Бібліотечний урок "Бібліотечний експрес"

Про матеріал
Бібліотечний урок проводиться в цікавій формі- подорож Бібліотечним експресом. Під час зупинок діти виконують цікаві інтерактивні завдання та вправи. Особливо цікавою є зупинка "Бібліокав'ярня". куди запрошуємо всіх охочих, всіх, хто дружить з книгою.
Перегляд файлу

                                   Позакласний захід

С.О. Чорнієвич

вчитель початкових класів

Старожадівського НВК

Сторожинецького р-ну

 

Тема.    Бібліотечний урок  « Бібліотечний експрес»

 

Мета. Уточнити і систематизувати знання дітей про бібліотеку, знайомити із правилами користування бібліотечними фондами; ознайомити дітей з історією виникнення книг; викликати бажання стати активними читачами, сприяти розвитку інтересу до читання книжок; розвивати образне мислення; виховувати риси культурного читача.

 

Форма проведення:  подорож

 

Обладнання: малюнок потяга – експреса із зупинками, маршрутний лист, картки із завданнями для роботи в групах, ілюстрації казкових героїв, зразок папірусу, мультимедійна  презентація «Історія виникнення книги», виставка дитячої літератури

 

                                                   Хід заходу

І. Організаційний момент ( в приміщенні класу)

 

ІІ. Мотивація діяльності учнів

 

  1. Бесіда з елементами розповіді
  • Діти, у вас є друзі? Чи раді ви зустрічі з ними?
  • У кожного з нас є друзі. З одними ви граєтесь, з іншими спілкуєтесь. Але є друзі, які приходять до нас, або ми ідемо до них тоді, коли ми захочемо. Вони ніколи не сваряться і завжди створюють хороший настрій. Вони дарують добрі поради, нічого не вимагають від нас. Вони поділяють нашу самотність і заспокоюють нас, коли нам зовсім погано. Треба тільки покликати їх, скільки вони нам відкриють, скільки принесуть радості.
  • І зараз ми вирушимо на нашому експресі на зустріч з цими загадковими друзями. ( Діти стають «ланцюжком» імітуючи потяг, відправляються до шкільної бібліотеки)
  • Чи здогадались ви, про яких друзів ідеться?
  • Так, про книжки. Бо книга – це найкращий друг. Вона ніколи не зрадить, завжди стане у пригоді. І тому ми сьогодні прийшли на зустріч з цими дивовижними друзями.  Але чому сюди?

 

ІІІ. Основна частина заходу

 

Зупинка «Бібліотечна»

Зустріч у шкільній Бібліотеці

  1. Вірш  «Шкільна бібліотека»

 

Тут книги розумні  живуть

У тихій величній світлиці,

А двері широкі відкриті ведуть

До знань золотої скарбниці.

Герої романів, легенд, повістей

У тиші говорять із нами.

В книжках відкриття

Всіх великих людей,

Думки, що хвилюють віками.

Ведуть в невідоме, незнане книжки,

Розрадять, коли вам нелегко,

Для нас зберігає їх довгі роки –

Шкільна бібліотека

 

  1. Виступ шкільного бібліотекаря
  2. Повідомлення групи « Юних бібліографів»
  • «Бібліотека» - слово грецького походження, в перекладі – «бібліо» - книга, «тека» - зберігання, тобто книгосховище, місце для зберігання книг.
  • Вперше в Україні бібліотеки зявились в ІХ столітті при монастирях і церквах. Засновником першої бібліотеки був князь Ярослав Мудрий, який створив бібліотеку при Софійському соборі.
  • Книги – фундамент освіти, бібліотека – основа цього фундаменту.

 З давніх- давен правителі, які прагнули бачити свою державу могутньою, а її народ культурним, освіченим передусім дбали про освіту і бібліотеки.

 

  • В Україні налічується 45 тисяч бібліотек: державних, вузівських, шкільних, районних, відомчих, сільських і 15 млн. читачів у них.

 

  1. Повідомлення бібліотекаря про фонд шкільної бібліотеки і читачів
  2. Поетична хвилинка «Книга – вірний друг»
  1. Дружба з книгою – це свято!

Не було б її у нас

Ми б не знали так багато

Про новий і давній час.

 

  1. Всі ми добре знаємо:

Кращої не маємо

Доброї і вірної подруги малят.

Книгу зрозумілу,

Чесну і сміливу

Всі дівчатка й хлопчики

Хочуть прочитать.

 

  1. Книго, друг ти наш незмінний,

Друг шановний з давніх літ!

Ми побачим всю країну,

Нашу рідну Україну

Ми з тобою пізнаєм світ.

 

  1. Ще найменшенька дитина,

Що не вміє ще читати,

Ледь колисочку покине,

Просить книжку показати.

Книги дружать з дітворою,

Полюби їх у житті –

І улюблені герої будуть друзями в путі.

 

  1. Книги – морська глибина,

Хто в них пірне аж до дна,

Той, хоч і труду мав досить,

Дивнії перли виносить.

 

Зупинка «Бібліокавярня»

(Бібліотечний експрес доставляє дітей до бібліокав’ярні, що розміщена в класній кімнаті. Діти займають місця за трьома столиками для роботи в групах)

  1. Ознайомлення з «Меню» ( види робіт)

 

  1. «Букслем» - рекламна гра «Я прочитав і вам раджу»( по одному представнику з групи рекламують книжку підібрану зазделегідь)

 

  1. «Книжковий джем» (учні перетворюються в гурманів і пригадують героїв книжок, які полюбляли солодощі). Змагання між групами

Завдання для груп (завдання знаходяться в баночках «Джем»)

  • Пригадати і назвати героїв книжок, які вирізнялися своєю щедрістю.
  • Назвати героїв творів, які завжди «виходили з води сухими».
  • Назвати героїв творів, які вирізнялися своєю хоробрістю.
  • Чого ми можемо від них навчитися?

 

  1. Вправа «Сенкан» (білий вірш із п’яти рядків) Робота в групах

Скласти білий вірш про книгу

 

  1. Відеоекскурс «Історія виникнення книги»( перегляд презентації)

 

  1. Вправа «Авторське крісло»

Скласти прислів’я про книгу ( по 2 прислівя від кожної групи)

 

  1. Вправа «Бібліофреш» - бібліографічний огляд книжкових новинок, цікавинок
  • найбільша книжка знаходиться в Державній бібліотеці Німеччини в Берліні. Це гігантський атлас вагою 120 кг.
  • Найменша книга видана 1896 року у Падуї (Італія). Розмір її 16* 11 мм що дорівнює приблизно величині нігтя на великому пальці руки.
  • Незвичайну Біблію можуть побачити відвідувачі Державного мистецтва Грузії. На важких кам’яних плитах рукою стародавнього майстра висічено 20 сюжетів Старого і Нового Завітів. Така Біблія існує в одному примір- нику, її камяні сторінки були знайдені у високогірному селі Цебельда.

 

  1. Гра «Казкове асорті»( діти заплющують очі, учитель прикріплює на спину малюнок казкового героя, учень за допомогою опису учнів відгадує хто він)

 

ІV. Підсумок  заходу

 

  1. Вправа «Незакінчене речення»( для кожної групи по два речення)
  • Місце для зберігання книг - …
  • Перший папір – це  
  • Перша бібліотека в Київській Русі була заснована …
  • Всеукраїнський день бібліотек відзначається …
  • Найбільша бібліотека в Україні – це …
  • Порадить яку книжку почитати 
  1. Вправа «Інтерв’ю»

Книга для мене – це………………………. ( свої міркування діти записують на паперових горнятках)

  1. Метод «Прес»

Книга – найкращий друг

 

  1. «Десерт»
  1. Вірш «Книга – порадник»

Книга – порадник в дні смутку й біди.

Книга і в радощах поруч завжди.

В ній я находжу легенди народу

Вірші й пісні про борців за свободу.

В ній таємниці далеких зірок

Про невідоме багато думок.

Вчить вона грамоти вчить і лічби,

Книгу всім серцем ти полюби …

Я вже чимало дізнався із книг,

Скільки  ж іще я дізнаюся з них!

  1. Пісня «Наші друзі книжки»

Серед книг всім стане нам світліш,

Даші, Маші, Колі, Валі, Каті, Кості,

Тож приходьте , друзі, чим скоріш

Ви до книг приходьте чим скоріше в гості

             Приспів

І тоді хмарки вгорі

Засміються дітворі,

І на полках затанцюють ваші книжки.

Знань струмочок задзвенить,

Ми знання здобудем  вмить,

Бо знання дарують наші друзі книжки.

 

Обіцяєм з книгою дружить,

Щоб побільше ми змогли із них дізнатись

І найкращим другом книзі стать,

І ніколи з нею вже не розлучатись

                  Приспів

 

  1. Подарунок бібліотеці ( учні класу дарують книги шкільній бібліотеці)
  2. Слово таємним відвідувачам «Бібліокав’ярні» (гостям, які були присутні на заході)

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Секарева Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
293
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку