БЕСІДА
Тема: «Вода – це життя!»
Мета: узагальнити знання дітей про воду та її властивості; закріпити знання дітей про місцезнаходження води в природі, потребу у воді для всіх живих істот та для об'єктів неживої природи. Навчити розрізняти стан води. Виховувати бережливе ставлення до води, економно вживати її.
Обладнання: ілюстрації, картки, 2 склянки з чистою та підфарбованою водою, ложка, 2 чашки з теплою та холодною водою.
Словник: вода, холодна, тепла, гаряча, чиста, прозора, брудна, забруднена, мокрий, сухий, калюжа, дощ, колодязь, струмок.
Дата ______________
БЕСІДА
Тема: «Вода – це життя!»
Мета: узагальнити знання дітей про воду та її властивості; закріпити знання дітей про місцезнаходження води в природі, потребу у воді для всіх живих істот та для об’єктів неживої природи. Навчити розрізняти стан води. Виховувати бережливе ставлення до води, економно вживати її.
Обладнання: ілюстрації, картки, 2 склянки з чистою та підфарбованою водою, ложка, 2 чашки з теплою та холодною водою.
Словник: вода, холодна, тепла, гаряча, чиста, прозора, брудна, забруднена, мокрий, сухий, калюжа, дощ, колодязь, струмок.
Хід заняття
- Який сьогодні день?
- Яке число і місяць?
- Який стан неба?
- Чи був вітер, коли ви йшли до школи?
- Яка пора року наступила? Яка закінчилась?
2.1. Ігрова ситуація
- Погляньте, у нас гості! Хто ж це? Це краплинка. Вона завітала до нас й принесла загадку, якщо відгадаємо, то дізнаємось, про що будемо говорити на занятті.
Я і хмара, і туман, і струмок, і океан.
І літаю, і біжу, і замерзнуть можу! Що це? (Вода)
- Вірно, ми будемо говорити про воду.
2.2.Обговорення «Чому Катруся мокра а Андрійко брудний?»
- Погляньте, це Катруся, але з нею щось трапилося. Як ви думаєте, чому Катруся мокра? (Відповіді учнів)
- Так, вона йшла до нас, але потрапила під сильний дощ, тому вона мокра й їй холодно. Що потрібно їй зробити? (Переодягнутися у сухий одяг)
- Що таке дощ? Який дощ палає чистий чи брудний? (Це вода, чистий, холодний)
- Це Андрійко, чому він такий брудний?
- Андрійко каже мені, що він грався із друзями у футбол, впав у калюжу.
- А що таке калюжа? Яка вода у калюжі? (Це також вода, вона дуже брудна)
2.3. Вода у природному середовищі
- Де ще можна знайти воду у природному середовищі? (Відповіді учнів)
- Давайте разом поглянемо на ілюстрації та знайдемо воду у природному середовищі. Вода є там де - дощ, калюжа, криниця, озеро, струмок, річка, кран у нашому домі.
(розгляд ілюстрації з зображенням струмочка).
- Ми з вами вирушали до криниці, а потрапили до струмочка. Чому?
- Раніше люди ходили по воду до джерельця, струмочка бо там була чиста вода. А потім почали копати криниці.
- Яку користь приносить вода? (Відповіді учнів)
- Що дає вода рослинам? Так, квіти та дерева треба поливати, вони живі, без води засохнуть, зів’януть, їм потрібна вода.
- Навіщо у озері, річках, акваріумі вода? Так, там живуть рибки. Без вони, вони загинуть, їм потрібно багато води, щоб плавати.
- Навіщо пташкам, тваринам вода? Щоб пити, бо без води вони загинуть, особливо у спеку.
- Навіщо людям вода? Так, щоб мити руки, готувати їжу, пити, умиватися, купатися. Ось чому вода дуже важлива для всіх!
Фізкультхвилинка- розминка
Краплинки – Веселинки
Зібрались у хмаринкі,
Краплинки – Веселинки –
Веселі, гомінкі.
На землю полетіли –
Їх сонечко пригріло
Веселкою заграли краплинки дощові.
2.4.Словникова робота
Вода – це рідина.
Вода буває: холодна, тепла, гаряча, чиста, прозора, брудна, забруднена.
Одяг буває: мокрий, сухий.
Калюжа – це вода, після дощу. Вона в калюжі брудна.
Дощ – це вода, яка випаровується й зберігається у хмарах.
Колодязь – це викопана глибока яма, в якій зберігається вода.
Струмок- це дуже маленька річка, яка утворюється після сильного дощу або коли тане сніг.
Обладнання: 2 склянки з чистою та підфарбованою водою, ложка, 2 чашки з теплою та холодною водою.
3.1.Дослід 1. «Чисто- брудно»
- Подивіться уважно на мій стіл. У мене на столі є у склянці звичайна вода, яку я набрала з водопровідного крану, на якій ми готуємо їжу, п’ємо її.
- Хто мені скаже яка це вода? Якого кольору (якщо називають білого, показати аркуш білого паперу, за ним нічого не видно).
- У чистій воді все видно, ось я покладу у склянку ложку, чи видно її? Це тому що вода чиста, прозора.
- А ось у цій склянці яка вода? (Підфарбована у чорний колір).
- Давайте покладемо ложку у цю склянку, чи видно її? Чому?
- Висновок: чиста вода – прозора і у ній видно всі предмети, коли їх туди кинути, а у брудній – нічого не видно.
3.2.Дослід 2. «Холодний –гарячий»
- А зараз доторкніться до чашок. Що ще можете сказати? (Вода може бути холодна і гаряча).
- Чому ця вода у чашці гаряча? Де знаходиться тепла вода? Що може нагріти воду? (газ, електрика, сонце).
- Як добре, що у кранах у нас є чиста, прозора, холодна та тепла вода. І для того щоб вона завжди була у нас, її треба берегти. А як? (Відповіді учнів)
3.3. Гра ”Кому і для чого потрібна вода?”.
- Зараз пограємось у гру, яка називається ”Кому і для чого потрібна вода?”. Я буду називати предмети, якщо для них потрібна вода, ви плескаєте в долоні, якщо ні – мовчите. (Дереву, тарілці, людині, квітці, їжачку, кішці, олівцю, телефону…).
4. Підсумок заняття
- Чого навчилися на уроці?
- Вода потрібна всім живим істотам, щоб жити, а не живим предметам – щоб їх мити, тримати у чистоті. Тому воду треба берегти!