Носок Людмила Олександрівна,
учитель зарубіжної літератури
Першотравневої ЗОШ І-ІІІст. ім.В.Г.Михайлика
Слобідської сільської ради
Буринського району Сумської області
Ведуча. Доброго дня, дорогі учні. Наше знайомство з казкою розпочалося не в школі, а значно раніше – у дитинстві. Казки нам розповідали бабусі, мами, старші братики і сестрички. Потім, навчившись читати, ми подорожували з казковими героями різних країн. Чому всі, і дорослі, і малі, люблять казки. Мабуть, тому, що в них завжди перемагає добро.
Сьогодні ми з вами відправимося у світ казки відомого казкаря і поета. А щоб дізнатися його ім’я, треба розгадати кросворд. Хто першим це зробить, той і одержить приз.
-
Головна героїня казки «Василина Прекрасна».
-
Автор казки «Руслан і Людмила».
-
Богиня кохання.
-
Дружина Зевса.
-
Короткий влучний вислів повчального характеру.
-
Володар світу.
-
Хто допомагав Василині.
-
Хто мав чудового пензлика.
Казка – це те золото,
що блищить вогником
у дитячих очах.
Г.К.Андерсен
Видатний датський казкар, прозаїк, драматург, поет, а світову славу і визнання здобув передовсім як неперевершений майстер казки.
Зараз ми з вами і відправимося у світ казки Ганса Крістіана Андерсена. Можливо, саме сьогодні прийде до когось із вас його зоряний час.
І тур. – 5 учасників.
(На дошці картки з цифрами)
-
Скільки братів було в Елізи? (11 )
-
Еліза могла повернутися додому, лише коли їй виповниться (15).
-
Скільки жаб взяла королева і кинула їх у купальню? (3).
-
Скільки білих лебединих пер літало на водоростях? (11)
-
Скільки днів могли залишатися на рідній землі дикі лебеді? (11).
-
Скільки тижнів могло жити гидке каченя в бабусі? (3).
-
Скільки лебедів виплили з кущів осики? (3).
-
Скільки лісових пустунів жило в маленької розбійниці? (2).
-
Силу спільних богатирів попросив олень у фінки для Герди. (2).
-
Скільки троянд вирвав Кай? (3).
-
Скільки мідяків дала чарівниці жінка за ячмінне зерно? (12).
-
Який ріст був у Дюймовочки? 91 дюйм = 2,5 см.).
ІІ тур. – 6 учасників.
-
На дошці малюнки квітів: маки, троянди, сон-трава, ромашка, лілія, тюльпани.
Посадила ячмінне зерно і відразу з нього велика чудова квітка, схожа на … (тюльпан «Дюймовочка»).
(«Все для вчителя» №17-18, 2006 (вересень).
«Дюймовочка»
«Дикі лебеді»
«Гидке каченя»
«Снігова королева»
-
Як тільки Еліза увійшла у воду, одна жаба сіла їй на голову, друга – на чоло, а третя на груди. Але Еліза цього не помітила, і коли вона вийшла з басейну, по воді плавали … (Маки «Дикі лебеді».
-
– Так, вона не винна – сказав старший брат і розповів усе, як було. І поки він говорив – чудовий аромат наповнив повітря. Це кожне поліно, заготовлене для вогника, пустило коріння та паростки і перетворилося у великий високий кущ з … (Трояндами «Дикі лебеді»).
-
А насправді дівчинка була такою чудовою, яку тільки можна було собі уявити, така ніжна і ясна, як найпрекрасніший пелюсток … (Троянди «Дюймовочка».
-
– Хто прекрасніший за вас? – питав вітер. І квіти відповідали: - Еліза. (Троянда «Дикі лебеді»).
-
Стара жаба сиділа внизу і прикрашала кімнату очеретом та жовтими водяними … (Ліліями «Дюймовочка»).
-
Тоді бабуся поклала її в гарненьке ліжко з червоними шовковими подушками, набитими блакитними (Фіалками)
-
З середини стелі спускалася шовкова золота стеблина, на якій висіли два ліжка, що мали форму (лілії).
-
Він не вмер! – сказали …. (троянди) – адже ми були під землею, туди йдуть усі померлі, але Кая між ними нема.
ІІІ тур. – 5 учасників.
На дошці малюнки птахів: гуси, качки, кури, лебеді, ластівки, голуби.
-
У чиєму гнізді з’явилося пташеня, чиїм іменем була названа казка? (качка)
-
Хто врятував Дюймовочку від заміжжя? (ластівка)
-
На кого перетворилася зла мачуха братів Елізи? (на лебедів)
-
Гидке каченя стало прекрасним… (лебедем)
-
Які птахи вказали Герді дорогу, по якій Снігова королева забрала Кая? (голуби)
-
Ніхто, крім дворового пса на цепу та ….. (ластівок) не пізнав її, але то не були бідні створіння, вони не могли нічого сказати.
-
Хто з птахів жив у старої бабусі, до якої прийшло гидке каченя? (кури)
-
Каченя ніколи не бачило таких прекрасних створінь. Сліпучо-білі, з довгими гнучкими шиями – це були – (лебеді).
-
Назвати птахів, які є в казці «Снігова королева». 9біла курка, ластівка, горобці, ворон, голуби).
ІV. тур. – переможці 3 перших турів.
-
Вранці вона прокинулась і пішла далі. Тільки встигла ступити кілька кроків, як зустріла бабусю з кошиком ягід, і бабуся дала їй трохи ягід. («Дикі лебеді»).
-
Маленькі мишки бігали по підлозі, вони збирали до її ніг розкидані стеблинки кропиви, щоб хоч чим-небудь допомогти, а дрізд сидів на гратах і співав цілу ніч так бадьоро, як міг. («Дикі лебеді»).
-
Чудовий білий метелик весь час літав навколо неї, і нарешті, сів коло дівчинки на листок. («Дюймовочка»).
-
«Бідна дитина була така засмучена! Їй треба було назавжди сказати «прощавай сонечку», на яке вона могла милуватися хоч з дверей». («Дюймовочка»).
-
… у нього хороша вдача, і плаває воно теж чудово. («Гидке каченя»).
-
От настала й осінь. Лише в лісі пожовкло і поруділо. Вітер зривав його так, що воно аж танцювало в повітрі. Стало холодно, з важких хмар сипав град і сніг. («Гидке каченя»).
-
Сніжинка раптом почала рости все більше й більше і стала, нарешті, молодою жінкою («Снігова королева»).
-
Їй дали і чобітки, і муфту, і чудове платтячко, а коли вона попрощалася з усіма, до воріт з чистого золота. («Снігова королева»).
-
Так сиділи вони обоє, дорослі, але ще діти, діти серцем. («Снігова королева»).
-
Скласти слово з літер (найдовше, найбільше слів)
-
Турнір переможців
-
Із слова «Дюймовочка» скласти якомога більше слів. (дюйм, мова, мочка, дюк, кома, Кай, дах, дочка, око, йод, вода, комод, мода, код).