Бінарний урок "У чому суть багато культурності і як вона проявляється в українському суспільстві?"

Про матеріал
Тема. У чому суть багато культурності і як вона проявляється в українському суспільстві? Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність Мета: визначити поняття «полікультурне суспільство», з’ясувати, що таке гендерна рівність та її значення; визначити поняття етнічної та конфесійної різноманітності; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з текстом підручника та додатковими джерелами; виховувати розуміння необхідності поваги та толерантного ставлення до культурних відмінностей. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  пояснювати та застосовувати поняття «полікультурне суспільство»;  пояснювати, що таке гендерна рівність та в чому полягає її значення;  усвідомлювати необхідність поваги та толерантного ставлення до культурних відмінностей.
Перегляд файлу

Конспект бінарного уроку

з громадянської освіти та історії

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. У чому суть багато культурності і як вона проявляється в українському суспільстві? Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність

Мета: визначити поняття «полікультурне суспільство», з’ясувати, що таке гендерна рівність та її значення; визначити поняття етнічної та конфесійної різноманітності; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з текстом підручника та додатковими джерелами; виховувати розуміння необхідності поваги та толерантного ставлення до культурних відмінностей.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                пояснювати та застосовувати поняття «полікультурне суспільство»;
  •                пояснювати, що таке гендерна рівність та в чому полягає її значення;
  •                усвідомлювати необхідність поваги та толерантного ставлення до культурних відмінностей.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник,

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Що таке соціум?
  • Порівняйте різні розуміння поняття «соціум».
  • Які елементи має соціальна структура?
  • Які ролі виконує кожна людина?
  • Порівняйте поняття «соціальний статус» та «соціальна роль».
  1. Анаграми.
  • Розшифруйте анаграми. Пригадайте значення слів-відгадок.

СТЕОН – етнос

ДРЕНЕГ – гендер

ЯОНКЕСІ – конфесія

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте зображення. Що вони ілюструють? (Соціальну нерівність)

Картинки по запросу соціальна нерівність   Похожее изображение  

  • Як вона виникає?
  • Які основні причини соціальної нерівності?
  • Які ще, крім соціального статусу, види нерівності вам відомі?
    Сьогодні ми познайомимося з видами різноманітності суспільства та визначимо, що таке рівність.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з джерелом.
  • Опрацюйте фрагмент статті з журналу «Science».

«Все почалося з того, що 13 тис. р. тому хтось наповнив зерном свою каструлю. Можливо, це сталося навіть на тисячу років раніше. Відтоді баняк стояв у кутку будинку на східному узбережжі Середземного моря, де сьогодні тягнуться території Ізраїля, Йорданії, Сирії. І в баняку опинився стратегічний запас; його можна було обміняти на мушлі або послуги. Невеликий приватний капітал. Від мисливців-збирачів до відносин обміну першими перейшли представники натуфійської культури, вони й здобули перевагу над іншими племенами. Так, у суспільство почала проникати нерівність, ймовірно, вперше в історії людства».

  • Як археологи визначають становлення соціальної нерівності?
  • Коли, на їхню думку, вона виникла?
  • Наведіть кілька прикладів з історії різних періодів людства соціальної нерівності.
  1. Робота в малих групах.

Клас ділиться на дві групи – дівчата та хлопці.

Кожна група отримує аркуш паперу А4 з зображенням. У дівчат – чоловік, у хлопців – жінка. Завдання: дописати чи домалювати предмети, що на їх думку можуть або мають робити лише чоловіки та лише жінки. Групи мають презентувати свої роботи.

Картинки по запросу чоловік пнг   E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Людина в соціокультурному просторі\2. У чому суть багатокультурності і як вона проявляється в українському суспільстві\woman-1489177_960_720.png

  • А чи є установлені у суспільстві ролі чоловіків та жінок актуальними і зараз? Доведіть.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте ілюстрації Марії Чорної із серії «Гендер в малюнках».
  • Зробіть висновки, що таке гендер та гендерна рівність.

https://ljplus.ru/img4/m/a/maha1/__1.jpg   https://ljplus.ru/img4/m/a/maha1/__2.jpg

https://ljplus.ru/img4/m/a/maha1/7.jpg     https://ljplus.ru/img4/m/a/maha1/8.jpg

https://ljplus.ru/img4/m/a/maha1/12.jpg

  1. Робота з діаграмами.

Етнічний склад населення України (2002).

  • Про що свідчать діаграми?
  • Пригадайте, що таке етнос; конфесії?
  • Яке явище визначає існування кількох різних культурних народів на одній території? (Полікуртурність)
  • Визначте, за яких умов може існувати полікультурність?
  1. Робота з текстом підручника (с. 49 – 51).
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Визначте основні умови для розвитку полікультурного суспільства?
  • Чи справляється з цим завданням українське суспільство? Обґрунтуйте.
  • Поясніть політику мультикультуралізм.
  • Чим небезпечні міжконфесійні конфлікти? Як їх уникнути?
  1. Робота в парах.
  • За допомогою історичних джерел знайдіть приклади міжконфесійних конфліктів.
  • Проаналізуйте його причини. Чи можливо було його уникнути?
  • Як в Україні захищають права представників різних конфесій?
  1. Робота з правовим джерелом.
  • Опрацюйте статтю КУ.
  • Як у ній визначено права представників різних релігійних конфесій?

Стаття 35 Конституції України.

Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання. Це право включає свободу сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати ніякої, безперешкодно відправляти одноособово чи колективно релігійні культи і ритуальні обряди, вести релігійну діяльність. Здійснення цього права може бути обмежене законом лише в інтересах охорони громадського порядку, здоров’я і моральності населення або захисту прав і свобод інших людей.

Церква і релігійні організації в Україні відокремлені від держави, а школа - від церкви. Жодна релігія не може бути визнана державою як обов'язкова.

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Що таке полікультурність?
  • Що необхідно для існування різних культур у полікультурному світі?
  • Чим відрізняються толерантність та терпимість?
  • Чому саме толерантність вважають визначальним регулятором у полікультурному суспільстві?
  • Чому потрібно приділяти увагу міжнаціональним відносинам?
  1. Робота з епіграфами до уроку (с. 46 підручника).
  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 49 – 51 підручника.
  2. За допомогою Інтернет-ресурсів знайдіть та проаналізуйте 1-2 ситуації з життя, що ілюструють приклади гендерної чи конфесійної нерівності.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сєргєєва Олена Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 березня 2019
Переглядів
2784
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку