бінарний урок " Органайзер для рукоділля: від ідеї до втілення"

Про матеріал
Формування компетентностей: • предметна компетентність: -сформувати уявлення про етапи створення органайзера; -надати економічне обґрунтування виконанню роботи; -формувати в учнів вміння виготовляти органайзер із різних матеріалів; -розвивати вміння вести пошук об’єктів для проектування органайзера; -формувати вміння розраховувати оплату праці, собівартість виробу, отриманий прибуток; -встановити зв’язок між дисциплінами, що вивчаються в школі,та поширеними професіями регіону. • ключові компетентності: -спілкування державною мовою - чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність вибору; -ініціативність і підприємливість – генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення; -раціонально використовувати ресурси; -математична компетентность – оперувати числовою інформацією; -уміння вчитися впродовж життя – відбирати і застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення навчальної мети; -соціальна та громадянська компетентності - співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ

«СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ  ШКОЛА №50»

ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бінарний урок

 

 

 

Проект

«Органайзер для рукоділля:

від ідеї до втілення»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготували:

                         вчитель технології: Попко Лариса Євгенівна

                                                           11 тарифний розряд,

                                                      педзвання «Старший вчитель»                    

                                                     вчитель економіки : Дідук О.В.

                        вчитель біології та основ здоров'я: Дробот О.Ю.

                                                         вчитель хімії : Кліценко О.О.

                                           вчитель математики: Федоренко В.О.

 

 

 

2022

 

 Дніпро

6 клас

Тема уроку : Проект   «Органайзер для рукоділля: від ідеї до втілення».

Формування компетентностей:

  •                 предметна компетентність:

-сформувати  уявлення  про етапи створення органайзера;

-надати економічне обґрунтування  виконанню роботи;

-формувати в учнів  вміння виготовляти  органайзер  із різних матеріалів;

-розвивати  вміння  вести  пошук  об’єктів  для проектування органайзера;

-формувати  вміння  розраховувати  оплату  праці, собівартість  виробу, отриманий  прибуток;

-встановити  зв’язок  між  дисциплінами, що  вивчаються  в школі,та поширеними   професіями  регіону.

  •                 ключові компетентності:

-спілкування  державною   мовою  - чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити   правильність  вибору;

-ініціативність і підприємливість – генерувати   нові  ідеї, аналізувати, ухвалювати  оптимальні   рішення;

-раціонально   використовувати  ресурси;

-математична  компетентность – оперувати  числовою  інформацією;

-уміння  вчитися  впродовж   життя – відбирати  і застосовувати  потрібні знання  та  способи  діяльності  для  досягнення  навчальної  мети;

-соціальна та громадянська  компетентності -  співпрацювати  в  команді, виділяти та виконувати  власну  роль  у  командній  роботі.

Очікувані результати:

Здобувачі  освіти   повинні  закріпити   знання   з  теми  «Проект «Органайзер  для   рукоділля», вміти   користуватися   формулами   для обчислень, заносити   отримані   дані  в  таблицю, аналізувати   отримані результати.

Тип уроку: формування   знань, вмінь  і  навичок.

Обладнання та наочність:  відео-презентації, комп’ютер, малюнки, таблиця    економічних розрахунків, «Економічний   словничок», кольоровий папір, картон, ножиці, клей, електричний   клейовий   пістолет олівець, стрічки, оздоблювальні вироби.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

 Вчитель економіки:

У  повсякденному житті ми часто чуємо термін «Економіка». А що він означає? В тлумачному словничку написано: економіка-наука, про мистецтво управління  домашнім господарством. Люди весь час дбали про свій добробут. Сьогодні  вони  керують   не   тільки  власним   господарством, а  й   підпри-ємством, галузями, країною. А це не просто. Отже, сьогодні я ознайомлю вас з азами цієї цікавої науки. Отримані знання допоможуть економічно   обґрунту-вати ваші проекти з рукоділля.

 Пригадайте, чи є серед ваших знайомих чи родичів люди, що займаються власним бізнесом. Якими здібностями вони наділені?

 Давайте визначимо риси характеру, притаманні людям з підприємницькою жилкою. Так, це:

  • Ініціативність
  • Рішучість
  • Схильність до розумного ризику
  • Самостійність
  • Впевненість
  • Наполегливість
  • Працелюбність
  • Комунікабельність
  • Вміння працювати з людьми

 Вчитель біології,основ  здоров'я:

 А чи є серед вас майбутні підприємці?Перевіримо це за допомогою анкетування.  Спробуйте   дати  відповіді  на декілька   питань. Кружечком зазнач відповідь, з якою ти погоджуєшся.

      1.  Чи ти послідовний?

A. Якщо я щось   вирішую    зробити, ніщо  мене  не  зупинить  перед досягненням   мети.

B. Зазвичай  я  закінчую  те, що розпочав,  якщо  справи  не вийдуть  з-під контролю.

C. Якщо  щось не йде  як треба, я залишаю це і займаюся чимось іншим.

      2.  Чи  ти ініціативна людина?

A. Я дію самостійно. Мене не треба заохочувати.

B. Якщо  хтось скаже мені, що я повинен робити, я виконаю роботу дуже добре.

C. Я не розпочинаю працювати, доки  не мушу  це  робити.

      3.  Чи ти відчуваєш відповідальність?

A. Якщо щось я роблю, я хочу бути за це відповідальним з початку до кінця.

B. Можу бути відповідальним за частину роботи, але хочу, щоб повністю за все відповідав хтось інший.

C. Завжди в оточенні  є хтось, хто   хоче   керувати. Нехай керує.

      4.  Чи тобі подобається перебувати з іншими людьми?

A. Я люблю людей і я можу домовитись   з   кожним.

B. Я маю багатьох   близьких друзів   та   і цього мені досить.

C. Люди діють  мені   на  нерви.

      5.  Чи люди мають до тебе довіру?

A. Я завжди дотримую даного слова.

B. Я стараюся дотримувати даного слова, але інколи мені це   не вдається.

C. Інколи я легко щось пообіцяю і стараюся на це не звертати уваги.

      6.  Чи ти добрий організатор?

A. Я люблю запланувати роботу перш ніж її розпочну.

B. Даю собі раду поки справи йдуть добре. Якщо щось псується - залишаю це.

C. Я не люблю планувати.  Залагоджую   справи тоді, коли вони з'являються.

      7.  Чи ти добрий командувач?

A. Коли   я розпочинаю  щось робити, я   можу   легко потягнути   інших людей за собою.

B. Я можу покерувати   іншими  людьми,  якщо  хтось  мені скаже,  що слід робити.

C. Я люблю,  коли хтось інший розпочне, а я можу приєднатися.

      8.  Який твій стиль роботи?

A. Якщо потрібно, я працюю довго і важко. Робота мусить бути виконана.

B. Можу довго і важко працювати,  але  як мені набридне, залишаю  її  і закінчую пізніше.

C. Не думаю, щоб важкою працею можна було в теперішній час чого-небудь досягти.

      9.  Як ти приймаєш рішення?

A. Вмію швидко приймати цілком вдалі рішення.

B. Коли я швидко приймаю рішення, пізніше жалкую про це.

C. Я не люблю вирішувати.

    10.  Чи ти здоровий?

A. Я ніколи не втрачаю сил і енергії.

B. В цілому мені вистачає сил, щоб закінчити роботу, яку я розпочав.

C. Мені видається, що інші люди мають більше   сили і енергії.

        ПІДСУМУЙ СВОЇ   ВІДПОВІДі:     

          Кількість відповідей "A"____

          Кількість відповідей "B"____

          Кількість відповідей "C"____

          ПОЯСНЕННЯ:

         Якщо більшість твоїх відповідей належать до групи "A", ти маєш схильність  до  підприємницької  діяльності.

Якщо ти маєш більше відповідей у групі "B", пошукай собі партнера, який доповнить   твої  слабкі  сторони.

Якщо найбільше твоїх відповідей   знаходиться   у   групі "C", подумай про іншу  професію. Підприємництво  не для тебе.

 

    Вдома    група  майбутніх  підприємців  розробила    пам'ятку „Як досягти успіху в житті”. І зараз група  презентує  свою  роботу.Ви отримаєте  буклети своїх товаришів,нехай  такі  рекомендації   стануть   вашими   помічниками   в  виконанні  завдань нашого уроку, а  подалі,  можливо, будуть  використані і  в практичному житті  

  • Постав перед собою реальну мету.
  • Склади  власну  схему  досягнення  успіху.
  • Розвивай силу волі.
  • Не зупиняйся  на  досягнутому.
  • Учися   працьовитості  й  наполегливості.
  • Думай   про   позитивне.
  • Умій захоплюватися   справою.

           Вчитель економіки:

 Тести тестами, але кожному з нас потрібно інколи бути підприємцем. Наприклад,  батьки   вирішили   відремонтувати вашу кімнату. Ви  висловлюєте свої побажання, тобто разом  з   батьками складаєте   бізнес - план. Що ж це таке?

 Звернемося до «Економічного словничка».

Бізнес – план - документ, у  якому   визначаються   перспективи   розвитку рин-ку збуту,оцінка   витрат, прибутковість.

Оцінка витрат - розрахунок   усіх витрат, які   необхідні   для   виконання будь-якої роботи.

Оцінка  можливої прибутковості   проекту -  визначення   очікуваного прибутку   та   врахування   ризиків   діяльності.

Собівартість -  грошовий   вираз   витрат   підприємця   на  виробництво   та реалізацію продукції

Вчитель технології:

 Ви ознайомилися з економічним обґрунтуванням нашого уроку. Тож спробуємо дати відповіді на наступні запитання, як справжні економісти.

 Проведемо «Мозковий штурм»

   1.Які  предмети  інтер’єру  будуть  доречно  виглядати  як  в  класі,  так  і  в кімнаті?

   2. Яка  їх   функціональність?

   3. Що  потрібно  для   навчання?

   4. Підставка  для   канцелярського приладдя -….

  1. Його можна придбати в магазині, але  вартість буде складати від 70 грн, найдешевше…
  2. Поясніть вислів:«Зекономлені кошти  -  завжди зароблені кошти»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 Вчитель технології:

 Сьогодні  на  уроці ви  зробите свої перші кроки для подальшого успіху у підприємництві, навчитеся  розраховувати  собівартість органайзера та перевірите свої підприємницькі здібності. Вас  чекатиме  цікава робота, яка потребує  творчого  підходу, художнього смаку, вміння проектувати та поєднувати різні техніки.

 Вчитель економіки:

 Наші дії сьогодні будуть такими:

  1.              Визначити собівартість виробу.
  2.              Розрахувати ціну виробу.
  3.              З'ясувати прибуток.

 Вчитель технології:

Органайзер   сьогодні   є одним з найнеобхідніших  предметів на робочому місці, так як він створює ефект робочої обстановки, дозволяє зберігати аксесуари в одному місці, не створюючи при цьому хаосу та безладу. Розглянемо різні варіанти конструкцій. Основними вимогами повинні бути практичність, зручність в використанні, естетична привабливість. А найважливішим доданком формули вашого успіху буде вміння працювати в групі, спілкуватися, висувати свої  ідеї та їх аргументувати, прислухатися до ідей та пропозицій інших учасників, приймати спільні рішення й отримати кінцевий продукт.

Робота в групах.

Поділ  класу  на  4  групи.  Для  цього у мішечок  покладіть 20 олівців п'яти кольорів (по  4 олівці  кожного),. Учні  беруть олівці  за  кольором, групуються у  команди.

Кожна група займає місця за окремим  столом, на якому лежать підготовлені до роботи матеріали. Назви виробів  напишіть на  картках, покладіть зворотною стороною на стіл. Нагадайте учням  правила  безпеки праці та культуру роботи в групі. Керівник групи та економіст учень з найбільшою кількістю балів за тестом.

Вчитель хімії:

  Який же матеріал  краще всього використати для виробництва органайзера? На сьогоднішній день 60% матеріалів, які ми використовуємо, є відновлюваними, а 10% - переробленими. До 2030 року всі матеріали будуть відновлюваними або переробленими, В нашому випадку  мусимо використати матеріал, який би мав естетичний вигляд, до того ж був екологічно чистим,безпечним для оточуючих та  практичним і безпечним у користуванні, а також, що не менш важливо, не  дуже дорогим. В даному випадку найкраще вибрати    матеріал, що є вдома: упаковки від уже використаних  побутових приладів. Даний  матеріал,  зокрема,  папір, картон, це матеріал,що знижує вплив на навколишнє середовище,не завдає шкоди здоров'ю  через  зменшене виділення токсичних  речовин при  використанні та  відносно  швидкого   часу потребує  для утилізації. Отже,картон на відміну від пластику та інших синтетичних,шкідливих для здоров'я людини,матеріалів.На цьому матеріалі ми зосередимо свою діяльність.

У повсякденному житті картон оточує нас всюди. Найчастіше асоціація складається з упаковкою харчової, іграшкової, взуттєвої і т. д. А насправді цей матеріал застосовується в промисловості, будівництві, дизайні, поліграфії і в інших галузях,зокрема і сьогодні використаємо його,як вторинну сировину,тим самим  зменшимо кількість відходів та  дамо йому друге життя. Адже   виготовлені  власними руками речі можуть прослужити нам тривалий час, а значить зменшиться кількість сміття. Основу будь - якого паперу складають волокна целюлози. Ці волокна можуть бути отримані з різних джерел - деревини, соломи, бавовни або з самого ж паперу.

        Слово картон має італійське коріння і означає «твердий». Сировина для  виробництва  картону –  жорсткі  волокна   деревини. Таким чином, картон – це той  же   папір, але  має   більшу вагу і щільність. На практиці зустрічається папір підвищеної міцності, товщини і тонкий картон. Він має унікальну властивість – екологічність,бо використовуються   природні   деревні волокна, а  також    проста утилізація  цього матеріалу .  папір і картон розкладаються за 1-2 місяці, а ось для  книг або іншої  друкованої  продукції  може знадобитися до двох років.  Для роботи можна також використати скрап-папір.Скрап – папір - це видрукувані в офсеті,  на щільному папері архівної якості зображення,фотографії та візерунки тощо. Такий папір,як правило    використовують для    дизайну органайзера. Також   можна використати  для декора і фето -  матеріали - щільні тканини для декора  виробу.

Фізкультхвилинка «Тобі, собі»

Вчитель технології:

За   призначенням   органайзери   бувають:

  • Для канцелярії
  • Зручні   рішення   для   кухні
  • Зручний   органайзер   для   косметики
  • Сумочки   для   зберігання   пакетів
  • Складаний   органайзер   для   домашніх   дрібниць
  • Органайзер  для   рукоділля

   В органайзері   завжди   багато кишеньок, часто прозорих, у яких видно, де що лежить. Форма може бути будь-якою. Тут   все залежить     тільки   від  вашої  фантазії   та  ваших   потреб.

   Якщо вам необхідно зберігати   якось нитки   муліне, можна намотати  їх  на ті ж прищіпки, олівці або на дерев'яні палички, зібрати їх у склянку. Щоб зберігати спиці, гачки, ножиці, зручно використовувати банки, кухлі, склянки, попередньо обшивши їх тканиною, забезпечивши додатковими кишенями із зовнішнього боку.

Інструменти і матеріали для виготовлення органайзера:

  1. Тканина або фетр (основа);
  2. Картон для ущільнення;
  3. Нитки для шиття;
  4. Тканина або фетр для кишень;
  5. Стрічки, мереживо, тасьма, або інші різні види оздоблень для декорування органайзера;
  6. Голка для шиття;
  7. Ножиці;
  8. Лінійка та олівець ;
  9. Крейда;
  10. Клейовий пістолет.

Порядок роботи:

  1. Виріжте   кишені   необхідного   розміру, скільки   потрібно   для зберігання   вашого   інструменту. Не  забудьте   додати   до   заготовок припуски  на  шви. Розкладіть кишені  по  основній  тканині  та  намітьте їх розташування  в   готовому виробі.
  2. Відміряйте   необхідний   розмір   основної   тканини (або фетр), додаючи припуски  на   шви   знизу   та   на  всі   боки.
  3. На органайзерах   часто  можна   побачити   кишені  зі   складками   з боків. Робити   так  чи  інакше  – вирішувати лише вам. Якщо буде складка, то заготівля кишень має бути не прямокутною, а у формі трапеції, що розширюється догори.
  4.  Пришийте кишені до основної деталі.
  5. Прикрасьте   за вашим  власним  бажанням.

Вчитель математики:

Вам потрібно не лише оформити вироби, а й спрогнозувати шляхи їх реалізації. Тому потрібно визначити собівартість творчого продукту  вашої  праці. І тут в нагоді стане математика .Розрахунки занесемо в таблицю.

Розрахунок собівартості готового виробу

 

Матеріали

 

Ціна

за

1 шт.

 

Витрати

матеріалів

 

Вартість

витрат

(В в)

 

Витрати часу

1

Фетр

5грн

4 шт.

20 грн

 

2

Картон

5грн

2 шт.

10 грн

 

3

Клейовий електричний пістолет

120 грн

1 шт.

120 грн

 

4

Клейові палички

6 грн

5 шт.

30 грн

 

5

Клей ПВА

12 грн

1 шт.

12 грн

 

6

Ножиці

6 грн

1 шт.

6 грн

 

7

Оздоблення

30 грн

1 упаковка

30 грн

 

 

Всього:

 

 

228грн

6 годин

 

А виконуватимемо їх за такими формулами:

Розрахунок оплати праці:

О п = витрати часу погодинну оплату праці = 622,41=134,46( грн.)

(Погодинна оплата праці в Україні складає 22 грн 41коп.)

Собівартість виробу становить:

Св = Вв + О п=228+134,46=362,46 99(грн)

Розрахунок прибутку:

П = Св 0,1=362,460,1=36,25 (грн.)

V. Демонстрація  виготовленого виробу, озвучення собівартість та значення мінімум 5 його переваг.

VI. Підсумок уроку

Вчитель технології:

   Різноманітність органайзерів    не перестає   нас   дивувати. Це  і кишеньки для бісеру, і косметичка  зі спицями  та  гачками, і  книжка -  гольниця, і сумка-органайзер для рукоділля. Своїми руками зробити такі аксесуари є не лише дешевшими, але й приємнішими. Та  річ вийде унікальна, яка   відображатиме особистість своєї господині. Озброївшись   фантазією   і терпінням, будь - яка майстриня, що починає, може зробити    для себе органайзер   для   зберігання рукоділля.

VІІ. Рефлексія

Продовж речення «Я не хвалюся, але…».

Вчитель технології:

  • Чи   сподобався   вам   урок?   На   столі   лежать смайлики, підніміть той, який   відповідає   сьогоднішньому   уроку.

 

VІІІ. Домашнє завдання.

 

На  наступний   урок   вам   потрібно   взяти   інструменти   і всі  необхідні   матеріали   для  виготовлення   органайзера.

 

Дякую !

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Попко Лариса
Додано
1 березня 2023
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку