Безпечна прогулянка. Правила поведінки під час непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи.

Про матеріал
Мета: визначити, які небезпечні ситуації можуть статися поза домівкою чи школою, дати зрозуміти учням, до яких наслідків може призвести неуважність та неслухняність, на основі різних ситуацій дати елементарні знання про правила поводження під час прогулянки;
Перегляд файлу

 

Тема.  Безпечна прогулянка. Правила поведінки під час непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи.

Мета:  визначити, які небезпечні ситуації можуть статися поза домівкою чи школою, дати зрозуміти учням, до яких наслідків може призвести неуважність та неслухняність, на основі різних ситуацій дати елементарні знання про правила поводження під час прогулянки;

розвивати абстрактне і логічне мислення, вміння розв'язувати ситуації, пам'ять, увагу;

виховувати почуття поваги до ближнього, працювати над збереженням здоров'я кожної особистості.

Обладнання: картки із ситуаціями, квіточки для роботи в групах, галявина "Щоб не сталося біди, пам'ятай про це завжди!",відео «Зустріч із незнайомими людьми», малюнки Червоної Шапочки, Буратіно, семеро поросят.

Тип уроку:комбінований, урок-тренування.

Хід уроку

І. Організаційний етап

А цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше

І працюймо скоріше.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

Гра « Мікрофон»

Учитель. До нас завітав кореспондент газети « Твоя безпека». Він хоче взяти у вас інтерв’ю .

- Які небезпечні місця є у вашій школі?

- Чим небезпечний натовп?

- Які правила поведінки у натовпі ви знаєте?

- Які речі не слід брати у людне місце?

 

 

ІІІ.. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1) Робота з малюнками героїв казок.

- Діти, погляньте на дошку. Ви впізнаєте цих героїв?

- З якої казки вони завітали?

- Пригадайте, у яку біду вони потрапили?

- Як ви вважаєте, чому?

(На дошці малюнки  семеро козенят, Червона Шапочка, Буратіно,

2)Повідомлення теми, завдань уроку.

- Мабуть, ви не раз чули по телевізору, читали в Інтернеті про зникнення безвісти дітей та дорослих. Отож, сьогодні на уроці ми з вами будемо вчитися уникати небезпечних ситуацій поза межами школи, домівки. Спробуємо зрозуміти, як важливо бути уважними та слухняними, щоб не потрапити у біду, як герої наших казок. А ще ми створимо свої правила безпечної поведінки під час прогулянок.

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

1. Правила "п'яти Не»

Ці правила склала служба охорони порядку різних країн світу спеціально для дітей.

Правила «п’яти  Не» (Роздаю кожній дитині)

НЕ розмовляй із незнайомцями.

НЕ сідай у машину до незнайомців.

*НЕ бери нічого у незнайомців.

* НЕ звертай з дороги від школи до дому.

*НЕ гуляй надворі після того, як стемніло.

- Чому дітям небезпечно самостійно гуляти в небезпечних місцях?

- Я дуже хочу, щоб ви завжди залишались здоровими та неушкодженими, тому відкрию вам секрет  правила "п'яти не".

Робота над правилами у підручнику на с.102. Учні зачитують правила, обговорюють за запитаннями вчителя:

- Чому не можна вступати в розмову з незнайомцем?

- Чому не можна затримуватись по дорозі зі школи додому?

- Чому не можна сідати в автомобіль до незнайомця, навіть тоді, коли він пропонує щось привабливе?

- Чому не можна гратися надворі до настання темряви?

- Чому не можна заходити до ліфта, під'їзду, коли там знаходиться незнайома людина?

Руханка (виконати рухливі вправи)

Називає дію. Якщо вона безпечна, діти говорять «Безпечно!», підстрибують, плескаючи над головою в долоні. Якщо небезпечна, діти присідають і говорять «Небезпечно!».

- Гуляти з друзями у дворі.

- Перейти гуляти в інший двір, не сказавши батькам.

- Гуляти, коли стемніло.

- Гуляти на дитячому майданчику.

- Розказати незнайомцеві свою адресу.

- Сісти в машину сусідів.

- Провести незнайомця туди, куди він попросить.

- Гуляти на спортивному майданчику.

- Гуляти безлюдною вулицею.

- Втікати від наполегливого незнайомця.

2)  перегляд відео ««Зустріч із незнайомими людьми»

3) Робота з підручником .Опрацювання статті « Правила спілкування з незнайомцями».

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в групах. 

 Створення галявини "Щоб не трапилось біди, пам'ятай про це завжди!"

-Я пропоную об'єднатись в групи і разом створити галявину "Щоб не трапилось біди, пам'ятай про це завжди!", "виростивши" на ній квіти з правилами.

- Отож, кожна група отримує на картці ситуацію і квітку. Уважно прочитайте і порадьте, якого правила слід було дотриматись. Запишіть його на квітці.

Ситуація 1

Галинка прогулювалася містом. До неї підійшла привітна молода жінка. Галинка не помітила, як розповіла незнайомці де живе, коли батьків не буває вдома.

Наступного дня квартиру дівчинки пограбували.

Яке правило можна скласти для Галинки?

Ситуація 2

Вова дуже поспішав на тренування з футболу. Коли він збирався переходити дорогу, поруч зупинився гарний автомобіль. Водій, якого хлопчик не знав, запропонував його підвезти. Вова зрадів такій нагоді. Ввечері хлопчик не з'явився додому.

Яке правило знадобиться в такій ситуації?

Ситуація 3

Дві подружки так загралися, що й не помітили настання темряви. Повертаючись додому, на них чекала неприємна зустріч з хуліганами.

Що порадите дівчаткам?

Ситуація 4

Ігор вирішив прогулятися після уроків. Хлопчик так поспішав, що забув повідомити про це маму. Ігор так захопився прогулянкою, що заблукав. Додому повернувся вже затемна. На нього чекала схвильована мама і серйозна розмова.

Що сказала мама сину?

Ситуація 5

Оксанка - велика модниця. Вона завжди одягає на прогулянку багато прикрас. Ще й телефон новенький не забуває прихопити. І похизуватися любить. От і потрапила одного разу до рук злодіїв.

Яке правило забула дівчинка?

Ситуація 6

Дві маленькі сестрички поверталися додому. Біля під'їзду вони побачили неприємного на вигляд незнайомця, який слідував за ними. Дівчатка одразу згадали мамині слова і залишились надворі.

Чому навчила їх мама?

Обрані представники зачитують та пояснюють правило і прикріпляють квітку на галявину.

- Діти , погляньте, яку корисну справу ми зробили. Робота ваша не марна, адже тепер ви можете поділитися цими правилами зі своїми друзями, щоб і вони ніколи не потрапляли в небезпечні ситуації поза межами школи та домівки.

V.  Підсумок уроку.

Вправа “Хвости”.

– Закінчіть речення.

1) 3 настанням темряви гуляти самим… (не можна).

2) На прогулянку з друзями коштовні речі брати… (не слід).

3) Якщо мені друзі запропонують піти гуляти з ними без дорослих у ліс, то я… (відмовлюся).

4) Якщо я затримуюсь у школі, то я… (повідомлю батьків).

5) Якщо мене друзі покличуть піти з ними в інший двір, то я… (не піду, скажу батькам тощо).

- Дякую вам, діти, за урок. Ви були активні, кмітливі, виховані, давали гарні повні відповіді, сумлінно виконували завдання. Сподіваюсь, на все життя запам'ятали наші правила і будете ними користуватись.

doc
Додано
13 січня 2022
Переглядів
1501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку