Бінарний урок Інформатики та трудового навчання для 3-4 класів.

Про матеріал
Конспект уроку створений для учнів 3-4 класів. Поєднання тем з Інформатики "Алгоритми в нашому житті" та Трудового навчання "Орігамі". Матеріал можна використати до вшанування пам'яті В.О.Сухомлинського
Перегляд файлу

ТЕМА: Середовище виконання алгоритмів. Створення об’ємних фігур в техніці орігамі. «Серце»

МЕТА:

-          навчальна: відновити знання про алгоритми, виконавців та їх систему команд; формувати вміння виконувати команди за алгоритмом;

-          розвивальна: розвивати пам’ять, увагу, мовлення, алгоритмічне та логічне мислення,

-          виховна: виховувати вміння узагальнювати, міркувати, відповідальність, самостійність, зацікавленість предметом «Інформатика».

-          навчальна: закріпити вміння учнів складати та згинати папір, виготовляти об’ємні фігури в техніці «орігамі»;

-          розвивальна: розвивати дрібну моторику рук, координацію рухів, уяву, фантазію та образне мислення;

-          виховна: виховувати старанність та акуратність в роботі, естетичне сприйняття, почуття прекрасного.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійний комплекс; презентація до уроку; роздатковий матеріал.

 

ХІД УРОКУ:

І. Організація учнів до уроку

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Будем працювать старанно

Щоб почути у кінці,

Що в 4-В класі

Діти – просто молодці!

 

Доброго ранку, доброго дня,

Я вам бажаю здоров`я і добра

Всі на уроці? Не сумуємо?

У світ інформатики дружно крокуємо!

Урок трудового у нас незвичайний

Він дуже корисний і дуже повчальний.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

   

-          Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок в парі. В парі будете працювати не лише ви, а й ми вчителі. Також в пару об’єднаємо предмети  інформатику та трудове навчання.

 

Очікування

- Подивіться на дошку і назвіть об’єкти, які ви бачите. Що спільного між цими зображеннями? Кожен об’єкт буде відповідати певному етапу нашої роботи. По завершенню спробуємо об’єднати ці етапи в одне речення.

Похожее изображение           Похожее изображение             Похожее изображение

АЛГОРИТМ

 

 

ІІІ. Актуалізація знань учнів

- Давайте пригадаємо з вами біографію В.О. Сухомлинського, видатного педагога та письменника, якому в цьому році відзначаємо 100 річницю з дня народження. (Слайд 1).

Народився В.О. Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівка на Кіровоградщині в родині селянина-бідняка. У родині було четверо дітей. Всі вони стали вчителями. (Слайд 2).

Після закінчення Кременчуцького педагогічного інституту працював вчителем у Василівській школі, а у 1948 році стає директором Павлишської  середньої школи, яка зараз носить його ім’я.  (Слайд 3).               

В. О. Сухомлинський написав понад 1200 оповідань і казок  для дітей. (Слайд 4)

Героями творів В.О. Сухомлинського найчастіше виступають діти. Ми з вами вже читали багато творів Василя Олександровича. Його твори навчають: доброті, людяності, дружбі, чесності, щирості, відповідальності, працьовитості. (Слайд 5).

Гасло всього життя Педагога – серце віддаю дітям. (Слайд 6).  

Отож перший єтап роботи завершено.

 

ІV. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу.

Алгоритм – це послідовність команд для виконавця, які слід виконати щобдосягти певного результату.

Виконавець алгоритму – будь-яка істота або механізм, які спроможні виконати алгоритм.

Алгоритм повинен бути:

  • Зрозумілим
  • Послідовним
  • Чітким
  • Результативним

Так є алгоритми, що виконуються за будь-яких обставин. Але таке трапляється нечасто, тому що людина завжди коригує свої плани в залежності від оточуючих умов і тому виникає ситуація "якщо трапиться...", "якщо зустрінуся...", "якщо встигну..." тощо. А іноді ми змушені повторювати якийсь процес кілька разів, доки не отримаємо бажаного результату. Найчастіше ж ми і умови враховуємо, і повторюємо щось. Ось так і виникають різні типи алгоритмів.

Сьогодні ви створите лінійний алгоритм  певних дій. (в конвертах знаходяться розрізані дії, які потрібно встановити в певному порядку)

Подивіться уважно на створений вами алгоритм. Дайте назву даному алгоритму.

Так, ви створили технологічну карту виконання об'ємної фігури в техніці Орігамі.

Ми завершили другий єтап роботи.

Фізкультхвилинка

- Я пропоную вам пройти невеличкий тест. Якщо хтось знає правильну відповідь на запитання, піднімає картку з відповідною буквою. (електронна вікторина)

  1. В якій країні найбільш розвинуте мистецтво Орігамі?

а) Індія;

б) Японія;

в) Англія

  1. Який матеріал використовують майстри Орігамі?

а) папір;

б) тканину;

в) глину.

  1. Папір якої форми найчастіше використовують в Орігамі?

а) круглої;

б) трикутної;

в) квадратної.

  1. Чи можна використовувати для складання орігамі щось крім паперу?

а) так, все що завгодно;

б) ні, лише папір;

в) так, можна користуватись ножицями чи клеєм.

 

 

 

 

-          Для того щоб виготовити будь-який виріб в техніці орігамі необхідно дотримуватись певної послідовності дій.

V. Практична робота

5.1. Інструктаж з техніки безпеки.

Гра «Можна - не можна» (сигнальні картки)

-          Перед роботою давайте пригадаємо правила техніки безпеки:

  • Роботу розпочинайте лише з дозволу вчителя.
  • У процесі роботи не розмовляйте, не відволікайтеся побічними справами.
  • Під час роботи тримайте своє місце в належному порядку, а після роботи аккуратно приберіть його.

-           

Метод «Візуалізації»

-          Зараз ми приступимо до виготовлення серця в техніці «орігамі».

-          Робити виріб ми будемо одночасно, тож будьте уважні, слідкуйте за послідовністю дій, які я буду вам показувати. 

Ми завершили третій єтап нашого уроку.

VI. Підсумок уроку

6.1. Рефлексія

- Чи можете ви тепер сказати що спільного між цими зображеннями

Похожее изображение           Похожее изображение             Похожее изображение

АЛГОРИТМ

 

( Керуючись життевим кредом Сухомлинського, за допомогою алгоритму створили обємний виріб в техніці Орігамі «Серце»)

Вправа «Кошик вражень»

- Давайте наповнимо кошик вашими враженнями від сьогоднішнього уроку

Я дізнався ...

Я навчився ...

Я зрозумів, що можу ...

Мені сподобалося ...

Для мене стало новим ...

Мене здивувало ...

У мене вийшло ...

Мене надихнуло ...

 

6.2. Демонстрація учнівських робіт

-          Ви чудово попрацювали і у вас отримались чудові сердечки, які ви можете подарувати своїм близьким людям.

6.3. Прибирання робочих місць

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку