Бінарний урок (обслуговуюча праця+ англійська мова)
Вчителі: Добронравова Л.І.(вчитель англ.мови),Романенко О.А.(вчитель обслуговуючої праці)
Основна технологія: Технологія виготовлення швейних виробів ручним способом.
Тема уроку: Виготовлення новорічного гномика.
Практична робота. Виготовлення скандинавського новорічного гнома.
Мета:
отримати насолоду від власноруч виготовленого виробу;
розвивати творчість і фантазію під час виготовлення іграшки ;
уміти давати об’єктивну оцінку власній виконаній роботі.
Обладнання: комп’ютер
Інструменти та матеріали: кольорові олівці, пазли, фетр , голка, нитки, ножиці.
Тип уроку: бінарний( обслуговуюча праця + англійська мова).
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- привітання ;
Good morning, children. I am glad to see you. How are you? What season is it now? What was before winter? What comes after winter? Do you like winter? What month is it now? What holiday will we celebrate soon? What are symbols of New Year and Christmas?
- перевірка присутності учнів;
- організація робочих місць.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.
Today we’ll speak about Christmas/ New Year decorations and revise thе symbols.
Зовсім скоро ми з вами знову відчуємо атмосферу новорічного свята. І в цьому нам, звичайно ж, допоможуть не тільки подарунки і святковий стіл, а й прикраси, декор. І ось якраз цей декор ми створимо разом з вами своїми руками. Сьогодні на уроці ми зшиємо прекрасних чарівних скандинавських гномів. Чи готові? Тоді давайте приступимо до роботи.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Ok, I’ll hand out you christmas fun.Look at the pictures and circle the correct word.
(Учні обирають слова та відповідають на питання)
You can see some pieces of Xmax symbol. Collect them and stick all pieces. What symbol is it?
(Вчитель роздає командам частинки пазлу, діти мають склеїти пазл і назвати помічника Санта Клауса)
2) So, ever wonder about what Santa’s elves? Who are helpers to Santa, what do they like to eat, where do they live?
Answers to these questions and more facts you will find out around the class.
Go around and look for some pieces of the text which are hidden in our classroom.
(Команди бігають по кабінету і шукають частинки тексту з інформацією про ельфів, які розміщені і заховані. Переможе та команда, яка знайде більше інформації)
3) And now you’ve got 2 minutes to read the facts and then retell them to another team.
Thank you a lot!
Have you ever made your own decoration?
V. Вивчення нового матеріалу з практичним закріпленням отриманих знань.
Деякі чарівні істоти по росту і зовнішньому вигляду мало чим відрізнялися від людей. До їх числа відносяться і відомі всім лісовики, водяні і домовики.
У давні часи люди вірили в те, що на землі живе безліч незвичайних істот, що володіють секретами чарівництва. До таких істот належали і гноми, які під різними іменами були присутні у повір'ях і казках різних народів.
Гноми, що мешкали в Ірландії, були чарівними шевцями. Це були крихітні, зморщені старички зростом менше новонародженого немовляти. У Шотландії були гноми трохи вище - їх зріст складався близько 60 см. Вони вибирали собі дім на смак і селилися в ньому. Дочекавшись ночі, вони виходили з своїх укриттів і бралися за прибирання - мили посуд і робили іншу домашню роботу, а за платню брали лише миску сметани та скибку білого хліба.
Англійські гноми носили зелені камзоли і прості капелюхи і розважалися тим, що танцювали під музику цвіркунів і коників. У Скандинавії їх називали білими ельфами. Вони жили в лісах і полях, і простій смертний міг знайти дорогу до їх дому тільки в одну з чотирьох чарівних ночей в році: ніч літнього рівнодення, ніч напередодні 1-го травня, різдвяну ніч і в Хеллоуін (свято всіх святих, що відзначається восени).
Гноми, що жили в Німеччині, були вище зростом, так само, як англійські гобліни і скандінавські тролі.
Деякі чарівні істоти по росту і зовнішньому вигляду мало чим відрізнялися від людей. До їх числа відносяться і відомі всім лісовики, водяні і домовики.
Втім, слід пам'ятати, що дуже важко напевно описати прикмети гномів або інших чарівних створінь, адже вони так рідко попадалися людям на очі!
Домовик (домовий, хазяїн, дедо, дідусь) — «хатнє» божество, що, за повір’ям, опікується життям усієї родини, яка мешкає купно, під одним дахом. За уявленнями давніх українців, мешкав, як правило, на горищі (на лежаку). Зображувався (уявлявся) обов’язково оброслим густою шерстю. Голий Домовик — уособлення нещастя, злигоднів, утрат, хвороб тощо.
Звідси звичай садовити молодих на вивернутого кожуха, що значило «одягти» (задобрити) Домовика, не впустити в оселю молодого подружжя злиднів — голого Домовика і т. ін.
Домовика є і своє свято. 24 вересня люди опівночі, коли починають обмолот, запалюють багаття в Овині (стодолі, на току), і в жертву овинному вогню приносять півнів, щоб Домовик беріг зерно.
VІ. Практична робота. Виготовлення новорічного гнома.
Вступний інструктаж .
№ п. п. |
Послідовність операцій |
Зображення |
1 |
Виготовляємо шаблони для виготовлення гнома |
|
2 |
Розкроюємо деталі іграшки |
|
3 |
Оздоблюємо край виробу Зшиваємо деталі петельним швом Наповнюємо іграшку
|
|
4 |
З пряжі виготовляємо бороду |
|
5 |
Прикріплюємо бороду до основної деталі |
|
Інструменти й матеріали:
Організація робочого місця. Техніка безпеки під час вишивання. Санітарно – гігієнічні вимоги при вишиванні.
Самоконтроль, взаємодопомога.
VІI. Підсумки уроку
Робота в парах
Учитель пропонує оцінити виконану роботу товариша (взаємооцінювання).
Учитель аналізує причини типових помилок, демонструє кращі вироби. Оцінює вироби.
VII. Домашнє завдання. Підготувати матеріали та інструменти для вишивки.
Додаток 1
Додаток 1
СХЕМИ ДЛЯ ВИШИВКИ