БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ (Вебквест з елементами тренінгу)

Про матеріал
Цей урок розроблено для самостійної також дистанційної роботи дітей: https://padlet.com/bilingualelementar/zn9t8pnujafcg2cl За необхідністю його можна використовувати у роботі в класі Мета: Дослідити позитивні та негативні наслідки Інтернету; сприяти обізнаності учнів про небезпеки, наявні в Інтернеті, та про шляхи їхнього подолання; мотивувати дітей поширювати цю інформацію у своєму середовищі. Обладнання: Комп’ютер та доступ до інтернету; словник з інтернет-термінами, зображення Інтернет-павутини; каструлі, скриньки, смітника. Формуємо компетентності: • уміння вчитися впродовж життя (планування й організація власної навчальної діяльності; здійснення самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексії); • медійна компетентність (робота з цифровими ресурсами); • креативність; • розвиток критичного мислення.
Перегляд файлу

План-конспект виховного заходу

БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ

Вебквест з елементами тренінгу

Мета: Дослідити позитивні та негативні наслідки Інтернету; сприяти обізнаності учнів про небезпеки, наявні в Інтернеті, та про шляхи їхнього подолання; мотивувати дітей поширювати цю інформацію у своєму середовищі.

Обладнання: Комп’ютер та доступ до інтернету; словник з інтернет-термінами, зображення Інтернет-павутини; каструлі, скриньки, смітника.

Формуємо компетентності:

  • уміння вчитися впродовж життя (планування й організація власної навчальної діяльності; здійснення самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексії);
  • медійна компетентність (робота з цифровими ресурсами);
  • креативність;
  • розвиток критичного мислення.

Перебіг заняття

Учитель: Я знаю, діти, що ви вільно володієте Інтернетом. Ви вже не розумієте того, як жили без інтернету 20 - 25 років тому. Інтернет - це цікавий та захоплений світ, що дає змогу вам дізнатися про щось цікаве, спілкуватися з людьми в різних кінцях світу, грати в цікаві ігри та ділитися з іншими своїми думками та захопленнями. Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки; корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації. Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони. Саме тому сьогоднішнє заняття ми присвячуємо темі "Безпека в Інтернеті". Спробуємо дослідити позитивні та негативні наслідки інтернету, сформулюємо та засвоїмо правила безпечної роботи в Інтернеті. А в цьому нам допоможе цей Вебквест.

Цей урок розроблено для самостійної також дистанційної роботи дітей: https://padlet.com/bilingualelementar/zn9t8pnujafcg2cl За необхідністю його можна використовувати у роботі в класі

 

Вправа

Коментар до вправи

І крок

1

На початку 1996 року в усьому світі нараховувалось 30 млн користувачів Інтернету. На сьогодні Інтернетом користуються більше ніж 710 млн людей. Найбільш користується ним молодь. До цієї категорії людей належите і ви.

Мені б хотілося б дізнатися, яка ваша улюблена справа в Інтернеті?

(Відповіді учнів)

як вступ дітям показується відео „Як я став кіберсупергероєм

https://youtu.be/8UWlFN4zV9Y

2

Вправа "Побажання"

 

Мудреці кажуть, що доля кожної людини, міста і навіть держави визначена його ім'ям.  Кожен із нас при народженні отримує ім'я, яким нас називають близькі, знайомі та зовсім незнайомі люди. Наше ім'я записане в документах. Наприклад, ваше ім'я записане у свідоцтві про народження. Я пропоную вам висловити побажання одне одному, але тільки одним словом, що має починатися на першу букву вашого імені

 

ІІ крок

3

Вправа "Інтернет-термінологія"

 

А зараз я пропоную вам об'єднатися у дві групи. Кожна група повинна записати всі відомі вам терміни (Словничок внизу), що стосуються Всесвітньої мережі (у коментарях).

Для полегшення розділу на групи, пропаную вам у першу групу об'єднаються перша половина учнів у списку, а у другу - друга половина. Але я сподіваюсь, що у ви зможете домовитися!

Придумайте, будь ласка, назву для кожної групи-учасниці

Поділити клас на дві групи

Кожна з груп, складає список термінів, використовуючи інтернет-ресурси чи словник інтернет-термінів (Джерело: https://vseosvita.ua/library/slovnicok-najposirenisih-terminiv-v-interneti-5543.html ).

ІІІ крок

4

Вправа "Ситуації: Mr. Nox"

 

Пропоную вам проаналізувати ситуацію у відео. Спрогнозуйте безпечний вихід з неї. Зазначте, яких небезпек можна уникнути.

Перед виконанням завдання, діти дивляться відео «Mr. Nox"» https://youtu.be/KuCuc6jcKUc

5

Вправа "Ситуації: Кібербулінг. Як я перестала бути жертвою"

 

Пропоную вам проаналізувати ситуацію у відео. Спрогнозуйте безпечний вихід з неї. Зазначте, яких небезпек можна уникнути.

 

Перед виконанням завдання, діти дивляться відео «Кібербулінг. Як я перестала бути жертвою» https://youtu.be/2GQdfpdfvZA

6

Правила безпечного користування інтернетом

 

Діти формулюють правила безпечного користування

Наприклад:

  1. НЕ змінюй налаштування комп'ютера самостійно. У ньому встановлено захист від зловмисних шкідливих програм - комп'ютерних вірусів, що можуть знищити інформацію, або передати її комусь
  2. НЕ заходь на підозрілий сайт, якщо про це попереджує захист комп'ютера
  3. НЕ повідомляй логіни та пароль до поштової скриньки. Це як ключі від квартири, які не можна показувати та давати до рук будь-кому.
  4. НЕ повідомляй і не оприлюднюй без дозволу близьких інформації про тебе і твою родину (адреси, телефони, номери банківських карток). Ця інформація є особистою та недоторканою.
  5. НЕ зустрічайся ніколи зі знайомими з Інтернету наодинці, без попередження дорослих
  6. Про випадки надходження на твою адресу неприємної інформації повідомляй дорослих без вагань!
  7. Будь коректним, вихованим, доброзичливим та відповідальним в Інтернеті!

IV крок

7

Вправа "Каструлька. Скринька. Смітник"

 

Подивись на зображення внизу. У коментарях закінчи фразу "Я сьогодні зрозумів..." за таким принципом:

якщо здобуті знання нові та користі - like поставити, а твій коментар залишити під зображенням скриньки

якщо є нові знання, але їх треба закріпити, треба поставити like та залишити твій коментар під зображенням каструльки

якщо ти не отримав жодної цінної для тебе інформації або тобі було не цікаво - постав like та залиш твій коментар під зображенням смітника

Рефлексія

 

Літературні джерела

  1. БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist-prav-ditini/bezpeka-ditej-v-interneti (дата звернення 28.09.21)
  2. Кондратова Л. Г. Виховна робота в школі: тренінг для вчителів. Х: «Ранок». 2013. 160 с.
  3. Найкращі виховні заходи. 5 – 11 класи. / Укладач Андрєєва В.М. Х: ВГ «Основа», 2021. 160 с.

Вебквест у програмі «Padlet» https://padlet.com/bilingualelementar/zn9t8pnujafcg2cl

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Заєць Алла Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 жовтня 2021
Переглядів
1663
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку