Безсполучникове речення складне речення. Узагальнення і систематизування вивченого матеріалу

Про матеріал
Тема: Безсполучникове речення складне речення. Узагальнення і систематизування вивченого матеріалу Предметні компетентності: Знати про СБР , розпізнавати групи безсполучникових речень за характером синтаксичних і смислових зв’язків між простими реченнями, правильно інтонувати СБР Ключові компетентності: Спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, загальнокультурна грамотність, уміння вчитися впродовж життя. Поповнювати словниковий запас, використовувати у мовленні СБР, правильно розставляти розділові знаки, робити синтаксичний розбір речення, складати схеми
Перегляд файлу

Тема: Безсполучникове речення складне речення. Узагальнення і систематизування вивченого матеріалу

Предметні компетентності: Знати про СБР , розпізнавати групи безсполучникових речень за характером синтаксичних і смислових зв’язків між простими реченнями, правильно інтонувати СБР

Ключові компетентності: Спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, загальнокультурна грамотність, уміння вчитися впродовж життя. Поповнювати словниковий запас, використовувати у мовленні СБР, правильно розставляти розділові знаки, робити синтаксичний розбір речення, складати схеми

Комунікативні компетентності: Висловлювати власну думку

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації вивченого матеріалу

Обладнання: Індивідуальні картки оцінювання, презентація до уроку

План і хід уроку:
1. Організаційний момент

·   Фрагмент Олександра Авраменка «Сніданок з 1+1»

2. Оголошення теми, мети уроку

Історії ж бо пишуть на столі,
ми ж пишем кров’ю на своїй землі

Ліна Костенко

Розділи: Розділи мовознавства:

·   Орфографія                                  

·   Орфоепія

·   Фонетика

·   Будова слова

·   Словотвір

·   Лексикологія

·   Морфологія

·   Фразеологія

·   Стилістика

·   Синтаксис

·   Пунктуація

Типи помилок:

·   Орфографічна (/)

·   Пунктуаційна (✓)

·   Лексична (Л)

·   Граматична (Г)

·   Стилістична (С)

Слово вчителя: Людина починається з добра, любові. Отож хочу, щоб ви залишались над змістом кожного речення, які сьогодні прочитаєте, напишите, складете

Перед дітьми індивідуальні картки оцінювання – результат роботи на уроці

Орфографічна хвилинка (Kahoot)

Актуалізація опорних опорних знань “Мозковий штурм”

  1. Синтаксис – це…
  2. Ознаки речення:
  3. Поділ речення за ознаками
  4. Ознаки простого речення
  5. Основні пунктограми у простому речення
  6. Ознаки складного речення
  7. Складні речення поділяються на…
  8. Як поєднуються прості речення
  9. Особливості СПР
  10.                     Особливості речень з кількома підрядними
  11.                     Особливості СБР
  12.                     Змістові відношення між частинами СБР
  13.                     Основні пунктограми у СБР
  14.                     , ставиться
  15.                     ; ставиться
  16.                     – ставиться
  17.                     : ставиться

Як діти розуміють епіграф?
Яке це речення?(СБР)
Із скількох частин складається?

Як поєднуються частини СБП?

Ментальна карта (розповідь СБР)

Пунктуаційний диктант

  1. Якщо частини СБР вказують на часову послідовність, то між ними ставиться…(кома)
  2. Якщо у другій частині вказано на причину того, про що говориться у першій, то між ними ставиться…(двокрапка)
  3. Якщо друга частина вказує на наслідок того, про що говориться у першій, то між ними ставиться…(тире)
  4. Якщо частинами СБР вказують на одночасність дії, то між ними ставиться…(кома)
  5. Якщо частини СБР менш пов’язані за змістом; дуже поширені; чимось ускладнені; то між ними ставиться…(крапка з комою)
  6. Якщо друга частина розкриває зміст першої, то між ними ставиться…(двокрапка)
  7. Якщо зміст обох частин зіставляється або протиставляється, то між ними ставиться…(тире)
  8. Якщо друга частина доповнює зміст першої, то між ними ставиться…(двокрапка)
  9. Якщо у першій частині вказується на умову того, про що говориться в другій, то між ними ставиться…(тире)

 

 

Графічний диктант

Розставити розділові знаки, написати схеми

  1. Простої істини не забувай: людина й слово – то світи космічні. [ ] : [ ]
  2. Щастя в повітрі не в’ється, воно в боротьбі дістається. [ ] , [ ]
  3. Ще сонячні промені сплять – досвітні огні вже горять.
  4. Ліс ще дрімає, а з синіми небом уже щось діється: воно то зблідне, наче од жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів. [ ], а [ ] : [ ]
  5. Сонце пекло і жевріло посеред безхмарного неба; величезні дуби, ялиці і берези дрімали недвижно, розкішно гріючи свої вершечки.  [ ] ; [ ]
  6. Кров одмиває вимушену зраду, невимушена зрада – плема вічна.  [ ] – [ ]
  7. Сполохані орли злітають у небо у небо, сполохані жаби стрибають у болото.
  8. Забудеш рідний край – тобі твій корінь всохне
  9. Там гуляв у себе в замку – у ярмі стогнали люди.
  10.                     Я чув легенду: Прометей здобув вогонь для всіх людей.
  11.                     Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою, пливе човен по Дунаю один за водою.  [ ] , [ ]
  12.                     Орач торкнеться до керма руками-нива дзвонить темним сріблом

скиб  [ ] – [ ]

  1.                     Лаврін не поганяв волів: він забув і про воли, і про мішки й тільки дивився на Мелашку

Вікторина

(Продовжити речення. Відповіді на екрані – взаємоперевірка)

  1. Ще не вмерла України і слава, і воля
  2. Реве та стогне Дніпр широкий
  3. Засвіт встали козаченьки в похід з полуночі
  4. Всякому місту – звичай і права
  5. Ой у лузі червона калина похилилася
  6. Сім’я вечеря коло хати –
  7. Бачу я тебе в снах, у дібровах зелених
  8. Сіла птаха білокрила на тополю
  9. Горіла сосна, палала –
  10.                     Несе Галя воду –

Інтерактивна вправа “Я так думаю”

 На яких загальнолюдських цінностях була зосереджена увага в реченнях?(Любов до рідного краю; любов до природи; історичне минуле; фольклор)

Підсумок: “Незакінчене речення”

На уроці ми…з’ясували…

                       навчилися…

                       ознайомилися…

Діти! Ви на порозі дорослого життя, ви майбутнє нашої держави, і вам випадає щаслива доля продовжити рід український.
Сьогоднішній урок хочу завершити притчею, яка матиме виховний момент, щоб кожний із вас задумався над прожитою секундою, хвилиною, годиною, бо із цього складається ваше життя і ваше майбутнє.

Притча про час

Сподіваюсь, що цей урок спонукав вас до того, щоб ви любили рідний край, природу, цікавились історичним минулим, усною народною творчістю, задумавшись над своїми вчинками, ставленням до батьків, людей.

Творіть добро – воно обов’язково до вас повернеться

 

docx
Додав(-ла)
Труш Наталія
Додано
1 березня
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку