Тема уроку: "Симетрія в природі та мистецтві"
Мета уроку:
1. Біологія: Ознайомити учнів із поняттям симетрії в живих організмах, вивчити її види та значення.
2. Мистецтво: Дослідити використання симетрії в мистецтві, зокрема у живописі та архітектурі.
Обладнання:
• Презентація з прикладами симетрії в природі та мистецтві.
• Зразки картин та архітектурних об'єктів, що демонструють симетрію.
• Роздатковий матеріал (схеми симетрії, таблиці).
• Матеріали для практичного завдання (папір, фарби, пензлики, ножиці).
Хід уроку:
1. Вступна частина:
• Вітання та оголошення теми уроку.
• Мотивація: обговорення, чому симетрія важлива і цікава як у природі, так і в мистецтві.
2. Актуалізація знань:
• Біологія: Учитель біології пояснює поняття симетрії, її види (двобічна, радіальна, асиметрія). Приклади симетрії в тваринному та рослинному світі (метелики, квіти, людина).
• Мистецтво: Учитель мистецтва демонструє приклади симетрії в мистецтві (наприклад, симетрія в класичній архітектурі, у картинах Леонардо да Вінчі).
3. Основна частина:
• Біологія: Розгляд функціональної ролі симетрії у живих організмах. Чому еволюція призвела до появи симетричних форм? (Учні наводять приклади симетрії у природі і обговорюють їх функції).
• Мистецтво: Аналіз різних мистецьких творів, де використана симетрія. Обговорення того, як художники і архітектори використовували симетрію для створення гармонії та естетики.
4. Практична робота:
• Учні поділяються на групи та виконують завдання: створити власний мистецький твір, використовуючи принципи симетрії. Можна використовувати малювання або колажі, вирізання фігур із паперу тощо.
5. Підсумок уроку:
• Презентація робіт учнів. Коротке обговорення, що вдалося, а що можна вдосконалити.
• Висновок: узагальнення знань про симетрію, її значення в природі та мистецтві.
• Домашнє завдання: знайти приклади симетрії у своєму оточенні (природі чи архітектурі) та підготувати коротку доповідь.