Тема: Кухонне обладнання
Мета: формувати уявлення учнів про кухонне обладнання (кухонна плита, холодильник, морозильна камера, кухонна витяжка, мікрохвильова піч, блендер), його призначення; поширювати знання про кухню, кухонні меблі, посуд; вчити дітей називати предмети посуду та дії їх застосування; розвивати та коригувати увагу, уяву, пам'ять, розумову діяльність (встановлення логічних зв'язків); коригувати мовлення, збагачувати словник дітей навами посуду та кухонного обладнання, спонукати вживати прикметники з метою опису предмету; виховувати інтерес до предметів побуту, бережливе ставлення до посуду та кухонного обладнання.
Обладнання: картки із зображенням посуду, кухонного обладнання.
Поняття та терміни: кухонне обладнання, плита, морозильна камера, кухонна витяжка, мікрохвильова піч, блендер.
Хід уроку
І. Підготовча частина
1. Організаційний етап.
Девіз дня :
Буду уважним,
Буду старанним,
Більше дізнаюсь-
і все буде гарно
2. Нервово-психологічна підготовка учнів.
Добрий день, любі учні. Я рада вас вітати. Мені дуже цікаво з яким настроєм ви прийшли до класу. Намалюйте, будь ласка, на папірцях, які знаходяться на ваших партах, ваш настрій (на дошці зразок : три обличчя, які відображають радість, страх, сум)
ІІ. Основна частина
3. Актуалізація опорних знань учнів.
Ігрова ситуація «А що в мішечку?»
–Діти, сьогодні у чудовому мішечку є для вас щось цікаве. Опускайте ручку і діставайте. Каструля, чайник, сковорода, тарілка, ложка, чашка,ніж. Всі ці предмети можна назвати одним словом — посуд (кожна дитина залишає собі свій предмет).
4. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми та мети
-Сьогодні тема нашого заняття «Кухонне обладнання». Ми згадаємо призначення різного виду посуду, визначимо матеріал з якого виготовляють посуд, я розповім яке кухонне обладнання можно зустріти на кухні.
Вправа «Що це?» (розповідь дітей, про раніше отриманий предмет)
Це каструля. У ній можна зварити суп.
Це тарілка. У неї можна покласти їжу.
Це ложка. Ложкою можна набирати їжу і класти в рот.
Це чашка. У неї можна налити чай і випити його.
Це ніж. Їм можна різати хліб.
Це сковорода. На ній можна посмажити котлетки.
5. Формування нових знань.
Кухня - це приміщення, яке використовується для зберігання та обробки продуктів, приготування та прийому їжі. Кухня в перекладі з німецького означає «місце для варки». Кухня є в кожному домі: маленькому та великому, сільському та міському. Устаткування кухні повинно займати якомога менше місця; кухонне обладнання і меблі повинні бути встановлені так, щоб економити час і сили; освітлення повинне бути достатнім для всіх видів робіт; приміщення кухні має бути ідеально чистим і мати приємний зовнішній вигляд. З усіх видів робіт виконуваних на кухні найважливішою, яка вимагає багато часу і сил, є приготування їжі.
Для зберігання продуктів, приготування їжі та подачі її до столу, а також інших господарських цілей необхідний кухонний посуд. Посуд може бути виготовлен з різних видів матеріалу: металу (нержавіючої сталі, алюмінію), пластмаси, скла, глини.
Якщо ви купуєте пластмасовий посуд, обов'язково поцікавтеся, що написано на маркуванні: «для сухих продуктів», «не для харчових цілей», «для холодних продуктів» і т.д. Важливо знати, що використовувати такий посуд тільки за призначенням
Для подачі готових страв на стіл потрібна столовий і чайний посуд, столові прилади.
До столових приладів відносяться ножі, виделки, ложки, лопатки, щипці. Залежно від призначення вони можуть мати різну форму і розмір. Наприклад, ложки бувають столові, десертні, чайні, кавові, шумівка, соусна, для солі та ін. Виделки десертна, для закусок, для риби, обідня, для холодних закусок, сервірувальна, розбиральна (транжирна) виделка. Ножі - столові, десертні, для масла, для риби і ін.
Яка ж кухня без помічників для господині! На кухні можна зустріти багато різного побутового обладнання. Ось деякі з них. Перегляд карток з зображенням побутових електроприладів.
Кухо́нна плита́ — обладнання, призначене для приготування їжі. Складається з варильної поверхні, духової шафи і додаткових відділень.
За виконанням, кухонні плити бувають у вигляді окремого блока або вбудовані. Вбудовані плити зазвичай мають роздільні варильну поверхню і духову шафу.
Варильна поверхня кухонної плити складається з декількох конфорок для установки на них посуду. Кожна конфорка управляється окремою ручкою-регулятором. Зазвичай конфорки мають різний діаметр і різну максимальну потужність.
За типом використовуваного палива кухонні плити бувають:
· На твердому паливі
· Газові
· Електричні
· Індукційні
Холоди́льник — пристрій, що підтримує низьку температуру в теплоізольованій камері. Широко застосовується в побуті для зберігання продуктів харчування (за температури 0 — 5 °C).
Морозильник — окремий прилад або складова частина холодильника, призначений для заморожування та зберігання продуктів. Температура в побутовому морозильнику зазвичай становить -18 °C.
Кухонна витяжка — пристрій для очищення повітря від диму, продуктів згоряння, випарів, запахів і інших небажаних домішок, що утворюються при тепловій обробці продуктів, які накопичуються в приміщенні кухні.
Мікрохвильова́ піч (надвисокочастотна піч, МХП, НВЧ-піч) — побутовий електроприлад для швидкого приготування або швидкого підігріву продуктів харчування, а також для їх розморожування. Мікрохвильова піч є одним з найпопулярніших побутових електроприладів.
Бле́ндер (англ. blender — «змішувач») — настільний електроприлад, призначений для подрібнення їжі, готування емульсій, пюре, збивання напоїв, мусів тощо, а також розколювання льоду.
7. Руханка Тук - тук - тук, тук - тук - тук.
(Стукають кулачками один про одного).
Чути дзвінкий перестук.
Чути гучний передзвін.
(Тупають ногами, руки на пояс).
Дінь- дзень - дон, дзень - дзень - дон.
Це в кухні танцюють ложки,
Вилки, чашки, ополоники.
(Накл. Вліво-вправо руки поличкою перед грудьми).
Тра - та - та, тра - та - та
Весь посуд в танок пішла!
(Виконують «пружинку», руки на поясі).
Чайник кришкою тук, тук!
Ложки в чашці - стук, стук!
А каструлі - бом - бом!
( «Танцюють», поперемінно виставляючи вперед на п'яту
ліву і праву ногу, руки за спину).
Сковорідки - дон - дон!
Ось так танець - краса!
Тра - та-та, тра-та - та!
8. Закріплення матеріалу.
Гра «Злови слово»
Діти повинні «зловити» оплеском слова, які позначать посуд, або побутовий прилад.
Виделка, каструля, сковорода, ліжко, велосипед, холодильник, телефон, ложка, блендер.
9. Систематизація та узагальнення засвоєних знань.
Дидактична гра « Скажи який, яка, яке, які?»
Перед тобою посуд, скажи який він?
Каструля – велика(маленька),емальована(металева),висока;
Склянка – велика(маленька),прозора, скляна;
Тарілка - глибока(мілка), велика(маленька), фарфорова, скляна;
Ложка - …,виделка - …, ніж -…, чашка -…, сковорідка -...,холодильник -…, кухонна плита-…
ІІІ Заключна частина
10. Підсумок
-Що нового дізнався на занятті?
-Що запам’яталось найбільше?
-Який кухонний посуд ви знаєте?
-Яке значення кухонних електроприладів.