Проект "Первоцвіти просять захисту"

Про матеріал

Урок - проект на тему : «Первоцвіти просять захисту»

Планування роботи учнів над створенням міні-проекту

Вид проекту за домінуючою діяльністю: інформаційний.

Мета проекту: збір інформації про первоцвіти свого регіону та пропонування заходів по їх збереженню.

Очікувані результати:

- вміє презентувати зібрану інформацію про первоцвіти свого регіону та власні пропозиції по їх збереженню за змістом створеного ним (ними) певного освітнього продукту (фото колаж, пам'ятка, плакат тощо);

- оцінює власну діяльність та діяльність однокласників.

Навчальні предмети: природознавство

Тривалість: 14 днів.

ЕТАПИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ

І етап. Організація проекту.

Визначення теми, мети проекту, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.

ІІ етап. Планування проектної діяльності.

Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою.

Бесіда:

  • Упродовж 14 днів ви будете збирати інформацію про первоцвіти свого регіону та висувати пропозиції щодо завдання їх збереження .

Ваше завдання - ознайомити згодом на уроці однокласників з отриманою інформацією про первоцвіти та власними заходами по їх збереженню.

Формування груп для проведення дослідження.

Учні класу об'єднуються в групи за бажанням.

Форми представлення продукту проектної діяльності:

група 1 «Художники» (малюють весняні квіти та розповідають про них);

група 2« Науковці» (знаходять інформацію про первоцвіти, які занесені

до Червоної книги України в Інтернеті, енциклопедіях, довідниках );

група 3 «Актори» (створюють спектакль – мініатюру « Просимо у

людей захисту», де самі учні виконують ролі первоцвітів);

група 4 «Екологи» (малюють плакат на захист весняних квітів ).

ІІІ етап. Реалізація проекту.

1.Складання учнями плану роботи над проектом.

- Обговоріть у групі, що саме ви повинні зробити для реалізації поставлених перед вами завдань.

- Озвучте пропозиції, аргументи, судження щодо кінцевого вигляду освітнього продукту, який ви створите.

- Обговоріть у групі, що саме необхідно вам зробити для того, щоб освітній продукт був якісний та оригінальний.

2 . Розподіл обов'язків між членами групи.

3. Самостійна творча робота учнів.

4. Виготовлення освітнього продукту.

ІVетап. Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка).

1.Оформлення результатів.

2.Підготовка до презентації.

3.Захист проектів.

Форми презентації:

група 1 «Художники» – представлення малюнків,віршів;

група 2 «Науковці» – наукова доповідь з теми проекту;

група 3 «Актори» – представлення спектаклю – мініатюри ;

група 4 «Екологи» - представляють плакат на захист весняних квітів .

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Добрий день тобі, небо блакитне

Дорий день тобі, сонечко світле

Добрий день вам, квіти тендітні

Добрий день вам, гості привітні.

Вітаю Вас любі діти на нашому уроці,

Чекають вас відкриття на кожному кроці.

Сьогодні знову до природи йдемо,

Цікаві знання собі візьмемо.

Давайте пригадаємо наш девіз: «Думати швидко, відповідати чітко, працювати дружно, запам'ятовувати міцно».

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

1.Прогоз погоди. Для кожної пори року характерна своя погода. Тому нашому класі працює гідрометеоцентр, слово надаємо нашому синоптику.

Учень: а зараз прогноз погоди.У студії 2-Б класу я, синоптик Богдан.

Сьогодні ,16 березня мінлива хмарність, температура повітря …. градусів,вітер помірний, опадів не передбачається.

Погода у нашому 2 класі сприятлива. Отож усім бажаю гарного настрою, цікавих вражень і нових відкриттів.

2. Методика «Очікування»

- Що ви очікуєте від уроку? Які ваші сподівання?А моє очікування, що ви

будете слухати уважно, відповідати чітко, працювати злагоджено. Я знаю, ви

сумлінно готувалися до цього уроку. То ж давайте разом будемо насолоджуватися вашими відповідями.

3.Постановка проблеми.

Діти, яка зараз пора року? А ви любите весну? А які зміни в природі вже відбулися? (пробуджується природа, розцвітають квіти)

Я бачу, що всі ви любите природу. Тому наш урок ми сьогодні і проведемо у формі конференції « Захисників природи». Діти, а що таке конференція?

( читаємо пояснення з дошки)

III. Робота над темою уроку

1.Вступне слово вчителя

Протягом двох тижнів ви працювали над проектом «Первоцвіти-вісники весни». Сьогодні ми з вами підведемо підсумки проведеної роботи. На початку проекту весь клас був поділений на групи за інтересами. Всі групи отримали завдання. Ми разом розподілили обов'язки між учнями в групах, обрали джерела здобуття інформації та способи її представлення.

2. Вправа «Знайомство»

А зараз кожна група представить себе і розповість про свою роботу.

3.Звіти груп .

- Отож запрошуємо до слова групу «Науковці»

1 – ша дитина (читає загадку)

Я найперша розквітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка?

Бо мене не стане влітку.(Пролісок)

Проліска - найперша квітка, що зацвітає навесні . Росте у листяних і мішаних лісах, по чагарниках. Зацвітає відразу після танення снігу. Цвіте у березні – квітні.

Декоративна, медоносна і лікарська рослина. У народній медицині використовують цибулини проліски дволистої. Рослина отруйна.Якщо побачите пролісок у лісі, не зривайте його. Він занесений в Червону книгу рідкісних рослин, що охороняються.

А яка цікава назва – п р о л і с к а – «про» - провісник нового, «ліска» - розпускається в лісі.

2- га дитина

Я перший розцвітаю серед гаю

і білий, наче сніг, я колір маю.
Хто я? Відгадайте!
Ви мене не ображайте,
Не зривайте, не топчіть.

Хочу довго-довго жить.То хто ж я?(Підсніжник)

Не дочекавшись кінця зими, тендітні і вишукані перші весняні квіти пробуджуються від довгого зимового сну. Низькі температури для них не страшні, їх цибулини прокидаються навіть в сильно замерзлому ґрунті. Налічується близько 18 видів підсніжників, які ростуть в дубових і мішаних лісах України. Підсніжник дуже гарний. У нього тоненьке ніжне стебельце і довгенькі тонкі листочки. Сама квітка схожа на снігову кульку.

3 –тя дитина

Що за квітка така?

і вiд неї дрiмота.

А сама не спить,

Весняним цвітом всіх манить. (Сон-трава)

Існує в нашій природі дуже цікава і загадкова рослина — простріл або сон трава. Коли в лісах ще лежить останній зимовий сніг, з'являються незвичайні квіти.Вони схожі на маленькі тюльпани фіолетового кольору з жовтою серединкою.У них пухнастий стебельок і пухнасте листя. На ніч у квітки закриваються пелюстки і їй не страшний навіть колючий мороз. Ці багаторічні трав'янисті рослини сімейства Лютикові поширені в Північній півкулі і налічують близько 40 видів.

4- та дитина

Цвіте травневою порою,
її знайдеш в затінку лісовому,
на стебельці, як намистинки вряд,

квіти духмяні висять. (Конвалія)

Конвалія - є символом весни. Багаторічна трав'яниста рослина з родини лілійних. Листки овальної форми. Білі квітки, що нагадують дзвіночки. Квітки дуже запашні. Плід — соковита червона ягода. Цвіте рослина у травні-червні. Зустрічається в хвойних, листяних і мішаних лісах. Квіти конвалії символізують вірність, ніжність, чистоту кохання.

5 –та дитина

Навесні вона у гаї

Різнобарвно розцвітає,

Медоносна, запашна,

Для джмелів вона смачна. (Медунка)

Медунка – дуже яскрава ранньовесняна квітка. В наших лісах цвіте, мабуть, раніше за всіх. Цвіте в квітні-травні.Спочатку квіти рожевого кольору, а до кінця цвітіння фіолетового.Назва «медунка» – не випадкова. Це дійсно медоносна рослина. Нектару в її квітках міститься багато. Причому це один з найбільш ранніх медоносів, а тому і найцінніших. В народі її називають йодною травою і використовують замість йоду.

Учитель.Давайте зробимо підсумоксказаного. Що цікавого для себе ви дізналися про первоцвіти? (Вони медоносні рослини, що існує 18 видів підсніжників, що медунка містить йод)

Група «Актори»

Інсценівка «У лісі»

Діти приходять до лісу.

Сашко. Як хороше в лісі!

Марійка. А повітря яке чисте.

Катруся. Скільки ж квітів, які ж вони гарні!

Сашко. Катрусю, Марійко, давайте збирати їх разом.

Марійка. Із задоволенням! Я збиратиму підсніжники.

Катруся. А я проліски…

Сашко. Ой, погляньте, вони пробуджуються…

(Квіти починають танцювати)

Промова першоцвітів

1 – ша к в і т к а

Любі діти, не рвіть первоцвіти.

Нас залишилось зовсім мало у світі.

2 – га к в і т к а

Щовесни у ліс приходять люди,

Та безжально нас гублять.

3 – тя к в і т к а

Виривають нас з корінням,

Не залишають цибулиння.

4 – та к в і т к а

Там, де рясніли ніжні первоцвіти,

Ніколи вже не з'являться квіти.

5 - та к в і т к а

Приходьте до лісу, милуйтесь нами.

Та залишайте під деревами й кущами.

6 – та к в і т к а

Можуть зникнуть первоцвіти,

Чи будете тоді ви радіти?

7 – ма к в і т к а

Ми згодні Землю прикрашати,

Але нас не треба ображати.

8 – ма к в і т к а

Ми обіцяємо вас щороку з весною вітати,

Своєю неповторною красою дивувати.

У читель. Діти, а давайте пофантазуємо, уявимо хоч на одну хвилину, що всі первоцвіти зникли. Що могло бтрапитися на нашій планеті?

Група «Художники» демонструють малюнки.

ПІДСНІЖНИК

Він першим розцвітає, хоч ще лежать сніги.

Природу звеселяє красою навкруги.

Він має гарну вроду - біленькі пелюстки.

Голівкою киває: «Ти лиш мене не рви!»

ГУСЯЧА ЦИБУЛЬКА

Серед снігу у гаю зірочки засяяли.

Дивлюсь я - й не впізнаю, де вони тут взялися?

Серед зелені в траві ніби жовта кулька.

Це ж з'явився первоцвіт - гусяча цибулька!

СОН

Щось закрутилась голова, понюхавши цю квітку,

Бо вона зветься сон-трава, ти не побачиш її влітку.

Десь на проталинах в лісах голівку піднімає.

Хто не побачить, каже: «Ах!». Від щастя завмирає.

МАТИ-Й-МАЧУХА

Тільки сонечко пригріло - мати-й-мачуха з'явилась.

Серед чорної землі сяють сонечки малі.

Золотим промінням сяють, нашу землю зігрівають,

Щоб прокинулась вона, і до нас прийшла весна.

Конвалія

Дрібнесенькі дзвіночки.

Неначе воскові,

Нанизані рядочком

На довгому стеблі.

І ніжно-золотенькі,

Найкращі із квіток,

Конвалії біленькі

Найкращі із квіток.

Група «Екологи»

1 учень

Первоцвіти – безцінний дар природи, прикраса лісів. Більша частина первоцвітів належить до категорії рідкісних і зникаючих рослин і занесені до Червоної книги.

Подивіться на плакат і запам'ятайте їх.

(Плакат Червона книга )

2 учень

Первоцвіти підлягають суворій охороні . Їх не можна зривати чи викопувати. Продавати дикоростучі рослини забороняється. Якщо ви побачили ,що хтось продає квіти – телефонуйте 102.

3 учень

Ці квіти мають велике значення. Вони потрібні нам для краси, є медоносами, а також серед них багато лікарських рослин. Всі вони потребують нашого захисту.

4 учень

Багато первоцвітів є рідкісними , вони можуть зникнути зовсім, якщо ми не оберігатимемо їх. Тільки від нас самих залежить майбутнє наших квітів.

Вправа «Дерево бажань»

Діти, погляньте на наше дерево. Яке воно ? А що потрібно природі для життя? Давайте на листочках напишемо наші побажання і спробуємо оживити наше дерево. (Берегти природу, дбати про неї, поливати, насаджувати рослини, не забруднювати ліси, не ламати,садити квіти…)

(Діти під музику пишуть , потім озвучують бажання і прикріплюють листочок до дерева)

Отож, звертаюсь до вас, мої діти.

Навесні знов землю вкриють квіти.

Зачарують своїм дивним цвітом

Тендітні й беззахисні первоцвіти.

Приходьте у ліс красою милуватись,

Про природу більше дізнаватись.

Але нехай завжди пам'ятає людина,

Що треба оберігати рідкісні рослини.

А вам на добру згадку, любі діти,

Залишиться пам'ятка про першоцвіти.

- Пам'ятайте, зберігаючи життя квітам, ми прикрашаємо і зберігаємо своє! Бережіть неповторну українську природу!

І на згадку про наш урок я хочу подарувати вам пам'ятку захисника природи.

VІ. Підсумок уроку.

Що нового дізналися на уроці? Чим поповнили свій багаж знань?

Ø Які види робіт вам найбільш сподобалися?

Ø Чи справдились ваші очікування?

Мої очікування також справдились, ви відповідально поставились до

дорученої справи. Ви самі маленькі, але найяскравіші зірочки на нашому

шкільному небосхилі. Ви допитливі, кмітливі. Я пишаюся вами.

Перегляд файлу

Миколаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Урок -  проект  на тему : «Первоцвіти просять захисту»

 

2-Б клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      Вчитель.  Пономаренко Ольга Віталіївна

 

 

  Планування роботи учнів над створенням міні-проекту:

   «Первоцвіти просять захисту»

 

Вид проекту за домінуючою діяльністю: інформаційний.

 

Мета проекту: збір інформації про первоцвіти свого регіону та пропонування заходів по їх збереженню.

 

Очікувані результати:

- вміє презентувати зібрану інформацію про первоцвіти свого регіону та власні пропозиції по їх збереженню за змістом створеного ним (ними)  певного освітнього продукту (фото колаж, пам’ятка, плакат тощо);

- оцінює власну діяльність та діяльність однокласників.

 

Навчальні предмети: природознавство

 

Тривалість: 14 днів.

 

                                         ЕТАПИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ  

І етап. Організація проекту.

Визначення  теми, мети проекту, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.

ІІ етап. Планування проектної діяльності.

Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою.

Бесіда:

 Упродовж 14 днів ви будете збирати інформацію про первоцвіти свого регіону та висувати пропозиції  щодо завдання їх збереження .

 Ваше завдання - ознайомити згодом на уроці однокласників з отриманою інформацією про первоцвіти та власними заходами по їх збереженню.

Формування груп для проведення дослідження.

Учні класу об’єднуються в групи за бажанням.

Форми представлення продукту проектної діяльності:

група    1  «Художники» (малюють весняні квіти та розповідають про них);

група  2« Науковці» (знаходять інформацію про первоцвіти, які занесені

                 до Червоної книги України в Інтернеті, енциклопедіях, довідниках );

група  3  «Актори» (створюють спектакль – мініатюру « Просимо у

                людей   захисту», де самі учні виконують ролі первоцвітів);

група  4 «Екологи» (малюють плакат на захист весняних квітів ).

ІІІ етап. Реалізація проекту.

  1. Складання учнями плану роботи над проектом.

- Обговоріть у групі, що саме ви повинні зробити для реалізації поставлених перед вами завдань.

- Озвучте пропозиції, аргументи, судження щодо кінцевого вигляду освітнього продукту, який ви створите.

- Обговоріть у групі, що саме необхідно вам зробити для того, щоб освітній продукт був якісний та оригінальний.

 

2 . Розподіл обов’язків між членами групи.

 

3. Самостійна творча робота учнів.

 

4. Виготовлення освітнього продукту.

 

ІVетап. Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка).

 

1.Оформлення результатів.

 

2.Підготовка до презентації.

 

3.Захист проектів.

 

Форми презентації:

 

група 1 «Художники» – представлення малюнків,віршів;

 

група 2  «Науковці» – наукова доповідь з теми проекту;

 

група 3 «Актори» – представлення спектаклю – мініатюри ;

 

група 4 «Екологи» -  представляють плакат на захист весняних квітів .

 

 

 

                                                                 Хід уроку:

І. Організаційний момент.

                                        Добрий день тобі, небо блакитне

Дорий день тобі, сонечко світле

Добрий день вам, квіти тендітні

Добрий день вам, гості привітні.

Вітаю Вас любі діти на нашому уроці,

Чекають вас відкриття на кожному кроці.

Сьогодні знову до природи йдемо,

Цікаві знання собі візьмемо.

 

Давайте пригадаємо наш девіз: «Думати швидко, відповідати чітко, працювати дружно, запам'ятовувати міцно».

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

 1.Прогоз погоди.     Для кожної пори року характерна своя погода. Тому  нашому класі працює гідрометеоцентр, слово надаємо нашому синоптику.

Учень: а зараз прогноз   погоди.У студії  2-Б класу я, синоптик Богдан.

Сьогодні ,16 березня  мінлива хмарність, температура повітря   …. градусів,вітер помірний, опадів не передбачається.

Погода у нашому 2 класі сприятлива. Отож усім бажаю гарного настрою, цікавих вражень і нових відкриттів.

2. Методика «Очікування»

- Що ви очікуєте від уроку? Які ваші сподівання?А моє очікування, що ви

будете слухати уважно, відповідати чітко, працювати злагоджено. Я знаю, ви

сумлінно готувалися до цього уроку. То ж давайте разом будемо насолоджуватися вашими відповідями.

3.Постановка проблеми.

 Діти, яка зараз пора року? А ви любите весну? А які зміни в природі вже відбулися? (пробуджується природа, розцвітають квіти)

Я бачу, що всі ви любите природу. Тому  наш урок ми сьогодні  і проведемо у         формі конференції  «  Захисників природи».  Діти, а що таке конференція?

( читаємо пояснення з дошки)

III. Робота над темою уроку

1.Вступне слово вчителя

Протягом двох тижнів  ви працювали над проектом «Первоцвіти-вісники весни». Сьогодні ми з вами підведемо підсумки проведеної роботи. На початку проекту весь клас був поділений на групи за інтересами. Всі групи отримали завдання. Ми разом розподілили обов’язки  між учнями  в групах, обрали джерела здобуття інформації та способи її представлення.

2. Вправа «Знайомство»

А зараз кожна група  представить себе і розповість про свою роботу.

3.Звіти груп .

- Отож запрошуємо  до слова  групу  «Науковці»

1 – ша  дитина (читає загадку)

 Я найперша розквітаю

 Синім цвітом серед гаю.

 Відгадайте, що за квітка?

 Бо мене не стане влітку.(Пролісок)

 

      Проліска - найперша квітка, що зацвітає навесні . Росте у листяних і мішаних лісах, по чагарниках. Зацвітає відразу після танення снігу. Цвіте у березні – квітні.

Декоративна, медоносна і лікарська рослина. У народній медицині використовують цибулини проліски дволистої. Рослина отруйна.Якщо побачите пролісок у лісі, не зривайте його. Він занесений в Червону книгу рідкісних рослин, що охороняються. 

А яка цікава назва – п р о л і с к а – «про» - провісник нового,  «ліска» - розпускається в лісі.

2- га дитина

Я перший розцвітаю серед гаю

 і білий, наче сніг, я колір маю.
 Хто я? Відгадайте!
 Ви мене не ображайте,
 Не зривайте, не топчіть.

  Хочу довго-довго жить.То хто ж я?(Підсніжник)

 

          Не дочекавшись кінця зими, тендітні і вишукані перші весняні квіти пробуджуються від довгого зимового сну. Низькі температури для них не страшні, їх цибулини прокидаються навіть в сильно замерзлому ґрунті. Налічується близько 18 видів підсніжників, які ростуть в дубових і мішаних лісах України. Підсніжник дуже гарний. У нього тоненьке ніжне стебельце і довгенькі тонкі листочки. Сама квітка схожа на снігову кульку.

 3 –тя  дитина

 Що за квітка така?

і вiд неї дрiмота.

А сама не спить,

Весняним цвітом всіх манить. (Сон-трава)

 

     Існує в нашій природі дуже цікава і загадкова рослина — простріл або сон трава. Коли в лісах ще лежить останній зимовий сніг, з'являються незвичайні квіти.Вони  схожі на маленькі тюльпани фіолетового  кольору з жовтою серединкою.У них пухнастий  стебельок  і пухнасте листя.  На ніч у квітки закриваються пелюстки і їй не страшний навіть колючий мороз. Ці багаторічні трав'янисті рослини сімейства Лютикові поширені в Північній півкулі і налічують близько 40 видів.

4- та  дитина

  Цвіте травневою порою,
  її знайдеш в затінку лісовому,
  на стебельці, як намистинки вряд,

  квіти духмяні висять. (Конвалія)

 

      Конвалія -  є символом весни. Багаторічна трав’яниста рослина з родини лілійних. Листки овальної форми. Білі квітки, що нагадують дзвіночки. Квітки дуже запашні. Плід — соковита червона ягода. Цвіте рослина у травні-червні.  Зустрічається в хвойних, листяних і мішаних лісах.   Квіти конвалії символізують вірність, ніжність, чистоту кохання.

 

 5 –та дитина

Навесні вона у гаї

Різнобарвно розцвітає,

Медоносна, запашна,

Для джмелів вона смачна. (Медунка)

 

   Медунка – дуже яскрава ранньовесняна квітка. В наших лісах цвіте, мабуть, раніше за всіх. Цвіте в квітні-травні.Спочатку квіти  рожевого кольору, а до кінця цвітіння фіолетового.Назва «медунка» – не випадкова. Це дійсно медоносна рослина. Нектару в її квітках міститься багато. Причому це один з найбільш ранніх медоносів, а тому і найцінніших. В народі її  називають йодною травою і використовують замість йоду.

Учитель.Давайте  зробимо  підсумок  сказаного. Що цікавого для себе ви дізналися про  первоцвіти?  (Вони медоносні рослини, що існує  18 видів підсніжників, що медунка містить йод)

 

Група «Актори»

Інсценівка «У лісі»

Діти  приходять до лісу. 

Сашко. Як хороше в лісі!

Марійка. А повітря яке чисте.

Катруся. Скільки ж квітів, які ж вони гарні!

Сашко.  Катрусю, Марійко,  давайте збирати їх разом.

Марійка. Із задоволенням! Я збиратиму підсніжники.

Катруся. А я  проліски…

Сашко. Ой, погляньте, вони пробуджуються…

(Квіти починають танцювати)

Промова першоцвітів

1 – ша  к в і т к а

Любі діти, не рвіть первоцвіти.

Нас залишилось зовсім мало у світі.

2 – га  к в і т к а

Щовесни у ліс приходять люди,

Та безжально нас гублять.

3 – тя  к в і т к а

Виривають нас з корінням,

Не залишають цибулиння.

4 – та  к в і т к а

Там, де рясніли ніжні первоцвіти,

Ніколи вже не з'являться квіти.

5 - та  к в і т к а

Приходьте до лісу, милуйтесь нами.

Та залишайте під деревами й кущами.

6 – та  к в і т к а

Можуть зникнуть первоцвіти,

Чи будете тоді ви радіти?

7 – ма  к в і т к а

Ми згодні Землю прикрашати,

Але нас не треба ображати.

8 – ма  к в і т к а

Ми обіцяємо вас щороку з весною вітати,

Своєю неповторною красою дивувати.

У читель. Діти, а давайте пофантазуємо,  уявимо хоч на одну хвилину, що всі  первоцвіти  зникли. Що могло б  трапитися на нашій планеті?

 

Група «Художники» демонструють малюнки.

ПІДСНІЖНИК

Він першим розцвітає, хоч ще лежать сніги.

Природу звеселяє красою навкруги.

Він має гарну вроду - біленькі пелюстки.

Голівкою киває: «Ти лиш мене не рви!»

 

                                                            ГУСЯЧА ЦИБУЛЬКА

Серед снігу у гаю зірочки засяяли.

Дивлюсь я - й не впізнаю,  де вони тут взялися?

Серед зелені в траві ніби жовта кулька.

Це ж з’явився первоцвіт - гусяча цибулька!

                                                            СОН

Щось закрутилась голова, понюхавши цю квітку,

Бо вона зветься сон-трава, ти не побачиш її влітку.

Десь на проталинах в лісах голівку піднімає.

Хто не побачить, каже: «Ах!». Від щастя завмирає.

                                                             МАТИ-Й-МАЧУХА

Тільки сонечко пригріло - мати-й-мачуха з’явилась.

Серед чорної землі сяють сонечки малі.

Золотим промінням сяють, нашу землю зігрівають,

Щоб прокинулась вона, і до нас прийшла весна.

Конвалія

Дрібнесенькі дзвіночки.

 Неначе воскові,

 Нанизані рядочком

 На довгому стеблі.

 І ніжно-золотенькі,

 Найкращі із квіток,

Конвалії біленькі

Найкращі із квіток.

 

Група «Екологи»

1 учень

Первоцвіти – безцінний дар природи, прикраса лісів. Більша частина первоцвітів належить до категорії рідкісних і зникаючих рослин і занесені до Червоної книги.

Подивіться на плакат і запам’ятайте їх.

(Плакат  Червона книга )

2 учень

Первоцвіти  підлягають суворій охороні . Їх не можна зривати  чи  викопувати. Продавати  дикоростучі  рослини  забороняється. Якщо ви побачили ,що хтось продає квіти – телефонуйте  102.

3 учень

Ці  квіти мають  велике значення. Вони потрібні нам для краси, є медоносами, а також  серед них багато   лікарських  рослин. Всі вони потребують нашого захисту.

 

4 учень

Багато первоцвітів є рідкісними , вони  можуть зникнути зовсім, якщо ми не оберігатимемо їх. Тільки від нас самих залежить майбутнє наших квітів.

 

Вправа «Дерево бажань»

Діти, погляньте на наше дерево. Яке воно ? А що потрібно природі для життя? Давайте на листочках напишемо наші побажання і спробуємо оживити наше дерево. (Берегти природу, дбати про неї, поливати, насаджувати рослини, не забруднювати ліси, не ламати,садити квіти…)

 

(Діти під музику пишуть , потім озвучують бажання і прикріплюють листочок до дерева)

Отож, звертаюсь до вас, мої діти.

Навесні знов землю вкриють квіти.

Зачарують своїм дивним цвітом

Тендітні й беззахисні первоцвіти.

Приходьте у ліс красою милуватись,

Про природу більше дізнаватись.

Але нехай завжди пам'ятає людина,

Що треба оберігати рідкісні рослини.

А вам на добру згадку, любі діти,

Залишиться пам'ятка про першоцвіти.

 - Пам’ятайте, зберігаючи життя квітам, ми прикрашаємо і зберігаємо своє! Бережіть неповторну українську природу!

І на згадку про наш урок я хочу подарувати вам пам’ятку  захисника природи.

VІ.  Підсумок уроку.

Що нового дізналися на уроці? Чим поповнили свій багаж знань?

Які види робіт вам найбільш сподобалися?

Чи справдились ваші очікування?

Мої очікування також справдились, ви відповідально поставились до

дорученої справи. Ви самі маленькі, але найяскравіші зірочки на нашому

шкільному небосхилі. Ви допитливі, кмітливі. Я пишаюся вами.

2. Оцінювання (за допомогою смайликів).

- А зараз оцініть свою роботу на уроці. Виберіть той смайлик, який

відповідає вашій роботі. Якщо ви були уважними, активними на уроці, тобто

«Я сьогодні розумник або розумниця», то підніміть розовий смайлик.

-Якщо ви працювали добре, але можете або хочете бути більш активними і працювати ще краще, то підніміть зелений смайлик.

- І якщо сьогодні на уроці ви були мало активними. Може були

сором’язливі або невпевнені у ваших знаннях, то підніміть білий смайлик.

- А тепер подивіться на свої смайлики. Всі вони до вас посміхаються.

Білий смайлик заспокоює вас і говорить, що все у ваших руках. Тільки потрібно

більше працювати і старатися.

 

 

 

 

                                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
4472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку