Бесіди з безпека життєдіяльності в початковій школі

Про матеріал
Актуалізувати і узагальнити знання учнів з безпечної поведінки під час небезпечних та надзвичайних ситуацій, навчити їх запобігати;формувати в учнів якості свідомої особистості, виховувати мужність і спроможність приймати швидкі і правильні рішення в екстремальних умовах;попередити прояви паніки в небезпечних та надзвичайних ситуаціях.
Перегляд файлу

Бесіда для дітей

            на тему: «Причини виникнення пожеж»

 

Мета:ознайомити з причинами виникнення пожеж, та закріпити правила протипожежної безпеки.  Дати коротку відомості про те,яку користь приносить вогонь. Розвивати уважність. Виховувати турботливе ставлення до свого здоров'я та інших.

Обладнання:ілюстрації «Сушіння одягу над плитою», «Використання саморобних гірлянд», «Використання піротехніки» і тд.

Епіграф:  Вогонь — друг, вогонь — ворог.

Хід бесіди.

Вогник, діточки, такий

Він і добрий, він і злий.

Він нам світить,

Він нам гріє,

Він і лихо скоїть вміє!

Вогонь здавна став надійним помічником у житті людей. Разом із тим необережне поводження з ним може призвести до виникнення пожежі.

Пожежі часто виникають через такі причини:

  • несправність або неправильна експлуатація електрообладнання, газових плит, електричних побутових приладів;
  • увімкнення в одну розетку декількох побутових приладів великої потужності;
  • несправність електропроводки;
  • сушіння речей над газовою плитою;
  • користування саморобними електричними гірляндами для ялинки, запалювання хлопавок і бенгальських вогнів поблизу хвої;
  • використання легкозаймистих маскарадних костюмів із паперу та вати;
  • несправна або залишена без догляду побутова електротехніка;
  • необережне поводження з вогнем; ігри з вогнем;
  • удари блискавки;
  • збереження легкозаймистих матеріалів та речовин на балконі та вдома;
  • витік газу;
  • використання піротехніки.

Запитання дітям.

- Чи можна вмикати в одну розетку декілька побутових приладів?

- Чи можна сушити речі над газовою плитою?

- Чи можна дітям використовувати піротехніку?

- Чи можна використовувати саморобні гірлянди на ялинку?

Підсумок.

Із вогнем ти обережним будь,

Бо таїть він у собі велику силу.

Руйнівник, палій і ворог він,

Він  і друг, - як користуєшся ти вміло.

 

Бесіда на тему: « Дії під час виникнення пожеж у багатоповерховому,

приватному будинку. Способи захисту органів дихання від

чадного газу».

Мета: закріпити з дітьми правила поведінки під час пожежі, ознайомити з тим як уберегти органи дихання від чадного диму. Розвивати спритність, уяву, пам'ять. Виховувати обережність.

Обладнання:ілюстрації «Пожежної машини»,  «Горить будинок», «Евакуація з будинку» та ін..

Епіграф: З маленької іскри великий вогонь буває.

Хід бесіди.

  • Які ви знаєте правила поведінки при пожежі?
  • подзвонити до служби 101 (якщо це можливо); повідомити повну домашню адресу, що горить, свій телефон, прізвище, ім'я та по батькові, скільки поверхів у будинку, якщо ви знаєте — як до нього під'їхати;
  • вікна відкривати не можна, адже кисень посилить полум'я;
  • негайно вийти з приміщення, покликати дорослих;
  • під час пожежі заборонено користуватися ліфтами; з висотного будинку не біжіть сходами вниз, якщо зайнялося внизу, а рятуйтеся на даху, використовуйте пожежну драбину.

 Щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробиватися до виходу поповзом, бо внизу менше диму, накрити голову шматком мокрої тканини або пальтом.

Запитання дітям.

  • Що треба зробити, коли виникла пожежа?
  • Що треба повідомити по телефону пожежникам?
  • Чи можна відкривати вікна під час пожежі?
  • Чи можна користуватися ліфтом під час пожежі?
  • Як вберегти органи дихання від чадного диму?

 

Підсумок.

  • Отже, бережіть своє здоров'я та здоров'я своїх близьких, дотримуючись правил поведінки при пожежі. Будьте обережні!

Полум'я – це благо і життя, якщо не забути погасити його вчасно!

                                                                                                                                       

 

 

 

 

 

Бесіда  для дітей

на тему « Сірники – не іграшки»

 

Мета: закріпити  знання дітей про те, що причиною пожежі можуть  бути пустощі дітей з вогнем, поглибити знання дітей про наслідки пожежі. Розвивати спритність, уяву, пам'ять. Виховувати обережність.

Обладнання: сірники, хатка , зайчик, вогнегасник.

Епіграф: Коробка сірників хоч і мала, багато може спричинити зла.

 

Хід бесіди.

Бесіда.

  • Послухайте віршик про те, що буває, коли зайчата не слухалися своїх батьків і гралися з сірниками:

 


Спалахнула в Зайця хата

І горить, як свічка,

Де ж сім'ї тепер подітись

Як настане нічка?

 

Не сховатись на узліссі

Як прийдуть морози.

Батька Заєць зажурився

Ллє Зайчиха сльози…

 

Бо до тла згоріла хата

Просто серед гаю,

І родинонька вухата

Притулку не має.

 


Запитання дітям.

  • Діти, чому так говорять: «Сірник – не іграшка, а вогонь – не забава»?
  • Для чого потрібні сірники?
  • Що трапиться, коли голівку сірника потерти з боку по коробці?
  • Чи можна використовувати сірники в грі?
  • Що треба зробити, коли виникла пожежа?
  • Що треба повідомити по телефону пожежникам?

 

Підсумок.

  • Отже, не можна гратися з вогнем;

Не можна брати до рук сірники;

Не можна торкатися до гарячих предметів, які стоять на плиті, чи до нагрівальних приладів.

 

 

Водою пожежу гасять, а розумом запобіжать!

 

 

 

 

 

Бесіда  для дітей

на тему « Легкозаймисті речовини»

 

Мета: познайомити дітей з легкозаймистими речовинами, з їх небезпекою. Розвивати спритність, уяву, пам'ять. Виховувати обережність.

Обладнання: ілюстрації до теми.

Епіграф: балончики, каністри – не для гри.

Хід бесіди.

Бесіда.

  • Чи знаєте ви, що таке легкозаймисті речовини?
  • Чи можна дітям гратися легкозаймистими речовинами?
  • Ось послухайте казку.

 

 Одного разу до Мальвіни прийшов у гості Буратіно.

Але вона була зайнята роботою – поливала квіти і попрохала Буратіно почекати її. Дала  йому переглянути журнали. Але він не схотів їх дивитись і ходив по будинку, шукаючи, куди сунути свого довгого носа.

І ось він побачив фарбу, яка стояла на підлозі і сунув в банку свого носа і вимазав його. Потім пішов шукати ганчірку, щоб витерти свій довгий ніс.

Ганчірку він не знайшов зате він побачив у шухляді якісь баночки, пляшечки. Без дозволу Мальвіни він самовільно взяв всі ці речі поніс їх на кухню, де в той час горіла плита. Він хотів показати свою знахідку Мальвіні і коли вона прийде спитати в неї, що це таке.

Буратіно чекав довго. Він вже дуже зголоднів, а Мальвіна все не йшла.

Тоді він вирішив відкрити баночки, пляшечки які він приніс на кухню, може там щось таке, що можна їсти. Буратіно повідкривав баночки і поклав їх на плиті, яка в цей час горіла.

І ось нарешті прийшла Мальвіна. Коли вона побачила що Буратіно поклав біля вогню то дуже злякалась, бо це були ацетон, фарба, спирт, одеколон, балончики з аерозолями.

Вона сказала, що це легкозаймисті речовини і тримати їх біля вогню заборонено, бо це дуже небезпечно тому, що вони можуть загорітися, що приведе  до пожежі або вибуху.

Також ці речовини отруйні, їх не можна тримати біля продуктів і користуватись ними можуть тільки дорослі, тому що дорослі знають правила безпечного користування ними.

Вони знають, де і як можна використовувати ту чи іншу легкозаймисту речовину.

 

Запитання дітям.

  • Які речовини називають легкозаймистими?
  • Чим шкідливі легкозаймисті  речовини?
  • Чому ці речовини не можна тримати біля продуктів?
  • Які з вищезгаданих речовин є у вас вдома?
  • Чи правильно зробив Буратіно, що взяв без дозволу чужі речі?

 

Підсумок.

Ні за яких умов не брати в руки пляшки, банки, каністри, балончики з речовинами, якими користуються дорослі. Вони приховують у собі чималу  небезпеку – отруєння, опіки, пошкодження очей і слизових оболонок носа і рота, важкі хвороби, пожежу і навіть смерть. Коли дорослі користуються такими речовинами, вам краще не бути поруч, а зайнятися своїми безпечними розвагами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
13 травня 2020
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку