Безпечний інтернет для учнів 7-10 класів

Про матеріал
Онлайн-зустріч «Безпечний Інтернет» або «Я вмію безпечно користуватися Інтернетом» Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно; сприяти формуванню в учнів поняття про принципи безпечної поведінки в мережі Інтернет. Завдання: - визначити основні небезпеки, які можуть спіткати дітей у мережі Інтернет; - сприяти формуванню навички адекватного реагування на небезпеки мережі; - розвивати культуру поведінки в Інтернеті.
Перегляд файлу

Онлайн-зустріч

«Безпечний Інтернет» або

«Я вмію безпечно користуватися Інтернетом»

 

Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно; сприяти формуванню в учнів  поняття про принципи безпечної поведінки в мережі Інтернет.

Завдання:

- визначити основні небезпеки, які можуть спіткати дітей у мережі Інтернет;

- сприяти формуванню навички адекватного реагування на небезпеки мережі;

- розвивати культуру поведінки в Інтернеті.

 

Вікова категорія: учні  7-10 класів

І. Організаційний момент

Доброго дня!

Вступне слово.

Для успішної роботи нам необхідно спочатку домовимось про декілька правил:

  • мобільні телефони відключити;
  • говорити все, що думаєте;
  • слухати інших, та поважаємо їх думку;
  • Вимкнути мікрофон, щоб не створювати галас. Перед відповіддю підіймати руку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні поговоримо про Інтернет його переваги та про вашу безпеку в Інтернеті. Пропоную передивить коротенький ролик.

https://www.youtube.com/watch?v=0QXpVh58Ad4

 

Хто мені відповість, що таке Інтернет? (Відповіді дітей) (це мільйони комп'ютерів в усьому світі, з'єднаних між собою, як павутиною, у велику інформаційну мережу).

Роскажіть мені Про користь Інтернету (учні називають позитивні можливості Інтернету, роблять записи в аркуші і читають вголос)

Діти, як і дорослі, використовують Інтернет з різною метою: щоб поспілкуватися з друзями, пограти в ігри, послухати та записати музику, відео, підготуватися до уроків, знайти та прочитати цікаву інформацію або придбати певні товари. Для цього вони використовують різні послуги в мережі Інтернет.

Крім цього, користь Інтернету полягає в тому, що він ніби стирає кордони між країнами або навіть континентами. Люди без проблем можуть спілкуватися, навіть якщо вони знаходяться один від одного на відстані тисяч кілометрів. Всесвітня павутина дає можливість відшукати нових друзів.

Деяким навіть вдається з допомогою нього отримати нову професію або влаштуватися на хорошу роботу. Та й сам Інтернет може стати стабільним джерелом доходів. За останні кілька років з’явилося дуже багато професій, пов’язаних саме з всесвітньою павутиною.

Запитання для обговорення.

1.А чим ви користуєтесь в мережі Інтернет і навіщо? (соц. Мережі, википедія, онлайн бібліотека)

2. Навіщо створюються соціальні мережі? (для спілкування)

3. Скільки часу в день вони забирають?

3.Чи подобається Вам користуватися інтернетом?

 

III. Основна частина

У всьому світі діти та підлітки є найбільшими користувачами інформаційно комунікативних технологій (ІКТ). Вони широко користуються мобільними телефонами, шукають інформацію на Інтернет-сторінках, спілкуються «онлайн» в соціальних мережах, створюють свої блоги, спілкуються в чатах, обмінюються музикою та фільмами, обговорюють проблеми на форумах, використовують веб-камеру, skype та грають в онлайнові ігри.

Ніколи раніше не було так легко, швидко та зручно знайти людей будь-якого віку, соціального статусу, статі, національності, рівня досвіду й дискутувати з ними на які завгодно теми, що є цікавим для певних груп.

 

Ви користуєтесь багатьма послугами захоплюючої, цікавої, невичерпної мережі Інтернет. Але не все цікаве може бути безпечним. Перегляд ролику «Смартфонозалежність»

 

https://www.youtube.com/watch?v=v3p_KnYaGLk&t=71s

 

  • Які думки в вас викликав цей ролик?

Смартфон – один з найкорисніших винаходів людства. За допомогою цього ґаджета можна вирішити безліч проблем: вчасно прокинутися, згадати про важливі справи, зорієнтуватися на незнайомій місцевості, поспілкуватися з друзями та багато іншого.

Водночас уся корисна багатофункціональність може спровокувати виникнення залежності (ігроманію, безцільний серфінг в інтернеті, витіснення реального життя віртуальним у соцмережах та інше).

Відео яскраво зображує, як сучасне суспільство руйнує своє життя, зловживаючи технологіями.

У відео демонструються різноманітні життєві ситуації, в яких хлопець мав б жваво спілкуватися, заводити друзів, насолоджуватися природою, але він нічого не помічає, вдивляючись у власний смартфон.

 

Вправа ««Інтернет – загрози».

Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.

Перегляд презентації «Інтернет – загрози». Зараз пропоную ознайомитись з основними загрозами котрі нас можуть спіткати в інтернеті.

 

  • Чи стикалися ви у своєму життя з такими загрозами?

 

Вправа «Правила розумного користувача Інтернету»

Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах? Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте дізнаємось правила безпечного користування Інтернетом. Але перед цим пропоную розглянути ситуацію.

 

Дівчинка Аня хоче завести нових друзів. Для цього їй треба представитися на сайті знайомств. Вона пише привітання. Як ви думаєте, чи правильно вона його написала? Порадьте Ані, як правильно представити себе у мережі. Чи безпечний шлях знайомства вибрала дівчинка? Поясніть чому.

 

□ Привіт, мене звати Аня.

 

□ Моє повне ім’я Іванова Анна Сергіївна.

 

□ Мені 12 років.

 

□ У мене блакитні очі.

 

□ Моя адреса: вул. Миру, 54, м.Харків.

 

□ Я захоплююсь малюванням, бальними танцями.

 

□ У мене є собака Лорд.

 

□ Я дуже люблю подорожувати.

 

□ Мій тато працює менеджером банку.

 

□ Ми з батьками їздимо відпочивати у різні країни.

 

□ У нас є білий «Мерседес».

 

□ Мій номер телефону (066)159 46 22.

 

□ Щодня тато забирає мене зі школи о 14 год.

 

Я зараз поділюсь з вами своїми правилами безпеки в Інтернеті, а ви мені запропонуєте свої.

Перегляд презентації «Правила безпечного користування Інтернетом».

1. НЕ змінюй налаштування комп’ютера самостійно: у ньому встановлено захист від зловмисних шкідливих програм – комп’ютерних вірусів, які можуть знищити інформацію, або передати її комусь.

2. НЕ заходь на підозрілий сайт, якщо про це попереджує захист комп’ютера.

3. НЕ повідомляй логіни та паролі до поштової скриньки – це як ключі від квартири, які не можна показувати та давати в руки будь-кому.

4. НЕ повідомляй і не оприлюднюй без дозволу близьких інформацію про тебе та твою родину (адреси, телефони, номери батьківських карток тощо). Ця інформація є особистою й недоторканою

5. НЕ зустрічайся ніколи із «Інтернет - знайомими» наодинці, без попередження дорослих у безлюдних місцях.

6. Про випадки надходження на твою адресу неприємної інформації повідомляй дорослих без вагань.

7. Будь коректним вихованими, доброзичливими та відповідальними в Інтернеті. 

А тепер я вам дам декілька хвилин, щоб ви подумали, які правила можна додати дло мого списку!Запишіть їх на аркуші. Та по бажанню зачитайте їх нам.

Отже, Інтернет має два «обличчя»: корисне і небезпечне. Кожному слід уміти розрізняти їх.

 Безпека людини, багато в чому залежить від власних дій людини, а серед небезпечних вчинків, зокрема можна відзначити на першому місці - довірливість дітей, якою так часто користуються в негативних цілях.

 

IV.Підведення підсумків уроку. 

Підведемо підсумок:

- Отже, що таке Інтернет?

- У чому його переваги?

- Яка небезпека чекає на користувачів Інтернет?

- Що для себе взяли найголовніше?

Сьогодні без соціальної мережі не може обійтися жоден з Вас, проте пам’ятай користуватися треба розумно. Життя людини – це найдорожчий Божий дар на Землі. Цінуйте і бережіть його перебуваючи в Інтернеті!

Створити малюнок на  «Інтернет та його мешканці»

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Інкл
Додано
18 лютого 2023
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку