Бінарне заняття "Процес виробництва комбікормів"

Про матеріал
У методичній розробці пропонується методика бінарного підсумкового заняття з дисциплін «Комбікормове виробництво» та Навчальної практики, варіанти завдань- квестів різноманітних напрямів, які є інноваційною технологією в освітньому процесі Використання таких форм активізує діяльність студентів, має високу результативність у засвоєнні знань та формуванні практичних вмінь і навичок учасників навчально-виховного процесу. Матеріал може бути використаний викладачами при підготовці до занять з різних дисциплін з метою урізноманітнення форм та методів навчання, формування відповідних освітніх компетенцій та підвищення ефективності виховної роботи із здобувачами освіти.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ВСП «МОГИЛІВ – ПОДІЛЬСЬКИЙ ТЕХНОЛОГО - ЕКОНОМІЧНИЙ  ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОЦЕС ВИРОБНИЦТВА КОМБІКОРМІВ

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА БІНАРНОГО ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ З ДИСЦИПЛІН «КОМБІКОРМОВЕ ВИРОБНИЦТВО»,  «I НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА»

 

 

 

2024

 

 

Автор : Кондрук Антоніна Миколаївна – спеціаліст вищої категорії, викладач-         

             методист

             Собчук Ірина Сергіівна – викладач другої категорії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               Розглянуто і схвалено на засіданні

                                                                циклової комісії харчових технологій

                                                               Протокол  № 12 від  02.04.2024 р. 

                                                               Голова циклової комісії

                                                               ______________ Сітнікова Н.О. 

 

 

 

ВСТУП

 

 

Інтеграція України в світовий освітній простір, ефективна реалізація соціально-економічних реформ у даному напрямі та підвищення якості освіти в цілому можливо лише за умови застосування сучасні підходів до організації освітнього процесу викладачами закладів фахової передвищої освіти.

Шляхами виконання поставленого завдання є розробка й удосконалення методичного забезпечення освітнього процесу, впровадження нових освітніх технологій, інтерактивних методів і засобів навчання, в тому числі і дистанційного, використання практичного досвіду провідних викладачів; організація роботи щодо підвищення професійної майстерності та наукової кваліфікації педагогічних працівників і т.п.

Означені завдання можуть бути успішно виконані за умов здійснення раціонального підходу до вибору і реалізації форм і методів навчання (традиційних та інноваційних). До інноваційних форм організації навчання можна віднести, зокрема проведення бінарних занять та впровадження в освітній процес ігрових технологій.

Бінарне заняття – це навчальне заняття, яке об’єднує зміст двох навчальних дисциплін або професійних модулів, це форма інтеграції міждисциплінарних зв’язків. Такі заняття дозволяють інтегрувати знання з різних галузей для вирішення однієї проблеми, дають можливість застосувати одержані знання на практиці.

Метою бінарного заняття є узагальнення і систематизація наявних знань, формування цілісного сприйняття матеріалу, що вивчається. При цьому інтеграція представляє собою об’єднання для одержання якісно нових результатів, які відрізняються від результатів окремого застосування способів, методів і прийомів.

В освітньому процесі інтеграція передбачає органічне сполучення матеріалів окремих дисциплін, зусиль і знань декількох спеціалістів різного профілю в межах одного заняття.

Форма бінарного заняття дозволяє підвищити пізнавальний мотив у тих, хто навчається, тобто сформувати пізнавальну потребу і пізнавальний інтерес до майбутньої професії, а, отже, й до відповідного навчального матеріалу. Цього можна досягти через  впровадження ігрових технологій та створення проблемної ситуації, а саме, через демонстрацію конкуруючих або альтернативних точок зору, через реалізацію теоретичних знань у межах розв’язання практичних задач, через демонстрацію різних наукових поглядів на одну проблему.

Під час планування бінарного заняття необхідно враховувати наступне: -відповідність у тематичному плані і перетин близьких за змістом тем двох різних навчальних дисциплін;

-тема, що вибрана для бінарного заняття, має бути змістовно наповнена з позиції суміжних навчальних дисциплін;

-у плані проведення заняття необхідно розкрити зміст компетентностей і компетенцій, які передбачається формувати на занятті, та їхніх елементів, тобто знань, умінь і навичок, які їх визначають, з позиції кожної навчальної дисципліни;

-особистісні відносини або точки зору педагогічних працівників не повинні мати і демонструвати елементи суперництва чи конкуренції, а саме заняття не повинно слугувати місцем для з’ясовування позицій першості;

-підготовка до бінарного заняття вимагає більших затрат часу, який витрачається на сумісну підготовку викладачів, а також здобувачів освіти.

         Основними етапами безпосередньої підготовки бінарного заняття є такі: педагогічна і методична підготовка (підбір методів, прийомів, засобів, технологій); робота з літературними джерелами з метою розгляду і врахування і використання результатів нових фундаментальних психолого-педагогічних досліджень; організаційна підготовка, тобто узгодження проведення бінарного заняття, розкладу занять, аудиторії, груп; складання плану проведення заняття.

        Під час проведення бінарного заняття педагогічна діяльність викладачів м спрямована на реалізацію педагогічної мети і завдань заняття. При цьому мета має бути загальною для суміжних навчальних дисциплін і напрямків діяльності здобувачів освіти.

        Компетентності й компетенції, що формуються, та їхні елементи (знання, уміння, навички) необхідно детально розкривати в ході заняття з позиції кожної навчальної дисципліни та напрямку діяльності.

       Викладання є творчим процесом, а коли об’єднуються дві творчі людини, то змістовність і результативність проведеного можуть зрости багаторазово. Викладачі і практичні працівники, які беруть участь у проведенні бінарного заняття, мають цілеспрямовано добиватися досягнення поставленої мети і завдань, додержуючись виділеного часу, а наприкінці бінарного заняття зробити висновки й оцінити результати навчальної роботи здобувачів освіти.      

         Ефективна реалізація можливостей бінарного заняття потребує виконання безпосередньо на занятті кількох умов. На початку заняття необхідно створити атмосферу нестандартності того, що відбувається. Ця умова пов’язана з підготовкою здобувачів освіти до інтенсивної навчально-пізнавальної діяльності для досягнення педагогічної мети і завдань. Тобто доцільно створити проблемну ситуацію, на базі якої сформулювати проблемну пізнавальну  задачу.

      Крім того, необхідно залучати до роботи на занятті як можна більше студентів, наприклад, доцільно використовувати  елементи ігрових технологій.

     Однією із інноваційних ігрових технологій навчання, яка вчить знаходити необхідну інформацію, аналізувати та систематизувати її, вирішувати поставлені завдання, часто проходячи послідовно певний маршрут (або виконуючи певні елементи єдиного сюжету) є гра-КВЕСТ.

 Освітній квест — це iнтелектуально-динамiчна грa, яка полягає у проходженні командою вказаного мaршруту за умови виконання спеціальних завдань. У процесі проходження квeсту грaвці пoслідовно викoнують усі завдання.

Квест є не лише формою навчання, а й містить потужний вихoвний потенціал. Участь у командних квeстах сприяє соціалiзації здобувачів освіти та формує комунікативну компетентність , уміння працювати в команді. Квест дає змогу всім учасникам оцінити та правильно розставити пріоритeти під час взаємодії, адже авторитетним стає той член команди, який влaсним розумом, логікою та лідерством веде команду до перемoги.

Для викладача, який організовує квест, головною метою є навчальна. Для здобувачів освіти вона приховується за iгровою. Що виразнішою у квесті для гравців є ігрова сторона і що більший eфект забезпечується, то більше ця гра відповідає віковим особливостям  і краще сприяє навчанню.

У сучасній педагогіці нaйчастіше використовують такі види квестів:

  • лінійний — завдaння потрібно розв’язувати одне за одним; гравці рухаються за зaздалегідь спланованим маршрутом;
  • штурмовий — грaвці отримують завдання, підказки до його виконання, але спосіб розв’язaння та маршрут обирають самостійно;
  • коловий — мaршрут має колову структуру. У цьому виді квесту беруть участь, як прaвило, кілька команд, що стартують із різних позицій і рухаються до фiнішу кожна за власним маршруто

      З огляду на віковi особливості студентів у коледжі  та досвід викладання спеціальних дисциплін  свідчить , що найдоцільнішою формою проведення  квесту є –лінійні квести.

Вони можуть містити різні завдання:

-         інтелектуальнi — ребуси, головоломки, загадки, шифрування;

-         творчі   написання ЕСЕ, розробка проєктів та схем  тощо.

Основними критeріями вдaлого квесту є насамперед його безпечність для учасників, оригінальність, логічність, цілісність, відповідність запланованому сюжету, створення атмoсфери повного занурення в гру. 

Якісний квест має бути побудований на кoмунікаційній взаємодії між гравцями.  За відсутності злагодженої взаємодії нeможливо дoсягти поставленої мети.  Натомість спілкування, обговорення мoжливих вaріантів дій стає хорошим засобом для згуртування грaвців.

 

 

 

Упровадження квесту дозволяє:

·активізувати розумову діяльність шляхом створення спеціальних умов для виконання завдань, які потребують достатніх знань і вмінь;

                  ·  формувати стійкий інтерес студентів до дисципліни;

        ·активізувати сприйняття матеріалу засобами наочності (реальних предметів, макетів, моделей, зображень кінофрагментів, фотографій, малюнків, умовних графічних знаків, символіки);

        ·поєднати новітні та традиційні дидактичні засоби навчання;

        ·  розвинути універсальні форми розумової діяльності в контексті навчання інформатики (аналіз, синтез, індукція, порівняння, систематизація тощо).

Переваги застосування квесту:

·  дозволяє учасникам освітнього процесу пізнати одне одного в умовах необхідності прийняття швидких рішень;

·  виявляє приховані якості особистості, потенційних лідерів, інтелектуалів, логістів, які вміють прорахувати на декілька ходів уперед;

·  розвиває логічне мислення, інтуїцію, уміння швидко знаходити вихід із складної ситуації, знайти спільну мову з різними людьми;

·  дозволяє  краще ознайомитися з темою, бо всі сценарії носять тематичний характер;

· швидка актуалізація інформації;

·   ігрові етапи дозволяють спільно пережити емоційні сплески, що психологічно зближує, викликають масу позитивних емоцій і радісних спогадів, сприяють розвитку комунікабельності;

·  інтелектуальні етапи розвивають ерудицію і виявляють спритність.

 

 

Дисципліни:   Комбікормове виробництво, Навчальна практика

Тема заняття: Проце виробництва комбікормів

Вид заняття: бінарне  інтегроване заняття

Група: ТЗ 73/9-21, ТЗ 734/9-21,

Мета заняття:

Навчальна:

▪формувати вміння й навички  здобувачів освіти  самостійно систематизувати та поглиблювати знання, використовувати їх у практичній діяльності.

Розвиваюча:

продовжити формувати єдину систему знань;

▪розвивати науково- пізнавальну активність студентів, творче мислення;

▪розвивати вміння аналізувати отриманні результати, систематизувати, узагальнювати, робити               висновки про результативність виробничих завдань;

▪розвивати логічне і критичне мислення, здатність працювати в команді, впевненість в собі, стиль публічного виступу,здатність концентруватися на суті проблеми.

Виховна:

сприяти розвитку інтересу до обраної професії;

виховувати у студентів самостійність, відчуття відповідальності за отриманий результат;

формувати навики прийняття управлінських рішень, ділового спілкування, креативну компетентність.


 

ПЛАН  ГРИ:

 

Вступна частина……………………………………………………………10 хв.

      · Представлення журі та учасників  квесту.

      · Перегляд відео-презентаційного матеріалу  та ознайомлення

        з правилами квесту.

Основна частина……………………………………………………………30хв.

      · Проходження командами завдань квесту

     · Презентація учасниками творчих завдань (домашнє завдання).

Заключна частина …………………………………………………………10хв.

     · Оголошення результатів квесту.

     · Нагородження переможців квесту.

     

 

 

 

 

 

 

Перший етап-адаптація. Це момент, коли студенти зі свого повсякденного

                        життя переходить в режим гри. Завдання на цьому етапі краще  

                      підібрати нескладні, щоб здобувачі  освіти потрапили  в 

                      ситуацію особистісного успіху і відчули смак легкої перемоги.

 

C:\Users\User\Desktop\images.jpg

 

Знайдіть одну вірну відповідь.

 

 

Другий  етап- зав’язка. Події  стають динамічними, а завдання 

                                           складнішими. Учасники  повинні активно діяти. Дуже важливо, щоб завдання були різноманітні, невеликі по часу.

браз             

C:\Users\User\Desktop\001.jpg

Встановіть логічний зв'язок між термінами

https://learningapps.org/display?v=p9wfztqst23

Створено за допомогою  платформи

 

Третій  етап- це кульмінація. Найскладніші завдання , найвищий темп   у       

                        розвитку гри. Саме в цей момент може ввімкнутися будильник, самознищення скарбів, прозвучати звукове сповіщення і т.п.

 

 

Потрібно  обрати   одну вірну відповідь. Виграє той, хто набере 

                                             найбільшу суму.

 

 

Впишіть слова у рядки та знайдіть ключове слово

https://learningapps.org/display?v=p6ydjpvu523

Створено за допомогою  платформи  

Останній етап-фінал. Він повинен бути чітко спланований. Інакше всі

                                       старання будуть марними.

Перемога повинна бути  максимально ефектною!

 

  

Використовуючи презентаційний матеріал (5-8 слайдів) доведіть доцільність виробництва вибраного способу виробництва комбікормів.

 

 

 

     Дана методична розробка інтегрованого бінарного заняття-квесту поєднує в собі навчальну мету з дисципліни «Комбікормове виробництво» та ї практики, а також творчий розвиток студентів.

     Навчальна мета квесту: розвиток уваги, спостережливості, вмінь шукати  й аналізувати інформацію, підвищення загального рівня розвитку, пам'яті, розвиток умінь застосовувати знання на практиці.

    Проведення квесту сприяє не тільки формуванню в студентів необхідних компетенцій, актуалізації наявних знань з тем дисципліни, а й формуванню  інтелектуально-розвиненої, творчої особистості, що володіє системою знань та умінь.

розроблену для студентів спеціальності  181 Харчові технології

ОПП „Зберігання і переробка зерна”

викладачами ВСП «Могилів-Подільський технолого-економічний  фаховий коледж  ВНАУ» Кондрук А.М., Собчук І.С.

 

        Динаміка розвитку сучасного виробництва та нові економічні умови господарювання потребують формування у майбутніх фахівців навичок системного аналізу техніко-економічних проблем, уміння самостійно знаходити інженерні й  управлінські рішення, демонструвати достатньо високий рівень професіоналізму. Тому, компетентісний  підхід у сучасній освіті  є одним із найважливіших напрямів підготовки всебічно-розвинених фахівців.

         В методичній розробці бінарного заняття з дисциплін «Комбікормове виробництво» та  Навчальної практики  на тему «Процес виробництва комбікормів»,  розроблену викладачами Кондрук А.М., Собчук І.С. подано  основні теоретичні поняття, рекомендації  та  методику проведення  інтерактивної  гри -квесту.

        Мета даного заняття – підвищення рівня професійної підготовки та майстерності майбутніх фахівців; формування компетенцій щодо професійного вирішення фахових завдань; стимулювання творчого самовдосконалення здобувачів освіти, створення умов  мотиваційного практичного застосування їх знань, навичок та вмінь і надати можливість  побачити результативність своєї роботи.                                        

       Комбі-квест містить інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у грі-змаганні, стимулює інтерес здобувачів освіти, забезпечує  активність  і залучення всіх учасників до навчання та активного виконання завдань, згуртовує колектив, а використання мережі Інтернет сприяє створенню мотивації навчальної діяльності з урахуванням вікових та особистісних особливостей студентів, розвитку критичного мислення, реалізації міждисциплінарних зв’язків на основі мобільності будь-яких педагогічних дій.

        Матеріал даної методичної  розробки  може бути використаний викладачами  при підготовці до  занять з різних дисциплін з метою урізноманітнення форм та методів навчання, формування відповідних освітніх компетенцій  та  підвищення ефективності виховної роботи із здобувачами освіти.

                      Рецензент    ________Соляр Л.В., викладач вищої категорії,

                                                         методист  коледжу.

 

 

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Коберник О.М., Терещук А.І. та інші)
Додано
29 травня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку