Тема: Безсполучникове речення складне речення. Узагальнення і систематизування вивченого матеріалу
Предметні компетентності: Знати про СБР , розпізнавати групи безсполучникових речень за характером синтаксичних і смислових зв’язків між простими реченнями, правильно інтонувати СБР
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, загальнокультурна грамотність, уміння вчитися впродовж життя. Поповнювати словниковий запас, використовувати у мовленні СБР, правильно розставляти розділові знаки, робити синтаксичний розбір речення, складати схеми
Комунікативні компетентності: Висловлювати власну думку
Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації вивченого матеріалу
Обладнання: Індивідуальні картки оцінювання, презентація до уроку
План і хід уроку:
1. Організаційний момент
· Фрагмент Олександра Авраменка «Сніданок з 1+1»
2. Оголошення теми, мети уроку
Історії ж бо пишуть на столі,
ми ж пишем кров’ю на своїй землі
Ліна Костенко
Розділи: Розділи мовознавства:
· Орфографія
· Орфоепія
· Фонетика
· Будова слова
· Словотвір
· Лексикологія
· Морфологія
· Фразеологія
· Стилістика
· Синтаксис
· Пунктуація
Типи помилок:
· Орфографічна (/)
· Пунктуаційна (✓)
· Лексична (Л)
· Граматична (Г)
· Стилістична (С)
Слово вчителя: Людина починається з добра, любові. Отож хочу, щоб ви залишались над змістом кожного речення, які сьогодні прочитаєте, напишите, складете
Перед дітьми індивідуальні картки оцінювання – результат роботи на уроці
Орфографічна хвилинка (Kahoot)
Актуалізація опорних опорних знань “Мозковий штурм”
Як діти розуміють епіграф?
Яке це речення?(СБР)
Із скількох частин складається?
Як поєднуються частини СБП?
Ментальна карта (розповідь СБР)
Пунктуаційний диктант
Графічний диктант
Розставити розділові знаки, написати схеми
скиб [ ] – [ ]
Вікторина
(Продовжити речення. Відповіді на екрані – взаємоперевірка)
Інтерактивна вправа “Я так думаю”
На яких загальнолюдських цінностях була зосереджена увага в реченнях?(Любов до рідного краю; любов до природи; історичне минуле; фольклор)
Підсумок: “Незакінчене речення”
На уроці ми…з’ясували…
навчилися…
ознайомилися…
Діти! Ви на порозі дорослого життя, ви майбутнє нашої держави, і вам випадає щаслива доля продовжити рід український.
Сьогоднішній урок хочу завершити притчею, яка матиме виховний момент, щоб кожний із вас задумався над прожитою секундою, хвилиною, годиною, бо із цього складається ваше життя і ваше майбутнє.
Притча про час
Сподіваюсь, що цей урок спонукав вас до того, щоб ви любили рідний край, природу, цікавились історичним минулим, усною народною творчістю, задумавшись над своїми вчинками, ставленням до батьків, людей.
Творіть добро – воно обов’язково до вас повернеться