Безпека у школі:битися чи не битися.

Про матеріал

Матеріал буде корисний вчителям і вихователям.Він допоможе розкрити поняття конфлікту,причини його винекнення та шляхи подолання.

вчити учнів аргументувати необхідність безпечної поведін­ки в школі для збереження життя й здоров'я,формувати здатність контролювати власну поведінку відповідно до життєвих обставин, вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом; спонукати школярів до виконання пра­вил безпечної поведінки в школі; виховувати відповідальність за свої вчинки.

Перегляд файлу

 

Основи здоровя  3 клас

Тема: «Безпека у школі. Конфлікт.

Битися чи не битися?

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\brother-yelling-at-sister (1).jpg

 

         Підготувала вчитель

         Станкевич Л.В.

 

 

 

 

Урок «Основи здоровя»

Тема. Безпека в школі. Що таке конфлікт? Битися чи не битися?
Мета: вчити учнів аргументувати необхідність безпечної поведін­ки в школі для збереження життя й здоров'я,формувати здатність контролювати власну поведінку відповідно до життєвих обставин,  вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом; спонукати школярів до виконання пра­вил безпечної поведінки в школі; виховувати відповідальність за свої вчинки.

Обладнання: мультимедійна презентація ,плакат «Школа без конфліктів»,мовний матеріал,тлумачний словник.

Тип уроку: усвідомлення нового матеріалу.

 

 

                                                          Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: Здоровенькі були,любі друзі!!!

Доброго вам здоровя!

Правда,чудові ці фрази?

Вони нас зближують одразу!

Сьогодні, гадаю, якраз буде вчасно,

Щоб у нас був справді чудовий настрій

Упоравшись з ділом, хіба нам не варто

Зустрітися з грою, навчанням і жартом!

2. «Мозковий штурм»

- Погляньте на свої усміхнені личка! Скажіть, щоб у вас такий настрій був щодня, які умови потрібні?( смачна їжа, ігри, подарунки, гарні товариші)

Якщо учні не називають безпеку свого життя, вчитель сам наголошує на цьому.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 

  • Сьогодні на уроці ми поговоримо про безпеку в школі, дізнаємось, що таке конфлікт, і чи можна з нього гідно  вийти?

ІV. Очікування результатів

-Що ви чекаєте від цього уроку?

V. Усвідомлення нового матеріалу

1.Відгадайте загадку:

Стоїть вулик придорожній,

Уночі завжди порожній.

                        ( Школа)

 

2. Технологія ТРВЗ. Гра «Добре-погано»

-Знайдіть аргументи «школа-добре» (навчання, спілкування, гра, товариші тощо) ; «школа-погано» (погані оцінки, шум на перервах, травми )

 

 

3.Складання асоціативного куща.

 

образа           синці             погіршення

                                           стосунків

     біль                                        

                                                         пропуск

      занять

 

 

                         погане

                       самопочуття

4. Об’єднання в групи.

Кожна дитина витягує кружечок одного з кольорів: жовтого, червоного, зеленого,синього,блакитного. Так вони об’єднуються в групи.

5. Робота в групах.

Командири отримують завдання для своїх груп.

Завдання для 1 групи.

Визначити небезпечні ситуації ,які можуть трапитися в їдальні.

Завдання для 2 групи.

Визначити небезпечні ситуації, які можуть трапитися в спортзалі.

Завдання для 3 групи.

Визначити небезпечні ситуації, які можуть трапитися в вестибюлі.

Завдання для 4 групи.

Визначити небезпечні ситуації, які можуть трапитися в коридорі.

Завдання для 5 групи.

Визначити небезпечні ситуації, які можуть трапитися в кабінеті, на уроці.

5. Фото-подорож школою (на слайді фото їдальні, спортзала,вестибюля, коридора, класу)

6. Презентація роботи груп.

Спікер кожної групи нагадує правила поведінки школярів.

7.Фоторепортаж з лікарні.

На слайді – фото різних видів травмувань.

  • Діти, за яких умов спричинені такі травмування?

8. Гра «Зашифровка»

- Щоб дізнатися ще про одну причину таких травм, вам  треба вибрати серед рис характеру ті, які не притаманні добрій і порядній людині.

 

А       К  З  О  Н  В  Ф

Чесність жадоба порядність злість  нетактовність  щедрість    грубість             

Л  І  К  Щ  Т

Черствість лицемірство   хитрість доброта підкупність

9.Тлумачення слова «конфлікт»

 Конфлікт (латин. conflictus — зіткнення)  Суперечність у поглядах і відношеннях, зіткнення протилежних інтересів, гостра суперечка.

10. «Мікрофон»

-Які асоціації виникаютьу вас, коли ви чуєте це слово?

11.Перегляд мультфільму «Місток»

12. « Казковий аукціон»

1в. – називає неконфліктних казкових героїв;

2в. – конфліктних.

-Хто більше?

13. Перегляд фотографій конфліктних ситуацій дітей в школі (на фото – самі учні )

- Давайте спробуємо розібратися в цих ситуаціях з допомогою мудрих порад-прислівїв і приказок:

- Лагідні слова роблять приятелів, а гострі слова - завзятих ворогів.

- Зла компанія - що вугілля: як не впече, то замаже.

- Чого сам собі не зичиш, того і другому не бажай.

- Бійка до добра не доведе.

- Захищатися треба словами, а не кулаками.

-   Порожня бочка гудить, а повна мовчить. 

14. Технологія «Займи позицію»

Оберіть правильну відповідь,користуючись правилом.

Правило: «Бійку розпочинає той, хто не може стримати свої емо­ції, не знаходить потрібних слів, щоб переконати співрозмовника.»

- завжди називаю своїх однокласників по імені;

- радію невдачам своїх товаришів;

- коли ображають словами навмисно – не звертаю увагу;

- коли бють мого  друга – лізу в бійку і захищаю його;

- користуюсь Золотим правилом Біблії: «Стався до людей так, як хотів, щоб ставилися до тебе!»;

- чемно розмовляю з однокласниками.

15. Чи відомі вам «секрети» спілкування? (робота в парах)

VІ. Підсумок уроку.Рефлексія.

1.Технологія « Незакінчене речення»

- Я для себе вирішив….

- Сьогодні я зрозумів…

- Я переконався…

2.Створення плакату «Школа без конфліктів»

Учні підходять до плакату і наклеюють символ-долоньку біля обраної позиції

Не гніваюся, коли програю у грі.

Мирно граюся з друзями.

Чемно розмовляю з одноклассниками.

НІКОЛИ  НЕ  починаю бійки!!!!!

VІІ. Дом.завдання. - Скласти правила спілкування учнів у школі.

 

Використана література:

1.Загадки. Київ. Видавництво художньої літератури « Дніпро».1987 рік.

2.Підручник для 3 класу « Основи здоров’я». Автори Н.М.Бібік,Т.Є.Бойченко

3. Інтернет ресурси ( Фотографії травмованих дітей).

4.Тлумачний словник для початкової школи.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельниченко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 грудня 2018
Переглядів
3017
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку