Мета: актуалізувати і розширити знання дітей про життя і творчість видатного українського педагога і письменника; продовжити розвивати в учнів прагнення самостійного творчого сприймання і осмислення навколишнього світу, уміння знаходити в тексті описи, міркування; збагачувати словник ставлення до оточуючих.
Департамент освіти і науки молоді та спорту
Кіровоградської обласної державної адміністрації
Знам’янська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат І – ІІІ ступенів
Інтегрований урок за творами
В. О. Сухомлинського
« Усмішка»
|
Підготувала та провела вчитель початкових класів спеціаліст вищої категорії Щелованова Т. О. |
м. Знам’янка
Мета: актуалізувати і розширити знання дітей про життя і творчість видатного українського педагога і письменника; продовжити розвивати в учнів прагнення самостійного творчого сприймання і осмислення навколишнього світу, уміння знаходити в тексті описи, міркування; збагачувати словник ставлення до оточуючих.
Обладнання: портрет В. О. Сухомлинського , книжка виставка його творів та книг про його життя, вислови В. О. Сухомлинського, малюнки дітей до казок в. О. Сухомлинського.
І. організація класу до уроку, слово вчителя.
Пролунав уже дзвінок,
Починаємо урок.
Всіх до праці закликаю,
Гарно настрою бажаю.
Девіз нашого уроку: «Твори добро, красу і радість».
ІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок учнів про В. О. Сухомлинського.
Гра «Складіть і поясніть».
Відновити крилаті вислови і пояснити їх значення:
Гарні не красиві слова, Якби все на світі було однакове, Рана від слова заживає, проте До сяючої вершини У кожної людини є |
не було б краси. своя співуча пір'їна. а красиві діла. слід глибокий зостається. Веде кам'яна стежина. |
ІІІ. Повідомлення тему уроку.
1.Розповідь бібліотекаря з елементом бесіди про життя і діяльність В. О. Сухомлинського.
Василь Олександрович Сухомлинського – великий педагог і великий письменник.
Прожив Василь Олександрович мало – всього 42 роки ( 1918 – 1970 рр.) Жив недовго, але встиг зробити чимало – написав 48 книжок, 500 статей, 1500 казок і оповідань для дітей. Праці педагога видано 53 – ма мовами світу загальним тиражем понад 15 мільйонів примірників. Найбільш відома його книжка – «Серце віддаю дітям» (видана 30- ма мовами світу, витримала 54 видання). Широко знані його праці: «Народження громадянина», «Павлиська середня школа», «Як виховати справжню людину», «Сто порад учителеві», «Розмова з молодим директором школи», «Книга про любов» та інші.
Безцінним скарбом є казки Василя Олександровича. Глибокопоетичні, коротенькі, дотепні, мудрі, повчальні – вони спонукають нас замислюватися. «З малих років учиться жити так, щоб тобі було добре, приємно, коли робиш добре для людей, і приємно, коли зробив щось погане, негідне» - писав Сухомлинський.
Що було найголовнішим в житті Сухомлинського?
Без роздумів він відповідав: любов до дітей.
У своїх казках він спрямовував дітей до рідного вікна, над яким щебече ластівка, до чистої криниці, що напуває спраглих, до вічної тополі – вічної України. З погляду Білого Каменя,чистого незайманого духу, дивиться автор на різні події та явища, і ми бачимо через його казки таку чисту і світлу людину, чуємо його щирий і добрий голос.
Читаймо казки Василя Сухомлинського – ніжні і мудрі , і вони будуть напувати нас чистою джерельною водою.
2.«Сторінками біографії». Повідомлення дітей.
IV. Опрацювання твору В. О. Сухомлинського “Усмішка».
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пригадайте назви творів В. О. Сухомлинського, які ми читали, і впишіть у кросворд.
Читання «пірамідок» слів.
Іде |
Луг |
Страх |
Дибає |
Ціпок |
Похмурі |
Оволодів |
Повагом |
Запитливо |
Барвистий |
Тремтіла |
Жайворонок |
Почимчикувала |
Затьмарився |
Насторожилась |
Прочитайте.
Гра «Розвідник»
Біле мов…волосся (спіла пшениця).
Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов…(той струмок, що ось – ось помре).
Заясніли кульбабки, мов…(маленькі сонця).
__________ __________ … … .
(вона почимчикувала зеленими луками)
Група І.
Виберіть із «Пісні про усмішку М. Пляцковского рядок, який може бути заголовком твору.
Відповіді дітей.
Підготуйте стислий переказ оповідання.
Група ІІ.
Як по – іншому можна назвати оповідання? Доберіть свої заголовки. Відповіді дітей.
Перекажіть оповідання так, ніби це трапилось з вами.
V. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон».
Контроль, корекція та оцінювання знань.