БІНАРНИЙ УРОК – ЕКСКУРС У МИНУЛЕ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА МАТЕМАТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСУ «ДЕ КОЗАК, ТАМ І СЛАВА»

Про матеріал
МЕТА: Українська мова :поглибити та узагальнити знання учнів про лексику та семантику слів; формувати загальнопізнавальні вміння виділяти основне у реченні, формувати вміння з ключових понять скласти опис ;розвивати творчі вміння побудови речень і зв’язних висловлювань; виховувати лю-бов до історії свого народу , почуття поваги до рідного краю. формування позиції взаємодії;виховувати повагу до українських козаків - захисників рідної землі. Математика: повторити правила множення та ділення дробів, знаходження; значення дробу від числа; узагальнити і систематизувати знання, уміння; відпрацювати навики розв’язування задач на множення та ділення звичайних дробів та мішаних чисел при розв’язуванні прикладів і задач.
Перегляд файлу

БІНАРНИЙ УРОК – ЕКСКУРС У МИНУЛЕ

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА МАТЕМАТИКИ

ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСУ

«ДЕ КОЗАК, ТАМ І СЛАВА»

МЕТА:

Українська мова :поглибити  та узагальнити знання учнів про лексику та семантику слів; формувати загальнопізнавальні  вміння виділяти основне у  реченні,  формувати вміння з ключових понять скласти опис ;розвивати творчі вміння побудови речень і зв’язних висловлювань; виховувати любов до історії свого народу , почуття поваги до рідного краю. формування позиції взаємодії;виховувати повагу до українських ко­заків - захисників рідної землі.

    Математика: повторити  правила множення та ділення дробів, знаходження           

    значення дробу від числа; узагальнити і систематизувати знання, уміння; від-

    працювати навики розв’язування  задач на множення та ділення  звичайних   

    дробів та мішаних чисел при розв’язуванні прикладів|зразків| і задач.

ТИП УРОКУ: урок узагальнення і систематизації знань.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедіа, презентація, авторський індивідуальний зошит, ілюстрації, козацькі обладунки.

 

ХІД УРОКУ

 

1 ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вчитель1: Доброго дня, дні . Сьогодні у нас буде дуже цікавий урок. Одночасно проведемо урок ми : ________________, вчитель української мови

 Вчитель2: ________________________ , вчитель математики.

А форма уроку у нас буде урок - екскурс у минуле. І ми з вами будемо говорити про….(слайд 1)

(чути звуки  козацького маршу)(слайд 2)

Вчитель1:Ви напевно здогадалися, мова піде про козаків.  Скажіть, а що допомагало козакам  відстоювати свою честь і славу? (так козацький дух)

(під звуки козацької пісні релаксійна хвилинка) (слайд 3)

А щоб налаштуватися на плідну роботу , давайте, закриємо очі, вдихнемо на повні груди, подумки побажаємо собі і однокласникам успіхів , і повільно видихнемо. Молодці.

2 АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 Вчитель1Сьогодні на уроці вам знадобляться знання української мови з таких тем, як : лексикологія, види лексики, та вміння грамотно і образно висловлювати свої думки.

Вчитель2 А з математики вам потрібно згадати дії над звичайними дробами, а саме множення і ділення звичайних дробів, знаходження дробу від числа.

Вчитель1 А щоб  визначити тему сьогоднішнього уроку , вам потрібно вирішити наступне завдання. Ви , напевно, знаєте, що козаки були спритними та відважними .

Вчитель2 Тож і ви покажіть свої здібності з усного рахунку, а кожна відповідь  позначає певну букву, правильно вирішивши приклади, дізнаєтесь тему сьогоднішнього уроку. )(слайд 4)

(діти вирішують приклади і записують на дошку букву)

3 УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Вчитель1 Тож визначили, що тема нашого уроку «Де козак, там і слава». А працювати сьогодні будете в авторських зошитах і отримаєте   дві оцінки як з української мови, так і з математики. Запишіть тему сьогоднішнього уроку у зошит.

Вчитель2 Діти,сьогодні ми з вами зануримося у минуле , і більш детально дізнаємося про побут і життя козаків. Адже ми з вами - нащадки козацького роду.

Вчитель1 Діти, хто такі козаки?

(відповіді дітей 2-3)

Складіть,будь ласка , сенкан до слова козак.

(грає музика, козацька пісня)

(козак

Вільний, хоробрий, відважний

Захищає, боронить

Мужній воїн

Гордість)

(перевірили)

Вчитель1 козаки, як відомо, жили на Січі, де мали свої порядки і закони.

Вони вміли влучно стріляти , бо могли правильно вирішувати математичні приклади.

Вчитель2 Тож давайте перевіримо чи справжні ви нащадки козаків, чи вмієте рахувати? Давайте згадаємо правила множення і ділення звичайних дробів. А відповідатиме той, у кого в руках опиниться булава - знак козацької влади.)(слайд 5)

 

1. Щоб помножити дріб на дріб, треба …

2. Числа при діленні називаються …

3. Взаємно оберненими числами називають числа …

4. Щоб поділити дріб на дріб, треба …

5. Щоб поділити мішані числа, треба…

6. Якщо даний дріб правильний, то обернений до нього дріб буде…

7. Якщо даний дріб неправильний, то обернений до нього дріб буде…

8. Чи існує число, для якого немає оберненого числа?

Добре згадали , тому давайте вирішимо декілька завдань (слайд 6)

(діти вирішують завдання квіточки, грає музика)

Молодці, давайте перевіримо, І-варіант перевіряє множення, ІІ варіант- ділення

(відповіді на слайді 7 )

Вчитель1 Козаки жили  за суворим порядком і статутами. Кожен козак  мав відмінну рису, тому й прізвище давали відповідне.

Із ряду запропонованих прізвищ, підкресліть козацькі . Складіть з одним із них речення . (слайд 8)

Сухий, Легкоступ, Коваленко, Біловус, Чуб, Шульженко, Гончаренко, Мамай, Ковальчук, Власенко, Лелека, Рябко, Свистун, Неїжборщ.

(перевірили прізвища, пояснили чому так могли назвать, перевірили речення)

Вчитель2 Ми вже говорили, що козаки – це сильний, дужий народ, бо мали вони 

гарну фізичну підготовку. Бо загартовували своє здоров`я. Але це був також і 

веселий народ, який любив різноманітні ігри та забави.

Вчитель1 Пропоную й вам відпочити, набратися сил і запрошую всіх на козацьку зарядку! (слайд9)

Козацька розминка

Раз - два - голова,

Щоб трималася на в’язах

Ми тренуємо всі м’язи

Три - чотири, руки в ділі -

Раз кулак, два кулак -

Бий сильніше козак.

Щоб триматись на коні,

Треба ноги нам міцні,

Сильні ноги, дужі ноги -

Не злякаються дороги.

Підемо разом в присядку

Добра це для нас зарядка.

Вчитель1 Добре молодці, сідайте. Перепочили, тож продовжуємо.

Вчитель2 Давайте пригадаємо з вами нашу екскурсію до Запорізької Січі, де переглядали виставу кінного козацького театру. Пропоную переглянути ще раз (слайд 10)

(відео про коня)

Ми недаремно переглянули це відео, бо відомо, що козак без коня – не козак. Тож пропоную вирішити наступну задачу.

(задача) (слайд11)

Кінь рухається зі швидкістю км/год. Яку відстань він подолає за год?

Вчитель1 Вам добре відомо яка зброя була у козака

(діти відповідають)

А як вправно вони орудують шаблею , подивіться (слайд 12)

(показ відео козаки із шаблями)

А чи знаєте ви який одяг носив козак? Пригадайте слова-історизми і за допомогою ключових слів , зробіть опис козака. (слайд 13)

  • Штани , які носили козаки мали назву шаровари, вони були широкими,з льону або іншого полотна, часто червоні або як на малюнку сині.
  • Козак носив просту сорочку.
  • Жупан - верхній довгий одяг.
  • Пояси були різнокольоровими гаптовані золотом або сріблом.
  • Хутряна шапка,обшита хутром, зачіска оселедець.
  • Чоботи.
  • Зі зброї козак мав шаблю, рушницю, часто навіть сокиру.

(пишуть опис козака , грає козацька пісня, перевірка опису козака)

Художник передає мужню вдачу запорожця – готовність до боротьби з ворогом. Увага концентрується на вольовому обличчю, сильних руках і козацькій шаблі. Засмагле обличчя козака ніби вказує на глибину думки, відображає тягар пережитого. Нижня частина обличчя схована за розкішними вусами. Підборіддя опирається на руків’я шаблі Хвилює червоний колір одягу.

Вчитель2 Окрім свого уставу та порядків ,які були на Січі , козаки вміли добре куховарити . І  характерними  козацькими стравами  були  куліш та узвар. А щоб і вас прийняли до війська козацького , треба розв’язати задачу.

(задача про куліш) (слайд 14)

 

 

Козак Василь наварив кулешу. Сам з'їв         казана, козаку Чубу він дав

залишку, а козаку Мамаю – решту. Після обіду козаки  ніяк не могли з'ясувати,хто з них з'їв більше кулешу.  Допоможіть їм розібратися.

Вчитель1 А чи знаєте ви , що деякі козаки вміли віщувати, за народними легендами козак , який вмів ворожити називався характерником, і вмів зупиняти кров , лікувати поранених, заворожувати поглядом . Таким козаком був Мамай. (слайд 15)

Доберіть, будь ласка , 3 слова- синоніма до слова характерник

(характерник- віщун, ворожбит, чаклун,оракул, ..), розібрати їх за будовою , визначити  спосіб творення слів.

Молодці.

Вчитель2 козацтво  мало визначальну роль для історії українського народу. Упродовж тривалого часу воно, було його надійним захисником від численних нападників.

Вчитель1 Козак-запорожець став для українців уособленням найкращих людських якостей, його непримиренність до поневолювачів і Героїзм його пробуджував й підтримував надію українського народу на визволення.

(відео про козаків)(слайд 16)

ПІДСУМОК УРОКУ, ОЦІНЮВАННЯ.

Стук у двері заходить козак.

Настанова сучасникам.

(учень)

Я  нащадок козака, приніс вам мої сучасник , настанову гетьмана.

За честь і гідність України,

За волю, правду і добро

Козацтво - слава України,

Це гордість наша всенародна!

 Козаки нікого й нічого не боялися, навіть смерті, дуже любили Україну, свій народ і прагнули для нього щастя, волі. І зараз кожний знає, що там, де були козаки, була й слава.

Ось і ви не побоялися показати свої знання з української мови та математики, тому прийміть цей мідний п’ятак , який заворожив козак-характерник .

Вчитель1 А урок наш майже добіг кінця , хочеться, щоб ви багато чого корисного винесли з нього.

Вчитель2 хочете, потримати справжню козацьку зброю? Тоді вам прийдеться дати відповідь на питання.

     - На сьогоднішньому уроці я зрозумів (ла)…

- Найбільші труднощі я відчув (ла)…

- Найбільше мені на уроці сподобалося….

(діти відповідають, тримаючи у руці шаблю)

Вчитель1 молодці, добре попрацювали, довели, що ви  справжні нащадки козацької слави .

Вчитель2 А за урок ви отримуєте такі оцінки

(оцінювання дітей з мови та математики)

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

УКРАЇНСЬКА МОВА

* Із запропонованих слів скласти вірш на 4 строчки

Козак , Доля, воля, слава.

Вправа 137, повторити правила у словнику, підготуватись до тестової роботи з теми «Лексикологія»

МАТЕМАТИКА

    *Скласти задачу із дробовими числами на козацьку тематику.

    Завдання 445, повторити правила множення і ділення звичайних дробів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 січня 2022
Переглядів
356
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку