«Безмежний простір інтернету: плюси та мінуси»

Про матеріал
ознайомлення учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; можливість дати учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття «Безмежний простір інтернету: плюси та мінуси»

для учнів 8-9 класів

Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми.

Хід заняття

 Вступне слово тренера –оголошення теми і мети

1. Вправа «Знайомство»

2. Прийняття правил тренінгу

3. Вправа «Очікування»

4. Вправа «Мозковий штурм»

5. Вправа «Займи позицію»

6. Вправа «Залежність – за і проти»

7. Анкетування

8. Вправа «Ситуації»

9. Вправа – гра «Флешка»

10. Правила розумного інтернету

11.Вправа «Пакуємо валізу»

Вступне слово тренера

Сьогодні Інтернет – це невід’ємна частина нашого життя. Але не всі користувачі, особливо діти, знають всі ризики і небезпеки, які їх чатують в мережі Інтернет. Тому сьогодні ми розглянемо найнебезпечніші підводні камені Інтернету, на які може наразитись кожен з нас.

Про алкогольну та наркотичну залежність часто пишуть і говорять практично усі засоби масової інформації. А ось про комп'ютерну згадують набагато рідше. Але вона існує. Особливо серед підлітків, які проводять майже весь свій вільний час у віртуальному світі, нехтуючи навчанням, друзями, здоров'ям та навіть рідними людьми. Можна стверджувати, що наприкінці XX століття виникла і поширилась нова форма залежності - комп'ютерна.

Тому на сьогоднішньому занятті ми будемо з вами говорити про Інтернет і спробуємо виявити: чи потрібен він в нашому житті та які плюси та мінуси має соціальна мережа.

 

Вправа 1: Знайомство 

Мета:  знайомство учасників для створення комфортної атмосфери в групі

Тренер пропонує учасникам познайомитися таким чином: назвати своє ім’я та продовжити речення «для мене комп’ютер – це …»

 

Вправа  2: Правила

Мета:  забезпечити конструктивну атмосферу для роботи групи

Тренер обговорює з  учасниками правила,  які вони повинні дотримуватись:

  • вимкнути мобільні телефони;
  • правило «тут і зараз»;
  • правило «піднятої  руки»;
  • правило добровільної активності;
  • говорити по черзі й коротко;
  • не критикувати;
  • бути толерантними;
  • дотримуватись конфіденційності;

 

Вправа 3:  Очікування

Тренер пропонує учасникам на листочках написати свої очікування від заняття та прикріпити до зображеного дерева на плакаті.

 

Вправа 4:  Мозковий штурм

Тренер на плакаті пише слово КОМП’ЮТЕР, ЗАЛЕЖНІСТЬ, ІНТЕРНЕТ МЕРЕЖА, а учні повинні висловити свої асоціації, які вони в них викликають, тренер тим часом фіксує їх висловлювання на плакаті.

Обговорення:

  • Як ми можемо прокоментувати свої асоціації?

 

Вправа 5:  Займи позицію

Тренер поділяє учнів на 2 групи методом фруктового салату «яблуко – груша». Кожна група отримує завдання обговорити та довести свою точку зору в таких питаннях :

  • Переваги користування комп’ютером та інтернетом;
  • Недоліки користування комп’ютером та інтернетом.

Обговорення:

  • Яка група була переконливішою?
  • До переваг чи до недоліків схиляєтеся саме ви?
  • Чи коли небудь задумувалися ви над цими питаннями?

 

Вправа 6:  Залежність – за і проти

Вступне слово тренера: комп’ютери та комп’ютерні технології увійшли у наше повсякденне життя і поступово зайняли в ньому важливе місце. Майже для кожного виду людської діяльності комп’ютер є невід’ємним інструментом. У той же час, він став винятково популярним джерелом розваг – через ігри, Інтернет, віртуальне спілкування.
Проте, все частіше і частіше науковці б’ють на сполох – комп’ютер може становити загрозу для людського організму – впливаючи не лише на фізичний та фізіологічний стани, але маючи також психологічний вплив на людину. Це особливо стосується молодих людей, на стадії розвитку та дорослішання. Залежність від Інтернет, чи кібер-залежність, дуже схоже на патологічний потяг до азартних ігор. Точно так же, як і азартні гравці, залежні від Інтернет мимовільно вкладають у свій комп’ютер та віртуальне спілкування гроші та час. Вони можуть не помічати все, що діється навколо, і шукати задоволення у спілкуванні з машиною чи віртуальними друзями.

Тренер діле учасників на чотири групи за порами року і дає завдання кожній команді окреме завдання:

  • Визначити симптоми комп’ютерної залежності;
  • Навести приклади комп’ютерної залежності;
  • Наслідки комп’ютерної залежності;
  • Виробити правила користування комп’ютером та інтернетом.

Учасники працюють в групах тоді представляють свою точку зору на загал.

Обговорення:

  • Чи були якісь незручності, коли працювали в групах?
  • Чи погоджуєтеся ви з точками зору інших груп?
  • Чи приймаєте ви правила користування комп’ютером та інтернетом?
  • Чи будете ви їх дотримуватися?

 

7. Анкетування

Тренер пропонує учасникам пройти тест на визначення у них комп’ютерної залежності К. Янг

1.Чи відчуваєте Ви ейфорію, пожвавлення, збудження, перебуваючи за комп'ютером?

2.Чи потрібна Вам проводити все більше часу за комп'ютером, щоб одержати ті ж відчуття?

3.Чи відчуваєте ви порожнечу, депресію, роздратування, перебуваючи не за комп'ютером?

4.Чи траплялося Вам нехтувати важливими справами, в той час як Вибули зайняті за комп'ютером, але не роботою?

5.Чи проводите Ви в мережі більше 3-х годин на день?

6.Якщо Ви в основному використовуєте комп'ютер для роботи, чи берете участь у робочий час у чатах або виявляєте себе на не пов'язаних з роботою сайтах більш, ніж двічі на день?

7.Чи скачуєте Ви файли з заборонених сайтів чи сайтів еротичного спрямування?

8.Чи вважаєте Ви, що з людиною легше спілкуватися "онлайн", ніж особисто?

9.Чи говорили Вам друзі або члени сім'ї, що Ви занадто багато часу проводите "онлайн"?

10.Чи заважає Вашій діловій активності кількість часу, що проводиться в мережі?

11.Чи бувало таке, що Ваші спроби обмежити час, проведений в мережі виявлялися безуспішними?

12.Чи буває так, що Ваші пальці втомлюються від клавіатури або клацання кнопкою миші?

13.Чи траплялося Вам відповідати неправду на запитання про кількість часу, що Ви проводите в мережі?

14.Чи спостерігався у Вас хоч раз "синдром карпального каналу" (оніміння та болі в кисті руки)?

15.Чи бувають у Вас болі в спині частіше, ніж 1 раз на тиждень?

16.Чи буває у Вас відчуття сухості в очах?

17.Чи збільшується час, проведений Вами в мережі?

18.Чи траплялося Вам нехтувати прийомом їжі або їсти прямо за комп'ютером, щоб залишитися в мережі?

19.Чи траплялося Вам нехтувати особистою гігієною, наприклад, умиванням, голінням, причісуванням і т.д., щоб провести цей час за комп'ютером?

20.Чи з'явилися у Вас порушення сну і/або чи змінився режим сну з того часу, як Ви стали використовувати комп'ютер щодня?

Обробка результатів:

«Ніколи» - 1 бал, «Дуже рідко» - 2 бали, «Іноді» - 3 бали, «Часто» - 4 бали, «Завжди» - 5 балів.

Інтерпретація результатів:

20-29 балів – залежність від Інтернету відсутня;

30-49 балів – Інтернет-залежність не виражена чи слабо виражена, але пропонуємо прислухатися до наступних рекомендацій;

50-79 балів – мережа здійснює значний вплив на Ваше життя;

80-100 балів – Вам необхідна допомога психолога.

Рекомендації для Інтернет-залежних:

1.Встановити межу часу, який можна проводити в Інтернеті.

2.Змушувати себе час від часу кілька днів поспіль не працювати в Інтернеті.

3.Програмним чином заблокувати доступ до якихось конкретних ресурсів Інтернету.

 

Вправа 8: Ситуації

Тренер пропонує учасникам розібрати  декілька життєвих ситуацій, що можуть трапитись з вами в Інтернеті, та з’ясуємо, що ж треба робити в таких ситуаціях.

Уважно прочитайте листи. Яку відповідь ви дасте на них? Обґрунтуйте.

 

Лист 1. Привіт! Мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

 

Лист 2. Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу.

 

Лист 3.

Всім!!! Наша організація займається збиранням коштів для воїнів АТО. Ми купуємо їжу, теплі речі, речі захисту. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.

Вас ніколи не забудуть.

Дякуємо.

Діти відповідають на листи, обґрунтовуючи свої відповіді.

 

Вправа 9: Гра «Флешка»

Тренер пропонує учасникам розповісти будь-яку історію пов'язану з використанням  Інтернету, що трапилась із ними. Для цього перехідним знам’ям у нас буде звичайна флешка. Учасники передають один одному  флешку та розповідають.

Обговорення:

  • Що ви відчували, коли розповідали свою історію?
  • Як би ви повелися в тій чи іншій ситуації, яка трапилася з вашими однолітками?

 

Вправа 10: Правила розумного користувача Інтернету

Тренер пропонує учасникам визначити правила безпечного використання інтернету. Так, як ви вивчаєте правила поведінки на дорогах так і  Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я», наводячи шість основних правил розумного інтернету.

Шість правил розумного користувача Інтернету:

  1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
  2. Я буду залишати негарні веб - сайти.
  3. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
  4. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
  5. Я буду шукати цікаві веб - сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
  6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.

 

Вправа 11: «Пакуємо валізи»:

Наш тренінг дійшов логічного завершення. Подумайте, друзі, щоб ви взяли із собою з сьогоднішнього тренінгу. Давайте запакуємо наші валізи. Що ви в них покладете? З’ясуємо чи справдилися наші очікування.

 (Учні висловлюють свої думки, що  їм  запам’яталося  з проведенного тренінгу, що стане їм корисним у житті, чи будуть дотримуватися встановлених правил)

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мороз Ирина
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку