ТЕМА: Середовище виконання алгоритмів. Створення об’ємних фігур в техніці орігамі. «Серце»
МЕТА:
- навчальна: відновити знання про алгоритми, виконавців та їх систему команд; формувати вміння виконувати команди за алгоритмом;
- розвивальна: розвивати пам’ять, увагу, мовлення, алгоритмічне та логічне мислення,
- виховна: виховувати вміння узагальнювати, міркувати, відповідальність, самостійність, зацікавленість предметом «Інформатика».
- навчальна: закріпити вміння учнів складати та згинати папір, виготовляти об’ємні фігури в техніці «орігамі»;
- розвивальна: розвивати дрібну моторику рук, координацію рухів, уяву, фантазію та образне мислення;
- виховна: виховувати старанність та акуратність в роботі, естетичне сприйняття, почуття прекрасного.
ОБЛАДНАННЯ: мультимедійний комплекс; презентація до уроку; роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ:
І. Організація учнів до уроку
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Будем працювать старанно
Щоб почути у кінці,
Що в 4-В класі
Діти – просто молодці!
Доброго ранку, доброго дня,
Я вам бажаю здоров`я і добра
Всі на уроці? Не сумуємо?
У світ інформатики дружно крокуємо!
Урок трудового у нас незвичайний
Він дуже корисний і дуже повчальний.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок в парі. В парі будете працювати не лише ви, а й ми вчителі. Також в пару об’єднаємо предмети інформатику та трудове навчання.
Очікування
- Подивіться на дошку і назвіть об’єкти, які ви бачите. Що спільного між цими зображеннями? Кожен об’єкт буде відповідати певному етапу нашої роботи. По завершенню спробуємо об’єднати ці етапи в одне речення.
АЛГОРИТМ
ІІІ. Актуалізація знань учнів
- Давайте пригадаємо з вами біографію В.О. Сухомлинського, видатного педагога та письменника, якому в цьому році відзначаємо 100 річницю з дня народження. (Слайд 1).
Народився В.О. Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівка на Кіровоградщині в родині селянина-бідняка. У родині було четверо дітей. Всі вони стали вчителями. (Слайд 2).
Після закінчення Кременчуцького педагогічного інституту працював вчителем у Василівській школі, а у 1948 році стає директором Павлишської середньої школи, яка зараз носить його ім’я. (Слайд 3).
В. О. Сухомлинський написав понад 1200 оповідань і казок для дітей. (Слайд 4)
Героями творів В.О. Сухомлинського найчастіше виступають діти. Ми з вами вже читали багато творів Василя Олександровича. Його твори навчають: доброті, людяності, дружбі, чесності, щирості, відповідальності, працьовитості. (Слайд 5).
Гасло всього життя Педагога – серце віддаю дітям. (Слайд 6).
Отож перший єтап роботи завершено.
ІV. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу.
Алгоритм – це послідовність команд для виконавця, які слід виконати щобдосягти певного результату.
Виконавець алгоритму – будь-яка істота або механізм, які спроможні виконати алгоритм.
Алгоритм повинен бути:
Так є алгоритми, що виконуються за будь-яких обставин. Але таке трапляється нечасто, тому що людина завжди коригує свої плани в залежності від оточуючих умов і тому виникає ситуація "якщо трапиться...", "якщо зустрінуся...", "якщо встигну..." тощо. А іноді ми змушені повторювати якийсь процес кілька разів, доки не отримаємо бажаного результату. Найчастіше ж ми і умови враховуємо, і повторюємо щось. Ось так і виникають різні типи алгоритмів.
Сьогодні ви створите лінійний алгоритм певних дій. (в конвертах знаходяться розрізані дії, які потрібно встановити в певному порядку)
Подивіться уважно на створений вами алгоритм. Дайте назву даному алгоритму.
Так, ви створили технологічну карту виконання об'ємної фігури в техніці Орігамі.
Ми завершили другий єтап роботи.
Фізкультхвилинка
- Я пропоную вам пройти невеличкий тест. Якщо хтось знає правильну відповідь на запитання, піднімає картку з відповідною буквою. (електронна вікторина)
а) Індія;
б) Японія;
в) Англія
а) папір;
б) тканину;
в) глину.
а) круглої;
б) трикутної;
в) квадратної.
а) так, все що завгодно;
б) ні, лише папір;
в) так, можна користуватись ножицями чи клеєм.
- Для того щоб виготовити будь-який виріб в техніці орігамі необхідно дотримуватись певної послідовності дій.
V. Практична робота
5.1. Інструктаж з техніки безпеки.
Гра «Можна - не можна» (сигнальні картки)
- Перед роботою давайте пригадаємо правила техніки безпеки:
-
Метод «Візуалізації»
- Зараз ми приступимо до виготовлення серця в техніці «орігамі».
- Робити виріб ми будемо одночасно, тож будьте уважні, слідкуйте за послідовністю дій, які я буду вам показувати.
Ми завершили третій єтап нашого уроку.
VI. Підсумок уроку
6.1. Рефлексія
- Чи можете ви тепер сказати що спільного між цими зображеннями
АЛГОРИТМ
( Керуючись життевим кредом Сухомлинського, за допомогою алгоритму створили обємний виріб в техніці Орігамі «Серце»)
Вправа «Кошик вражень»
- Давайте наповнимо кошик вашими враженнями від сьогоднішнього уроку
Я дізнався ...
Я навчився ...
Я зрозумів, що можу ...
Мені сподобалося ...
Для мене стало новим ...
Мене здивувало ...
У мене вийшло ...
Мене надихнуло ...
6.2. Демонстрація учнівських робіт
- Ви чудово попрацювали і у вас отримались чудові сердечки, які ви можете подарувати своїм близьким людям.
6.3. Прибирання робочих місць