БЕСІДА Тема: «Вода – це життя!»

Про матеріал

БЕСІДА

Тема: «Вода – це життя!»

Мета: узагальнити знання дітей про воду та її властивості; закріпити знання дітей про місцезнаходження води в природі, потребу у воді для всіх живих істот та для об'єктів неживої природи. Навчити розрізняти стан води. Виховувати бережливе ставлення до води, економно вживати її.

Обладнання: ілюстрації, картки, 2 склянки з чистою та підфарбованою водою, ложка, 2 чашки з теплою та холодною водою.

Словник: вода, холодна, тепла, гаряча, чиста, прозора, брудна, забруднена, мокрий, сухий, калюжа, дощ, колодязь, струмок.

Перегляд файлу

Дата ______________

БЕСІДА

Тема: «Вода – це життя!»

Мета: узагальнити знання дітей про воду та її властивості; закріпити знання дітей про місцезнаходження води в природі, потребу у воді для всіх живих істот та для об’єктів неживої природи. Навчити розрізняти стан води. Виховувати бережливе ставлення до води, економно вживати її.

Обладнання: ілюстрації, картки, 2 склянки з чистою та підфарбованою водою, ложка, 2 чашки з теплою та холодною водою.

Словник: вода, холодна, тепла, гаряча, чиста, прозора, брудна, забруднена, мокрий, сухий, калюжа, дощ, колодязь, струмок.

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент
    1.        Вправа «Погода».

- Який сьогодні день?

- Яке число і місяць?

- Який стан неба?

- Чи був вітер, коли ви йшли до школи?

- Яка пора року наступила? Яка закінчилась?

 

  1. Вступна бесіда

2.1. Ігрова ситуація

- Погляньте, у нас гості! Хто ж це? Це краплинка. Вона завітала до нас й принесла загадку, якщо відгадаємо, то дізнаємось, про що будемо говорити на занятті.

Я і хмара, і туман, і струмок, і океан.

І літаю, і біжу, і замерзнуть можу! Що це? (Вода)

- Вірно, ми будемо говорити про воду.

 

2.2.Обговорення «Чому Катруся мокра а Андрійко брудний?»

- Погляньте, це Катруся, але з нею щось трапилося. Як ви думаєте, чому Катруся мокра? (Відповіді учнів)

- Так, вона йшла до нас, але потрапила під сильний дощ, тому вона мокра й їй холодно. Що потрібно їй зробити? (Переодягнутися у сухий одяг)

- Що таке дощ? Який дощ палає чистий чи брудний? (Це вода, чистий, холодний)

- Це Андрійко, чому він такий брудний?

- Андрійко каже мені, що він грався із друзями у футбол, впав у калюжу.

- А що таке калюжа? Яка вода у калюжі? (Це також вода, вона дуже брудна)

 

2.3. Вода у природному середовищі

- Де ще можна знайти воду у природному середовищі? (Відповіді учнів)

- Давайте разом поглянемо на ілюстрації та знайдемо воду у природному середовищі. Вода є там де - дощ, калюжа, криниця, озеро, струмок, річка, кран у нашому домі.

 

(розгляд ілюстрації з зображенням струмочка).

 

- Ми з вами вирушали до криниці, а потрапили до струмочка. Чому?

- Раніше люди ходили по воду до джерельця, струмочка бо там була чиста вода. А потім почали копати криниці.

 

- Яку користь приносить вода? (Відповіді учнів)

- Що дає вода рослинам? Так, квіти та дерева треба поливати, вони живі, без води засохнуть, зів’януть, їм потрібна вода.

- Навіщо у озері, річках, акваріумі вода? Так, там живуть рибки. Без вони, вони загинуть, їм потрібно багато води, щоб плавати.

- Навіщо пташкам, тваринам вода? Щоб пити, бо без води вони загинуть, особливо у спеку.

- Навіщо людям вода? Так, щоб мити руки, готувати їжу, пити, умиватися, купатися. Ось чому вода дуже важлива для всіх!

 

Фізкультхвилинка- розминка

Краплинки – Веселинки

Зібрались у хмаринкі,

Краплинки – Веселинки –

Веселі, гомінкі.

На землю полетіли –

Їх сонечко пригріло

Веселкою заграли краплинки дощові.

 

2.4.Словникова робота

Вода – це рідина.

Вода буває:  холодна, тепла, гаряча, чиста, прозора, брудна, забруднена.

Одяг буває: мокрий, сухий.

Калюжа – це вода, після дощу. Вона в калюжі брудна.

Дощ – це вода, яка випаровується й зберігається у хмарах.

Колодязь – це викопана глибока яма, в якій зберігається вода.

Струмок- це дуже маленька річка, яка утворюється після сильного дощу або коли тане сніг.

 

  1. Практична робота

Обладнання: 2 склянки з чистою та підфарбованою водою, ложка, 2 чашки з теплою та холодною водою.

    3.1.Дослід 1. «Чисто- брудно»

- Подивіться уважно на мій стіл. У мене на столі є у склянці звичайна вода, яку я набрала з водопровідного крану, на якій ми готуємо їжу, п’ємо її.

- Хто мені скаже яка це вода? Якого кольору (якщо називають білого, показати аркуш білого паперу, за ним нічого не видно).

- У чистій воді все видно, ось я покладу у склянку ложку, чи видно її? Це тому що вода чиста, прозора.

- А ось у цій склянці яка вода? (Підфарбована у чорний колір).

- Давайте покладемо ложку у цю склянку, чи видно її? Чому?

- Висновок: чиста вода – прозора і у ній видно всі предмети, коли їх туди кинути, а у брудній – нічого  не видно.

 

     3.2.Дослід 2. «Холодний –гарячий»

- А зараз доторкніться до чашок. Що ще можете сказати? (Вода може бути холодна і гаряча).

- Чому ця вода у чашці гаряча? Де знаходиться тепла вода? Що може нагріти воду? (газ, електрика, сонце).

 

- Як добре, що у кранах у нас є чиста, прозора, холодна та тепла вода. І для того щоб вона завжди була у нас, її треба берегти. А як? (Відповіді учнів)

 

 

      3.3. Гра ”Кому і для чого потрібна вода?”.

- Зараз пограємось у гру, яка називається ”Кому і для чого потрібна вода?”. Я буду називати  предмети, якщо для них потрібна вода, ви плескаєте в долоні, якщо ні – мовчите. (Дереву, тарілці, людині, квітці, їжачку, кішці, олівцю, телефону…).

 

 

4. Підсумок заняття

- Чого навчилися на уроці?

- Вода потрібна всім живим істотам, щоб жити, а не живим предметам – щоб  їх мити, тримати у чистоті. Тому воду треба берегти!

 

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Виховна робота
Інкл
Додано
18 березня 2018
Переглядів
8611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку