Бінарний урок в 3-му класі (читання та англійська мова) "Яка пора року краща"

Про матеріал

Бінарний урок, поєднує в собі читання, розвиток мовлення, англійську мову, природознавство. Під час роботи в групах діти закріплюють лексику з англійскої мови з теми "Пори року", вчаться складати діалоги, опрацьовують вірш Н.Забіли "Чотири пори року", узагальнюють та систематизують знанння про пори року. Виконуючи різноманітні творчі завдання доводять, що кожна пора року гарна по-своєму. «All seasons are beautiful».

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бінарний урок в 3-му класі (читання та англійська мова)

Тема. Яка пора року краща.

 

Мета: вдосконалювати навички виразного читання; узагальню­вати й систематизувати знання про пори року; розвивати зв'язне мовлення (діалогічне, монологічне), пізнавальний інтерес і влас­ні здібності; виховувати почуття взаємодопомоги, бажання спів­працювати.

 

Обладнання: завдання для групової роботи, лексика до уроку, магнітофон, диск з музикою А. Вівальді «Пори року».

 

Aim: to develop reading skills. To activate pupils' skills of mono-logical speech on the topic. To develop pupils' skills to express their attitude to seasons and nature. To bring up children to love and protect nature.

 

Equipment: a picture of the four seasons, text for reading, tape recorder.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми

Блок читання

Вступне слово вчителя

У наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Ми вам раді, добрі люди,

І вітаємо щиро вас.  

Та запрошуємо ласкаво

На урок у третій клас.

- Сьогодні, любі діти, ми проведемо бінарний урок, що поєднує читання, розвиток мовлення, англійську мову, природознавство.

Хотілося б, щоб він приніс усім нам хороший настрій, щоб ко­жен отримав задоволення від роботи.  (Слайд 1)

Наш урок почався, діти!

Домовляймось – не шуміти,                            

Руку гарно піднімати,

Чітко, в лад відповідати,

На уроці не дрімати,           

А знання мерщій хапати!

II. Актуалізація опорних знань

-  Мабуть, не знайдеться на світі людини, яка б не любила при­роди. Одні милуються барвами осені, інші - першими весняними квітами, є й ті, хто зачарований сріблястими шатами дерев або буйною зеленню та теплим яскравим сонцем.(Слайд 2). 

-   Згадайте, що ви знаєте про рік? І чому одна пора року змінює іншу? (Слайд 3). 

 

Пори року йдуть одна за іншою так, що виходить круглий рік, причому за одним роком настає наступний. І так без кінця. Але багатьох із нас цікавить: (Слайд 4)

 

 

Чому сміється літо?

А осінь чом сумна?

Чому весна барвиста?

Чом білая зима? (Слайд 5)

 

III. Повідомлення теми і мети уроку (Слайд 6)

 

  • Отже, наша тема «Яка пора року краща».

Блок англійської мови  

- Welcome. Today we're going to speak about seasons and na­ture. That's why our topic is «Seasons». And for our English lessons we learnt poems about seasons, we described spring and autumn, we read the legend about winter. Here's the text about seasons. Please, listen to me and answer my question.

- Oh, it’s hot. Is it summer? ( No, it is spring.)

- How do you know? What month is it? (It is March. March is a spring month.)

-  What seasons do you know? (Spring, winter, summer, autumn ). (Слайд 7)

 

-  How many seasons are there in a year? (There are four seasons.)

- Do you like winter? (No. I don’t.)

- What is your favourite season?

-  Do you like  summer? Why?

  •    Thank you for your answers.

IV. Лексична робота. Творча робота в групах.

Блок читання.

- Красу і неповторність кожної пори року оспівували у своїх творах письменники, поети, художники, композитори. Послухайте загадку за мотивами казки В. Даля «Старик-роковик».

Вийшов Старик-роковик. Став він махати рукавом і випускати птахів. Кожен птах мав своє ім'я. Махнув Старик-роковик рукавом — і вилетіла перша пташка. Повіяло холодом, морозом.

Махнув Старик-роковик удруге — вилетіла друга пташка. Сніг почав танути, на полях зацвіли квіти.

Махнув Старик-роковик втретє — вилетіла третя пташка. Спека така стала, аж дихати важко.

Махнув він четвертий раз — вилетіла ще одна пташка. Подув холодний вітер, пішов дощ, лягли тумани.    .

 

-  Ці птахи були незвичайні. Назвіть їхні імена.

-  У нашому класі є маленькі поети. Вони присвятили свої вірші порам року. Я запрошую послухати їх під чарівну музику А. Вівальді «Пори року».

-   Мені здається, що кожний з присутніх отримав велике задоволення від цих поетичних хвилин.

 

  •                Сьогодні ми  будемо працювати в групах. (В групах працюють діти, які мають спільну улюблену пору року)

 

Робота в групах. (Слайд 8)

-        Прочитайте закодовані слова, закресливши однакові літери. Кожна група дізнається під яким номером зашифровано її улюблену пору року.

1. Комасарімкнрь

2. Цовлпелспонца

3. Малряірмтаяо

4. Ебзшдишбмеда

 

Гра «Яка пора року?» (Слайд 9 - 12).

Кожна група доповнює загадку про свою пору року.

1). С_нц_   п_ч_,

л_п_а   цв_т_,

ж_т_     д_ст_г_є.

Коли це буває?

2). Та_   сні_,

квіт_    лу_,

день при_ває.

Коли це буває?

3). інСг   ан   оплялх,

діл   ан   ічкахр,

охвіла   єугля.

Коли це буває?

4). Голіполя,

мокнеземля,

дощполиває,

листяоблітає.

Коли це буває?

 

  •   Введіть відгадані слова в прислів'я. (Слайд 13).

..         ходить по краю,

виганяє   птахів   з  гаю.

Побачив   шпака  -   знай:

  ...           біля порога.

То   сніг,   то   завірюха.

бо   вже  ...           біля    вуха.

Хто    роботи   не   боїться.

Тому    ...        зелениться.

  •   Дякую, вам діти.

Блок англійської мови (загадки)

-  О! І have some riddles, too. Please guess what season is it?

This is the season

When the sun is bright

And we have holidays

Each day and night. (It's summer)

 

This is the season

With snow so white.

We ski and skate

With all our might. (Winter)

 

This is the season

When days are cool

When we put on our raincoats

 And go to school. (Autumn)

 

- You're clever pupils.

 

V. Інсценізація

Блок читання

- Чи хотілося б вам, діти, щоб зараз у нашому класі з'явилися всі пори року?

Виходять дівчата в костюмах Весни, Літа, Осені, Зими. (Слайд 14)

- Чотири красуні, чотири пори року, будь ласка, розкажіть нам про себе.

 

Дівчина. Любі діти, ми раді бачити вас і хочемо розповісти про себе рядками віршів українських поетів. Але кожна з нас підготувала завдання. Тому слухайте уважно.

 

Весна. Діти, послухайте вірш і дайте відповідь: за допомогою яких прикметників Іван Франко змалював образ Весни?

 

Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Наче дівчина в вінку.

Зацвіли луги, діброви,

Повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику.

 

Літо. А я прошу вас сказати, що з описаного у вірші дійсно можна почути влітку?

Чудова пора року — Красне Літо!

Ласкавим сонечком земля зігріта

Природа — в пишному вбранні...

Чудові всі у літа дні.

Шумить, співає ліс на різні голоси,

Хлюпоче річка, сповнена краси...

Радіють Літечку дорослі і малі,

Радіє все, що є на цій Землі!

 

Осінь. Діти! Послухайте вірш А. М'ястківського про осінь і підготуйтесь до відповіді на запитання: «Які зміни в природі описані в ньому?»

Ось я, за сосною... Ось і листя в'яне...

Осінь я... За мною йдуть густі тумани.

Осінь я. Осоння листя засипаю,

Осінь... Трави сонні долу нагинаю,

Ранками імлиста, вдень — як позолота,

Обриваю листя — то моя робота.

Зима. Діти! Давайте всі разом розкажемо вірш про зиму, Отже, додавайте, будь ласка, прикметники за змістом.

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така... (чудова)

Міста чистенькі, білі села —

Зима і радісна й... (весела).

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і... (білосніжна).

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й... (морозна).

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму... (красива).

 А вранці іній — то обнова!

Яка зима у нас... (казкова).

 Гілок од інею не видно,

Тоді вона, звичайно,... (срібна).

 Зима буває вередлива,

То часом добра, то... (сварлива).

Яка ж зима? Яка вона?

Вона весела і... (сумна).

                         (Н. Красоткіна)

 

Блок англійської мови (діалоги)

- Look at our pretty girls.

But now I'd like to know what your favourite season is. Make up your own dialogues:

  •   Hello, Maryа!
  •   Hello, Lizа!
  •   What is your favorite season, Lizа?
  •   My favourite season is spring; because the snow melts, trees are in blossom, little green leaves appear in the trees.
  •   And, what is your favourite season, Masha?
  •   I like summer very much. It's a very hot season. The sun shines brightly. The sky is blue.
  •   Good-bye.
  •   Good-bye.

 

  •   Good morning, Artem!
  •   Good morning, Roma!
  •   Do you like winter?
  •   Yes, I like winter very much.
  •   Why?
  •   In winter everything is covered with ice and snow. And we can play snowballs and make a snowman, 
  •   But I like autumn. It's a very beautiful season. The trees are yellow, red and brown. Autumn is a tasty season. There is much fruit and vegetables.
  •   See you soon. Bye.
  •   See you soon. Bye.

 

Фізкультхвилинка

- Now you know a lot of Ukrainian and English poems about seasons, you can guess the riddles, you read a lot and I think you are tired. That's why let's have a rest. Stand up, please.

 

VІ. Опрацювання вірша Н. Забіли «Чотири пори року»

Блок читання

1. Гра «З'єднай назву пори року з її ознакою»

- Діти, ви цікаво розповідали про пори року, тому, думаю, вам буде неважко з'єднати назву кожної з них з відповідними ознаками.

Таблиця

Зима

біла

Весна

весела

Літо

сонячна

Осінь

щедра

 

запашна

 

працьовита

 

сніжна

 

красна

 

- Саме такими змалювала пори року Наталя Забіла у вірші «Чотири пори року». (Слайд 16, 17)

2. Мовна розминка

Розчитування (Слайд 18, 19, 20)

3. Слухання твору. (Аудіозапис)

( Слайд 21)

 

-  Слухайте уважно, щоб дати відповідь на питання: З ким порівнюється кожна пора року?

Учні читають частинами до слів «...з дерев зриває раз у раз».

  1.               Гра «Роз'єднай слова»

 

  1.               Читання вірша до кінця

 

  1. Первинний аналіз твору “ Знайди помилку» (Слайд 22)

 

Весна  -  гарна  струнка дівчина

Літо     -   лагідна  бабуся

Осінь   -  маленька  дівчина

Зима    -   молодиця.

 

- В образі кого поетеса показала Весну, Літо, Осінь, Зиму?

- Роздивіться малюнки у підручнику. Чи збігається бачення кожною з них у художника і поетеси?

 

7. Словникова робота  (Слайд 23)

Лине              день при дні

рясно             йде на лад

турботи        раз у раз

малюнки        по всіх усюдах

 

а) Читання «луною».

б) До слів, які я буду називати, доберіть синоніми з І колонки

(клопоти, звучить, діти, густо).

в) Спробуйте пояснити кожний вислів з II колонки.

 

  1. Аналіз вірша з вибірковим читанням. Завдання для кожної групи

(Слайди 24 – 27)

  • Що робить пісня Весни?
  • Про що просять дерева Весну?
  • Про що просять луки?
  • Які зміни в природі і в житті людей відбуваються влітку?
  • Чому малюки веселі влітку?
  • Що Осінь каже школярам?
  • Чому авторка назвала осінь працьовитою і щедрою?
  • Які справи у Зими? Чому вона не може прилягти?
  • Що каже зима дітям?

VII.   Творча робота в групах.

Блок читання

  •           Знайти у вірші риму до слів:

весна —                бруньки —

шумить —             росло —

струнку —             на лад —     

пшениця —           вітрам —

не заважай —       води —

 

Учні визначають головну думку вірша. (Слайд 28)

 

Блок англійської мови

-  Put the sentences in the right order.

1. Spring is a wonderful season.

2. Winter begins in December.

3. The weather is warm, sunny and bright in summer.

4. Sometimes it is cold and rainy in spring.

5. Autumn is a beautiful season.

6. Everybody likes summer.

7. The leaves are red, brown and yellow.

8. Children can ski, skate, sledge and play snowballs.

VIII.  Підсумок уроку

Блок читання

- Добігає кінця наш урок. Всі ви добре працювали. Що найбільше сподобалось вам на уроці?

- Яка головна думка уроку?

- The main idea of our lesson is that all seasons are beautiful.Let's say together «All seasons are beautiful».

 

IX. Домашнє завдання

Виразне читання вірша Н. Забіли «Чотири пори року», зо бажанням уривок, який сподобався, можна вивчити напам'ять.

- Your homework is to describe your favourite season. And now let's sing and have some fun. Stand up, please.

doc
Додано
12 січня 2019
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку