Бінарний урок "Лялька-мотанка"

Про матеріал
Бінарний урок для 9 класу (мистецтво) та 6 класу (трудове навчання). Учні 9 класу готували проект "Лялька-мотанка" та разом з 6 класом на уроці трудового навчання виготовляли ляльку-мотанку
Перегляд файлу

Бінарний урок з трудового навчання

Лялька – втілення образу людини. Символіка українських народних ляльок.

Мета: створити умови для збагачення індивідуального досвіду про українську народну іграшку та виготовлення ляльок; спонукати до відтворення та узагальнення своєї пошуково-дослідницької роботи з даної теми;  розвивати пізнавальну активність, допитливість, естетичні смаки; виховувати любов до рідного краю, його традицій, промислів, бажання вивчати минуле, берегти та примножувати традиції українського народу.

Тип уроку: комбінований.

Вид художньо-практичної діяльності: ручна робота.

Обладнання: ноутбук, презентація,зразки виробів, ілюстрації;  карти інструкцій по виготовленню ляльки

Інструменти та матеріали:  шматки тканини, нитки, серветки, тасьма, намистини, ножиці, клей.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

(Учні, подивіться направо, подивіться наліво, подивіться один на одного – усміхніться)

2. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

  •                      Як ви думаєте, що позначає слово «лялька»?
  •                      Як вирозумієтейогозначення?
  •                      Який образ виникає у вас в свідомості при слові «лялька»?
  •                      Відповідаютьучні.

І. Інтерективне завдання

Визначте за малюнками ті казки, героями яких є ляльки

(«Пригоди Буратіно», «Лускунчик», «Стійкий оловяний солдатик», «Василіса Прекрасна»)

ІІ. Робота зі словником

Лялька – предмет у вигляді людини або тварини, зроблений з порцеляни, пластику, дерева та інших матеріалів.

  1. Повідомлення теми та мети уроку

Діти. В нас сьогодні не звичний урок. В нас сьогодні творчий урок, урок на якому ми ознайомимосяз|із| історією появи народної ляльки, з|із| обрядами і традиціями, пов'язаними з виготовленням ляльок, символікою та власноруч виготовимо ляльку-мотанку.

9 клас готував теоретичний матеріал, а саме – проект з декоративно-прикладного мистецтва по ляльці-мотанці, а 6 клас буде уважно слухати і всі ми разом виконаємо практичну роботу та отримаємо задоволення.

  1. Вивчення нового матеріалу для учнів 6 класу. Перевірка домашнього завдання (творчих проектів) учнів 9 класу.

 

 

Виступи учнів з повідомленнями про ляльку – мотанку.

(На електронній дошці зображення ляльок).

(Тему та мету проекту зачитує:                                                                    )


 

Укріїнська народна лялька є втіленням добра і лагідності. Це оберіг людської душі і долі, символ предків. Це символ Великої Матері, яка створила все суще і береже до цих пір народжені нею душі.

 

 

Види ляльок-мотанок:

  • Парочка 
  • Або нерозлучники
  • Весільна (3 слайди)
  • Ляльки-немовляти
  • Мати з дитиною
  • Крупеничка або зернушка
  • Травниця
  • Інтерактивне завдання
  • Багаторучиця

 

Значення кольорів  (   доповідь учнів   )

-забава

- Маківка

- Христина

 

Фізкультхвилинка

 

 

IV. ПРАКТИЧНА РОБОТА

Вчитель. Діти, ви знаєте, що, де б ви не знаходилися: на вулиці, удома, на заняттях, необхідно бути дуже обережними. На цьому році  ми  користуватимемося різними предметами, тож дотримання техніки безпеки при цьому є обов'язковим. Перед початком роботи давайте ще раз нагадаємо правила техніки безпеки. Зверніть увагу на екран.

Інструктажзохоронипраці

Вимоги безпеки перед початком роботи:

* робочий інструмент і матеріал розкладайте у встановленому місці, у зручному і безпечному для користування порядку.

Вимоги безпеки під час роботи:

  • дотримуйтеся порядку й чистоти на робочому місці, не допускайте захаращення його інструментами, відходами і сміттям;
  • будьте уважні, не відволікайтеся і не заважайте іншим;
  • не розмахуйте рукою з інструментом, не кладіть його на край столу;
  • світло на вашу роботу повинне падати з лівого боку;
  • положення тіла повинне бути зручним, відстань до роботи повинна бути 25-30 см;
  • У разі поганого самопочуття або травмування припиніть роботу і повідомте вчителя.

вимоги безпеки підчас роботи з ножицями;

  • кладіть ножиці праворуч від себе із зімкнутими лезами, направленими від себе;
  • стежте за тим, щоб ножиці не опинилися під виробом, оскільки, беручи виріб, їх

можна впустити і поранити себе або сусіда поряд;

 

  •               передавайте ножиці кілечками вперед, із зімкнутими лезами;
  •               не підходьте під час роботи з ножицями до інших учнів.

 

Вимоги безпеки після закінчення роботи:

  •               упорядкуйте робоче місце;
  •               інструменти і матеріали зберіть і складіть у відведене місце;
  •               сміття і відходи зберіть і складіть у спеціальний ящик.

 

 

Вчитель. Тож запрошую  всіх до нашої творчої майстерні! (Учні сідають за стіл і виконують практичну роботу, повторюючи за вчителем)

 

V– Закріплення  знань і вмінь учнів.

Робота в парах.

Обміняйтеся виконаними роботами один з одним. Зверніть увагу на те, як ви справилися з роботою. Які недоліки ви побачили у роботі свого напарника. Проаналізуйте роботи.

- Давайте перевіримочизасвоїли те, про що говорили сьогодніна  уроці.

Тест

  1. В давнинуіграшки :    

        а) купляли;           *  б) робилисамі.

 

     2. Яку роль виконувала лялька – мотанка  колись в кожнійродині?

*а) булаоберегом;  б)товаром, якийможнабулопродати, купити;

в)звичайноюіграшкою.

 

      3. Скільки років існує лялька – мотанка?

          * а) більше 1000;    б) більше 100;       в) менше 100.

 

      4. Що є в основі ляльки?

             а) паличка;       б) круг;           *в)хрест.

 

         5. Ляльку – мотанку можна було:

           а) продати, купити;        *б) передавалася від матері до дитини.

 

 6. Лялька – мотанка є посередником

         а) між мамою та дитиною;     б) між чоловіком та жінкою;

         * в) між живими та тими, що ще не народилися, містичним світом.

 

         7. Чому немає обличчя у ляльки – мотанки?

           а) бо так краще, оригінальніше;    б) бо не вміли зробити гарне обличчя;

           * в) бо боялися, щоб у ляльку не вселився дух конкретної людини.

 

          8. Чому деякі ляльки спалювалися?

              а) тому, що вже ставала старою;   * б)із спалюванням ляльки знищувалися хвороби,  зло.

 

           9. Лялька – мотанкашиється?

      а) так;           * б) ні

 

            10. Яких ляльок в  хаті могло бути найбільше, їх обов’язково спалювали?

                  а) семиручка;            *б)лихоманка;          в) зерновушка.

 

 

 

VІ – Підсумок уроку.

1. Чому ви навчилися сьогодні на уроці?

2. Що вам сподобалося з сьогоднішнього уроку?

3. Відмітити кращі роботи учнів.

4. Виставлення оцінок, мотивація.

 

docx
Додав(-ла)
Грищук Катя
Додано
15 жовтня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку