Гра-подорож « У світі казки»
Мета: розвивати в дітей пізнавальний інтерес до казки; виховувати за допомогою казки моральні чесноти й загальнолюдські цінності; підтримувати в класі атмосферу доброзичливості та взаєморозуміння.
Обладнання: ілюстрації за темою.
Зміст години спілкування
І. Організаційний момент
Перш ніж почати наше заняття, що ми повинні зробити? (Привітатися) Отже, давайте привітаємося словами з пісні «Добрий день»
Треба дружно привітатись:
«Добрий день».
Дружно й голосно сказати
«Добрий день».
Вліво, вправо поверніться,
Туди, сюди посміхніться.
«Добрий день». (тричі)
ІІ. Повідомлення теми, завдань години спілкування
Діти, сьогодні на вас чекає подорож до Країни казок. Скажіть хто з нас не любить казок? Казки приходять до нас ще у ранньому дитинстві і залишаються з нами на довго. Казки цікавлять нас і бентежать, змушують захоплюватись, хвилюватись та уявляти.
Книги дружать з дітворою,
Полюби їх у житті –
І улюблені герої
Будуть друзями в путі.
Отож , в путь по казковій країні.
(Казковий потяг відправляється. Звучить маршова музика. Ведучий оголошує зупинки та називає завдання, які потрібно виконати, щоб потяг пішов далі).
ІІІ. Основна частина
Зупинка 1. «МІСТО КАЗКОВИХ ПЕРСОНАЖІВ»
Казкові герої загубилися між багатьма пасажирами потягу. Щоб зібрати тих , хто з нами буде подорожувати , треба їх покликати. Давайте запросимо тих персонажів, які підходять нам за наступними словесними портретами: (назвіть персонажів та з яких вони творів)
1. «Їх було шестеро, прегарних дівчаток, але кращою за всіх була наймолодша. Вона була ніжна і прозора, немов пелюстка троянди, з очима синіми, ніби глибоке море..» (Русалочка з однойменної казки Г.Х.Андерсена)
2. «Росте той синок та й росте – і такий став гарний, що баба з дідом не натішаться з нього.
От як підріс він, то й каже : «Зробіть мені , тату, золотий човник і срібне веселечко. (Івасик-Телесик з української народної казки «Телесик»)
3.«Не журіться хазяїне. Давайте-но мені лантух та замовте пару чобіт, щоб легше було блукати лісом, і ви побачите, що вас не так уже й обділили, як вам зараз здається!» ( кіт із казки Ш.Перро «Кіт у чоботях» )
4. «…Щоки в неї були рожеві, а губи червоні, немов корали. І хоч очі її були щільно закриті, чути було, що вона потихесеньку дихає. Значить це й насправді був сон, а не смерть.» ( Принцеса Ш.Перро «Спляча красуня»)
5. «Але ось дівчинці виповнилося 15 років, і її відправили додому. Побачивши, яка вона гарненька, королева розгнівалася і зненавиділа пасербицю…» ( Еліза, Андерсен Г.Х. «Дикі лебеді».)
6. « Вона спала на горищі біля комину і від того весь одяг і навіть обличчя дівчинки були перемазані попелом.» ( Андерсен Г.Х. «Попелюшка»)
Зупинка 2. «КАЗКАНІЯ»
Назвати казку за поясненням :
1. Цей дім ніхто не будував, жити в ньому мали право лише п’ять братів, але в крутну хвилину вмістилося майже все лісове царство (Рукавичка)
2. Мандрував дорогами все своє життя. Співав пісні, вважав себе невловимим, та нарешті пісня його обірвалась на півслові. (Колобок)
3. Коли годинник б’є дванадцять разів, багатство перетворюється на бідність і можна загубити те, що потім принесе щастя. Хто і що загубив? (Попелюшка – Черевичок)
4. Красень-чоловік у повному розквіті сил. Високо літає, але низько ніколи не падає. Полюбляє варення, одночасно він – нянька, друг, привид та джентльмен. (Карлсон)
5. Не бик, а реагує на червоні чоботи. Не вірменське радіо, але любить обдурити. Не жінка, але примусила всіх, щоб повтікали з хати. Улюблене дерево – клен. Боялася знаку на тілі. (Коза-дереза)
6. Неперевершений шибеник, представник сімейства овочів. Скоїв правопорушення і сидів за гратами. (Чиполіно) .
7. Зріст приблизно 2 см 54 мм , ліжко – горіхова шкарлупа, покривало –т трояндова пелюстка. Хто це? (Дюймовочка)
8. Ви вірите в дитяче кохання? А воно може подолати багато перешкод. Власне, перешкоди долала вона, а він ніяк не міг скласти одне слово із льоду. Назвіть це слово і казку, де дівчинка і хлопчик були головними героями.(Снігова королева)
9. Цій героїні російської народної казки сонце було абсолютно заборонено (Снігурочка)
10. Сидів у бочці і тремтів за своє життя. А потім, дякуючи тому, що було в цій бочці, став повелителем, бо відрізнявся від усіх, хто він і з якої казки? (Лис, „Фарбований лис”)
Зупинка 3. «БУДІВЕЛЬНИКІВ»
Поламали букви слово,
Просять, поможіть нам знову.
Постарайтесь, поспішайте,
Героя казки називайте.
Для розуму всім зарядка.
Виконуйте по порядку.
Завдання. : З поданих в конвертах літер скласти імена літературних героїв.
( Пан Коцький, Коза-Дереза)
Зупинка 4 «ПЕРЕКРУТКИ»
Завдання : Зараз я називаю перекручені назви літературних творів, а ви повинні сказати правильні назви.
1. Синя бейсболка (Ш. Перро «Червона шапочка»)
2. Квадратик (Укр.нар.казка «Колобок»)
3. Мишка в босоніжках (Ш.Перро «Кіт в чоботях»).
4. Казка про мисливця і дичину ( О.Пушкін «Казка про рибака та рибку»)
5. Шкарпетка (Укр. нар. Казка «Рукавичка»)
6. Казка про хлопчика Назарчика та золоту рибку (М. Трублаїні «Казка про дівчинку Наталочку та сріблясту рибку»)
ІV. Підсумок
Зустріч скінчилася наша, малята,
Веселих героїв згадали багато.
Але не сумуйте, не будем прощатись.
Давайте частіше в казках зустрічатись.
Читайте і слухайте, вивчайте і переказуйте казки. Нехай вони, як і в давні часи, невтомно мандрують світом і вчать людей, як треба по правді жити.