапридбати за гроші, а щоні?», ІКТ, прислів’я. 

Хідзаняття

Привітання:

Доброго ранку, сонечкорідне,

Доброго ранку, чиста вода,

Доброго ранку, небо блакитне,

Ранок добрим буде нехай завжди!

Учитель: Нехай наша добра посмішказігрієвсіхсвоїм теплом, нагадає нам, як важливо в життіділитисящастям і добром!  Я бажаю вам, щоб ваш добрий і сонячнийнастрійсупроводжував вас упродовжвсьогозаняття.

Сьогодні до нас угостіприйшовАфлатунчик, вінпринісчарівнускриньку.

Д/гра «Чарівнаскринька»

Афлатунчик: Я принісвамчарівнускриньку. Знеїкожен з вас зможедістати те, щопідніме вам настрій. Тількиречі в скриньціневидимі, тому виповиннірозповісти нам, щовидістали.

(Виховательдемонструє роботу сриньки: Я дістаюхорошумузику, вона піднімаєменінастрій).

  •      Діти, у кожного з вас булирізнібажання, яківиконувалачарівнаскринька. Але разом з бажаннями у кожноїдитини і дорослого є свої потреби.

Бесіда.

- Щоозначаєце слово «потреби»? (Потреби - це те, без чоголюдина не можежити і все те, щовінхочемати)

- Про цепідемова на занятті, видізнаєтеся, на якігрупиділяться потреби, відчого вони залежать.

- Діти, подумайте і назвітьсвої потреби, те без чогови не зможетежити?

Висновок:їжа, вода, сон, сонце, повітря, тепло, будинок, одяг(картка з картинками на дошку) - цефізіологічні потреби, без якихлюдинаобійтися не може.

Учитель: Щостанеться, якщолюдина не буде задовольнятиякісь з цих потреб?

  •      Чи не буде спати, їсти, буде дихатизабрудненимповітрям, відчувати брак води абопитизабруднену воду? (Захворіє)
  • Чивсі люди хочуть бути здоровими?

Учитель: Отже, якіще потреби людиниможемоназвати? (Збереженняздоров'я, безпекужиття)

  • Щороблять люди для безпекижиття і збереженняздоров'я?

(Люди вживаютьякісну, різноманітнуїжу, п’ютьочищену воду тощо.  Медичніпрацівникистежать за здоров'ям, проводятьогляд людей; лікують. Потрібнодотримуватися правил гігієни, правил безпечноїповедінки в школі, на вулиці, в природі, дома).

Учитель:Дійсно, кожналюдинапотребуєбезпеки і збереженняздоров'я. Тому існуютьтакіслужби, якідопомагають людям в складнихситуаціях. Цепожежнадопомога, поліція та швидкадопомога.

Д/ гра «Визнач номер»

Учитель: Давайте пригадаємономери, за якимипотрібнодзвонити у разінебезпеки.

- 101 - пожежнадопомога, служба порятунку, 102 - поліція, 103 - швидкадопомога).

Робота з картками в парах. Дидактична гра «З’єднай людину та її потребу»

Учитель: Дітки, вампотрібно з'єднати попарно потребу людини з предметом, що допоможе задовольнити їй ці потреби.

Після виконання завдання діти пояснюють, наскільки важливо задоволення цих потреб для збереження здоров'я.

Афлатунчик просить васдовести, щозадоволенняцих потреб важливо для збереженняздоров'я і життя. (Відповідідітей)

Висновок:Збереженняздоров'я, безпекажиття (виховательпоказує слайд на комп’ютері) - цепершочергова потреба людини.

- Діти, давайте з вами проведемоексперимент «Мовчанка».

Висновок: Яку потребу вивідчували? (Потреба в спілкуванні)

Людина не можедовгий час перебувати без спілкування. Ми всіхочемоматидрузів. А якіякості і вмінняпотрібні, щоббулобагатодрузів?

  • Доброта, вмінняспілкуватися, знанняввічливихслів ...

Д/ гра «Докажи ввічливеслівце»:

  • Хлопчик ввічливий і уважнийкаже при зустрічі (здрастуйте).
  • Вдень при зустрічімені не ліньсказатизнайомим: ... «Добрий день!»
  • А ввечері при зустрічі скажу я: «Добрийвечір!»
  • А Настю знаю змалечку, їй весело скажу: ... «Привіт!»
  • Розтаненавіть брила кам'яна, від слова теплого ... (спасибі, дякую, будь ласка)

Висновок: Потреба в спілкуванні, дружбі, любові необхіднакожнійлюдині.

Учитель:У школіспілкуєтеся, вчитесядружити, дізнаєтесябагато нового, цікавого.

  •    Для чоголюдиніпотрібнізнання? (Щоб добре навчатисявшколі, отриматихорошупрофесію)
  • Людина завждивчитьсячомусь. Тобтовідчуває потребу в освіті.
  •    Де здобуваютьосвіту? (В освітніх закладах: дитячомусадочку, школі, технікумі, гімназії, університеті, коледжі)
  • А зараз малята, видізнаєтеся, відчого ж залежать потреби?

Д/гра «Що є важливішим?»

Мета: закріпитивмінняорієнтуватися в поняттях «предметирозкоші» та «життєвонеобхідніпредмети»; вчитидиференціюва­типредмети за ступенемїхньоїзначущості, роблячилогічнівисновки.

(Гра проводиться підгрупамидітей. Кож­нійпідгрупіАфлатунчикдаєкарткиіззображеннямпредметів, яківикористовуються людьми у різнихжиттєвихситуаціях).

Завдання 1.

Закритифішкамипредмети, які не є жит­тєвонеобхідними для людини та якіможнаназвати предметами розкоші.

Завдання 2.

Пояснитипризначенняпредметів, зобра­жених на малюнках, щозалишилися. Обґрун­туватиїхнеобхідність для людини.

Завдання 3.

Закритифішкамизображення речей, найбільшважливих для життєдіяльностілю­дини, предметів, без якихважкообійтися. Запропонуватиобґрунтуватисвоєставлення до предметіврозкоші, зображенняякихза­лишилисязакритими).

Підгрупова робота з картками.

Учитель: Подумайте і розділітьпредмети на 2 групи, якісьпредметибудуть на перетині.

  • Поясніть, відчогозалежать потреби?

(Брязкальце, соска, повзунки, плаття, лялька, кубики, робот, ліжечко; капелюх, чобітки на підборах, праска, пральна машина, мило, зубна паста, гребінець, окуляри)

  • Потреби залежатьвідвіку.

(Босоніжки, спідниця, сарафан, плаття, бігуді, ножівка, кувалда, молоток, кашкет, штани)

  • Відстаті.

(Лижі, санки, ковзани, шуба, рукавиці, шарф, кепка, сандалі, купальник, надувний круг, сонячніокуляри, парасольку, кофта, джинси)

  • Від пори року

Висновок:Відчогозалежать потреби?

  • Потреби залежатьвідвіку, статі, пори року, професії, стану здоров'я, клімату.
  • Потреби є постійнимиабовонизмінюються? (Вониростуть, змінюються, на зміну одним приходятьінші).

Учитель:Діти, для того, щобзадовольнитивашітасвої потреби, батьки купуютьрізніречі в магазиніабо на ринку.

  •    Якібуваютьтовари?  Товарибуваютьрізні: дорогі і дешеві за ціною, великі і маленькі, їстівні і не їстівні. Іграшки, морозиво, торти, книги, одяг - все це одним словом називається «товар».
  • Коли людинакупує товар, вона платить гроші.
  • Чиможелюдинакупити все, щоїйзаманеться?
  • Що не можнакупитинізаякігроші?
  •    Картинки на дошці. Виберіть картинки, які не є товаром, що не можнакупити за гроші.

Д/гра «Що можна придбати за гроші, а що ні?»

Учитель. Учні, а визнаєте, щотакепослуги?

Послуги - це робота, яку виконують люди, щоб нам з вами булокращежити. Існуютьрізні установи. Вонивиконуютьпослуги, якими ми користуємося. Наведітьприклади.

Наприклад, в перукарнінічого не продають, там нас стрижуть, миють голову, фарбуютьволосся - цепослуги, якими ми з вами користуємося.

Ремонт вквартирі, ремонт апаратури, телефоннірозмови, смс повідомлення, послугидовідковоїслужби, оголошення в газету, на радіо, на телебачення. Послугиможуть бути платними і безкоштовними.

Щобзадовольнитисвої і ваші потреби, батьки платятьгроші.

Робота в парах.

Учитель: Помістіть на верхнюсходинку те, на щопотрібновитратитигроші в першу чергу, на нижню - те, щоможепочекати.

(Оплата за квартиру, за д/садок, солодощі, продукти, атракціони, одяг, іграшки, ліки)

Висновок:буває так, щобажаньбагато, а грошовіможливостібатьків не дозволяютьвиконатицібажання, тому виповинніпам'ятати про це, коли звертаєтеся до батьків з проханнямщоськупити. Спочаткукупують те, щонеобхідно, а вжепотім те, щохочеться.

Щобузагальнити і закріпитиотриманізнання, пропоную вам переглянути мультик, який нам пропонуєАфлатунчик про поведінкудеякихдітей у крамниці.

Учитель: Як вигадаєте, хто з малятповодився у крамницічемно, з розумінням до можливостейбатьків. А хтоні?

  • А як вивдома можете допомогти батькам заощадитигроші?

(Економити воду, світло, зробитищосьпотрібне для дому своїми руками).

Прислів'я:

- Бережливість — кращеприбутку.

- Копійка гривну береже.

- Хлібу - міра, слову - віра, грошам - рахунок.

Підсумок.

Учитель: Діти, сьогодні ми дізналися з вами, що у кожного з нас є свої потреби в їжі, воді, теплі, потреби в спілкуванні. Але щекожнійлюдинінеобхіднаувагадрузів. Давайте подаруємоусмішку один одному, щоб у вас протягомвсього дня бувгарнийнастрій.

  • Щовисьогодні нового дізналися?
  • Якезавдання для вас булонайважчим?
  • За кого висьогодніпораділи?
  • Щовисьогоднізрозуміли?
  • Малята, Афлатунчикдужезадоволений, як видобревиконаливсізавдання. Вінпрощається з вами до наступногозаняття.
  • Діти, багатохто з вас користуютьсякомп'ютером і знає,щотаке смайлик?
  • Якщо вам сподобалосязаняття і видізналисящосьнове, цікаве, намалюйте усміхнений смайлик, якщобулонецікаво і багатонезрозумілого, то сумний смайлик.

Підсумок: Що таке потреба? (необхідність у чому-небудь, бажання мати що-небудь).

  • У чи всіх потреби однакові? (Ні). Наведіть приклади
  • Чи є потреби обмеженими і чому? (Ні. Вони постійно зростають).
  • Чи можна задовольнити всі потреби? (Ні. Потреби безмежні)

 

 

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
1211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку