Бінарний міжпредметний урок з зарубіжної літератури та християнської етики

Про матеріал

Тема уроку.Пошана і любов до батьків. П'ята заповідьЗакону Божого

Мета уроку.

Освітня: поглиблене вивчення четвертоїї Заповіді з Декалогу;

Виховна: сприяти вихованню в учнів поваги до батьків, старших людей, до Божого Слова;

Розвиваюча: розвивати вміння самостійно мислити, робити висновки, аналізувати.

Тип уроку: Бінарний міжпредметний урок з християнської етики та зарубіжної літератури

Перегляд файлу

 

Тема    уроку.Пошана  і  любов  до  батьків. П’ята заповідьЗакону Божого

Мета  уроку.

Освітня: поглиблене вивчення четвертоїї  Заповіді з Декалогу;

Виховна: сприяти вихованню в учнів поваги до батьків, старших людей, до Божого Слова;

Розвиваюча: розвивати вміння самостійно мислити, робити висновки, аналізувати.

Тип уроку: Бінарний міжпредметний урок з християнської етики та зарубіжної літератури

Епіграф уроку:                                            «Діти, слухайтеся в Господі батьків ваших,

                                       бо це Господеві приємно.»

                                                                                                           (Апостол Павло)

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів до уроку

Благослови нас ,добрий Боже

Благослови, Пречиста Мати

Хай ваша ласка нам поможе,

Щасливо всім урок почати

                                       (молитва «Отче наш»)

 

2.Психологічне налаштування на успішну роботу на уроці

Творче налаштування

 

Я -дитина Божа

Я – творіння вищого розуму

Я – особистість творча

Я –думаю, аналізую

Я – хочу наслідувати Бога

Я - буду виконувати Його Заповіді.               (3хв)

 

 

  1. Девіз уроку:

Діяти – активно,

Думати – оперативно,

Сперечатись- доказово,

Творчо мислити – обов’язково.

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності

  • «Торбинка запитань»

1.Що таке Заповіді Божі?

2.Що знаємо про Заповіді Божі?

3.Що таке гріх?

 

4.Між ким регулюють відносини З.Б.?

5. Для чого Господь дав людям З.Б.                                  (3хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчителі:

Батьки і діти — це любов і сльози,Оксана Романівна
Це вічне щастя і одвічний біль.
Це сонце і тепло, сніги й морози,
Мед на вуста й на вічні рани сіль.


Як на троянді — колючки і квіти,              Я
Так і вжитті є радість і печаль

Любіть своїх батьків,  шануйте діти

Для цього Бог і Заповідь нам дав.                             1хв

 

Вчитель1:

Дорогі діти , живучи тут на Землі ми малюємо картину свого життя, так, як художник. Художнику у написанні картини необхідно творче начало, тобто талант,і велике терпіння. Часто виходить не те, що маємо в уяві, тоді художнику доводиться витирати, змінювати, щось додавати. Так само до картини подібне наше життя, воно  складається з певних фрагментів, які ми створюємо самі. І наскільки досконалим у Божих очах буде виглядати наше життя , залежить від наших стосунків зі своїми ближніми. А найперші ближні для кожної людини – її рідні, родина, сім’я.Від якості сім’і буде залежати міцність держави. Бо саме у родині ми вчимося любити один одного, поважати , допомагати та виявляти послух.

Вчитель2 Син, неслухняний в батьківському домі, ніде не буде слухняним, поступливим - ні в суспільстві, ні на роботі, ні в особистому житті. Ніколи не стане великою, благородною людиною той, хто ще з малечку не вмів бути хорошим сином, ніжною, доброю донькою.   2хв

Пропоную вам визначити, про що буде  наша сьогоднішня  тему уроку  вправою   «Хмара слів»   (2хв.)

  • «Шануй батька і матір свою , добре тобі буде і довго проживеш на землі» (І тобі довго свою на шануй матір землі буде батька проживеш добре й )

ІY.Повідомлення теми уроку.

(запис у зошитах)(звучить пісня «Шануй свого батька і матір свою- це перша заповідь з обітницею»

– Про що говорить п’ята заповідь?. 

Якщо є така заповідь, значить Богу дуже важливі гармонійні  та правильні стосунки у сім’ї. Крім того, це єдина заповідь, у якій є обітниця довголіття.

 

 Вчитель22«Ромашка блума»      (5хв)

Усе найкраще, що є на землі, починається з родини. Без неї, як без природи, людство обійтися не може. Мамина ласка, бабусина доброта, дідусева мудрість, тепло хатнього затишку у колі рідних на все життя залишають глибокий слід у душі та серці кожної дитини.

Вчитель1Сімейні цінності – це те, що дійсно важливе, цінне, шановане усіма членами родини. Для більшості з нас сімейні цінності однакові: любов, батьківство, вірність, довіра, зв'язок з предками, будинок. Саме про сімейні цінності йде мова у романі Барбари Космовської, з творчістю якої ми вже познайомилися.

Вчитель2. Популярна польська письменниця Барбара Космовська зізнається, що пише для непростої аудиторії - підлітків. Із молоддю письменниця намагається бути максимально щирою, а тому не боїться на сторінках своїх книжок говорити про складні та болючі речі - розлучення батьків, смерть близької людини, анорексію, першу закоханість, проблеми з алкоголем, бідність тощо. Авторка впевнена, що розуміння світу підлітків, пам’ять про власну молодість та власні помилки - це той спільний «простір», що зближує письменника та юних читачів. Головне, впевнена Барбара Космовська, щоб у підлітковій літературі не було фальші та надмірного моралізаторства. «Пам’ятати про свого читача, незалежно від його віку, - це, на мою думку, є обов’язком автора і звичайною, якщо хочете, чемністю. Якщо ми починаємо діалог, то, звичайно, хочемо, щоб нас зрозуміли. Я завжди намагаюся про це пам’ятати, хоча це не завжди легко. Щоб зацікавити молоду людину світом, до якого я, з огляду на мій вік, давно не належу, треба докласти зусиль і ґрунтовно ознайомитися із цією «іншою планетою». Самого факту, що всі ми колись були молодими, не досить. Змінилася мова, система цінностей, підхід до багатьох речей. Але сама молодь не змінилася. Підлітки так само вразливі, як і раніше, і так само потребують чесності. Якщо про це пам’ятати, то значно легше написати роман, у якому не буде фальші. Ба більше, така книжка може стати чудовою нагодою, аби розпочати діалог. Вона може призвести до того, що стіну між поколіннями вдасться бодай у якихось місцях пробити, допоможе усвідомити, що перед багатьма справами ми, які стоїмо по різні боки цієї стіни, є однаково безпорадними».

Чи можна родину, в якій зростає головна героїня книжок «Буба» Барбари Космовської, вважати щасливою родиною? Що заважає нам це стверджувати? Наведіть аргументи методом «РОМАШКА БЛУМА» (Зовні, здається, що родина Буби це взірцева сім ’я - успішні батьки, дівчинка навчається в престижному ліцеї, разом з ними проживає дідусь, старша донька заміжня, має маленького синочка й незабаром має стати матір’ю вдруге, в гості приїздить бабуся. Тобто все як має бути. Проте справжньою родиною їх назвати не можна. Ці люди живуть «поряд», але не «разом». Кожен з них занадто зайнятий собою, щоб помічати поряд близьку людину й дарувати їй любов і розуміння. Егоїзм, байдужість, кар’єризм заважають їм зблизитися. Ці люди не чують і не хочуть почути одне одного. Найбільше від цього страждає шістнадцятилітня Буба, самотня й неприкаяна, яку залишили сам на сам з її підлітковими проблемами.

Використання стратегії «Ромашка Блума» під час вивчення художнього твору Б.Космовської «Буба»

1.Прості запитання

  • Де відбувається подія роману?
  • Що відбувається в сім’ї Буби?

2.Уточнюючі запитання

  • Які почуття викликав у вас роман?
  • Що уявляли ви собі, коли читали останні рядки роману?

3.Пояснюючі запитання

  • -Чи потрапляли ви (ваші рідні) в тяжкі ситуації-непорозуміння між батьками та дітьми? Як ви діяли?

4.Творчі запитання (завдання)

  • Яка проблема порушується в романі?
  • Дослідіть, чи достатньо логічною є кінцівка роману? Чи закінчується роман так, як ви очікували?

5.Оцінюючі запитання

  • Які сімейні цінності порушуються в романі?
  • Чи правильні вчинки Буби щодо своїх батьків?

6.Практичні запитання

  • Якби ви були на місці Буби, як би вчинили? 
  • Як і де ви можете використати життєвий досвід головної героїні роману? 

        Вчитель:  Послух –головний обов’язок дітей  щодо своїх батьків.   Діти послушні тоді,  коли вони  чинять , як угодно Богові , у страсі Господньому. А слухати батьків діти повинні тому, що вони подарували їм життя, турботу, виховання.

  Бог хоче у дітях бачити не тільки зовнішній послух, а й внутрішній, сердечний. Ця Заповідь  з обітницею – ті хто виконуватиме її  -буде щасливим та довголітнім на землі.

Порушує цю заповідь і той, хто самовільно залишає батьківську оселю без будь-якої на те необхідності.

Вчитель: Діти, а у якій притчі говориться про не послух до батьків, про самовільне залишення батьківської оселі.

Так це притча про «Блудного сина» (демонстрація картини Рембранта)

Ця притча є прототипом до роману ,  у якомуБуба  виявляє послух своїм батькам

Обговорення притчі.

1.Чому виник конфлікт  між молодшим сином та батьком?(гордість)

2.Чи правильно вимагати від батька половину майна?

3.Чи порушив молодший син 4 З.Б.?

4. Чи правильно вчинив батько, віддавши синові половину майна?

 Четверта заповідь Божа будує відносини в родині між батьками і дітьми.

Цінність притчі у тому, що вона показує  всепрощаючу любов  батьків до дітей, Щоб діти не робили, вони завжди будуть улюбленими дітьми для своїх батьків. Головне, щоб діти це цінували. .

  • Робота в групахМетод «ФІШБОУН»(на скелеті риби вказуємо причини конфлікту та наслідки, робимо висновки)         (5хв)

                                 (доповіді учнів)

 

Вчитель: Батьки подарували нам життя і в цьому житті , вони є нашими опікунами, яка їх роль у житті дитини?

Робота в групах.(метод « Гронування»)                     (7хв)

Роль батька  І ГРУПАРОЛЬ МАТЕРІ-ІІ ГРУПА (в романі)

Вчитель2 авторка  «провальних» романів,

  • вдягається по-підлітковому,
  •  займається фітнесом,
  • намагається помолодшати,
  • материн контакт із донькою зводиться до нечастих візитів до Бубиної кімнати та істеричних розмов.

Батько-голова, опікун, годувальник

Родини.Він формує розум, волю,

характер дитини, це символ авторитету

найвища інстанція мудрості, досвіду.

Батько вчить дисципліни і послуху.

(добрий приклад батька-оповідання про День Батька;

поганий приклад про батька, який не молився)

Вчитель: Найкращий метод виховання –це дати дитині добру матір» .Мати перша пише на серці дитини.

--Материнська любов(з 6 до 15 місяця життя дитина прагне любові , як грудного молока.

 

КОЛО  ВЕНА.(вступ до кола)             (5 хв)

ДІТИ (в романі):

БУБА:

  1. старанно вчить уроки,
  2.  чемна,
  3. слухняна,
  4.  має зразкового бой-френда,
  5. переймається клопотами сестри,
  6. виграє на чемпіонаті з бриджу.

БАТЬКИ (в романі):

Мама:

  • авторка  «провальних» романів,
  • постійно впадає в певні крайнощі,
  • невпинно пише,
  • вдягається по-підлітковому й фанатично займається фітнесом,
  • намагається помолодшати,
  • переймається модними релігійними віяннями..

Батько:

  • не здатен сам вибрати собі одяг на роботу,
  •  Бубу він помічає частіше, але здебільшого їхні розмови короткотривалі,
  • Батько надто зайняті собою та своєю кар’єрою.

 

1.діти;   2.батьки  3.спільне(сімейні цінності)  

Я -------Сім’я — це духовний і соціальний простір, у якому народжуються й ростуть діти, у якому дружно живуть різні покоління, розуміючи одне одного та допомагаючи одне одному. Дорослі піклуються про дітей, а діти, коли дорослішають, починають відповідати за своїх уже літніх батьків, стареньких бабусь і дідусів.

 

 

Вчитель1 основний обов’язок дітей – це шанувати батьків.Порушенням П'ятої заповіді є грубе відношення до батьків, докори, лихослів'я їх,  помилковий сором за бідність, чи неосвіченість і простоту батьків, насмішки над ними, засудження їх перед іншими людьми, розповіді про їх помилки і недосконалість. Біблія наводить повчальний приклад покарання Хама, який посміявся над своїм батьком Ноєм, засудив його поведінку і розголосив все, що  трапилося з отцем. Слово «хамство» стало з того часу прозивним для означення надзвичайної безкультурності і безсовісності. Особливо тяжким прикладом хамства по відношенню до батьків є сперечання, сварки, а іноді і безцеремонна лайка дітей з батьками. Не можна звертатися до отця або матері такими словами, як «предки», «старі», «пахани», адже ще 50 років тому в українському народі існувала традиція звертатися до батька й матери не інакше як на «Ви».

Неприпустимо доводити своїх батьків до роздратування та гніву, бо ж Святе Письмо говорить, що «прокляття батька чи матері є жахливим нещастям», і, навпаки,  народна мудрість говорить, що молитва матері з «води витягне та від вогню врятує», а благословення батька зміцнює домівки синів.

 

 

  • А як ви розумієте слово «шанувати»
  • «шанувати батьків» (Дерево рішень) ( 3хв)

-оточувати їх любов’ю;

-Піклуватися про батьків;

-проявляти повагу;

-поводитися з ними пристойно;

-слухатися; не сперечатися;

-піклуватися;

Вчитель1  Діти повинні:

  • гарно вчитися,
  • старанно виконувати прохання батьків,
  • переживати за долю рідних,
  • наполегливо займатися улюбленим заінтересуванням

Вчитель: Діти 4 Заповідь Божа складена з двох ниточок: перша-це діти, друга –це батьки, вони між собою тісно переплетені. Для гармонійних відносин потрібно відчувати один одного.

Вчитель2 (за романом)

     МЕТОД «МІКРОФОН»  (І група-батьки/ ІІ група-діти ---Я)

Дорогі учні, скажіть, якими повинні бути батьки, щоб вам, дітям, з ними було добре, щоб ви були щасливі? (Відповіді учнів).

  1. Батьки повинні любити своїх дітей.
  2. Любов батьків до дітей перш за все повинна вияв­лятися у батьківській турботі про те, щоб годувати і гідно утримувати своїх дітей.
  3. Батьки повинні бути для дітей добрим прикла­дом.

Шановні батьки, скажіть, якими повинні бутидіти, щоб ви були щасливі?

Y.Закріплення

Створення « БУКТРЕЙЛЕРІВ»  1. (за романом). (3 ХВ)

                                                     2.(по З.Б.)  , презентація робіт-                      (5хв)

 

YІ. Підсумок уроку:

 Гра «Ваза з камінцями»  ---Я

Діти  кидають у воду камінчики. Вода –це Боже милосердя. Камінці –це гріх. Втопіть у воді свої гріхи,які робили ви по відношенні до своїх батьків і хай Господь простить ваші гріхи

 

Гра «Ваза з камінцями»

Ми зберем оці прохання -----------О.Р.

Всі дитячі побажання

Бог  про це усе вже знає,

І гріхи ваші прощає.

Ну а вас я всіх благаю

Ви у школі гарно вчіться

 

А у дома не лініться   --------------Я

Батьків своїх ви шануйте

Батькам своїм помагайте

У біді їх не лишайте

Нехай тішуться вони вами,

А Бог своїми діточками.                     (3хв)

 

 

 

 

doc
Додано
10 березня 2021
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку