Без води немає життя. Властивості води – рідини

Про матеріал

формувати поняття «вода»; розширювати уявлення про значення води і властивості води-рідини;продовжувати формувати дослідницькі навички; виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Бабіченко Н.Ю.,  вчитель вищої категорії

Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11

Смілянської міської ради Черкаської області

 

Тема. Без води немає життя. Властивості води – рідини

Мета : формувати поняття «вода» ; розширювати уявлення про значення води і

             властивості  води-рідини;  продовжувати формувати дослідницькі  

             навички;  виховувати бережливе ставлення  до природи.

Обладнання: презентація на комп’ютері, ППЗ, склянка з водою і паличками на кожну парту, банка з водою і ложкою для демонстрації, дві-три колби, або пляшки різної форми (порожні), тарілочка, різні ілюстрації з трьома станами води в природі.

Зміст  уроку

I. Організація  класу

II. Мотивація навчальної діяльності

    1. Прогноз погоди 

    2. Робота над загадками

 а) Пухнаста вата летить крилата,                     б) Гарна зірка сніжно-біла

     чим вата нижче, тим дощик ближче.                на рукав мій залетіла

                                                    (Хмара)                 Поки ніс ії сюди стала 

                                                                                   краплею води.(Сніжинка)                                                                                                                                                                                                                                                               в) Не лід ,а сивий ,не спить ,а стелиться,           г) Розсипався  горіх на сто доріг,             вкриває землю й океан ,а зовуть його...(Туман)           та ніхто не збирає.(Град)   

                                   (На дошці малюнки: хмара, сніжинка, туман, град)

 - Що об’єднує ці слова?

 - Що є спільного? Про що усі ці загадки?

 III. Мотивація навчальної діяльності

Прийом «Фантастичні гіпотези»

  - Що було б, якби не стало на Землі води?                                       

 ІV. Повідомлення теми і завдань уроку

 - Сьогодні на уроці ми починаємо вивчати новий розділ «Вода».

             Ми будемо:    працювати в парах і групах;

                                     працювати з підручником;

                                     проведемо досліди;

                                     будемо міркувати і підводити висновки.

                               План

1. Де знаходиться вода на землі.

2. Три стани води..

3. Властивості води-рідини.

V. Вивчення нового матеріалу

1.  Бесіда

- Де ж знаходиться вода на землі?

Якщо ми з вами уявимо себе на космічному кораблі і піднімемося у комічному просторі, то ми побачимо блакитну планету- нашу Землю. Космонавти стверджують ,що з наша планета здається зеленувато-блакитною.

-Як ви гадаєте, чому?

Цим вбранням вона завдячує воді. 71% поверхні-вода, лише 29%-суша.Якби наша Земля не була вкрита водою, на ній панувала б неймовірна спека. За таких умов ніхто не зміг би вижити.

    Вода є повсюди: в повітрі, грунті, під землею. Один учений сказав, що Земля не лише вкрита , а й просочена водою.Це озера, ріки,болота, підземні води, гейзери, джерела; це льодовики й хмари, дощ і сніг, водяна пара, туман, роса; це штучні водойми, басейни і фонтани,а також моря і океани, і безперечно, прикрасою нашої планети є водоспади.

      Без води в природі неможливе життя. Вода є в тілах живої і неживої природи. Тіло людини, рослини, тварини містить багато води.

      В людини вода становить понад половини ваги. Так людина вагою 50 кг майже більш як на 25 кг складається з води.

      Вода - багатство Землі. Вона необхідна для життя всіх живих організмів. Відомо, що без води засихають рослини, гинуть тварини, людина може прожити без води не більше 5 днів.

- Давайте зясуємо, для чого людина використовує воду?

  Воду використовують в їжу, як гігієнічний засіб, в сільському господарстві, промисловості, на електростанціях, вода дає електроенергію, по річках і морях ходять кораблі, заводи і фабрики використовують для випуску продукції.

       Про воду можна сказати, що це найбільше багатство Землі.

- То де ж є вода на Землі?

- Для чого потрібна вода?

2. Це цікаво знати  « Чому вода гасить вогонь?» (Інсценізація)

3.  Бесіда     

 -Діти, природа буває жива і нежива. До якої природи належить вода?

-Пригадайте, якими бувають тіла неживої природи?

А от у яких трьох станах може перебувати вода ви  дізнаєтесь з музичної інформації, яку для вас підготували учениці нашого класу.

4. Технологія ПіснеЗнайка  «Три стани води»

-В яких  трьох станах буває вода ? Наведіть приклади.

       На дошці набрані слова:

                       Вода

твердий     рідкий газоподібний 

- Ми з вами знаємо, що тіла складаються з речовин, а речовини з молекул. Скажіть, чи однакова відстань між молекулами води-рідини і льоду?

Фізхвилинка « Іди, іди, дощику!»

V. Закріплення вивченого матеріалу

            1. Досліди

- Діти, коли іде дощ, вода перебуває в якому стані?

   Так як найчастіше ми використовуємо воду в рідкому стані, тому і вивчати будемо властивості води-рідини.

    Для того, щоб дізнатися, які властивості має вода, ми ії дослідимо.

Дослід 1

- Зверніть увагу на склянку з водою. В якому стані перебуває вода в склянці?

Виллємо трохи води на тарілочку. Що відбувається з водою? (Вода розтікається)

Висновок: вода-текуча.

Дослід 2    

У якій посудині знаходиться вода? Яку форму вона має? Переллємо воду зі склянки в колбу. Якої форми набула вода?

  А якщо її перелити в іншу посудину?(Вона набуває форми іншої посудини.)

Висновок: вода не має власної форми, а набуває форми тієї посудини, в якій знаходиться.

           2. Робота в парах

- Щоб дізнатися про інші властивості води, попрацюйте в парах ( робота з підручником, с. 92, досліди 1,2,3,).

-Порадьтеся. Якою є вода, чи має вона запах, колір?

Висновки: вода прозора

        безбарвна

        без запаху

         3. Робота з підручником.

- Прочитайте мовчки і знайдіть у тексті речення, в якому говориться ще про одну властивість води, про яку ви дізналися, коли вивчали термометр.

-А зараз дочитайте текст до кінця і скажіть, що станеться з пляшкою води, якщо її винести на мороз. Чому?

- Давайте повторимо, які властивості має вода.

(На дошці) Вода: текуча

                               прозора

                               немає форми

                               безбарвна

                               без запаху

                               розширюється

                               стискається

        4. Метод «Інтерв’ю за  три кроки»

       Робота в групах

1 група. Працює над питанням: « Забруднення води».

2 група. « Користь води».

3 група. « Вода - небезпека».

       Звіт делегатів про роботу групи

Отже, ми зясували, що вода може бути небезпечною, корисною, а також ми знаємо, що люди забруднюють воду, а цього робити не можна.

        5. ПіснеЗнайка « Порада»

VI. Підсумок уроку

        1. Метод «Коло ідей!»

- Чому в акваріумі добре видно рибок, водорості, пісок? Яка властивість води тут проявилася?

- Чому взимку під час сильних морозів можуть руйнуватися водопровідні труби?

        2.  Ґронування  «Вода»

- Ваші асоціації, коли ви чуєте слово «вода».

                                   \     /

                      - Вода –

                         /    \

- Які прислівя, вислови, фразеологізми ви знаєте про воду?

VІІ.  Домашнє завдання

Опрацювати тексти на с. 91-92.

Заповнити схему в зошиті  «Вода в природі» с.31.

Спостерігати, в яких станах є вода в природі.

Додаткове завдання: дізнатися звідки вода приходить в наш дім.

doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
3516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку