17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Бінарний урок "У чому суть багато культурності і як вона проявляється в українському суспільстві?"

Про матеріал
Тема. У чому суть багато культурності і як вона проявляється в українському суспільстві? Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність Мета: визначити поняття «полікультурне суспільство», з’ясувати, що таке гендерна рівність та її значення; визначити поняття етнічної та конфесійної різноманітності; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з текстом підручника та додатковими джерелами; виховувати розуміння необхідності поваги та толерантного ставлення до культурних відмінностей. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  пояснювати та застосовувати поняття «полікультурне суспільство»;  пояснювати, що таке гендерна рівність та в чому полягає її значення;  усвідомлювати необхідність поваги та толерантного ставлення до культурних відмінностей.
Перегляд файлу

Конспект бінарного уроку

з громадянської освіти та історії

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. У чому суть багато культурності і як вона проявляється в українському суспільстві? Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність

Мета: визначити поняття «полікультурне суспільство», з’ясувати, що таке гендерна рівність та її значення; визначити поняття етнічної та конфесійної різноманітності; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з текстом підручника та додатковими джерелами; виховувати розуміння необхідності поваги та толерантного ставлення до культурних відмінностей.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                пояснювати та застосовувати поняття «полікультурне суспільство»;
  •                пояснювати, що таке гендерна рівність та в чому полягає її значення;
  •                усвідомлювати необхідність поваги та толерантного ставлення до культурних відмінностей.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник,

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Що таке соціум?
  • Порівняйте різні розуміння поняття «соціум».
  • Які елементи має соціальна структура?
  • Які ролі виконує кожна людина?
  • Порівняйте поняття «соціальний статус» та «соціальна роль».
  1. Анаграми.
  • Розшифруйте анаграми. Пригадайте значення слів-відгадок.

СТЕОН – етнос

ДРЕНЕГ – гендер

ЯОНКЕСІ – конфесія

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте зображення. Що вони ілюструють? (Соціальну нерівність)

Картинки по запросу соціальна нерівність   Похожее изображение  

  • Як вона виникає?
  • Які основні причини соціальної нерівності?
  • Які ще, крім соціального статусу, види нерівності вам відомі?
    Сьогодні ми познайомимося з видами різноманітності суспільства та визначимо, що таке рівність.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з джерелом.
  • Опрацюйте фрагмент статті з журналу «Science».

«Все почалося з того, що 13 тис. р. тому хтось наповнив зерном свою каструлю. Можливо, це сталося навіть на тисячу років раніше. Відтоді баняк стояв у кутку будинку на східному узбережжі Середземного моря, де сьогодні тягнуться території Ізраїля, Йорданії, Сирії. І в баняку опинився стратегічний запас; його можна було обміняти на мушлі або послуги. Невеликий приватний капітал. Від мисливців-збирачів до відносин обміну першими перейшли представники натуфійської культури, вони й здобули перевагу над іншими племенами. Так, у суспільство почала проникати нерівність, ймовірно, вперше в історії людства».

  • Як археологи визначають становлення соціальної нерівності?
  • Коли, на їхню думку, вона виникла?
  • Наведіть кілька прикладів з історії різних періодів людства соціальної нерівності.
  1. Робота в малих групах.

Клас ділиться на дві групи – дівчата та хлопці.

Кожна група отримує аркуш паперу А4 з зображенням. У дівчат – чоловік, у хлопців – жінка. Завдання: дописати чи домалювати предмети, що на їх думку можуть або мають робити лише чоловіки та лише жінки. Групи мають презентувати свої роботи.

Картинки по запросу чоловік пнг   E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Людина в соціокультурному просторі\2. У чому суть багатокультурності і як вона проявляється в українському суспільстві\woman-1489177_960_720.png

  • А чи є установлені у суспільстві ролі чоловіків та жінок актуальними і зараз? Доведіть.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте ілюстрації Марії Чорної із серії «Гендер в малюнках».
  • Зробіть висновки, що таке гендер та гендерна рівність.

https://ljplus.ru/img4/m/a/maha1/__1.jpg   https://ljplus.ru/img4/m/a/maha1/__2.jpg

https://ljplus.ru/img4/m/a/maha1/7.jpg     https://ljplus.ru/img4/m/a/maha1/8.jpg

https://ljplus.ru/img4/m/a/maha1/12.jpg

  1. Робота з діаграмами.

Етнічний склад населення України (2002).

  • Про що свідчать діаграми?
  • Пригадайте, що таке етнос; конфесії?
  • Яке явище визначає існування кількох різних культурних народів на одній території? (Полікуртурність)
  • Визначте, за яких умов може існувати полікультурність?
  1. Робота з текстом підручника (с. 49 – 51).
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Визначте основні умови для розвитку полікультурного суспільства?
  • Чи справляється з цим завданням українське суспільство? Обґрунтуйте.
  • Поясніть політику мультикультуралізм.
  • Чим небезпечні міжконфесійні конфлікти? Як їх уникнути?
  1. Робота в парах.
  • За допомогою історичних джерел знайдіть приклади міжконфесійних конфліктів.
  • Проаналізуйте його причини. Чи можливо було його уникнути?
  • Як в Україні захищають права представників різних конфесій?
  1. Робота з правовим джерелом.
  • Опрацюйте статтю КУ.
  • Як у ній визначено права представників різних релігійних конфесій?

Стаття 35 Конституції України.

Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання. Це право включає свободу сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати ніякої, безперешкодно відправляти одноособово чи колективно релігійні культи і ритуальні обряди, вести релігійну діяльність. Здійснення цього права може бути обмежене законом лише в інтересах охорони громадського порядку, здоров’я і моральності населення або захисту прав і свобод інших людей.

Церква і релігійні організації в Україні відокремлені від держави, а школа - від церкви. Жодна релігія не може бути визнана державою як обов'язкова.

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Що таке полікультурність?
  • Що необхідно для існування різних культур у полікультурному світі?
  • Чим відрізняються толерантність та терпимість?
  • Чому саме толерантність вважають визначальним регулятором у полікультурному суспільстві?
  • Чому потрібно приділяти увагу міжнаціональним відносинам?
  1. Робота з епіграфами до уроку (с. 46 підручника).
  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 49 – 51 підручника.
  2. За допомогою Інтернет-ресурсів знайдіть та проаналізуйте 1-2 ситуації з життя, що ілюструють приклади гендерної чи конфесійної нерівності.

 

docx
Додано
29 березня
Переглядів
201
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку